Menu

Zlobí vás synchronizace kalendáře? Víme, jak ji opravit!

zlobi-vas-synchronizace-kalendare-vime–jak-ji-opravit
Zlobí vás synchronizace kalendáře? Víme, jak ji opravit!
Ohodnoťte článek

Nefungující synchronizace kalendáře může nepříjemně zkomplikovat život. Tak například: do kalendáře v telefonu si uložíte schůzku, a ona se nepromítne do webového rozhraní. Kvůli tomu se pak nezobrazí ani v dalších zařízeních, spárovaným s tímtéž účtem. Je přitom jedno, zda používáte oficiální aplikaci Kalendář Google nebo nějaký alternativní program na jeho bázi. Pojďme se podívat, jak můžete tento problém řešit.

Nefungující synchronizace kalendáře vám může zkomplikovat život

Nefungující synchronizace kalendáře vám může zkomplikovat život

Jak problém detekovat?

Je to jednoduché: vytvoříte v telefonu schůzku, ale ani po čase ji nenajdete ve webovém rozhraní Kalendáře Google. Stejně tak se nepromítají ani provedené změny. Méně často se pak problém projevuje obousměrně – tedy nové či změněné události z webového rozhraní nevidíte v telefonu.

První kroky řešení

Než se pustíte do radikálních zásahů, doporučujeme v první řadě zkontrolovat, zda je zařízení připojeno k Internetu. Můžete například otevřít webový prohlížeč a načíst nějakou stránku.

Dalším důvodem potenciálního problému může být, že události zadáváte do nesprávného kalendáře (například pouze do lokálního). Vytvořte tedy novou schůzku a zkontrolujte, zda jste skutečně jako kalendář pro uložení zvolili ten na Googlu.

Dále doporučujeme zkontrolovat, zda je zapnutá synchronizace účtu Google. To provedete následovně:

  1. V systémovém nastavení jděte do sekce Účty.
  2. Zde pokračujte do účtů Google.
  3. Zkontrolujte, zda je aktivní volba Synchronizace Kalendář, případně kdy proběhla naposledy.

Jedním z důvodů problému se synchronizací může být nedostatek místa v interním úložišti. Doporučujeme se tedy podívat do systémového nastavení do sekce Úložiště, zda nedošlo k úplnému obsazení vnitřní paměti. Pokud ano, doporučujeme odinstalovat nepoužívané programy a hry.

Oprava nefungující synchronizace kalendáře

Posledním, nicméně fungujícím a námi v praxi opakovaně potvrzeným řešením, je odstranění dat úložiště kalendáře. Zde musíme upozornit, že následujícím postupem přijdete o všechny dosud nesynchronizované změny. Všechny nové, smazané a upravené události, které nevidíte ve webovém rozhraní Kalendáře Google, budou ztraceny a nezbyde vám, než je zadat/smazat/upravit znovu.

  1. Jděte v systémovém nastavení do sekce Aplikace.
  2. Přes kontextovou nabídku si nechte Zobrazit systémové.
  3. Vyhledejte v seznamu aplikaci Úložiště kalendáře a otevřete ji.
  4. Jděte do sekce Úložiště.
  5. Zde klepněte na tlačítko Vymazat data.
  6. Potvrďte, že chcete odstranit data aplikace.

Po provedení výše uvedených kroků se nelekněte – nejprve totiž bude kalendář v zařízení úplně prázdný, nicméně během několika minut by měla proběhnout úplná synchronizace s webem, která dá vše do pořádku. Pak už by synchronizace kalendáře měla fungovat oběma směry.

Nevyhovuje vám aplikace Kalendář Google pro Android? I na to máme řešení – vyberte si lepší ve článku SvětAndroida doporučuje: kalendáře a aplikace na organizaci času.

Řešili jste někdy problém se synchronizací kalendáře?

Komentáře

Ryba_J

Ryba_J

z aplikace
7.4.2017 23:17

Ja mam jiny problem. Mam doplnek kalendare Google se jmenem svatky (jmeniny) v ČR. Vse se mi zobrazuje i v telefonu, ale jak u tech svatku odstranit, aby mi kazdou pulnoc nerincel tel s tim kdo ma svatek? Nechci na ty svatky upozorneni. Jen je zobrazit v kalendari.

Harmon

Harmon

8.4.2017 12:51

Zrušit v kalendáři u svátku upozornění měl jsem to také ale již si nepamatuji jestli jsem to musel udělat u každého svátku jednotlivě nebo jestli to jde naráz zrušit u všech.

Harmon

Harmon

8.4.2017 12:54

Zrušit u svátku upozornění měl jsem to také ale již si nepamatuji jestli jsem to musel udělat u každého svátku zvlášť nebo jestli to jde naráz zrušit u všech.

radeg

radeg

8.4.2017 16:58

Ten doplněk nějak upozorňuje na svátky?
Mám jej taky, jen jsem si ho kdysi dávno přidal a nikdy nic nikde nenastavoval ani nerušil.

Bruk

Bruk

z aplikace
8.4.2017 18:36

Máme ve firmě problém u několika uživatelů, kterým se události v nočních hodinách mažou z kalendáře. Děje se tak vždy po propojení s jakýmkoliv kalendářem v androidu. A neděje se to u všech události, ale náhodně. Teď poraďte 🤔

Karel Kilián

Karel Kiliánexternista

9.4.2017 11:10

To: Ryba_J
O jaký doplněk se jedná? Třeba na něco přijdeme?

To: Bruk
O tom tedy slyším poprvé :(

Ryba_J

Ryba_J

z aplikace
12.4.2017 18:07

To Karel: jedna se o doplnek Jmeniny ČR

RSS (komentáře k článku)