Dvě třetiny mobilních dat generuje pět aplikací v čele s Facebookem

facebook_ico

Zpráva společnosti Ericsson ukázala, že dvě třetiny datového provozu, realizovaného chytrými zařízeními skrze sítě mobilních operátorů, pochází z pouhých pěti aplikací. Pořadí “horní pětky” se mění v závislosti na zemi, nicméně je zřejmé, že po celém světě v popularitě dominují aplikace na streamování videa a sociální sítě.

První místo v objemu přenesených dat náleží ve všech sledovaných zemích klientovi sociální sítě Facebook. Ve Spojených státech doplňuje pomyslné stupně vítězů YouTube a Netflix, zatímco v Jižní Koreji stříbrnou příčku obsadila “peer-to-peer televize” AfreecaTV, za kterou následuje YouTube a domácí vyhledávací portál NAVER. Ve Španělsku se za Facebookem usadila – pro nás možná poněkud překvapivě – obrázková sociální síť Instagram. Třetí místo zde náleží výchozímu webovému prohlížeči z OS Android.

Dvě třetiny mobilních dat generuje pouhých pěti aplikací Dvě třetiny mobilních dat generuje pouhých pěti aplikací

Prvenství Facebooku v tomto směru naše čtenáře nepřekvapí – dle nedávno publikované studie společnosti AVG má klientská aplikace největší sociální sítě zásadní dopad na celkový výkon telefonu a spotřebu elektrické energie. Umístila se také na třetím místě v objemu přenesených dat (další informace najdete ve článku Aplikace, které nejvíc vyčerpávají baterii, zabírají místo a čerpají data podle AVG).

Zásadní podíl na přenesených datech má Facebook i podle zprávy AVG Zásadní podíl na přenesených datech má Facebook i podle zprávy AVG

Zpráva Ericssonu také uvádí, že celkový mobilní provoz videa v příštích šesti letech bude asi sedmnáctkrát větší než za posledních šest let. Jako důvod očekávaného nárůstu uvádí zvyšující se počet zařízení, schopných zobrazovat video, stále větší obrazovky a lepší kvalitu obrazu. Video se také stále častěji stává významnou součástí online obsahu, jako jsou zprávy, reklamy, a sociální média.

Studie dále zmiňuje, že počet lidí, kteří sledují terestrické televizní vysílání, se soustavně snižuje, zatímco roste počet uživatelů nejrůznějších streamovacích služeb. Po prostudování devět klíčových trhů po celém světě určil Ericsson ConsumerLab posun v chování spotřebitelů, týkající se frekvence sledování – rok 2015 prý bude prvním rokem, ve kterém bude více lidí sledovat “on-demand” videa než televizní vysílání. Tato změna je způsobena příchodem technologie 4G, rostoucím využívání smartphonů a tabletů a změnou chování spotřebitelů směrem ke snadno použitelným službám “na vyžádání”, které nabízejí multiplatformní přístup k obsahu.

Mezi další pozoruhodná zjištění patří:

  • Technologie LTE dosáhla nejvyššího čtvrtletního přírůstku se 110 miliony nových mobilních uživatelů.
  • V roce 2014 přibylo na celém světě 800 milionů chytrých telefonů, čímž se jejich počet zvýšil na 2,7 miliardy.
  • V oblasti mobilního videa se až do roku 2020 očekává nárůst o zhruba 45 procent ročně.
Očekávaný vývoj přenesených dat Očekávaný vývoj přenesených dat

Kompletní vydání zprávy Ericssonu jsou zveřejňována dvakrát ročně – tato aktualizace byla vytvořena speciálně pro Mobile World Congress v Barceloně.

Zdroje: Android Authority, Ericsson.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (7)