Menu

Lednové bezpečnostní aktualizace už letí. Právě teď je získává HTC a Honor

aktualizace_androidu_ico

Systémová aktualizace smartphonu potěší asi vždy. I když se většinou nejedná o zvyšování verze systému Android, alespoň uživatel vidí, že se něco děje a jeho smartphone ještě není v propadlišti dějin. Obzvláště pak potěší bezpečnostní aktualizace v reakci na nějakou z chyb či děr systému jako například Stagefright. Minimálně preventivní opatření jsou důležitá.

Jedním ze smartphonů, který v současné době získává bezpečnostní aktualizaci, je například HTC One A9. Těm, kteří neobdželi notifikaci, se doporučuje zaskočit do nastavení a vyžádat si aktualizaci ručně. A ani byste se neměli děsit, kdyby aktualizace trvala podstatně déle, než je obvyklé. Aktualizace pro HTC One A9 by navíc neměla řešit jen zabezpečení, ale také by měla odstranit velkou hromadu chyb, které upravený systém obsahuje.

HTC One A9, konstrukce - přední strana, displej aktualizace

Dalším ze smartphonů, který získává bezpečnostní aktualizaci, je Honor 5X. Tento smartphone však přišel s novým modelem aktualizací, u kterého by se měli uživatelé dočkat pravidelných aktualizací v rámci každého měsíce. To je rozhodně dobrá zpráva nejen pro ty, kteří mají své smartphony rádi v bezpečí.

Huawei-Honor-Play-5X aktualizace

Honor 5X ještě ani neopustil Čínu (lodní doprava tohoto modelu startuje 31. ledna), a první update už je na světě, což je ukázkově zvládnutá práce. Právě například od výše zmíněného HTC nedávno zaznělo, že vydávat měsíční updaty s danou pravidelností je nemožné. Jak vidno, možné to je.

Zdroj: AA

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

Karl

z aplikace
24.1.2016 22:17

Na Asus Zenfone 2 ZE551ML taky přišla lednová aktualizace zabezpečení

Chibi Charla

24.1.2016 22:50

A firma jako Samusng se na uživatele vy**re. V lednu měla být aktualizace na Android 6 pro Galaxy S6, jestli si dobře vzpomínám. Měsíc se chýlí ke konci a stále nic. Počítám, že tak v Srpnu, pokud do té doby Samsung neoznámí že na to kašle.
Ostatně si tak říkám, zda se výrobci nedopouští až trestného jednání jestliže se objeví velká bezpečnostní trhlina a oni se k tomu postaví stylem „máte starý telefon, kupte se nový, my na Vás se**me“. Vystavují tak vědomě spoustu lidí velkému nebezpečí. Neříkám, že by bylo správné a logické podporovat přístroje 20 let, to je nesmysl. Ale nějakých 20 měsíců (teď si nejsem zcela jist, ale je to více jak rok a méně jak dva) od výroby je málo, uvážíme-li že představím výrobek a ten se teprve za půl roku dostane do ČR, kde bude další 3 měsíce ležet ve skladu, takže uživatel má tak rok nárok na aktualizace. Do toho je výrobce vydá s tak 3/4 zpožděním, protože je musí dostatečně zkur… pardon vylepšit. Tedy sečteno podtrženo máte nárok se štěstím na jednu aktualizaci. A pokud v ní výrobce udělá chybu, tak smůl, oprava nebude, kupte si nový telefon. Toto by se mělo změnit. A pokud k tomu není vůle, tka by nějaký standard měl dát zákazníkům zákon. Ač jsem proti zasahování do byznysu a přílišné regulaci, tak zde očividně dochází ke zneužívání postavení výrobce a bití zákazníka. Který je vydán na milost a nemilost tomu jak se výrobce vyhajá,

david8

z aplikace
24.1.2016 23:00

Už mám s custom ROM dávno :D

r-blade

z aplikace
24.1.2016 23:24

for chiby: já mám první tel z androidem.. xperia z3 od března.. a aktualizací jsem dostal asi 7 +- to že Samsung na to sere.. To je známá věc.. jinak k tématu za leden na sony zatím nic

dunco

z aplikace
24.1.2016 23:27

Na té fotce, ale určitě není Honor5X.😀

Martin

24.1.2016 23:41

Chibi Charla: Naprostý souhlas. Bohužel takový zákon asi nikdo neprosadí. Jediné co zbývá je nekupovat si Samsung, který je podle mě největší odpad na trhu v poměru cena/výkon/služby a jen těží z blbosti lidí. Bohužel dostat mezi lidi méně známé značky je těžké, když si velcí hráči na trhu (hlavně tedy Samsung) prodejce „kupují“ za prémie z prodeje.

Bery93

25.1.2016 4:58

Mé HTC A9 zatím nic 😭

VojtouNerCZ

z aplikace
25.1.2016 6:36

Na ASUS ZENFONE 5 uz take davno prisla.

Mazec

z aplikace
25.1.2016 7:09

Chibi Charla
je pravada že někteří výrobci jsou rychlejší, a aktualizacemi, ale když pak čtu jak jim tam deset věcí dělá problémy atd. tak si moc nepomohli…
U Samsungu si počkáš, ale zawe jsem neměl nikdy jediný problém po aktualizaci…

trent

z aplikace
25.1.2016 8:42

Chibi Charla: mám pul roku LG a přišlo mi cca 5 aktualizací. Jedná velká na A6, zbytek byly malé opravy s velikostí do 60mb. Takže si nemám problém. Když jsem měl Samsung, malá aktualizace příště jen jedna a další dvě měnili přímo verzi androida. Takže taky žádné drama. Ale to bylo v době, kdy se na nějaké teoretické bezpečnostní chyby tolik nekoukalo. Svým způsobem nějak nechápu, proč si mnoho lidí myslí, že výrobci vzniká povinnost vydávat aktualizace nejlépe s každým přístrojem. Není to povinnost, ale benefit.

František Hrabovský

25.1.2016 12:00

Mám Samsung ACE 2. Nikdy bych si ho nekoupil, ale je to dárek. Po dvou měsících otravy se systémem jsem tam kopnul CM11 a naprostá spokojenost. Aktualizace na toho (dědečka) už nebyli. Každý výrobce mobilů by měl dělat aktualizace nejméně pět let, nebo nechat soft na někom jiném. Co kdyby se na nás vyprdnul Macro soft, linux atd??? Aktualizace ne, kup si náš nový soft. To by byl byznys.

Chibi Charla

25.1.2016 14:58

Martin: Poměr cena – výkon je diskutabilní. Samozřejmě platíš za značku, ale to třeba i u Apple. Zkusil jsem párkrát dát příležitost i alternativním značkám, třeba i Gigabyte, ale tvrdě jsem narazil. Naproti tomu u Samsungu jsem neměl po HW stránce jediný problém, takže tam jdu vždy do jistoty. Ale přiznám se že Galaxy S6 mě docela zklamal v některých ohledech zde narážím i na nestabilní chování. Naštěstí ho mám v podstatě za výrobní cenu, takže se to dá přežít, ale za klasickou cenu bych do toho nešel
.
trent: Co to je za nesmysl? Benefit? Pokud něco nefunguje správně je povinností výrobce to opravit, po nějakou dobu zdarma v rámci „záruky“. Pokud to výrobce neopraví, pak já co by spotřebitel mám právo nefunkční nebo špatně funkční výrobek vrátit. Pokud bychom aktualizace brali jako benefit, tak by vlastně Microsoft nemusel aktualizace vůbec vydávat. Benefit by to byl, ale pouze za splnění podmínky, že si za SW nebudu platit v ceně přístroje. Ostatně neměl bych až takový problém, kdyby aktualizace na major verze systému byly jako updaty placené (za rozumnou cenu). Nicméně výrobci by se o to nemuseli starat v momentě kdyby dělali přístroje, ale systém by si zpravoval Google sám, to by se pak stíhali aktualizace a bylo by to bez problémů, ale mají-li výrobci akutní potřebu „vylepšovat“ dobrý systém do mnohdy nepoužitelné podoby, pak je to jejich boj, ale nechápu proč bych na to měl doplácet já, co by spotřebitel. Ano je tu možnost instalace Custom ROM, ale pak je tu diskuze ohledně záruky a ohledně toho zda si kupuji drahý telefon (v případě některých modelů) abych si do něj musel dávat jiný systém. Ostatně chtějí-li tedy výrobci dávat systém jako benefit, tak ať má v základu root a mohu si s ním já nakládat jako s benefitem dle libosti. Ale v momentě, kdy do systému nesmím standardně zasáhnout a musím se držet „pravidel“ výrobce, pak to není benefit.

uni

25.1.2016 15:07

Mazec: No i Samsung toho umí dost pohnojit. Např. sebrat lidem aktualizací UMS režim za chodu je legenda. Ale i následně později umí lidem zavařit. Dá se říci, že naopak Samsung umí rozvířit diskusi na téma „jak se podařila“ nejvíce. Pravda, často se jedná jen o nedodržení základních postupů, HR po významné aktualizaci, ale pravdou je, že se výrobce rád tváří, že to není potřeba. Nejlepší je přes PC záloha-update-HR-obnova. Platilo to u prvního iPhone před osmi lety, platí to u posledního Galaxy nyní.

rokyshit

z aplikace
25.1.2016 17:46

Supr.Lednová aktualizace v únoru,únorová v březnu a to se vyplatí😂

Wulfher

25.1.2016 19:49

to Karl: mě na Asus Zenfone 2 ZE551ML přišly aktualizace 2 ;-) napřed jedna asi před týdnem a asi po 2 až 3 dnech druhá až jsem se divil co tak brzo :-) nic méně nám v druhé aktualizaci odebrali program Dr. Safety :-) což jsem zjistil až na fóru, protože to byla jedna z prvních aplikací co šla po zakoupení mobilu z mobilu pryč :-))

trent

26.1.2016 19:28

Chibi Charla: Nesmysl to není. Nebo jste si snad někdy koupit telefon, který po vybalení z krabice nefungoval?
A že někdy výrobce vypustí nepodařený update? Koukněte se na to z druhé strany. Dělá to víceméně dobrovolně, protože ze stávajících zákazníku mu aktuálně nic nekápne. Takže to děla proto, že se to zrovna nosí. Dělat by to nemusel.

Karl

z aplikace
26.1.2016 20:21

to Wulfher: máš pravdu, taky mi to tak přišlo a Dr. Safety jsem dal tak hned do pr…. 😀

Chibi Charla

26.1.2016 23:42

trent: Já jsem si koupil telefon který po vybalení nefungoval, právě onen zmíněný Gigabyte. Co se aktualizací týče, dělat to musí, protože A) by jinak lidé kupovali telefony od výrobce, který by to dělal, aby dostávali nové funkce. B) Jelikož výrobce neumožňuje si update nainstalovat jinou cestou, než přes jeho oficiální kanál tak, aby to nekolidovalo se zárukou, pak to prostě dělat musí. Nemusel by v případě, že bychom si kupovali HW a systém byl čistě opečováván Googlem a ten by se staral o aktualizace. A to že ze stávajících zákazníků mu nic nekápne není tak úplně pravda: A) když nedostanu update co udělám? Všem kolem sebe doporučím jinou značku – tedy neposkytnutí updatu zákazníkům, může mít v budoucnu negativní dopad v tom, že zákazník si nový přístroj koupí od někoho jiného a B) Nový systém může přinést podporu dodatkového příslušenství (např. mě u starého telefonu nefungovaly Galaxy Gear jen proto, že aplikace která je k nim potřeba potřebovala vyšší verzi systému.) Tedy dostanu-li nový systém, na kterém mi bude fungovat nějaké příslušenství od výrobce, tak mě to bude možná motivovat k tomu si ho koupit na vyzkoušení, spíš než v případě, že se na mě výrobce vykašle a tím pádem mi tam ani příslušenství fungovat nebude. Ono je potřeba se na ty kroky dívat nejen z pohledu času teď, ale přemýšlet, jak to může ovlivnit situaci v budoucnu. Kolik lidí si bude kupovat telefony od někoho o kom se bude vědět: Kašle na zákazníky, nevydává bezpečnostní aktualizace a tak Vás nechává v potencionálním nebezpečí“? Spousta jich tedy půjde jinam.

trent

27.1.2016 17:09

Souhlasím s tím, že vydávání včasných aktualizací je věcí prestiže daného výrobce.
Ale bod A a nové funkce? Jen pokud šlo o vyšší verzi androidu a ani to nemusí být vždy pravda. A bod B je pravda díky tomu, že se výrobci naučili updaty vydávat a hrstka uživatelů(sorta zákazníku, co navštěvuje tento a podobně zaměřené weby) je vyžaduje. Ale byly doby, kdy se nic takového nekonalo a novější firmware měl člověk, jen pokud navštívil servis.
A pokud by telefon po vybalení z krabice nefungoval, není mojí starostí hledání příčin, ale já akorát půjdu telefon reklamovat. Ještě trochu chápu opravné aktualizace(budík nebudí, softwarové problémy se signálem…), ale například povyšování verzí systému je opravdu jen benefit.
Nakonec musím ale konstatovat, že nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci. U levných telefonů se nedá očekávat nějaká zázračná podpora. To je ale všeobecně známý fakt.

Chibi Charla

27.1.2016 20:59

trent: Ano byly doby, kdy se kvůli updatu chodilo do servisu, ale byly také doby kdy mít počítač znamenalo mít známé a bony atd. Doba se mění. A pokud bychom vycházeli z premisy, že dřív věci byly takto a fungovalo to, tak to doteď tak může fungovat, tak asi už nežijeme v jeskyních, ale nejsme o moc dál než u dřevěných chatrčí, protože ty také dřív fungovaly jako úkryt, etc. Toto rozporování prosím neber jako útok proti tobě, pouze mám jiný názor a snažím se jej podložit argumenty, které zohledňují můj pohled na věc. Ostatně i když asi naše diskuze není tak plodná, aby cokoliv vyřešila, rád si vyslechnu názory druhých a klidně si nechám vyvrátit své teorie a postřehy, pokud budou podložené jinými argumenty.
Co se nefunkčního telefonu týče: Já to taky nezjišťoval a telefon reklamoval, ale i tak ten Gigabyte nebyl levná sra**a, ale stroj střední třídy. (Otázkou je co každý považuje za střední třídu. Cenu nevím přesně ale bylo to někde lehce nad 6).
Nicméně snad se shodneme alespoň na tom, že vydávat aktualizace je dobré a ve finále to je k užitku všem.

RSS (komentáře k článku)