Menu

Apple neříká pravdu: iPhone 5 není nejtenčí na světě

Včera večer proběhlo představení nového iPhone 5. Telefon je s tloušťkou 7,6 milimetrů o 18 % tenčí než dosavadní iPhone 4S. Philip W. Schiller, senior viceprezident pro marketing v Apple Inc., ale při prezentaci vypustil tvrzení, které zvedlo ze židle mnoho redaktorů i čtenářů zahraničních serverů. iPhone 5 je prý nejtenčím chytrým telefonem na světě (“World’s thinnest smartphone”) – přesvědčte se sami ze záznamu Schillerovy prezentace. Rádi bychom popřáli Applu k úspěchu, ale s gratulacemi a ovacemi ještě počkejme.

Apple neříká pravdu: iPhone 5 není nejtenčí na světě

Apple neříká pravdu: iPhone 5 není nejtenčí na světě

Oficiální produktová stránka iPhonu 5 je již poněkud opatrnější, když má v titulku text “Apple – iPhone 5 – The thinnest, lightest, fastest iPhone ever.” Ano, iPhone 5 je určitě nejtenčím iPhonem, rozhodně ale není nejtenčím chytrým telefonem.

Redaktoři serveru Droid-Life konstatují, že se Apple “ani neobtěžoval podívat, co ostatní výrobci vypustili na trh v uplynulém roce”.

Jaké telefony jsou tedy ještě tenčí, než údajně nejtenčí chytrý telefon na světě? Je jich minimálně šest:

  1. ZTE Athena – 6,2 mm
  2. OPPO Finder – 6,65 mm
  3. Huawei Ascend P1 – 6,68 mm
  4. Motorola RAZR XT909, Motorola DROID RAZR a Motorola RAZR XT910 – 7,1 mm

Možná by příště nebylo marné, kdyby čelní představitelé Apple před prezentací zkusili zadat do Googlu “world’s thinnest smartphone”, nebo použili nějaký katalog telefonů s vyhledáváním podle parametrů.

Zdroje: Droid-Life, Cleveland Leader, Technically Personal, BGR.com, Strategy Analytics, Parity News a Android and Me.

 

Komentáře

Limix

Limix

13.9.2012 7:46

Na nepravdivé reklamy a řeči si musíme bohužel zvykat. Ale pánové ruku na srdce, věřili jste někdypatentovému trolovi? ;)

Patrick

Patrick

13.9.2012 7:55

aaaale tak jim to nechme,at maji aspon neco:-)))

MoB

MoB

13.9.2012 7:59

Jo, letos se hranice hodně posouvají… Nokia už skoro tradičně, Apple, u ostatních si také nedělám iluze… reklama tím ale IMO ztrácí, asi jako když lžou politici (a lžou všichni), tak prostě politice a politikům nikdo nebude věřit ani přesný čas. Stejně tak mobilní operátoři nebo výrobci mobilů.

evilcroco

evilcroco

13.9.2012 8:00

No ono je to trochu diskutabilni, ta tloustka telefonu uvedenych v clanku je bez vystupku kamery. IPhone 5 kameru vystouplou nema. Pokud by se brala maximalni tloustka pristroje, tak uz by to nebylo tak jednosznazne. Ale i tak asi neni iPhone 5 nejtenci.

qr

qr

13.9.2012 8:49

V logice Apple je nepochybně pod pojmem smartphone myšlen iPhone. Ti ostatní dle Apple zřejmě nedělají smartphony.

Kozaa

Kozaa

13.9.2012 8:51

Presne tak sice jsou i tenci telefony ale nepocita se do nich vystouplej fotak a nebo jejich brada. S timto setelefony podle me uz blizi tloustce iPhonu.

ramir

ramir

13.9.2012 9:29

Iphone 5 je špičkový mobil! Nedivím se, že droidi prskají. :-) Jo pánové, vzhůru do kopírování- je co dohánět, ha ha.

Karelk

Karel Kiliánexternista 14

13.9.2012 9:32

To: ramir
Špičkový je, o tom není sporu.
Nicméně nejtenčí, jak si dovolil tvrdit přední představitel firmy, není ani omylem.

Karelk

Karel Kiliánexternista 14

13.9.2012 9:33

To: ramir
A BTW: jsem “droid” a neprskám :) Mně iPhone prakticky nezajímá – cílí na jinou skupinu.

Michal

Michal

13.9.2012 9:49

iphone 5 je na úrovni průměrného telefonu s androidem v hodnotě 7 tisíc, se špičkou v podobě one x, sgs3 se v žádným případě srovnávat nemůže.

Ka

Ka

13.9.2012 9:55

iPhone upadá. Poslední dobou jen dotahuje i když si to nepřipouští. Čekal jsem něco podstatně lepšího. Třeba se rozhodli, že budou vydělávat jen na soudních sporech a telefony jsou již jen druhořadou záležitostí.

ramir

ramir

13.9.2012 10:02

Mám S III. To je schopný mobil. Jenže pokrok je pokrok. No aspoň se snad konkurence poučí a přestane jen slepě kopírovat. Nakonec Nokia ukázala, že to jde. Jinak co se týká té tenkosti- možná také záleží na tom, co je uvnitř. Dokážu si představit tenkou žiletku třeba 4mm, ale pokud tam nebudou srovnatelné střeva, pak není se vlastně o čem bavit. A to je to hlavní si myslím tedy já. A co se týče výše zmíněných mobilů a jejich tlouštěk, pak který z nich je výkonově srovnatelný a dále , který z nich má uváděnou tloušťku v celé ploše? Já to nevím, ale chtěl bych to vědět :-)

freewii

freewii

13.9.2012 10:07

To: ramir
Áno, ostatný výrobci majú co dohanat. Myslel si napríklad 4″ displej? Jedine co je na iphone 5 lepsie ako na väcsine ostatnych mobilov je spracovanie a materialy. Ale aj tam sa nejake minusy najdu.

Lukas

Lukas

13.9.2012 10:10

A prodávají se už ty ostatní telefony? Není to náhodou myšleno tak, že je nejtenší prodávající se telefon?:) Případně jak už bylo uvedeno, ostatní mají vystouplý fotak nebo tu bradu.

EarL

EarL

13.9.2012 10:11

Treba neni nejtenci ale 100% to je nejlepe fungujici pristroj, stejne jako jeho predchudci.

Karelk

Karel Kiliánexternista 14

13.9.2012 10:16

To: Lukas
Ano, už se prodávají. ZTE nemá nic vystouplého, ano – foťák.

Marek

Marek

13.9.2012 10:18

PO graficke strance by to mel byt nejvykonejsi celosvetove prodavany smartphone.

ramir

ramir

13.9.2012 10:21

Lukáši a co ten výkon? Jinak psal jsem, že mám SIII. No je to velký mobil. Větší už je snad jen monitor od PC :-). Jsem s ním spokojený, ale do kapsy ho nedám a jedním prstem také nedosáhnu na celý display. Ale abych byl objektivní, půjdu si vyzkoušet IP 5 a pak se rozhodnu, co je vlastně lepší. A až budou benčmarky výkoností, pak se uvidí, zda je nebo není Ip 5 opět nejlepší. Já bych to tipl, že asi jooo.

Bony

Bony

13.9.2012 10:25

ramir: co na tom je spickovyho? Sam jsem ocekaval nejakou velkou inovaci, kdyz kolem toho delali megahalo… ale nic, bezny funkce pridany, displej o kousek zvetsen a mluvit o vetsim vykonu nez SG3 nebo One X? To uz ma za sebou i srovnavaci testy?:))

ramir

ramir

13.9.2012 10:26

Michale a Ka, vy jste ještě školáci? Jo a pokud někdo čekal , že bude zobrazovat hologram, pak si musí počkat buď na další IP někdy za pět let, nebo pak o dva roky později až to po něm soudruzi z jihovýchodní Asie okopčí :-)

uni

uni

13.9.2012 10:37

Tak je otázka, jestli uvedené přístroje mají danou tloušťku po celé délce, tak jako je tomu u iPhone… min. u Motorol o tom pochybuji.
Ale, co mě zaráží, to si Karel Kilián z celého večera odnesl…toto? hm:-/

uni

uni

13.9.2012 10:42

Bony: No mega halo, týden před uvedením rozeslali pozvánky, několik hodin před začátkem keynote odstavili Store. Tomuhle říkat mega halo… Co pak předvádí Nokia kolem Lumií nebo Samsung kolem GSIII ?:-D

Marsec

Marsec

13.9.2012 10:46

Iphone 5 je bez debat špičkový přístroj, ale abych řekl pravdu, trochu me Apple zklamal. Nečekal jsem hologramy atd. ;-) ale něco navíc, něco, co nemá konkurence a co vzdy Apple s novym Iphonem měl! Letos bohužel nic :-( ja jsem androidak, mam s3 a za iphone bych neměnil, ale taky jsem fanda do IT a Apple me zajímá, protoze je urcite špička na trhu a vzdy byl bran jako inovator. Možná tam opravdu Chybí Jobs, protoze pro me se inovace moc nekonala. Drží se klasiky, jsou při zdi, zadnej drive :-( Největší inovace pro me je menší konektor a 3 mikrofony. Jinak navíc bez Google maps! Neverim, že jejich mapy budou lepší a lépe zapracovane do systému, než má android. Jasne, prodá se jich miliony jako vždycky, ale na to, že si Apple nechal vlastně 2 roky na vývoj (protoze 4s byl jen lehký facelift), tak slabota :-( Nemůže výrobce každý rok udělat pecku, stejne jako s3 není takova bomba, jako byla s2,ale od iphonu 5 se pecka čekala a bohužel nekonala :-( pro me škoda.

Marsec

Marsec

13.9.2012 11:00

To: ramir
Chtěl jsem se zeptat, co nosis za oblečení, že nedáš s3 do kapsy? :-) nemyslím to zle, jen že ja jsem na tento problém nikdy nenarazil a to nosím ven padnoucí rifle, žádný kapsace a nosím ho normalne v přední kapse a ani o nem nevím, když je to takova placka :-) Ovládání jednou rukou souhlasim, ale na to už je i z hlediska pohodlí snad každý zvyklý a navíc je to daň za velkou obrazovku, což me třeba vyhovuje a menší už bych asi moc nechtěl. 4″ jako 100% ne.

ramir

ramir

13.9.2012 11:00

S II byla sprostá kopie, SIII vyšla z ní. No co, někomu trvá vývoj jen 3 měsíce. Uvidíme jakou pecku přinese Samsung teď. Fakt je, že kromě výkonu a zpracování a podpory LTE ve všech zemích nemá co kopírovat. Ale možná udělá telefon z televize- to je jasné, čím větší display tím lepší phon :-).To že jde Apple vlastní cestou a má své mapy je přeci fajn. Za dva roky vývoje budou možná lepší než od Google, ale možná jsou už lepší teď. Uvidíme.
Co se týká Andoiďák, nebo ne- já měl kdysi IP 3. Hrůza-sekalo se to pořád. Fakt je ten, že v té době měli ostatní tlačítkové Nokie. Teď mám SIII- rád si hraji s apk a bohužel, začal se mi sekat. A to v době smartfonu. Možná ještě není telefon, který by vyhověl všem a možná ani nikdy nebude :-)

uni

uni

13.9.2012 11:01

Marsec: No navíc to má iOS, iTunes, Appstore, iCloud a MacOS (resp. desktop OS). Proti tomu je Android, Play, Drive a Chrome OS furt tak nějak spíše sbírka kódu, než funkční distribuční a multiplatformní ekosystém:-) Nevím proč lidi furt čučí jen po nějakých HW experimentech, které se vyplatí jen velmi vzácně (Applu to např. vyšlo s kapacitními displeji), MS s cloudovostí KINu např. ne.

ramir

ramir

13.9.2012 11:04

No to seš dobrej. Nosit v přední kapse SIII. Tak to máš dobrý, to se ti tam vejde určitě i S IV 42″ LCD ha ha. Nic ve zlém-já ho mám taky a fakt si ho do kapsy nedám-možná nosím uplejší hadry, nevím a je to jedno. Já se už spíš těším na ty smarťáky co příjdou za pět let. To bude pecka!!!

Jenda

Jenda

13.9.2012 11:04

To Marsec: Myslím, že jsi to popsal naprosto přesně. Je jasné, že je to dobrý telefon. Navíc největší devíza applu je App Store a ta kvanta aplikací (hlavně pro tablet), ale jinak opravdu spíš zklamání. IPhone byl vždycky technologická špička se špičkovou cenou. Dneska i Nokia má po HW stránce nabušenější stroje. Takže už jim zůstává jen ta špičková cena. Appláci si to samozřejmě vychválí a zdůvodní. Pro mě, jakožto spokojeného uživatele linuxu, je iPhone zapovězeným strojem (nerozjedu iTunes). Už jsem i uvažoval, že bych přešel kompletně k Applu i s desktopem, ale čím dál víc si myslím, že to není perspektivní. Oni se s odchodem Jobse nesrovnají. Ještě chvilku pojedou setrvačností a pak to půjde dolů. Konkurence je ušlape. Jak parametry přístrojů, tak hlavně cenou

Robert

Robert

13.9.2012 11:05

2 Ramir: mam taky SGS3 a prave ze jelikoz je to celkem tenky mobil, tak ho do kapsy v pohode dam. Bez problemu v riflich v predni prave kapse sednu do auta a jedu. To same v kratasich. Podobne jsem to mel i s Galaxy S. Napr. iPhone jde v kapse o dost vic citit, kvuli ostrym hranam. Jinak SW bych rekl, ze ty apply jsou urcite na tom lip. Vsechno je plynulejsi na kolegovem 4S nez na mem SGS3. Fotak ma ale SGS3 lepsi ne kvalitou ale moznostma – rychlejsi, mnohem lepsi HDR aj blbinky. Neco je lepsi na tom a neco na tom mobilu. Zalezi co clovek preferuje. Ja preferuju plastove telo kvuli odolnosti proti narazaum, velky displej . Me SGS3 vyhovuje a prstem o ovladam celkem v pohode, ale mam velkou ruku. Zena ma problem i s Galaxy S s jeji ruckou, takze je to dost individualni.

Karelk

Karel Kiliánexternista 14

13.9.2012 11:06

To: uni
Ad. “Ale, co mě zaráží, to si Karel Kilián z celého večera odnesl…toto? hm:-/”
Ano. Nejsem cílovou skupinou iPhonu, proto mě nic nijak nezaujalo. Snad ještě další – opět s ničím nekompatibilní – konektor.
Když jsem viděl, že lež o nejtenčím chytrém telefonu na zahraničních serverech zaujala nejen mne, rozhodl jsem se to napsat i já :)
Myslíte, že je něco, čím iPhone 5 opravdu zaujme člověka, který si nekupuje telefon proto, že je to nový model jeho oblíbené značky?

ramir

ramir

13.9.2012 11:12

Jen malý poznatek- budoucnost je v panelech tak jako jsme je viděli např. v Avatarovi. Tyto panely už dnes existují pro armádu a věřte mi, že to co se prezentuje dnes jako špička, bylo v laboratořích už nejméně před 10 ti lety. Pokud si někdo myslí, že nový digitální konektor je jen pro to, aby byl nový Ip5 něčím zajímavý, pak se hluboce mýlí. Mrkněte se, jaké patenty a jaké firmy Apple nakoupil. Čekají nás velké věci v technice. Mi je upřímně jedno jak se který výrobce jmenuje. Dělám na PC s voknama, mám Androidí telefon, ale fandím všem co něco umí. A Apple umí s Jobsem i bez něj. Je to o inženýrech a o penězích a obého má Apple dost. Jinak Nokia nabušenější není, ale srovnatelná ano. Těším se na výkonostní testy, jsem zvědavý jak dopadnou.

uni

uni

13.9.2012 11:18

Karel Kilián: Nechápu. iPhone jako produktová řada je tu s námi 6.generaci, kdy se zařízení vyvíjí a evoluje. Hromada lidí jej mění co dva roky (smlouva s operátorem-dotace), běžný člověk spíše co tři roky (větší evoluční kroky) někdo i co rok (chci mít nejnovější).
Nevím proč se podivovat nad tím, že člověk něco kupuje opakovaně. U aut je do velmi podobné, člověk získá důvěru ve značku (pokud ho nezklame) a jeho další auto bude od stejné automobilky. Třeba větší, třeba jen koupí o dvě generace novější Golf. Dle Vaší logiky asi nemá smysl dělat nové Golfy, kdy jsou prakticky stále to samé. Ale ale tahle argumentace mi nějak uniká.

ramir

ramir

13.9.2012 12:14

Tak jsem se podíval na ty výše zmiňované štíhlouny i na jejich fotky a výbavu a myslím si , že tohle byl v zahraničí protiaplovský dopředu připravený článek. Jsou to holé nesmysly a tyto mobily se nedají vůbec srovnat a o tloušťce už ani nemluvím. Ten vystouplý foťák na tom Lid oppo je fakt prča.

n.

n.

13.9.2012 12:43

Vidím v tom jediné východisko. Zažalovat Apple za KLAMAVOU reklamu!

Marsec

Marsec

13.9.2012 14:54

Ano, souhlasim, podle me je “rodina” = icloud, itunes, atd. Momentálne nejsilnější zbraní Apple! Já sám jsem vyměnil klasické pc za Mac a nemůžu si jej vynachválit, takže logicky me zajímá i iphone, ale ten me zatím bohužel nepřesvědčil ;-) takže s3. Neříkám, že s3 je dokonalej, ale mezi tim co je na trhu je dobrej. Jinak na mem Mac mam nainstalovaný Google disk a paráda :-) používám denne, na drive pristupuji v práci z s3. Takže to placam dohromady a funguje všechno, tudíž nejsem nucen kupovat iphone, který by mi “nestačil” mam rad, když věci fungují jak chci Já, nikoliv jak ony chtějí, proto android.

Tomas

Tomas

13.9.2012 15:12

a už vidím ty žaloby na klámání zákazníků :D minůlý rok měli na krku dvě stížnosti (myslím že siri a LTE) a u obou to apple projel…

.

.

13.9.2012 15:58

RSS (komentáře k článku)