Menu

Wozniak uznal: Android je velmi silný konkurent

Spoluzakladatel společnosti Apple – Steve Wozniak, pochopitelně používá iPhone. Sám také dodává, že se mu líbí krásné věci a byť nemusíme iPhone zrovna milovat, musíme uznat, že design čtvrté generace není vůbec špatný. Pokud by byl, nebudou se ho ostatní snažit napodobovat (viz Galaxy Ace). Nedávno ovšem prohlásil, že Android je pro něj velmi silný konkurent, který neuvěřitelně rychle roste. Sám přiznal, že nové verze systému u Androidu vychází mnohem častěji, než u iPhone. Navíc nový Ice Cream Sandwich se dá již považovat za skutečně perfektně odladěný systém. Vyslovil přání: “přál bych si, aby všechny ty věci, které Android dělá dobře (a není jich málo), uměl stejně tak dobře také iOS.”

Wozniak se domnívá, že přesto všechno je iPhone stále jasnou hvězdou na špici, je přesvědčen o tom, že se stále jedná o nejlepší smartphone na trhu. Uznal přitom, že ví o jistých odděleních v Google, které jsou několikanásobně napřed oproti vývojářům v Apple. Stevovi se líbí hlasové ovládání a věstavěná Google navigace, na tyto funkce může být, dle jeho slov, Google právem hrdý. Wozniak se považuje za znalce svého největšího rivala, zná všechna negativa Androidu, a přitom stále iPhone prezentuje jako nejlepší smartphone pro laickou veřejnost. Aby potvrdil svoje uznání, zakoupil si nedávno nejnovější model Galaxy Nexus, o kterém tvrdí, že se jedná snad o nejlepší Android telefon vůbec. Dodává, že Android byl a bude vždy záležitostí spíše pro geeky, kteří si systém rádi upravují k obrazu svému. iPhone je určen především pro laickou veřejnost, která požaduje jednoduchost a rychlost.

Hi-tech funkce, která se ovšem neshledala s přílišným nadšením – Siri, trpí vážnými nedodělky. Sám Wozniak uznal, že Siri bylo nejlépe, když se jednalo o samostatnou aplikaci. Integrace do systému jí spíše uškodila. Jedna otázka Stevovi stačila, aby odhadl schopnosti Siri – zeptal se: “Siri, vyjmenuj mi pět největších jezer v Kalifornii.” Odpovědí mu byl výčet nejzajímavějších státních budov. “Hlasové ovládání Androidu funguje bezchybně – když řeknu – volej manželku, tak skutečně volá, kdežto Siri mě neustále otravuje hláškami o nedostupnosti sítě” dodal. Wozniak uznal, že model iPhone 4S byla největší chyba Applu, uživatelé přitom dávali jasně najevo, co chtějí – chtějí pátou generaci s novým designem a novými funkcemi. Ukázalo se, že upgrade na iOS 5 byla spíše chybou, než evolucí. iPhone začal trpět drastickým vybíjením baterie. Kam bude směřovat Apple bez Jobse, nedokáže nikdo odhadovat.

[via iClarified]

 

Komentáře

Honko

Honko

18.1.2012 10:02

Tak to teda čumím, že tohle řekl jablíčkář.

Barv

Barv

18.1.2012 10:11

NO a? Nemusí být každej fanatik.

Martas_cz

Martas_cz

18.1.2012 10:12

Tak to klobouk dolu Steve

Honko

Honko

18.1.2012 10:13

Jen by mě zajímalo, kde v původním článku Wozniak řekl, že iOS5 a 4S byla ta největší chyba Apple. To už si autor článku trošku přibarvil, ne? ;)
Každopádně i já jsem sledoval ten keynote a opravdu jsem čekal, že oznámí iPhone 5, ne Siri a nižší kapacitu baterie.. :))

/// nic jsem si nepřibarvoval, navíc Wozniak neřekl nic, co by nebyla pravda :-)

S pozdravem T. Hochmuth

Ondra

Ondra

18.1.2012 10:28

No ale Woz byl pokrokář a nehanil nikdy konkurenci. Stačí si přečíst Jobsovo životopis, tam je vše, od vzniku, přes život až po jejich konec. Dostal jsem to k vánocům, nejsem žádnej jablkoň, ale musím uznat oba dva to byli a jsou borci a to už jim nikdo neveme, jen se o Wozniakovi mluví méně než o Jobsovi. Nebýt technického talentu Woze tak žádnej apple nebyl a bůh ví jestli by byl nějakej android. To si i my androidaci přiznejme, je to prostá kopie ajfounu.

Stepaan

Stepaan

18.1.2012 10:34

“Dodává, že Android byl a bude vždy záležitostí spíše pro geeky, kteří si systém rádi upravují k obrazu svému. iPhone je určen především pro laickou veřejnost, která požaduje jednoduchost a rychlost.” Tesat do kamene ;-)

bkf1

bkf1

18.1.2012 10:36

TO Stepaan: MAXimalni souhlas ;-)

Uni

Uni

18.1.2012 11:01

No faktem je, že nejlepší kombinace asi je iPhone 4 (iPod Touch 4th) a iOS 4. Pátá generace iOS bohužel přináší novinky alá horní lišta Androidu, ačkoli je možná lepší než originál, nemyslím, že zrovna toto zasloužilo inspiraci u Androidu. Uvidíme, co přijde tento rok, minulý asi odepišme (a snad) jako konsolidační do nového boje. Faktem je, že minulý rok musel být pro práci ve vedení Apple naprostým očistcem, stav Jobse asi byl zřejmý, takže bylo asi obtížné být v normálním režimu.

ic

ic

18.1.2012 11:26

‘… musíme uznat, že design čtvrté generace není vůbec špatný’ to se mi teda vůbec nezdá… vždyť jejich UX je v podstatě stejné jako u předchozích verzí. Kam se hrabe na Windows Mobile… to je příklad povedeného designu, ale iOS ? to vůbec.

/// měl jsem na mysli fyzické provedení přístroje – zadní černý lesklý plast, minerální sklo, apod. :-)

S pozdravem T. Hochmuth

Uni

Uni

18.1.2012 11:47

ic: Uf, no já nevím, ale tvůj příspěvek mi přijde dost mimo. Ano, WM po funkční stránce, prakticky nebylo co dodat, ale UX příšerný (a to nekomentuji WM 6.5.x.). Zamrzlo to v QVGA a udělali jen to minimum, ke kterému je dokopal Palm.

Beleval

Beleval

18.1.2012 12:18

Tak tímhle vyjádřením příjemně překvapil. Přesně tak sám pro sebe iPhone považuju za cihlu (holt neumí to co chci od telefonu, tak jak potřebuji, navíc ta cena…), ale mladé bych ho doporučil, je jednoduchý, a ona chce volat, mp3, a semtam nějaká ta hra což iPhone zvládá víc než dobře.

Petr

Petr

18.1.2012 12:30

Jsem prekvapen a naprosto souhlasim. Apple a Android je jednicka. Appke max easy, Android vice svobody a pouzitelnej i pro negeeky.

marty

marty

18.1.2012 13:13

no nevim, ta posledni veta je dost sporna, velke issue to neni, navic se 4S prodava jak o zivot

/// a kým se prodává? Zejména zarytými fanoušky, kteří mají/měli iPhone 4 a na Android by nikdy nepřešli. Pátá generace by k sobě strhla více pozornosti, než obměna čtvrté.

S pozdravem T. Hochmuth

petr

petr

18.1.2012 13:24

Sem mel zato ze ten telefon dostal darem, byly tu zpravicky o tom jak si ho sel vyzvednout, nebo to byl jeste Nexus S?

jojo

jojo

18.1.2012 14:03

Zeby androjid bol nejak specialne pre geeky, moja manzelka ho normalne pouziva (Nexus S). Nepotrebuje si tam nic odladovat, preladovat alebo vyladovat.

pet

pet

18.1.2012 14:53

kdo to píše ty články?? By mně zajímalo jestli ta osoba někdy viděla android…android používají i netechničtí lidi, viz jako tvrzení nademnou, tak si ho člověk MŮŽE upravit k obrazu svému, ale psát nesmysly, že je to systém pro geeky, to může napsat jen někdo kdo ten system neviděl…

/// ten výrok byl z úst Steva Wozniaka. Pochopitelně není nutné Android všemožně přenastavovat, tedy alespoň u novějších verzí. Je nutné uznat, že mezi Androidem a iOS rozdíly v užívání jsou. S Androidem je někdy přece jen více práce…

S pozdravem T. Hochmuth

Michal

Michal

18.1.2012 14:54

to petr: ee šel si vyzvednout Galaxy Nexus (údajně byl první non-google člověk, který ho dostal/měl). Ono se to pozná i podle té krabice co drží na fotce. Nexus S má menší krabici (oba mám – z pracovních důvodů – u sebe) :)

Michal

Michal

18.1.2012 14:59

to pet: Nerozčiluj se :) Tady jde o to, že když se srovnává iPhone a Android, tak je fakt, že iPhone je (podobně jako jiné věci/OS od Apple) dělaný pro lidi, co nechtějí moc přemýšlet a něco měnit – prostě to chtějí používat. Na druhou stranu Android je volnější a umožňuje více věcí změnit. A i když to nemusí být nutně geek, tak všechny tyhle změny, co Android umožňuje, obyčejný člověk (čti třeba moje mamka, které je přes 55let) prostě dělat nebude a nepotřebuje je…

Mimochodem, tady asi nejde o to, kdo ty články píše, ale spíše o to, co řekl Woz :)))

maes

maes

18.1.2012 15:03

Odporucam precitat jeho zivotopisnu knizku iWoz, je to proste macher.

pet

pet

18.1.2012 15:06

ajo,tak to sorry autorovy..tak je to pako on..tomu nerozumí,nebo dělá reklamu ios…android umožnuje geekům různé změny,ale je stejně tak použitelný pro obyčejný lidi…

Uni

Uni

18.1.2012 15:08

jojo: No vidíš a přesto tomu tak je. Tak bylo by smutné, kdyby zařízení “out of box” něco takového vyžadovalo, to by bylo skutečné fiasko. Nicméně jakmile začneš jakýmkoli směrem zvyšovat své nároky…

xxDavid

xxDavid

18.1.2012 15:46

Stepaan: Naprosto souhlasím

Ifco

Ifco

18.1.2012 18:20

Apple by nebol bez Microsoftu. Microsoft by nebol bez Apple. Google by nebol bez Microsoftu a Apple. Apple naucil ludi pocitace pouzivat. Microsoft naucil ludi programovat. Google naucil ludi vyhladavat. iOS by nebol tam kde je bez Androidu. Android zase by nebol tam kde je bez iOS. Oba systemy by neboli tam kde su bez Windows Mobile. Windows mobile by nebolo bez Palmu. A takto mozeme pokracovat takmer do nekonecna.

Takze iOS a Android su dobre systemy. Len skoda ze sa asi nikdy nespoja. Vznikol by dokonaly system

Stepaan

Stepaan

18.1.2012 20:02

Uni: Bohužel… Mám X10 mini a bez rootu a ladění je v podstatě nepoužitelnej (hnusnej launcher, chyba v aplikaci kalendáře, neschopnost SE opravit bugy v updatech, atd, atd). Ještě štěstí, že si s tim jde hrát. Je to fiasko. Ale horší fiasko mi připadá uzavřenej iOS, který je stavěný pro dvě vývojové větve pouhých dvou zařízení a přesto má mouchy.

P1t

P1t

18.1.2012 20:32

“iPhone je určen především pro laickou veřejnost, která požaduje jednoduchost a rychlost” …… nemělo tam být “iPhone je určen především pro jednoduchou laickou veřejnost, která požaduje jednoduchost a rychlost” ???? :D

Pedro

Pedro

18.1.2012 23:40

Android je mozna pro vzdelanejsi a hracicky, kteri se neboji rootovat a flashovat kvuli naprave hnusu, co zbastlili ruzni vyrobci. Ja to vidim jako ublizeni na zdravi skvelemu systemu a prodej toho paskvilu neznalym ci odvaznym lidem. Ostatni busd trpi, nebo se mohou vydat cestou Apple a jit do bezproblemove rady Nexus. Tak jsem to ostatne udelal i ja. A co se rychlosti tyce, tak s tou na Nexusu s ICS opravdu problem nemam.

ajne

ajne

25.1.2012 21:51

Wozniak byl vždycky lepší půlkou. Většinu věcí navrhl a vymyslel. Jobs byl jen prodavač, a to dost zlodějský. I svého kolegu, kterému vděčí za vše okrádal (viz případ návrhu konzole pro Atari). O mrtvých jen dobře, ale já ho rád neměl. Žil z nápadů ostatních, které prodával za vysoké provize pro sebe. A tady je vidět, že má i rozum a umí uznat. Apple nemusím, ale jemu fandím.

Gimmi

Gimmi

12.7.2012 16:01

Je až směšné,jak tady všichni oslavujete androida,je to operační systém,který nastoupil až po ios od Iphone.Argumenty typu Iphone má jednoduché ovládání atd,copak u androida se musí přemýšlet víc?Má ho dnes každé dítě.Copak jste zapomněli jak jsme ovládali windows telefony tužkou?Iphone přišel s revolučním ovládáním a tužky jsme odložily.Pak nastoupily kopie dotykových telefonů.I windows telefony nejsou o víc složitější na ovládání než iphone,tak z něj nedělejte hračku pro děti :).Je to chytrý telefon a je pro něj napsáno hodně užitečných aplikací.Je to jedinečný telefon svého druhu…Zatím žádný mobil nedosáhl takového boomu a prodejnosti i přes vysokou cenu hezký den.

RSS (komentáře k článku)