Reklama na nové Nexusy mění jejich vnímání. Je to záměr Googlu?

nexus 5x

Jistě nám nikdo nebude mít za zlé, když si dovolíme prohlásit, že řada smartphonů Nexus je snad nejoblíbenější vyráběnou sérií smartphonů. Nejde zde ani tolik o design, zpracování nebo o výbavu těchto modelů, ale spíše o možnost používání čisté verze systému Android. Ta je totiž mnohdy nejen hezčí na pohled, zbavená bloatwaru a výrazně rychlejší, ale především také bezpečnější, protože aktualizace jsou mnohem dostupnější než v případě modelů s grafickými nadstavbami ostatních výrobců.

https://www.youtube.com/watch?v=QLqHZLdt_jE

Ovšem i přes svou oblíbenost, i řada jako Nexus potřebuje něco, co prodejům pomůže. Tím je reklama. V zemích, kde je trh nasycen stovkami levných modelů, jako například USA, je třeba dát vědět i o oblíbeném modelu, aby se dostal také jinam než do sféry nerdů, kteří vědí, proč ho chtějí. A tak v USA můžete v televizi běžně spatřit reklamu na Nexus 5X nebo Nexus 6P. Oproti modelu Nexus 5 jsou ale reklamy na nové Nexusy o něco jiné.

https://www.youtube.com/watch?v=4cAHL4LMNlY

Čím se reklama na nový Nexus liší?

Tak především svým vysílacím časem. Zatímco dříve nebyla marketingová strategie Googlu v prodeji Nexusů příliš agresivní, a měla spíše informativní charakter, reklama na nový Nexus je v tomto ohledu úplně jinde. Svým zařazením do „primetime“, neboli vysílací špičky, kdy televizi sleduje nejvyšší procento lidí, se stává přímým reklamním konkurentem pro značky jako Samsung nebo Apple.

Tímto krokem vyvstává jedna poměrně důležitá otázka: Je řada Nexus pořád ještě referenční zařízení od výrobce systému? Nebo se již jedná o přímý konkurenční boj a z řady Nexus se stává typicky komerční zařízení? Jak to cítíte vy, fanoušci této řady?

Zdroj: TheVerge.

Daniel Macho
O Autorovi - Daniel Macho

více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (23)

+ Přidat článek

Další zajímavosti

+ Přidat článek