Menu

GLBenchmark 2.5 přináší mnohem “agresivnější” testy grafiky

GLBenchmark se pomalu ale jistě prosazuje mezi standardní benchmarky pro testování grafického výkonu mobilních zařízení. Na podzim bychom se údajně měli dočkat jeho již třetí generace, která by měla umět otestovat OpenGL ES 3.0. Relativně dlouhé čekání si můžeme zkrátit čerstvou a podstatně vylepšenou verzí 2.5. Ta sice testuje “jen” funkce a výkon OpenGL 2.0, ale podle serveru Android Authority “to dělá mnohem agresivnějším způsobem”, takže se i nejnovější mobilní grafiky ve většině testů zapotí při snaze o dosažení 15 fps, o třiceti snímcích za sekundu se pak všem může jen zdát.

Uvolnění nové verze jen několik měsíců před vydáním GLBenchmarku 3.0 je poměrně překvapivým krokem. Na druhou stranu: i tak nový benchmark pravděpodobně spatří světlo světa dříve, než jakékoli zařízení s podporou OpenGL ES 3.0, tudíž není kam spěchat.

Autor původní zprávy Lucian Armasu se také pozastavuje nad smyslem “agresivnějších” testů, které komentoval slovy: “Benchmarky mají dát zabrat GPU, ale myslím, že by současně měly, pokud možno přesně, vyjadřovat, co dokážou dnešní grafické čipy. Když ani současné špičkové procesory nedokážou dosáhnout 15 fps, může méně informovaný čtenář nabýt dojmu, že úroveň těchto GPU je poměrně špatná, což samozřejmě není pravda.”

Nový test Egypt, pojmenovaný jako Egypt HD, ačkoli to zobrazuje stejnou animaci, vykresluje mnohem složitější scény. Náročnost ukazují snímky, pořízené redaktory serveru Anandtech, kteří GLBenchmark 2.5 testovali na různých zařízeních. Jak můžete vidět z následujících obrázků, proti původnímu testu je nový Egypt HD  asi 3x náročnější.

Původní test Egypt

Původní test Egypt


Nový a náročnější test Egypt HD

Nový a náročnější test Egypt HD


GLBenchmark 2.5 – 3D benchmark
Kishonti Ltd.
Verze2.5 (27. 7. 2012)
Velikost60 MB
3.0+


Zdarma

Zdroj: Android Authority.

 

Komentáře

rulda

rulda

2.8.2012 10:04

ja se tesim na verzi 3.0 ;]]]] todle je takovej mezidodatek;]

Kvirda

Kvirda

2.8.2012 10:48

hlavně není kompatibilní…:(

bkf1

bkf1

2.8.2012 10:55

To je fajn, ze si konecne nekdo uvedomil, ze i “mobilni” benchmarky maji byt od toho, aby daly hardwaru PORADNE ZABRAT :) GLBenchmark sice radim k takovym tem zmatenym testum typu Quadrant, Linpack apod., ale rad se necham prekvapit, jak smysluplne tj. REALNE POROVNATELNE budou vysledky z ruznych zarizeni (svete div se, ale HLAVNE kvuli tomu byly benchmarky vymysleny) ;-)

Mini

Mini

2.8.2012 15:02

Mojí mini to dalo ale zabrat :D

Tomas

Tomas

2.8.2012 17:11

Náročnost je tak vysoká především kvůli odrazům, pokud by je bylo možné vyponout, nejspíš by to běželo plynule. Každý odraz vyžaduje další renderování, což je pochopitelně velmi náročné, navíc jak jsem tak koukal, jsou prováděny v plném rozlišení…

RSS (komentáře k článku)