Sony: “Situace není nejlepší, ale mobilní divizi prodávat nebudeme.”

mobilni_divize_sony_ico

Současný trh chytrých telefonů prochází neklidným obdobím, kdy se Korejcům již sedmé čtvrtletí v řadě nedaří růst, neuspokojivé prodeje tchajwanského HTC přivedly společnost do červených čísel a k úvahám, zda zůstat v tomto odvětví. Také mobilní divize japonského výrobce Sony je v nezáviděníhodné situaci a obchodní plán společnosti naznačuje, že trh mobilních telefonů již není tak zajímavý. Dokonce jednu dobu kolovaly zvěsti o možném prodeji mobilní divize Sony.

Generální ředitel společnosti Sony Mobile Hiroki Totoki v nedávném rozhovoru pro Arabian Business zprávy vyvrátil tvrzením, podle kterého firma nikdy nebude prodávat mobilní divizi ani opouštět segment mobilních zařízení. Totoki připustil, že situace sice není nejlepší, neboť výroba mobilních telefonů je ve své podstatě velmi jednoduchá – mobily, dle jeho slov, sestávají z baterie, obrazovky a několika čipů. Dnes již ale nestačí pouze poskládat telefon. Lidé si pořizují zařízení s ohledem na zkušenosti a zážitek. A právě tento zážitek má být vážnou konkurenční výhodou telefonů Sony.

Šéf mobilní divize Sony Hiroki Totoki Šéf mobilní divize Sony Hiroki Totoki

Co se týká zásadních finančních ztrát v minulém roce, vedoucí mobilní divize Sony ujistil, že tato situace vznikla pouze v důsledku odpisů po odkoupení 100% podílu mobilního byznysu firmy Ericsson v roce 2012. Jednalo se tedy jen o účetní ztrátu, která neměla vliv na cash flow.

Mobilní divize Sony má svou budoucnost jistou

Budoucnost mobilní divize Sony vidí Hiroki Totoki v zařízeních, určených pro práci s Internetem, kde má firma pevné základy. Současné problémy jsou způsobeny velkou konkurencí, kde se zejména čínští výrobci snaží prosadit se stále kvalitnějšími zařízeními. Sony však plánuje ještě více odlišit své produkty, k čemuž má pomoci nová, zatím utajovaná technologie. Co přesně si pod tímto pojmem máme představit, Totoki neuvedl.

Rázné prohlášení, týkající se podnikání v oblasti mobilních zařízení, neznamená, že by firma nechtěla změnit svůj přístup. V minulosti jsme kromě zpráv o prodeji slyšeli také o alianci s dalšími společnostmi. Kromě toho firma před koncem finančního roku hodlá propustit velké množství zaměstnanců – konkrétně má jít o přibližně pět tisíc míst ve Švédsku, Číně a Japonsku. “Snažíme se do konce roku 2016 snížit naše náklady o 30 procent a snížit počet zaměstnanců o 20 procent. Snažíme se zefektivnit organizaci, stejně jako naše produktové portfolio s cílem maximalizovat naši ziskovost a zlepšit naši návratnosti investic.” uvedl Totoki.

Uvidíme, jak se plánovaná opatření projeví v praxi. Byla by škoda, kdyby svět mobilních telefonů přišel o respektovanou značku Sony a její vlajkovou řadu Xperia Z, stavící na solidní konstrukci a velmi dobrém fotoaparátu.

Zdroje: Hi-Tech, Android Authority, Android Central.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (18)