Menu

Navigace Waze: Řidiči sobě

waze_ikona

Navigace zdarma, k tomu s nejaktuálnějšími dopravními informacemi, varováním před radary a policejními hlídkami? Nejen to je Waze – komunitní navigace!

Celý název projektu „Waze: Community GPS navigation“ naznačuje, oč se ve skutečnosti jedná: je to navigace, vytvářená komunitou. Nevychází tedy z oficiálních mapových podkladů Navteq či Teleatlas, ale za každou silnicí, cestou, křižovatkou a objektem stojí někdo, kdo ho zadal do systému. Dalo by se říci, že Waze je na tom mezi navigacemi podobně, jako Linux mezi operačními systémy.

Hned na začátek zmiňme dvě nejdůležitější fakta: Waze je zdarma a ke svému životu potřebuje Internet. Nehodí se tedy na navigování v zahraničí, kde byste za přenesená data draze zaplatili, navíc aktuálně je omezena na trasy s maximální délkou do 200 mil (cca 320 km; delší trasu odmítne vypočítat).

Registrace je základ

Po nainstalování se zaregistrujete, což není nijak náročné, ani po vás nikdo nebude chtít vědět velikost bot, či kde bydlela vaše maminka v okamžiku narození. Přihlašovací jméno a heslo je dobré si pamatovat – přes něj se pak dostanete do webového rozhraní Waze.

Co umí?

Pak už se načte samotná navigace. Kromě mapy, celkem logicky zabírající největší část okna, má dvě ovládací sekce: horní lištu a nabídku, která se vynoří po stisku tlačítka [Menu].

Tlačítka v horní liště slouží zleva k:

  • zobrazení informací o verzi aplikace,
  • indikaci počtu a po stisku k vypsání událostí (policejních kontrol, problémů s provozem, nehod, …) v zadaném okruhu a/nebo podél trasy,
  • zobrazení informací od skupin (pokud se k některé skupině přidáte),
  • změně ikonky, která na mapě zobrazuje vaše aktuální duševní rozpoložení,
  • indikaci stavu připojení k Waze (ikonka zeměkoule) a signálu GPS (ikonka satelitního přijímače).
Základní okno navigace Waze

Základní okno navigace Waze

Vyrážíme na cesty

Po stisku tlačítka [Menu] se dostanete k nabídce dalších šesti funkcí.

Nabídka po stisku tlačítka [Menu]

Nabídka po stisku tlačítka Menu

Tou nejdůležitější je, pochopitelně, Navigovat, po jejímž rozkliknutí se zobrazí vyhledávací pole k zadání, případně si můžete vytvořit zástupce míst, kam jezdíte nejčastěji (typicky domů/do práce apod.). Tato místa jsou pak synchronizována se serverem, takže pokud například použijete jiný telefon, a přihlásíte se ke svému účtu, budete je mít k dispozici (zaznamenali jsme ale problémy s češtinou, takže doporučujeme uládat „bez hacku a carek“). To je jedna z užitečných funkcí, kterou vám běžná „krabičková“ navigace nenabídne. Kromě toho se můžete nechat navigovat na některé z míst, které jste hledali v nedávné minulosti, nebo které jste si uložili do oblíbených. Nechybí ani možnost nechat se vést na adresu, uvedenou u kontaktu v adresáři (podporován je jak adresář telefonu, tak kontakty uložené na GMailu).

Nabídka pro zadání místa, kam chcete být navigováni

Nabídka pro zadání místa, kam chcete být navigováni

Zde je dobré ještě jednou podotknout, že mapové podklady tvoří sami uživatelé, takže ne vždy hledané místo najdete. Je ale vidět, že česká komunita kolem Waze aktivně pracuje na doplňování a za poslední rok opravdu významně zlepšila pokrytí. Ostatně pokud narazíte na cestu či ulici, která v podkladech chybí, můžete ji sami přidat (přes ikonu silničního válce, která se objeví po tapnutí do mapy), což je něco, co se vám u „krabičkové“ navigace nepovede buď vůbec, nebo rozhodně ne tak snadno.

Pokud použijete vyhledávání, můžete buď rovnou vyrazit na cestu, nebo se podívat na mapu cílového místa, případně si destinaci uložit do oblíbených. Po výběru cíle pak dostanete na výběr: buď stiskem tlačítka Jízda zahájíte navigaci, nebo si tlačítkem Trasy necháte vypsat alternativní cesty.

Tlačítkem Jízda zahájíte navigaci, nebo si přes Trasy necháte vypsat alternativní cesty.

Tlačítkem Jízda zahájíte navigaci, nebo si přes Trasy necháte vypsat alternativní cesty.

Bohužel, jedna z věcí, která proti komerční konkurenci významně chybí, jsou kategorie míst (POI). Nelze tedy nalézt například nejbližší benzínky, servisy, obchodní střediska, či památky. Vždy musíte zadat název nebo adresu.

Kdopak to mluví?

Navigace má vlastní sadu hlasových pokynů, které si při prvním spuštění (a případně znovu po aktualizaci) stahuje z Internetu. Nemusíte tedy laborovat ať už se systémovými, nebo alternativními převodníky textu na řeč. Trasování je, soudě dle zkušeností nabytých po cca 1000 kilometrech, vcelku logické, nenarazili jsme v podstatě na žádnou vyslovenou hloupost, kdy by nás Waze tahalo po polních cestách, nebo přes ještě neotevřené dálniční nájezdy. Co ale proti komerčním navigacím citelně chybí, je vyobrazení aktuální nejvyšší povolené rychlosti v daném místě.

Případný přepočet trasy v případě sjetí bývá rychlý, což ale samozřejmě závisí i na použitém telefonu a rychlosti dostupného internetového připojení.

Pozor, za bukem číhá hlídka!

Velmi užitečná je funkce Hlášení, skrze kterou můžete ostatním uživatelům dát vědět o dopravním problému, nebo třeba nahlásit policejní hlídku (lze zvolit, zda páni policisté stáli ve vašem nebo opačném směru, zda byli viditelní, či se skrývali za bukem, případně, pokud je to možné, dodat další popis, nebo přidat fotografii). Samozřejmě je vhodné upozornit, že dle zákona řidič nesmí při jízdě držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj, takže správně byste o podání hlášení měli požádat svého spolujezdce.

Přímo z navigace můžete podat hlášení

Přímo z navigace můžete podat hlášení

Můžete ostatní uživatele upozornit, že na daném místě číhají dopravní policisté

Můžete ostatní uživatele upozornit, že na daném místě číhají dopravní policisté

Pokud pak stejným místem projíždí později jiný uživatel, je v dostatečném předstihu varován jak graficky, tak i hlasem (například „Ve Vašem směru je hlášena hlídka“ či „Ve vašem směru je hlášen dopravní problém“), takže může včas sundat nohu z plynu, případně jinak přizpůsobit svou jízdu okolnostem. Přes dialogové okno pak lze buď potvrdit, nebo zrušit platnost uváděné informace.

Případné kolony či zácpy si Waze hlídá samo. Tedy pokud se pohybujete menší rychlostí, než by se v daném místě dala předpokládat, zobrazí se otázka, zda jste v provozu a odpovíte-li kladně, můžete odeslat, jak vážná situace před vámi je.

Za jednu z nejsilnějších deviz vděčí Waze uživateli s nickem BXMATUS, který vytvořil bránu, jež přebírá informace z Jednotného systému dopravních informací (JSDI) a promítá zde nahlášené události do mapy. Díky tomu se o případné nehodě na trase či v okolí dozvíte prakticky ihned poté, co ji nahlásí policie nebo záchranné složky. Jeden z pravidelných uživatelů Waze tak například uvádí: „Projížděl jsem kolem nehody, která se stala na menší okresce. Nahlásil jsem ji na 112 a než jsem se otočil, abych se k ní vrátil, už mě na ni Waze upozorňovalo.“

Praktickým jsme shledali také zobrazování informací v průběhu delších zastavení nebo popojíždění v koloně. Pokud se rychlost vašeho vozu blíží nule, je zbytečné, aby byl na displeji pořád ten samý obraz. V takovém okamžiku Waze začne ukazovat místa, kde se něco děje, i s podrobným popisem. Pokud se během toho rozjedete, okamžitě se vrátí k navigování. Zůstanete tak v obraze, aniž byste museli sundat ruce z volantu.

Budujeme silnice pro komunitu

Přímo z aplikace je také možné aktualizovat mapy (respektive o ně zažádat – schvaluje je vždy „area manager“), tedy zaznamenat novou cestu, aktualizovat čísla domů, nebo nahlásit jiný problém (zákaz otáčení, chybné spojení cest, jednosměrku, …). Pomůžete tím nejen ostatním, ale při dalších cestách třeba i sami sobě.

Komunitní funkce najdete v sekci Moje Waze, kde si můžete nastavit ikonku dle aktuální nálady, podívat se, kolik jste nasbírali bodů (ty dostanete například za oznámení problému v mapě, ujeté kilometry, ohlášení dopravní situace, …), nebo se přidat ke skupinám, ze kterých pak můžete dostávat zprávy, nebo, když se budete zrovna nudit, chatovat s ostatními členy. Waze lze také propojit s Twitterem, Facebookem a Foursquare, takže pokud se chcete chlubit svým přátelům, kam jste právě dojeli, je tu možnost.

Bodové hodnocení za aktivitu

Bodové hodnocení za aktivitu

Žebříček nejaktivnějších českých uživatelů

Žebříček nejaktivnějších českých uživatelů

Za co získáte body?

  • Za každý ujetý kilometr 3,2 bodu
  • Podání hlášení z cesty 6 bodů,
  • Komentář k již zadanému hlášení 3 body
  • Záznam nové cesty 40 bodů/km
  • Potvrzení již jednou zaznamenané nové cesty 10 bodů/km
  • Editace mapy 1,5 bodu
  • Vyřešení požadavku na aktualizaci mapy 3 body
  • Přidání jména ulice 3 body
  • Přidání čísla domu 3 body
  • Příspěvky do fóra 2 body za 3 příspěvky

Nastavení

Pochvalu si Waze zaslouží také za mimořádně široké možnosti nastavení. Než si projdete všechny nabídky, chvilku to potrvá. Samozřejmostí je volba jazyka, měrných jednotek, podsvícení, formátu času, nebo (a to opravdu doporučujeme nastavit) okruhu, ze kterého chcete zobrazovat seznam událostí. Nechybí automatický noční mód, který po západu slunce změní barvy mapy tak, aby telefon neoslňoval řidiče a neodrážel se v čelním skle. Na výběr je slušná řádka barevných témat, sami si můžete také zvolit, jaké údaje chcete zobrazovat na displeji (tachometr, ostatní uživatele, provoz, radary, policejní kontroly, nehody, …).

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení

V nastavení plánování lze vybírat mezi nejrychlejší a nejkratší variantou, povolit či zakázat nezpevněné cesty, navigovat s co nejmenším počtem odbočení, nebo se vyhnout dálnicím.

Resumé

Jak jsme zmínili hned v úvodu: Waze je komunitní projekt se všemi s tím souvisejícími výhodami i nevýhodami. Je tedy dobré počítat s tím, že občas (hlavně tedy v menších městech) nebude znát každou uličku, nebo objekt. Nejsilnější stránka ale tkví v propojení s ostatními uživateli a JSDI, odkud čerpá data o aktuální propustnosti silnic a komplikacích. Velmi užitečnou jsme během testu shledali možnost nahlášení policejní hlídky a neméně nás potěšilo, když nás před ní, díky jinému aktivnímu uživateli, Waze varovalo. Bez zajímavosti není ani kreditní systém, ve kterém můžete soutěžit s ostatními nejen v tom, kdo více najezdí, ale také v tom, kdo udělá více pro komunitu.

Je jasné, že nejvíce budou z výhod projektu těžit uživatelé ve větších městech, kde je šance, že někdo nahlásí komplikaci v provozu, přeci jen větší, než když po své vesničce jezdíte s Waze sami. Díky napojení na JSDI se ale dozvíte o případné nehodě i v tom největším zapadákově, a to většinou včas.

Pro někoho může být limitujícím faktorem nezbytné připojení k Internetu. Kdyby ale Waze umožňovalo offline provoz, přišli byste o jednu z jeho nejsilnějších deviz: informace od ostatních uživatelů.

Jak jsme již uvedli, během testování jsme nenarazili na vážnější problém, nezajezdili jsme si na polních cestách, ani jsme nezaznamenali žádnou vysloveně nesmyslně navrženou trasu. Samozřejmě nějaké ty „mušky“ jsme zachytili, ale s tím je nutné u projektu tohoto typu počítat.

Nespornou výhodou, která přispívá k rozšíření mezi řidiče, je podpora nejen mobilů s OS Android, ale také s iOS, Symbianem a Windows Mobile. Zapojit se tedy může opravdu každý.

Waze: Community GPS navigation
Waze
Verze2.3.6.7 (14. 7. 2011)
Velikost7,9 MB
1.5+


Zdarma

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

Vikos

27.7.2011 8:53

ještě buych dodal, že při výpočtu trasy Waze počítá s aktuální situací na cestách – tzn. zohledňuje aktuální průměrnou rychlost v dlouhodobým průměrem a pokud zjistí, že se někde cesta zpomalila, navrhne rychlejší variantu – při dostatečné historii se dokonce naučí, že pokud je na silnici XY zácpa vždy ráno kolem 8 hod, tak Vás v tu dobu na tu cestu ani nebude posílat (pokud nemá aktuální informace od jiných uživatel, že je tam provoz plynulý)

Stanislav Osmera

27.7.2011 10:47

Taky ji bezne pouzivam, je to opravdu vyborna vec. Navic pri jezdeni je to i zabava kdyz nekam jedete a vidite ze nejaka cesta neni zaznamenana tak klidne i odbocite a udelate si kilometr zajizdku abyste ji zaznamenali.
Pravda kdyz jedete nekam kde davaji lisky dobrou noc, tak se tam take nemusite vubec odnavigovat, protoze tam jeste nikdo s waze nejel, takze se na to neda absolutne spolehnout, ale vzdy je mozne se prepnout na google navigaci a nechat waze v pozadi aby si zaznamenala novou cestu.
jediny co me vadi a jiz jsem k tomu dal podnet k opravam ze nemuzu zvolit jakej mam dopravni prostredek, tudiz kdyz jedu na motorce tak muzu zaplevelovat data, protoze se proplitam provozem tam kde auta treba stoji v zacpe a tudiz waze si mysli ze je tam relativne volna silnice.

mikk

27.7.2011 11:53

mate nekdo zjisteno kolik to tak prumerne sezere dat?

Martin

27.7.2011 13:20

Pouzivam a jsem nadmiru spokojeny :)

Luboš

27.7.2011 14:30

Kdysi jsem zkoušel jednu z prvních verzí a na HTC Wilfire nefungovala. Respektive fungoval ale byly problemy s vykreslovaáním. To rozlišení na „Wildovy“ není nic moc ale je divné že mne ji market nechal naistalovat a neodfiltroval jako pro wildfire nevhodný. Moje po letošní dovolene jednoznačně výborna zkušenost, z free navigací, je od googlu. Fungovala výborně i ve vesnicích kde dávali lyšky dobrou noc, (oblast Jíčína a Českého ráje). Když jsem podle ní začal jezdit neočekaval jsem od ní žadný zázrak nicméně funguje výborně .

Luboš

27.7.2011 14:31

sorry za lyšky (lišky)

vasin

27.7.2011 15:19

Na Waze vidím velikou výhodu v online informacích o úrovni provozu + to že je schopno přestavět trasu, když vidí fakt velkou zácpu.
Jako velikou nevýhodu vidím malý počet uživatelů, příklad Štěrboholská radiála je zacpaná, Waze mne stáhne na čerňák, ale ten je ucpaný taky jen tudy bohužel nejel žádný wazer a tak o tom waze nevědělo. Ti po mě už mají info od mne .o)

Bylo by dobré, kdyby časem použili traffic i z google map tam mi přijde daleko onlajnovatější info.

vodic

27.7.2011 20:33

Me na Waze hlavne vadi to, ze na vykreslovane mape nejde poznat, zda je silnice volna nebo tam pouze nikdo dlouho nejel a tedy neni info – oboje ma stejnou barvu, zlutou. To se pak clovek nestaci divit do ceho to vjel.

garcia

27.7.2011 20:55

a zas mne vadi ze pokial sa nedam navigovat tak mi na mape neukazuje kadial idem.. mozem si dat len zobrazit polohu. kurzor(auticko) sa pohybuje ale krajina stoji.. a rovnako pocas toho ani nenaznamenava trasu… ale nic neni dokonale a myslim ze to stoji za to to aspon odskusat :)

Hugo

27.7.2011 21:16

Když už jsme u toho sbírání bodů – autoři aplikace mají patrně problémy s matematikou 1. stupně ZŠ. Konkrétně na konci měsíce vám k další hodnosti zbývá 15000 bodů, během dalšího měsíce nasbíráte 4000 bodů. Kolik bodů vám na konci onoho měsíce zbývá do další hodnosti? Podle autorů aplikace 14000 bodů…

vasin

28.7.2011 8:34

to garcia: to ze ti jede auto a stoji krajina je tom ze si se dotkl obrazovky, dej setings a tam my position a pojede auto i krajina

Jelen

28.7.2011 13:35

To Hugo: to je naprosto normální chování, píše se o tom na fórech, začni editovat mapy a Waze tě přestane penalizovat.

Hugo

28.7.2011 19:47

S editací už jsem dávno skončil a tu blbost odinstaloval, nějak jsem nebyl zvědavej na různé výkřiky „Hi“ a podobné, kterými si někteří jedinci naháněli body, a na různá hlášení nebezpečí bez popisu, kterými si naháněli body zase jiní jedinci…

Petr

28.7.2011 21:01

Dotaz k mapám: to Waze jede mapově opravdu od nuly? To bych si neuměl představit, jak mizerné ty mapy při pár uživatelích (z nichž ne každý bude mapovat) musí být. A nebo se vyšlo třeba z OpenStreetMap? Pokud ano, promítá Waze updaty zpět do OSM, nebo si jen vzali data a teď si hrabou na vlastním písečku?

vasin

29.7.2011 9:46

Hugo – a delas to kvuli bodum? No je videt ze jejich strategie funguje .o) ja osobne na body pecu, jen beru jako vyhodu ze clovek vi o nehode, zacpe a casto i nebezpeci

Radek

29.7.2011 21:25

Na Desire me bohuzel aplikace blbla. Pri ztrate signalu a odpojeni z internetu se pri aktivnim waze nepodarilo znovu najit sit. Dokonce Desire vubec nebyl schopen najit operatora a musel sem ho restartoavt. Parkrat se mi zase podarilo telefon s bezicim waze zaseknout tak, ze opet pomohlo jen vyndat baterku. Ted zkousim na nexus s, ale jeste nemam drzak do auta

LiborA

30.7.2011 7:17

Několik reakcí:
mikk – množství dat to žere podle toho, kolik toho najezdíš a zda jezdíš stále stejnou oblastí – mně při najetí 100 km obvyklé trasy sežere cca 300-400kB, při neznámé trase je to cca 1,2 – 1,8 MB na 100 km (těch faktorů je tam víc, než jen vzdálenost). Měsíčně se vším dalším používáním telefonu mám dlouhodobou spotřebu kolem 80 MB a to najezdím až okolo 4 tis. km, kolik z toho ale dělá Waze Ti konkrétně neřeknu.
Petr: ano Waze začínal s zcela holou mapou světa, ale postupně získává datové zdroje i odjinud, než jen vlastní mapování uživatelů. Dobrou zprávou je, že ČR bude také pokryta externími daty, jen nevíme kdy, takže zatím mapujeme vlastními silami.
Hugo – to že někdo dá hlášení nebezpečí bez popisu neznamená, že si honí body, ale že třeba nemá čas či možnost bezpečně nadatlovat popis, když řídí. Dále můžeš nastavením ta otravná hlášení Hi resp. hlášení typu chit-chat můžeš zcela odfiltrovat.

Gildiss

31.7.2011 23:07

Když porovnám Waze s Googlemaps, tak co se týče map a navigace samotné, je google o dvě třídy jinde. Waze je dobrý na upozornění na nehody, zácpy, radary.. Čili po cestě na známých trasách mám waze, abych se dozvěděl problémy na cestě, pokud potřebuji navigaci do neznáma, volím google..
Další věc jsou body. Jasně, není to to nejdůležitější, nicméně člověk je tvor soutěživý a u waze jsou body jedna z featur. Body nefungují, mají nějaké problémy se servery, takže se body nepřipisují, nějaké body jsem nasbíral, ale počet absolutně nereflektuje najeté kilometry, přidané alerty apod..

roberto

2.8.2011 18:38

zdravim, body sa daju ziskat aj za „ziskanie prveho priatela“… len som neprisiel na to ako toho priatela ziskat… viete mi poradit? kujem

vasin

4.8.2011 9:56

prihlasit se prostrednictvim waze na FCB a pokud se stejne prihlasi i nekdo koho mas na FCB v pratlich …mas body

Lukáš

4.8.2011 12:38

Mam takový menší problém s aplikací. Stahnul jsem ji na marketu, zapnu a dám registrace nového učtu. Ale vždy mi to napíše při registraci:
Neúspěšné přihlášení
Potvrďte prosím správnost přihlašovacích udajů.

Ale nikde nic nevidím, jsou tam pouze tři kolonky (už.jmeno,heslo,přezdívka) a tlačítko přihlásit.

Poradí někdo jak se tedy regitsrovat?:)

Karel Kilián Redaktor

4.8.2011 13:53

To: Lukáš
Přesně tak: zadáte jméno, heslo, přezdívku.
Pokud Vám to hlásí chybu, asi jste použil přihlášení, které již někdo používá.

Gildiss

4.8.2011 20:21

Nene, je to jinak. Nejprve nic nevyplňuj a přihlas se bez zadávání jména, hesla.. Program si tímto vytvoří jedinečný login. Teprve až poté si lze upravovat jméno i heslo.. Také jsem s tím zápasil..:)

kasig

16.8.2011 9:46

Už asi 10 dní mi neaktualizuje „moje skóre“, vie mi nekto poradiť?
Počas tejto doby sa to niekde zapisuje, alebo tieto kilometre už nezískam zo skóre?
V čom je problém?
Vyskytujú sa takéto výpadky často?

David Ondrejkovič

21.8.2011 0:07

Na Desire dost významně přehřívá baterku a jednou mi dokonce telefon hodil něco jako „modrou smrt“. Během jízdy občas spadne GPS (úplně zmizí ikona – ne že vypadne signál – to by blikala). Přesto to občas zkouším znovu nainstalovat a trochu se s tím projet, protože mi ten koncept přijde vcelku dobrý. Ale občas se bojím, abych si tím svůj telefon nezničil :-(

Karel Kilián Redaktor

22.8.2011 8:58

To: David Ondrejkovič
To nemusí být Wazem, ale telefonem.
Zrovna nedávno jsem řešil problém, kdy se telefon za čelním sklem auta přehříval a následně vypadla GPS. Po ochlazení jel zase normálně. Podle mne to bude tím. Zkuste telefon nainstalovat jinam.

Gildiss

24.8.2011 15:48

kasig:
jj, problémy s aktualizací bodů jsou neustále. Čekal jsem na připsání bodů asi měsíc, teď se mi připsaly body až do 14.srpna. Ztracené by být neměly, ale aktualizace je tragédie..

David:
Taky si myslím, že to bude telefonem, zkus místo waze používat google navigaci a uvidíš, jestli se bude telefon přehřívat i nadále..

marekson

16.9.2011 11:30

Malicky problem vidim v registracii. Zabudol som heslo a pristupove data a nemozem si ich obnovit. Ak sa chcem registrovat, musim pouzit novy mail.

SP

16.9.2011 11:42

Pro me je nejvetsi nevyhodou Waze, ze nema razeni v pruzich. V praxi se mi stalo, ze jsem jel podle Waze a byl jsem v jednom z pruhu, ale navigace indikovala odboceni doleva. Pozdeji jsem uvidel, ze jsem mel jet do pruhu nejvice v pravo, ten pote sjizdel dolu a podjel ostatni pruhy, kdyz zatacel vlevo… ale to uz bylo na odboceni pozde. S navigaci Aura nemam takove problemy, tam jsou totiz jednotlive pruhy nakresleny a je vyznacen pruh, kde se mam drzet. Skoda.

Karel Kilián Redaktor

19.9.2011 8:59

To: marekson
Dobrý den,
zapomenuté heslo k Waze můžete získat na stránce https://world.waze.com/forgot_password/

Kaderas

21.9.2011 18:50

S Waze jezdím od ledna a pořád se vyvíjí dopředu. Pro mě je to krom provozu asi nejlepší pomocník na odhalování policejních kontrol. Ne žebych jezdil rychle, ale člověk se cítí bezpečněji, když ví, kde kdo měří :-)
Problém mám ale s ovládáním. Když chci zaznamenat policajty nebo nebezpečí, tak mě to vyhodí nějaký formulář (který se sice od ledna dost zjednodušil, ale přece), kde mám cosi vyplňovat, ale uznejte, že za jízdy datlit je dost danger. Stačilo by mi, kdybych mohl kliknout jen na ikonku cajti a hotovo. Detaily doplnit až budu stát někde na semaforech. Takhle je to zatím jen pro spolujezdce (v mém případě). Jinak super :-)

cecilconrad

22.11.2011 23:15

proc nepouzivaji open street map ? clovek se s tim jebe ze to bude jednou k necemu dobre a oni to ignoruji

Karel Kilián Redaktor

23.11.2011 10:59

To: cecilconrad
Proč u Waze nepoužívají Open Street Map je otázkou. Možná si prostě chtějí jet po vlastní linii.
Ale navigace, založená na OSM mimochodem existuje – jmenuje se NavFree a stáhnout ji můžete zdarma z Android Marketu (https://market.android.com/details?id=com.navfree.android.OSM.ALL). Zkuste ji – třeba s ní budete spokojen. Navíc je, na rozdíl od Waze, offline :)

marek

21.6.2012 12:54

Da sa vo waze navigovat podľa suradnic? Ja som to zatiaľ nenasielo_O

Karel Kilián Redaktor

21.6.2012 13:04

To: marek
Myslím, že neumí.

alidos

8.8.2013 20:34

Samsung galaxy ace – aplikace sama spouští hudební přehrávač, ale možná je to telefonem.

Karel Kilián Redaktor

8.8.2013 22:18

To: alidos
Tak o něčem takovém jsem fakt ještě neslyšel…

Dvořák

12.5.2015 16:58

Chtěl bych od někoho poradit.A sice při zadání cílese mi zobrazí místo,kde jsem,jaký čas budu potřebovat,kolik je to km,jak jedu rychle,ale mapa se nezobrazí.Dříve to fungovalo anajednou nic.Je pravda,že navigaci používám,jen když jedu někam,kde to neznám,nebo když chci být infrmován o kolonách a pod.Děkuji za zprávu.

marrtty

31.7.2015 20:33

Zdravím, možná se to také někomu již stalo, ale už po několikáté mi aplikace zahlásila, že „sorry, váš účet byl pravděpodobně smazán“. To se těžko zapojuje do komunity Waze, což je jedním z lákadel této aplikace…

nem0cze

23.10.2015 16:35

Dnes jsem se přidal ke komunitě WAZEáků a mohu říci, že je to špica!
Umí i navigaci pomocí souřadnic, ale jen do vzdálenosti 1000 mil, čili do 1600km.
Souřadnice musíte zadat v tomto formátu bez mezer: 49.1932758N,16.6069739E bez písmen a dovede vás k Velkému špalíčku v Brně. Pro světoběžníky dodám, že souřadnice s písmeny N a E musíte zadat kladným číslem, kdežto S a W záporným!
např.:
Velký Špalíček Brno CZ: 49.1932758,16.6069739
Disney’s Epcot Center Florida USA : 28.375144,-81.549033
ULURU Australia: -25.3300489, 130.9990733

Piky

9.11.2015 21:59

Bylo by fajn, aby mohla proběhnout navigace na bod určený v mapě.

RSS (komentáře k článku)