In-App Billing: nákup uvnitř aplikací už za týden

No Image-02

Na oficiálním Android Developers blogu se objevila informace, na kterou mnozí vývojáři delší dobu netrpělivě čekali: už nyní je možno začít testovat platby přímo v Android aplikacích, tzv. In-App Billing. Služba by měla být naostro přístupná příští týden.

Jde o užitečné rozšíření už delší dobu známé ze světa konkurenčního iOS. Díky němu budou moci vývojáři přímo v aplikaci nabídnout uživateli nákup – ať už virtuálního předmětu ve hře (třeba upgrade autíčka), něčeho hmatatelného (třeba nákup kníhy) nebo například rozšíření aplikace samotné.

In-App Billing

Mohl by to být pro vývojáře opravdu vynikající nástroj jak lépe aplikace monetizovat. S pomocí In-App Billingu budou moci lépe nabídnout třeba tolik oblíbený “freemium” model plateb, kdy je použití aplikace do určitých limitů zdarma, a poté, v případě že ji uživatel začne intenzivněji používat, je možné dokoupit placený upgrade. Ještě lépe se dá In-App Billing představit na příkladu her, kdy je samotná hra zdarma, ale rozšiřující předměty (jako je třeba lepší meč v dobrodružné hře), nebo jejich vylepšení, si hráč dokupuje za reálné peníze – tj. model, na kterém vydělali veliké peníze autoři legendářní Facebookové aplikace FarmVille i mnozí další.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (3)