Facebook omezí “click-baiting”, jinými slovy spam a bulvár

facebook privacy

Vsadím se, že i ve vašem timeline se čas od času objeví balastní informace, která ale vypadá na první pohled velmi zajímavě. Takový příspěvek mívá lákavý nadpis a obrázek, který z pravidla neukazuje vše. Místo toho vyzývá uživatele, aby odkaz rozklikl a posunul se na zamýšlenou stránku. Této strategii se říká click-baiting nebo také klikací pasti. Facebook se pro jednou postavil za své uživatele a slíbil, že tyto příspěvky výrazně omezí.

Nástrojů, jak bude kvalitu obsahu posuzovat, má k dispozici několik. V první řadě bývají odkazy u klikacích pastí prohnané nějakým URL zkracovačem, takže uživatel přímo nepozná, kam se vlastně odkazuje. Přednost nově dostanou linky, které jsou v klasické podobě. Dalším měřítkem bude bounce rate z oné odkazované stránky, tedy doba, jak dlouho na ní uživatel pobyl. Čím kratší doba a větší bounce rate, tím větší podezření na spam.

click-bait-example Neúplný obrázek a call to action zkrácený link.

Jelikož si čím dál více uživatelů prohlíží Facebook z mobilního telefonu s Androidem, týká se tato novinka také uživatelé mobilních telefonů, i když to tak na první pohled nevypadá. Facebook se tímto krokem snaží zvýšit kvalitu obsahu, který ve svém timeline najdete. I když jsou click-baiting linky skvělým nástrojem, jak upoutat pozornost, 80 % uživatelů upřednostňuje klasické odkazy se srozumitelným nadpisem a perexem. Radost z nového přístupu pochopitelně nebudou mít spameři, ale i seriozní stránky, které podobnou strategii používají ke své propagaci. Facebook zároveň vydal doporučení, ve kterém nabádá stránky ke sdílení linků v klasickém formátu nikoliv jako obrázek a odkaz v popisku.

Zdroj: AC, M-Journal, MarketWatch

Matěj Machytka
O Autorovi - Matěj Machytka

Akční a věčně pozitivní člověk, studující svůj vysněný obor - marketingovou komunikaci a PR. Ujíždím na elektronické hudbě, zajímám se o DJing a jsem pravidelným… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (3)