Pět funkcí, které by se mohly objevit v Obchodě Play

google_play_ico

Jednou z nejnovějších funkcí aplikace Obchod Play je od verze 3.9.16 možnost přidat aplikace a hry do seznamu přání. Nenabízí nic víc, než uložení položky do seznamu, a na první pohled může působit jako možná zbytečná funkce.

Redaktoři serveru Android Guys se ale domnívají, že seznam přání je jen začátkem většího projektu, a přišli se seznamem pěti funkcí, které by mohly být jeho pokračováním a rozšířením. Je jasné, že prioritou Google je maximalizace zisku z prodaných aplikací, videí a knih, takže je pravděpodobné, že se mnohé z těchto nápadů dříve či později stanou realitou.

  • Možnost darovat aplikaci jinému uživateli. Motivace je v tomto případě jasná: pokud si uživatel nemůže aplikaci koupit, zaplatil by ji někdo jiný a nějakým způsobem by mu ji daroval, takže by program byl licenčně svázán s účtem Google obdarovaného. Redaktoři Android Guys vidí i další využití: “Vývojáři by získali mnohem lepší způsob, jak poskytovat soubory APK nebo aplikace uživatelům, recenzentům a bloggerům.”
  • Možnost koupit kredit na nákup v Obchodě Play jinému uživateli. V zámoří se dá kredit koupit v kamenných obchodech a online, nicméně možnost darovat určitou částku někomu druhému zvyšuje počet koupěchtivých zákazníků a tím i potenciální tržby. Příliš nechápeme, proč Google tuto funkci už dávno nezprovoznil – mnoho nezletilých by rádo nakupovalo například hry, ale nemají bankovní kartu. Nejjednodušší způsob by byl obdobný jako na PayPalu – darující by zadal e-mailovou adresu obdarovaného a darovanou částku.
  • “Push” notifikace pro aplikace na seznamu přání. Co je platné, že jsou “vysněné aplikace” kdesi v Obchodě Play na nějakém seznamu, když na ně uživatel zapomene? Praktické by například bylo upozornění na slevu, která by mohla motivovat k nákupu. Bez toho, aby si uživatel pravidelně procházel svůj seznam přání, mu nyní taková výhodná nabídka uteče.
  • Sdílení seznamu přání s ostatními uživateli. To by mohla být poměrně jednoduchá funkce, která by třeba mohla být navázána na Google+, kde by vaší přátelé mohli sledovat, po jakých aplikacích toužíte, a třeba vám je k narozeninám, svátku, Vánocům, nebo při jiné příležitosti koupili. Bylo by to jednoduché pro obě strany a například vysněná hra by leckomu udělala větší radost než ponožky.
  • Promo kódy. Ty v Obchodě Play poměrně zásadně chybí. Pokud se například vývojář dohodne na spolupráci s nějakým médiem, nemá šanci poskytnout jeho čtenářům slevu na svou aplikaci. Přitom by stačilo málo: jedno políčko pro zadání kódu, po jehož zadání by dostal uživatel speciální slevu. Součástí by mohlo být nejen časové omezení akce, ale třeba i limit na daný počet stažení, což by nakupující motivovalo k rychlejšímu nákupu bez dlouhého rozhodování.

Co dál? Napadají vás nějaké další funkce, které byste využili v Obchodě Play? Podělte se o své názory a přání v diskuzi pod článkem!

Zdroj: Android Guys.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (19)