Menu

Google zvýšil limit pro maximální velikost aplikace v Marketu na 4 GB

Až dosud byli vývojáři v Android Marketu poměrně značně omezeni – nahrané aplikace nesměly být větší než 50 MB. U větších aplikací (typicky v případě 3D her) to řešili tak, že další nezbytné megabajty si aplikace stáhla z jejich webu při prvním spuštění, nebo si je uživatel mohl doinstalovat z Marketu jako doplňky. Problémem z pohledu spotřebitele byl 15minutový časový limit pro vrácení peněz, který začal běžet v okamžiku, kdy skončilo stažení aplikace z Marketu, a leckdy vypršel dříve, než bylo možné program spustit a otestovat, zda za vydanou částku vůbec stojí.

Od včerejšího večera se tento limit zvýšil až na maximální 4 GB, což ulehčí život vývojářům, ale i uživatelům, protože přímo v Android Marketu zjistí skutečnou velikost aplikace, a předejdou tak nemilému překvapení, že po jejím stažení a spuštění ještě bude nutné stahovat další desítky či stovky megabajtů dat.

Vývojáři nyní mohou nahrát do Android Marketu rozšiřující soubory

Vývojáři nyní mohou nahrát do Android Marketu rozšiřující soubory

Velikost samotného souboru APK bude nadále omezena na 50 MB pro zajištění bezpečné kapacity úložiště na zařízení, ale nyní je možné připojit k tomuto APK rozšiřující soubory.

  • Aplikace může mít až dva rozšiřující soubory, každý o velikosti až 2 GB v libovolném formátu (podporován je např. ZIP).
  • Android Market bude hostovat tyto soubory, čímž vývojáři odpadne nutnost zajistit hosting a nést náklady na šíření souborů. V případě souborů o velikostech v řádech stovek megabajtů až jednotek gigabajtů uspoří tento systém vývojářům nemalé částky.
  • Uživatelé uvidí celkovou velikost aplikace a všech souborů ke stažení před jejich instalací/zakoupením.

Na většině novějších zařízení budou tyto soubory automaticky staženy hned po stažení aplikace, a odpočet času pro vrácení peněz se nespustí, dokud nebude dokončeno celé stahování. U starších zařízení budou rozšiřující soubory staženy při prvním spuštění aplikace s pomocí knihovny Downloader, kterou mohou vývojáři použít. Celý proces pak bude probíhat následovně:

Diagram procesu stahování rozšiřujících souborů

Diagram procesu stahování rozšiřujících souborů

V případě, že vývojář použije pro stažení rozšiřujících souborů řešení od Google, může počítat s následujícími výhodami:

  • Systémové oznámení, poskytující informace o průběhu a odhadovaném času dokončení v rozvržení přizpůsobeném pro zařízení s Androidem 4.0 ICS a pro starší verze.
  • Podpora obnovení přerušeného stahování.
  • Běží na pozadí jako služba.
  • Automatické pozastavení a obnovení stahování pokud není k dispozici Wi-Fi.

Ačkoli Google nechává způsob využití dvou rozšiřujících souborů na vývojářích, doporučuje, aby jeden soubor sloužil pro počáteční stažení a byl jen výjimečně aktualizován, zatímco druhý může být menší a fungovat jako záplata či aktualizace.

Pro zajímavost: Google oznámil tuto možnost na konferenci I/O 2011. Podle původních předpokladů měla být tato funkce k dispozici už v červnu minulého roku, ale Google si nakonec dal trochu na čas.

Další podrobnosti o rozšiřujících souborech lze nalézt v oficiální příručce pro vývojáře.

Zdroje: AndroidSPIN, Droid Life, Android Central, Android Phone Fans, Android Police a oficiální blog Android Developers.

 

Komentáře

M.I.K

M.I.K

6.3.2012 8:22

No hurá, pokud vím, tak tohle slibovali už hodně dlouho…

smartin

smartin

6.3.2012 8:58

Ta doba na vraceni penez je stejne kratka. Koupil jsem si program co umi vytvorit ovladace pro ruzna USB zarizeni. Nez ty ovladace vyrobite a zjistite, ze je to k nicemu, tak je 15 minut pryc a prachy taky! Velmi me to nastvalo, nebylo to poprve. Takze sem se rozhod, dokud se k tomu google nepostavi jako chlap, tak vsechny placene aplikace si nejdriv stahnu jako warez a pak se teprve rozhodnu jestli za to dam svy prachy.

djax

djax

6.3.2012 9:13

Pokud aplikace nefunguje, můžete ji samozřejmě vrátit i po 15 minutách, jen o to musíte zažádat skrze uskutečněnou transakci přes Google Checkout, sám jsem toho několikrát využil.

bkf1

bkf1

6.3.2012 9:48

Konecne…

BluPix

BluPix

6.3.2012 10:03

V začátcích jsme měli den na vyzkoušení placené aplikace, těch 15 minut to je jak nic zvlášť když člověk i na 100MBit lince kvůli pomalým serverům sosá soubory minimálně hodinu. A nakonec se dozví že hra nejde…

Takhle snad těch 15 minut začne až po stažení.

… mimochodem nepřijde vám to i jako příprava na plnohodnotné offline google mapy?

Uni

Uni

6.3.2012 10:27

BluPix: No že by zrovna Google trpěl limity v Android Marketu…:-)

THeBaNDiT

THeBaNDiT

6.3.2012 21:01

no jo, a predpokladam, ze obmedzenia Samsungu na max. velkost aplikacie 30MB sa to nedotkne… kupil som si pred nejakym casom hru Where Is My Water, vyborna hra, no pred nejakym casom jej velkost v Markete vplyvom updatov stupla nad 30MB a odvtedy si ju uz updatovat nemozem… volky-nevolky som si ju musel stiahnut z warezu… (i ked kradez to nie je, kedze ju mam oficialne zakupenu)

Jakub Horák

Jakub Horák

6.3.2012 21:36

Jeee, už neni android market :)

RSS (komentáře k článku)