Menu

10 nejporuchovějších telefonů: Najdete mezi nimi i ten váš?

Jaké jsou nejporuchovější telefony? Studie společnosti Blancco se zaměřuje nejen na poruchovost telefonů. Zajímavé je také porovnání Android telefonů s poruchovostí s Apple iPhone, pojďme se podívat blíže na 10 nejporuchovějších telefonů. (článek aktualizován)

10 nejporuchovějších telefonů z roku 2017

Globální trh s použitými telefony se stále zvyšuje, v roce 2020 by měl dosáhnout na více než 30 miliard dolarů, s tím, že průměrná cena použitého telefonu bude 136 dolarů. I díky tomu tvoří společnost blancco žebříčky nejporuchovějších telefonů, které jsou na trhu. Výsledky jsou pouze k iOS a Android telefonům, protože Windows Phone a Blackberry OS mají minimální zastoupení na trhu s telefony.

Upozornění

Informace jsou založeny na interní mobilní diagnostice společnosti blancco a údajích stovek servisů po celém světě. Jedná se o procentuální vyjádření všech porouchaných kusů, které se objevily v servisech jako modely určené pro prodej z druhé ruky.

Začneme rovnou tím nejporuchovějším Android telefonem, který se v servisech v Q4 2017 objevoval nejčastěji. Podle údajů společnosti blancco jde o telefon Xiaomi Redmi 4, kde se objevila porucha u devíti procent modelů, následuje Motorola Moto G5(S) Plus se 6 procenty. Třetí místo si pak odnáší mobil Lenovo K8 Note s pěti procenty

10 nejporuchovejsich telefonu android Q4 2017

Jak můžete vidět na obrázku výše, mezi desítku telefonů se dostaly modely jako Nokia 6, Samsung Galaxy S7 / S7 Active / S7 Edge, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S6 a Xiaomi Redmi Y1. Zajímavé je také to, že se v žebříčku neobjevují mobily známějších značek jako je Huawei, Honor, nebo třeba jiných velkých čínských společností jako je Oppo nebo Vivo. Z toho může vyplývat, že můžou mít poruchovost menší než 2 procenta, nebo že se je nevyplatí ani opravovat a mění se kus za kus.

Jak si vedou smartphony Apple iPhone?

Zajímavé je na tom to, že jednotlivé Apple telefony jsou na tom mnohem hůře. Za stejné období má telefon iPhone 6 poruchovost 26 procent. Apple iPhone 6S měl 14 procent a následuje trojice iPhone 6S Plus, iPhone 7 Plus a iPhone 6 Plus, které mají 9 procent. Z toho jde vidět, že pokud plánujete koupi telefonu z druhé ruky. Bylo by dobré se vyhnout řadě iPhone 6, kde jsou ty problémy mnohem častější než u zbytku telefonů. Obecně řada iPhone 6 není moc povedená, právě tyto telefony byly hlavním účastníkem tzv. bendgate aféry, kdy se iPhone 6 ohýbal v kapse.

apple iphone poruchovost jednotlivých modelůNa grafu níže můžete vidět nejprodávanější telefony za listopad 2017 od analytické společnosti Counterpoint. Při porovnání poruchovosti a nejprodávanějších telefonů můžeme vidět, že data nekorelují.

nejprodavanejsi mobily listopad 2017

Nejprodávanější mobily 2017 – listopad

Jaké problémy měly telefony nejvíce?

Zajímavé informace také studie přinesla u toho, kde jsou největší problémy telefonů. U Androidu to je z 27 procent nedostatečný výkon, to je zrovna věc, se kterou si moc neporadí opravy. Pak následuje poměrně velký propad. Pět procent Android telefonů mělo problém s fotoaparátem. Pak už jsou výsledky hodně těsné, a to u mikrofonu, sluchátkového reproduktoru i hlasitého reproduktoru.

co se poroucha na android iphone telefonech

U Apple iPhone je naopak největším problémem Bluetooth a Wi-Fi, což jsou nejčastější vady. Následně mají iPhony největší problém se sluchátkovým reproduktorem, mobilními daty a obecně příjem. Jde ale po dvě až tři procenta z celkového počtu iOS telefonů.

Největší problémy u Android telefonů jsou podle dat výše s výkonem. Pokud je tento problém i u vašeho telefonu. Doporučujeme navštívit náš starší článek, kde se věnujeme tipům pro rychlejší Android. U problémů s fotoaparátem, se často může jednat o chybu v aplikaci. Můžete tak například vyzkoušet aplikace třetích stran, které můžou problémy vyřešit. Pokud máte jiný problém s telefonem, doporučujeme aplikaci Phone Check, ve které si můžete provést celou řadu vlastních testů a zjistit, kde je problém.

Jsou poruchovější Android nebo iOS telefony?

Častokrát můžeme slýchat to, že za Apple se vyplatí připlatit i kvůli kvalitě a že obecně mají poruchovost menší jako Android telefony. Ve skutečnosti to ale není pravda. Jak ukazují fakta společnosti blancco, tak jsou na tom hodně podobně. Mnohem zajímavější je však to, že v Evropě je poruchovost telefonů mnohem větší než v USA nebo Asii. Pokud se podíváme na data, tak poruchovost Android telefonů je v Evropě průměrně 40 procent, u iOS zařízení to je v Evropě 36 procent.

poruchovost apple android 2017 Q4

V Asii už je ale poruchovost Android telefonů 21 procent, u iOS telefonů pro změnu 26 procent. V USA už je pak poruchovost doslova minimální, u Androidu pouze 9 procent a u iOS pak 12 procent. To jsou extrémní rozdíly mezi USA a Evropou. Chovají se v nad v Americe ke svým telefonům mnohem lépe než u nás? Ani moc ne, blancco však našlo pravděpodobný důvod toho, proč je poruchovost v Evropě vyšší. V Evropě si lidé nechávají své telefony delší dobu, existuje delší záruka a lidé častěji své telefony mění až v době, kdy se něco u starého pokazí. Naopak v USA mění telefony za nové mnohem častěji, mnoho uživatelů v podstatě každý rok, takže je jasné, že i samotná poruchovost bude menší.

Překvapila vás některá čísla z této studie?

Zdroj: blancco.com

 

Komentáře

Kulichoid

kulichoid 148

16.7.2018 18:54

“První místa jsou samozřejmě ovlivněna i počtem prodaných zařízení.” Jak to mám chápat? Procenta se uvádějí přece proto, aby počet prodaných zařízení na to neměl vliv, ne? Prostě mě zajímá, kolik mobilů se průměrně porouchá z každé stovky prodaných.

Radon

radon 12

16.7.2018 18:54

teda jestli ta tabulka nezohlednuje prodane mnozstvi, tak je prominte mi, uplne na h0vn0

Daevis

David TrlicaRedaktor 47

16.7.2018 19:26

V té první tabulce, kde se uvádí samotní výrobci telefonů, se to nezohledňuje. I proto píšeme, že to není překvapivé, když Samsung a Xiaomi mají taková procenta poruchovosti. Hlavně je to překvapující z pohledu Huaweie, který i přesto, že prodává více telefonů jak Xiaomi a v podstatě jde o dvojku na trhu, tak má stále nízkou poruchovost svých zařízení.

Bicista

bicista 61

16.7.2018 19:28

Jak bylo receno, pokud ty procenta nejsou ve vztahu k prodanym kusum, tak to nema zadnou vypovidaci hodnotu.

Pate

Pate 13

16.7.2018 19:53

Přijde mi to dost matoucí.Pokud napíšu že telefon má poruchovost 9% znamená to že každý desátý kus měl poruchu a ne že každý desátý spravovaný kus byl tento.

Daevis

David TrlicaRedaktor 47

16.7.2018 20:06

Do článku doplněny dva grafy od analytické společnosti CounterPoint, které ukazují nejprodávanější telefony za téměř stejné období (bohužel prosinec 2017 Counterpoint nezveřejnil). Z nich jde vidět, že 10 nejporuchovějších telefonů neznamená to, že se v nich objeví ty nejpopulárnější telefony.

Článek je hlavně o jednotlivých modelech. Společnost blancco prováděla velkou studii, která přinesla několik závěrů. Jako hlavní jsme z ní vybrali 10 nejporuchovějších modelů a doplnili jej zároveň o porovnání výrobců a také porovnání Android vs iOS.

Czenda7

czenda7 1

16.7.2018 20:07

Nezlobte se na mne, ale ten článek postrádá smysl. Nevím, kdo by mohl smysluplně využít informaci o procentech mobilů, které prochází servisními firmami. A ještě když se tento údaj nazývá (nesmyslně) “poruchovostí”.

Jirkar

Jiří Raur 13

16.7.2018 20:10

Může mi někdo vysvětlit, z čeho jsou ta procenta? Pokud je to z telefonů které byly v opravě, měl by Android s IOS dát dohromady skoro 100%. Pokud je to z prodaných kusů daného typu/ výrobce, tak jsou to čísla příliš vysoká na to, aby byla pravdivá. Tolik vadných telefonů rozhodně není ani když se započítají ty spadlé do záchodu. Nejvíce telefonů se přestává používat pro morální zastaralost – nepodporování tvůrci programů a nedostatečné parametry pro stále nenažranější programy včetně systému.

X125

x125 0

16.7.2018 20:22

Jenže v prvním grafu to není poruchovost. Je to zastoupení určitého výrobce/modelu mezi všemi telefony v servisu.

Je to stejný nesmysl, jako kdyby magazín o autech napsal, že největší spotřebu mají škodovky, protože rok sledovali benzínky a zjistili, že 50 % tankujících aut je právě značky Škoda.

Poruchovost je pravděpodobnost poruchy zařízení. A počítá se následovně: (Celkový počet prodaných přístrojů / počet porouchaných přístrojů). Pokud je poruchovost iPhone 36 %, znamenalo by to, že více než každý třetí iPhone skončí v servisu. To je blbost.

X125

x125 0

16.7.2018 20:24

Výpočet je samozřejmě (Počet porouchaných kusů / celkový počet kusů)
krát 100, pokud chceme procenta…

Daevis

David TrlicaRedaktor 47

16.7.2018 20:26

Článek upraven, nyní je snad lépe srozumitelný.

Jiří Raur: Pokud vezmeme třeba Android a iOS, který zmiňujete, tak z celkového počtu Android telefonů, které se v Q4 objevily v servisu, mělo chybu 40 procent z nich. U iOS v Evropě to bylo 36 procent.

x125 O prvním grafu píšeme v samotném článku i v předchozích komentářích.

Black7

Black7 -1

16.7.2018 20:44

Malo by to byť tak: predané 1000 kusy a stoho 100 kusy v poruche.
Všetko ostatné popísané je o ničom, hlavne ak sa jedná o viac modelov v rôznej cenovej hladine, aj keď od toho istého výrobcu.
Poruchovosť u telefónu za tisíc euro je iná ako u telefónu za sto euro…
Je my ľúto článok nemá žiadnu hodnotu pre kupujúceho (pri výbere značky, výrobcu)-maximálne ho len zmetie.

-Mm

J A 8

16.7.2018 21:16

David Trlica:
Takže ta procenta, která v článku uvádíte vyjadřují kolik procent zařízení, která někdo odnesl do servisu bylo skutečně porouchaných? Z Vašich komentářů i textu článku to tak skoro působí. To by ale pak nemělo o poruchovosti vůbec žádnou vypovídací hodnotu.

Libb

Libb 77

16.7.2018 21:19

Ten článek je pořád o ničem, hlavně ten první graf. Jestli říká, že 35% tlefonů, které se objevily v servisu, je Samsung, tak to znamená třeba jen to, že Samsung se prodává hodně dobře.
Hlavně to nemažte, tento článek se bude hodit, až budu chtít demonstrovat, jak se nemá pracovat se statistikou a grafy.

-Mm

J A 8

16.7.2018 21:33

Tak jsem si zběžně přečetl ten report. Pochopil jsem to tak, že se jedná o procenta zařízení, která byla odeslána do diagnostického centra na diagnostiku a vymazání dat, aby byla následně jako použitá prodána. Vypovídá to tedy o tom, kolik zařízení, která jsou určena k PRODEJI JAKO POUŽITÁ mělo nějakou vadu. Za zmínku stojí, že u Android telefonů to byly z 27% problémy s výkonem.

Celkově je to natolik chaotické, že to pro běžného uživatele není téměř k ničemu. Ostatně v tom reportu je napsáno, že je určen pro bazary a servisní střediska.

Mach4

Petr MišákAdministrátor 27

16.7.2018 22:11

Děkujeme za vaše reakce v komentářích. I protože data byla správná, jejich prezentace byla nešťastnou formou a na první pohled mohla působit jako zavádějící. Za to se omlouváme. Článek jsme znovu upravili tak, ať jsou informace na první pohled jasné všem. Děkujeme za pochopení.

Jak si na tom stojí vaše oblíbená značka/zařízení.

Libb

Libb 77

17.7.2018 5:52

Petr: děkujeme za reakci na feedback, možná by bylo dobré uvést to do článku, že se měnil, aby ta diskuze pod ním nevypadala zvláštně :)
Jinak správnost dat asi nezpochybňoval nikdo, jen jejich relevanci.
Z pohledu servisu: pokud vím, že 35% telefonů bude Samsung, znamená to pro mě důležitou informaci. Např. že 35% lidí a náhradních dílů musí být pro Samsung. Z pohledu člověka, který chce koupit telefon, je ale důležitá informace, kolik procent z prodaných kusů skončí v servisu!
A ani to není úplně vyčerpávající informace, protože vyšší procento může také znamenat, že ten telefon je opravitelný a stojí to za to ho opravovat. Představme si dvě fiktivní značky, jednu, která je levný křapík a kazí se 50% kusů, jenže je to tak levné, že se nikomu nechce s tím chodit do servisu a raději to vyhodí a koupí něco jiného. A pak druhou značku, která už není tak levná, ale také se kazí. Jenže je prakticky neopravitelná, takže to výrobce mění kus za kus. Ta se v servisu také neobjeví.

A achych odpověděl, překvapilo mě poměrně vysoké zastoupení řady S od Samsungu, ale pravdou je, že i když jsem od S8 měl štěstí, tak moje S7 byla v servise několikrát a kamarád měl u S8 smůlu na zasekávající se ostření u foťáku, takže asi holt nejnovější technologie znamenají vyšší kazovost (a 3% nejsou zase taková katastrofa)

Mach4

Petr MišákAdministrátor 27

17.7.2018 7:09

Libb: Díky za názor i postřehy. To s tou myšlenkou, že některé mobily se nevyplatí opravovat je dobrý point k zamyšlení. Přidali jsme jej do článku, stejně tak i výraznější informaci o tom, že článek byl aktualizován.

Jjjj

Jj Jj 0

17.7.2018 8:41

Tohle jsem tu psal už pred několika lety, samsung lenovo a xiaomi jsou nejporuchovejsi.. ještě když jsem pracoval v tomto oboru, zlaté sony 😊

Libb

Libb 77

17.7.2018 8:47

Petr: díky!

Vladimr_molk18

Vladimír Molík06 -2

17.7.2018 9:24

Z mé zkušenosti s dotykovými telefony je nejporuchovější značka Samsung už od dob Omnia II. Neustále se zasekávaly i další nástupci s op. systémem Android. Mnoho funkcí vůbec nešlo ani u jiných dotykačů této značky, až jsem si na značku Samsung i u dalších výrobků pro zmetkovitost vytvořil proti své vůli takový odpor, že co má na sobě ,,Samsung” – už nechci ani vidět… A to ledničky i pračky. Další tip dotykačů jsou obecně nepoužitelné telefony iPhone pro naprostou neschopnost komunikace s tímto operačním systémem s telefony s Androidem a odmítání tohoto telefonu cokoli řešit. Navíc je telefon bez návodu na použití s nainstalovanými aplikacemi. Jeden takový telefon jsem dostal dokonce kvůli absolutní nespolupráci zcela zadarmo (iPhone SE). Fakt nepoužitelné…
Již několik let mám Telefon Archos 55 k úplné spokojenosti ve všem.

StandaB

Stanislav 1

17.7.2018 11:09

Moje soukromá statistika je mnohem horší, a poruchovost mých Android zařízení přesahuje 100%.
HTC Desire Z: Dvě záruční opravy kamery vadné z výroby (při první ovšem nic neudělali).
LG G3: Dva dny po záruce začal zlobit, a přestal číst SIM.
Lenovo Moto Z: Porucha vestavěné baterie po pěti měsících.
Jasným vítězem je Asus TF700T: Tři záruční a jedna pozáruční (neplacená) výměna řadiče dotykové plochy (ghost touch).

Cardi

cardi -360

17.7.2018 13:37

Jj Jj: bratr vlastnil Sony compact a ten se celej zacal odlepovat tak radejii o tomhle ze zlaty sony ani nemluvim :D
Jinak ja na Své S5 taky 3x servis vratili ptachy nasledne kup S7 ta slouzila 2 roky v pohode jen pak zlobil fotak ale to sem vyresil. tedka S8+ spokojenost

Loko

loko 7

17.7.2018 17:47

Četl jsem to tak 3x, abych z toho nakonec pochopil akorát to, že reálná čísla poruchovosti telefonů/značek budou jednoduše úplně jinde.

Jinak když si vzpomenu na takové vyloženě špatně udělané telefony jako hlavně LG G4 kde kolem konce záruky zdechlo kvuli vadné desce tak 50% zařízení…A předchůdce G3, kterému praskaly rámečky ve velkém a časem se odlepoval displej…tak nic?

SeppWinkler

SeppWinkler 18

18.7.2018 12:42

Toto je úplne nezmyselná štatistika, ktorá sa vôbec nedá použiť, napr. pri rozhodovaní o kúpe. Podiely kopírujú podiely najobľúbenejších výrobcov a modelov. Pokiaľ by teda vznikla štatistika o najpopulárnejších, alebo aj najspoľahlivejších telefónoch, poradie v nej by bolo podobné. Je to niečo ako vyhlásenie o najdôveryhodnejšom a najmenej dôveryhodnom politikovi – spravidla to isté meno :)

RSS (komentáře k článku)