Menu

NavFree: offline navigace pro Android zdarma nejen pro cesty na dovolenou

navfree_ico

Už dávno neplatí, že navigace pro Android jsou buď placené a/nebo vyžadují přístup k Internetu! Dnes vám představíme aplikaci NavFree, což je offline navigace s mapovými podklady zadarmo. Můžete ji tedy používat na telefonech bez mobilního datového připojení, stejně jako vyrazit do zahraničí bez obav z roamingových poplatků. Pojďme se podívat, jak dopadlo týdenní testování v ostrém provozu.

NavFree: offline navigace pro Android zdarma nejen pro cesty na dovolenou

NavFree: offline navigace pro Android zdarma nejen pro cesty na dovolenou

Co navigace NavFree slibuje?

V oficiálním popisku v Obchodě Play se dočtete, že aplikaci používá více než patnáct milionů uživatelů po celém světě. Jedná se o offline navigaci, která je nabízena zcela zdarma bez jakýchkoli skrytých poplatků. Jako podklady jsou použity mapy OSM (Open Street Map), tvořené miliony dobrovolníků, přičemž i vy se můžete podílet na jejich opravách a doplňování. Mapové podklady nemusí být stoprocentně bezchybné, proto NavFree nabízí možnost odeslat zpětnou vazbu přímo z terénu, aby editoři mohli chybu opravit.

Hlasová navigace

Hlasová navigace

Mapové podklady zdarma

Mapové podklady zdarma

Více než 15 milionů uživatelů

Více než 15 milionů uživatelů

Mapy jsou uloženy v zařízení (interní paměti či paměťové kartě – závisí na rozhodnutí uživatele), proto nevyžadují datové připojení. Z dalších funkcí a vlastností jmenujme:

  • Kompletní hlasová navigace v češtině.
  • Graficky pěkně provedené mapy.
  • Rychlý výpočet trasy bez nutnosti připojení k Internetu.
  • Minuli jste odbočku? Aplikace automaticky vypočítá novou trasu.
  • Režim chůze pro pěší.
  • Online a offline vyhledávání adres.
  • Jednoduché vyhledávání bodů zájmu v interní databázi nebo s použitím geolokační služby Foursquare.
  • Navigace na poštovní směrovací číslo, ulici, město, bod zájmu, …
  • Možnost rozšíření funkcí pomocí prémiového obsahu – například informace o dopravě, hlasy celebrit, dopravní kamery. V Česku a na Slovensku ovšem není prémiový obsah dostupný.
  • Integrovaný Google Street View.

Prémiový obsah

Prémiový obsah

Zkuste navigaci NavFree

Zkuste navigaci NavFree

Uživatelské rozhraní aplikace

Při prvním spuštění se nejprve zobrazí upozornění k používání navigace, následuje stažení mapových podkladů, které lze uložit na paměťovou kartu, nebo do interního úložiště zařízení.

Úvodní upozornění

Úvodní upozornění

Stažení map

Stažení map

Výběr úložiště

Výběr úložiště

Při následujících spuštěních se nejprve zobrazí úvodní obrazovka, poté se uživatel ocitne přímo v prostředí aplikace, konkrétně v zobrazení mapy místa, kde se nachází (pokud funguje zjišťování polohy). Největší plochu pochopitelně zabírá vyobrazení mapy, v rozích pak najdete informační a ovládací prvky, které si nyní stručně představíme:

Úvodní obrazovka

Úvodní obrazovka

Navigace v denním režimu

Navigace v denním režimu

Navigace v nočním režimu

Navigace v nočním režimu

  • V pravém horním rohu jsou to dvě tlačítka pro přiblížení/oddálení mapy a dále pro vstup do “rychlého menu”, skrze které lze nalézt nejbližší parkoviště, čerpací stanice, restaurace a kavárny. Kromě toho v této nabídce můžete zapnout zobrazení dopravních informací (v Česku nedostupný placený obsah), přepínat mezi režimem jízdy autem a pěší chůzí, automatickým, denním a nočním režimem a 2D respektive 3D pohledem.
  • V levém dolním rohu je informační box, zobrazující aktuální rychlost jízdy, odhadovaný čas příjezdu a zbývající kilometry. Pokud překročíte rychlost v daném místě, zobrazí se také ikona dopravní značky s informací o tom, jak rychle smíte jet (permanentní zobrazení nejvyšší rychlosti lze zapnout v nastavení).
  • V pravém dolním rohu je tlačítko pro vstup do hlavní nabídky aplikace, kterou si probereme dále.

Hlavní nabídka aplikace NavFree

Rychlá nabídka

Rychlá nabídka

Hlavní nabídka aplikace

Hlavní nabídka aplikace

Hlavní nabídka aplikace

Hlavní nabídka aplikace

Hlavní nabídka aplikace je pojata podobně, jako seznam aplikací ve většině launcherů – skládá se tedy z ikonek s popisky, které se v matici 3×3 vešly na dvě obrazovky. Celkem je k dispozici šestnáct položek.

Navigovat – slouží k zadání adresy cíle nebo názvu bodu zájmu. K vyhledávání lze použít interní mapové podklady, nebo služby Foursquare a Google – v takovém případě je ale nezbytné připojení k Internetu. Místa, která hodláte navštěvovat častěji, můžete uložit do Oblíbených položek a najdete je pak pod samostatnou ikonou. Navigovat je možné také na kontakty, u kterých máte vyplněné adresy, případně na nedávno hledané adresy. Po zadání jsou nejprve odpovídající záznamy zobrazeny v seznamu a následně v mapě, kde můžete tlačítkem Vyhledat trasu zahájit výpočet cesty. Nutno konstatovat, že nad sto kilometrů je vyhledávání již relativně dlouhé – na Samsungu Galaxy S III trval výpočet trasy z Ostravy do Prahy asi deset sekund. Chybí navigace na souřadnice či bod zvolený na mapě.

Navigace: zadání adresy

Navigace: zadání adresy

Navigace: výběr kontaktu

Navigace: výběr kontaktu

Navigace: nedávné destinace

Navigace: nedávné destinace

Navigace poté nabídne možnost vyhnout se placeným úsekům, nicméně tento dotaz je možné v nastavení potlačit. Pak již NavFree přejde do režimu navigace, kdy v mapě zobrazuje fialovou čáru s vyznačením trasy, v horní liště ukazuje směr a vzdálenost následující odbočky, rychlost, čas příjezdu a počet zbývajících kilometrů. V dolní liště je k vidění název ulice nebo číslo silnice, po které se právě pohybujete.

Zobrazení cíle v mapě

Zobrazení cíle v mapě

Výpočet trasy

Výpočet trasy

Navigace na cíl

Navigace na cíl

Protože většina cest končí návratem domů, je pro navigaci na tuto destinaci určeno samostatné tlačítko Domů. Pokud jste ještě adresu domova nezadali, budete tak moci učinit výběrem bodu v mapě. Toto řešení určitě není nejpraktičtější – více se nám líbí způsob, kdy domovskou adresu zadáte do vyhledávání. Hodila by se také dedikovaná ikona pro rychlou navigaci do zaměstnání, jak jsme ji viděli u některých konkurenčních produktů.

Nastavení polohy domova

Nastavení polohy domova

Nastavení polohy domova

Nastavení polohy domova

Nastavení polohy domova

Nastavení polohy domova

Jestliže jste připojeni k Internetu, můžete pro vyhledání cílového bodu použít Vyhledávání Google. V tomto případě je využívána databáze míst, kterou poskytuje vyhledávácí gigant, jenž je výrazně rozsáhlejší než seznam bodů zájmu v aplikaci. Po výběru destinace obvykle uvidíte náhled Street View a přesnou adresu. Na bod se následně můžete nechat navigovat, nebo ho uložit do oblíbených.

Vyhledávání Google

Vyhledávání Google

Vyhledávání Google

Vyhledávání Google

V sekci Moje trasa lze prohlížet detaily vypočítané cesty, přehrát si ukázku, jak bude trasa vypadat, případně nahlásit nebo zrušit objížďku. Doporučujeme věnovat pozornost sekci Možnosti trasy, kde kromě přepnutí do režimu pro pěší a výběru typu vozidla (vozidlo, kolo, nákladní automobil, kamion a dodávka) můžete zvolit jeden ze čtyř způsobů optimalizace trasy (nejrychlejší (s ohledem na čas)/snadná (s ohledem na odbočení vlevo)/ekonomická (s ohledem na spotřebu paliva)/nejkratší (s ohledem na vzdálenost)). Kromě toho je možné zapnout a vypnout vyhýbání se placeným silnicím, dálnicím a deaktivovat upozornění na placené silnice.

Sekce Moje trasa

Sekce Moje trasa

Možnosti trasy

Možnosti trasy

Typ vozidla

Typ vozidla

Sekce Profil nabízí vytvoření účtu Navmii, který budete potřebovat, pokud chcete stahovat aktualizace map, poskytované zdarma. Při registraci je vyžadováno jméno, e-mail a heslo.

Vytvoření účtu Navmii

Vytvoření účtu Navmii

Vytvoření účtu Navmii

Vytvoření účtu Navmii

Zobrazení účtu Navmii

Zobrazení účtu Navmii

Ačkoli v popisku aplikace v Obchodě Play je zmíněno, že nejsou vyžadovány žádné další poplatky, mohou si uživatelé zakoupit další přídavky. Například za necelých 50 Kč se zbavíte reklamních proužků, za 836 Kč pořídíte komerční mapové podklady Navteq pro jednotlivé země, mezi 90 a 100 korunami stojí anglické hlasy Homera a Marge Simpsonových, Snoop Dogga, Stephena Frye a dalších celebrit. Nabídka je poměrně široká, čítá ale i položky dostupné zdarma – například OSM mapy prakticky všech zemí.

Nabídka prémiového obsahu

Nabídka prémiového obsahu

Nabídka prémiového obsahu

Nabídka prémiového obsahu

Nabídka prémiového obsahu

Nabídka prémiového obsahu

Položka Prohlížet mapu slouží k zobrazení mapy a případně i naplánované trasy, kde se tahem prstu můžete posouvat v obraze. Překvapilo nás, že pro přiblížení je nutné použít výhradně tlačítka – gesto “štípnutí” zde poněkud nepochopitelně nefunguje.

Ikona iThink slouží k hodnocení aplikace – v případě spokojenosti budete přesměrování do Obchodu Play, naopak pokud narazíte na nějaké problémy, můžete odeslat zpětnou vazbu autorům.

Hodnocení aplikace

Hodnocení aplikace

Odeslání zpětné vazby

Odeslání zpětné vazby

Hodnocení v Obchodě Play

Hodnocení v Obchodě Play

Tlačítko Vymazat trasu najdete také v sekci/složce Moje trasa a jak asi tušíte, slouží ke smazání zadané a vypočítané trasy. Podobně ikony Oblíbené položky, Nedávná destinace a Kontakt slouží jako zkratky do příslušné záložky sekce Navigovat.

Oblíbené položky

Oblíbené položky

Vymazání trasy

Vymazání trasy

Možnost přispět autorům

Možnost přispět autorům

Tlačítkem Zapnout/vypnout zvuk zapnete a vypnete hlasové pokyny, přes ikonu Donate můžete jako výraz vděku a spokojenosti autorům poslat finanční příspěvek přes PayPal.

V sekci Předvolby najdete možnosti nastavení, na které se podíváme v následující kapitole.

Jak již bylo řečeno, jako výchozí mapové podklady jsou použity Open Street Map, vytvářené komunitou. Pokud během svých cest narazíte na chybu, můžete přispět k vylepšení map posláním hlášení. Celý proces probíhá v angličtině, nicméně s ohledem na dostatečně vypovídající ikony jistě nebude činit problémy ani těm, jejichž znalosti jazyka lze označit jako základní. Ohlásit můžete chybějící cestu, špatný název ulice, chybějící adresu, nesprávný směr, zakázanou ulici, problém s kruhovým objezdem, zákaz odbočení, nebo nesprávnou trasu. V dalším kroku pak jednoduše v mapě označíte místo, kterého se problém týká, a odešlete.

Ohlášení chyby v mapě

Ohlášení chyby v mapě

Ohlášení chyby v mapě

Ohlášení chyby v mapě

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení, které najdete pod ikonou Předvolby v hlavní nabídce, jsou taktéž kompletně lokalizovány do češtiny, což zjednodušuje orientaci. Co můžete nastavit?

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení

  • Režim pro pěší – přepnutí mezi automobilovou navigací a režimem chodce.
  • Plánování trasy – typ vozidla (vozidlo, bicykl, nákladní automobil, kamion, dodávka), optimalizace trasy (nejrychlejší, snadná, ekonomická a nejkratší), vyhýbání se placeným silnicím, dálnicím a zapnutí/vypnutí upozornění na placené silnice.

    Plánování trasy

    Plánování trasy

    Typ vozidla

    Typ vozidla

    Optimalizace trasy

    Optimalizace trasy

  • GPS – povolení/zakázání používání GPS (samozřejmě pro přesné pozicování je GPS nezbytné).
  • Důležitý bod na mapě – zde si můžete zapnout, které body zájmu se během navigace budou zobrazovat v mapě. Užitečné je například zobrazování čerpacích stanic, parkovišť a autoservisů.

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

    Zobrazení důležitých bodů na mapě

  • Zvuky – výběr hlasu (nabízeny jsou jen stažené hlasy), zapnutí zvukové odezvy při klepnutí na obrazovku a zvukové respektive hlasové upozornění na dopravní kameru/radar (při našich cestách jsme ale nebyli před stacionárním radarem varováni ani jednou).

    Nastavení zvuků

    Nastavení zvuků

    Výběr hlasu

    Výběr hlasu

  • Výstrahy a upozornění – možnost zobrazení rychlostních omezení (nejvyšší povolené rychlosti v daném místě) vždy, při překročení rychlosti, nebo nikdy.

    Výstrahy a upozornění

    Výstrahy a upozornění

    Zobrazení rychlostních omezení

    Zobrazení rychlostních omezení

  • Bezpečnostní kamery – povolení/zakázání upozornění na bezpečnostní kamery, nastavení vzdálenosti, ve které má být řidič varován (100/200/300/500 metrů) a volby pro upozornění pípnutím nebo hlasem. Jak jsme ale již zmiňovali, během testování nás navigace nevarovala ani jednou.

    Upozornění na bezpečnostní kamery

    Upozornění na bezpečnostní kamery

    Upozornění na bezpečnostní kamery

    Upozornění na bezpečnostní kamery

    Upozornění na bezpečnostní kamery

    Upozornění na bezpečnostní kamery

  • Automatické přiblížení – přiblížení mapy při pokynech a podle rychlosti jízdy.

    Automatické přiblížení

    Automatické přiblížení

  • Předvolby zobrazení – automatické přepínání mezi denním a nočním režimem podle času východu/západu slunce, zobrazení času příjezdu nebo zbývajícího času a zobrazovaná vzdálenost horizontu.

    Předvolby zobrazení

    Předvolby zobrazení

    Čas na displeji

    Čas na displeji

    Horizont

    Horizont

  • Jazyk – volba jazyka, ve kterém navigace komunikuje. V nabídce nechybí čeština, slovenština však bohužel k dispozici není. K přepnutí uživatelského rozhraní dochází ihned, bez nutnosti restartovat aplikaci.

    Výběr jazyka

    Výběr jazyka

    Výběr jazyka

    Výběr jazyka

  • Jednotky vzdálenosti – nastavení jednotek vzdálenosti (metry a kilometry/yardy a míle) a rychlosti (kilometry za hodinu/míle za hodinu).

    Jednotky

    Jednotky

    Jednotky vzdálenosti

    Jednotky vzdálenosti

    Jednotky rychlosti

    Jednotky rychlosti

Dále v nastavení najdete ID zařízení, možnost vymazání nedávných destinací, informace o zřeknutí se práv, verzi a číslu sestavení.

Informace o produktu

Informace o produktu

ID zařízení

ID zařízení

Zřeknutí se práv

Zřeknutí se práv

Jak NavFree naviguje v praxi?

NavFree mluví “hezky česky” – k dispozici je jediný hlas “Zuzana”, se kterým se budou muset spokojit i slovenští uživatelé. Navigace patří k těm méně “ukecaným” – hlásí jen odbočky a řazení do pruhů bez jakýchkoli doplňujících informací. Zásadní výtku ovšem máme vůči hlasitosti – NavFree i při nastavení maximální hlasitosti “mluví” poměrně tiše a je nutné věnovat velkou pozornost tomu, co říká. S jinými navigacemi přitom na tom samém telefonu podobné problémy nemáme.

Ocenili bychom například hlášení názvů ulic či čísel silnic a směrů, kam budeme odbočovat, jak to umí Mapy Google s hlasovou syntézou SVOX (“odbočte vpravo na Varenská”, “sjeďte směr Ostrava”, apod.). Líbilo by se nám také, kdyby navigace po dokončení manévru hlásila vzdálenost k následujícímu očekávanému pokynu (“Pokračujte po silnici pět kilometrů”) a své příznivce by určitě našel také asistent jízdy v pruzích.

Navigace NavFree v akci

Navigace NavFree v akci

Navigace NavFree v akci

Navigace NavFree v akci

Navigace NavFree v akci

Navigace NavFree v akci

Manévry jsou hlášeny s ohledem na rychlost 300 nebo 400 metrů předem – v tomto směru nám více vyhovuje navigace Waze, která hlásí sjezd z dálnice 2 kilometry před a ve městech a na okreskách oznamuje odbočky s 800metrovým a 200metrovým předstihem.

Při zadávání aplikace používá výchozí systémovou klávesnici, což vnímáme pozitivně – alespoň se autoři nesnažili vymyslet kolo a nechávají uživateli jemu dobře známé prostředí a způsob práce.

Z hlediska trasování nás NavFree příjemně překvapila – navržené cesty poměrně hodně odpovídají tomu, jak by je naplánovala většina řidičů. Pouze v jednom z asi třiceti případů jsme nebyli úspěšně dovedeni do cíle z důvodu špatné sjízdnosti závěrečné části navržení trasy a museli jsme si pomoci navigací z Map Google.

Poněkud na vážkách jsme ze zobrazování nejvyšších povolených rychlostí – ve většině případů je sice NavFree ukazuje správně, narazili jsme ale na řadu míst s chybným údajem.

Navigace

Navigace

Navigace

Navigace

Trasa

Trasa

Škoda chybějící databáze stacionárních radarů, kterou má většina navigací v “základní palubní výbavě”. Chyběly nám také některé funkce, na které jsme zvyklí z jiných aplikací – například varování před ostrou zatáčkou, jak ho umí Sygic, nebo komunitní upozornění na policejní hlídky dopravní komplikace, jak je zvládá Waze (v případě offline navigace lze ale absenci těchto funkcí akceptovat).

Resumé

NavFree rozhodně patří k nejlepším offline navigacím, které můžete používat zcela zdarma. Grafické provedení je výrazně hezčí a plynulejší než u konkurenčního MapFactor Navigatoru (viz recenze MapFactor Navigator: offline navigace pro Android zdarma), který působí o poznání amatérštějším dojmem. Pochvalu jistě zaslouží české hlasové pokyny, kompletní lokalizace do češtiny a dobré trasování se čtyřmi možnostmi optimalizace. Za největší problém považujeme příliš tiché hlasové pokyny.

Klady

  • Kompletně zdarma.
  • Offline mapové podklady.
  • Možnost použít pro vyhledávání cíle i online databáze Google a Foursquare (nutné internetové připojení).
  • Logické trasování.
  • Uživatelské prostředí a hlasové pokyny v češtině.
  • Možnost optimalizace trasy podle času, odbočení, spotřeby nebo vzdálenosti.
  • Pěkné grafické provedení.
  • Možnost nahlášení chyby v mapových podkladech.

Zápory

  • Příliš tiché hlasové pokyny.
  • Ocenili bychom více hlasových informací (navigace by mohla být “ukecanější”).
  • Nejvyšší povolené rychlosti jsou relativně často chybné.
  • Chybí upozornění na stacionární radary a dopravní kamery.
  • Chybí asistent jízdy v pruzích.
  • Nemožnost navigace na souřadnice nebo bod zvolený v mapě
  • Mapové podklady nemusí být vždy 100% – záleží na tom, jak je komunita zpracovala.
Navmii GPS Svět (Navfree)
Navmii GPS Svět (Navfree)
Vývojář: Navmii
Cena: Zdarma+

Komentáře

Trip

Trip 0

z aplikace
6.8.2014 7:22

Tohle by mohlo snížit ceny placených navigací.

J.dvorak85

Honza Dvořák 0

6.8.2014 7:51

Trip:
Kéž by se tak stalo. Přijde to jenom mně nebo vypadá jako kombinace Google Maps a Sygicu? :)

dawidececk

z aplikace
6.8.2014 7:51

Navigace je tu již tři roky, takže pokud vím, ceny placených to moc neovlivnilo ;)

rokyshit

z aplikace
6.8.2014 8:01

Používám Smartmaps.Počáteční vklad byl asi tisíc korun.A každej rok třista korun při aktualizacích.Neni to moc.

peper

peper

6.8.2014 8:30

skvela navi, ikdyz GPS navi be on road je zrejme lepsi /pro mne/ .. nekdy nechapu proc vlastne za navi platit ..

Jelena

Jelena

6.8.2014 8:40

tak je zdarma ci nee , navigace s reklamnym pruzkem tak to jo to beru to chci

asmar

z aplikace
6.8.2014 8:54

mohli by jste uvést porovnání například s Navigatorem ?

teofilix

teofilix

6.8.2014 8:56

dTest v posledním čísle provedl podrobný test všech navigací a jednoznačně vyhrál Tom Tom za ním navigon ani můj sygic nepropadl. Navigace zmíněná v článku byla jedna z posledních a jen těsně před ní dopadla apple maps to jen perlička pro zoufalé jablíčkáře i když google maps také žádný zázrak. Více najdete tedy v dTestu.

jesinkacz

jesinkacz

6.8.2014 10:22

Be on road je spatna.. ma spatne mapove podklady a ulice co jsou v navfrree nejsou v bee on road.. od te doby co ji zmenili be on road je to spatny. Nav free fungujedobre a pokud vylepsi par drobnisti s tema pruhama navigacnima a par detailu tak nema chybu .

jano

jano

6.8.2014 10:29

a ktora navigacia ma asistent jazdy v pruhoch?

Karelk

Karel Kiliánexternista -1

6.8.2014 10:33

To: asmar
Navigator stručně zmiňuji v článku.

To: jano
Sygic, Be-On-Road, ….

LukeCZ

LukeCZ

6.8.2014 10:40

Jano:
Třeba Sygic, pak tuším i Navigon a divil bych se, kdyby to TomTom neměl. Ale to jsou všechno navigace za prachy…

marian

marian

6.8.2014 10:43

Nechápu proč má být navigace ukecanější. Má říkat jen důležité věci ve správnou chvíli. Já vím, že každému vyhovuje něco jiného, ale jet cca 800km s ukecanou navigací není příjemné a člověk to pak radši vypne. Taky mě překvapuje, že čekáte, že ve free mapových podkladech budou data, jejichž sběr něco stojí a proto existují placené mapy a placené navigace. V OSM mapách v ČR je jen pár křižovatek (možná desítky), které mají informaci o pruzích. Pokud vám to chybí, kupte si navi s placenýma mapama.

avenged

avenged

z aplikace
6.8.2014 10:48

be on road je skutečně jen jakási náhražka skutečné navigace,taková nouzovka…vyzkoušel jsem kde co,nakonec končím u Sygicu ,nejvíc se to podobá možnostmi klasickým navigacim…..

avenged

avenged

z aplikace
6.8.2014 10:54

marián-souhlas,jestliže navigace mlčí,znamená to,ze jedů dobře (nebo,že nefunguje :-)

tomash

tomash

6.8.2014 11:39

Kontakty/Kalendář
Používá jednu nebo více následujících položek: Kalendář, informace o kontaktech.

Telefon
Používá jednu nebo více následujících položek: telefon, seznam hovorů. Mohou být účtovány poplatky.

ID zařízení a informace o hovorech
Umožňuje aplikaci zjistit telefonní číslo, ID zařízení, zda zrovna probíhá hovor, a vzdálené číslo, se kterým je zařízení v rámci hovoru ve spojení.

K cemu je takova vec navigaci dobra?

Milan

Milan

6.8.2014 12:07

Spustím, dám navigovat, napíšu město, navigace vyhledává a nenajde. Najde pouze se zapnutými daty. Jde to nějak nastavit nebo není tak úplně offline?

Helle

6.8.2014 12:11

Vzhledem k tomu, že jsem na navigace tak trochu”ujetý”, tak jsem si ho hned naistaloval. Po ujetí 10 km a chvíli ježdění po Krnově ale hned odinstaloval. Vzhledem k tomu, že hlasové povely nejsou při zapnutém rádiu slyšet prakticky vůbec, tak je podle mého názoru na neznámé trase skoro nepoužitelný. Jinak by snad až tak špatný nebyl, trasu vyhledal korektně.

Roman

Roman

6.8.2014 12:14

Kontakty: Aplikace umí navigovat na adresu uloženou u kontaktu. Proto, logicky, čtení Kontaktů.
Kalendář: předpokládám, pokud neumí tak s tím vývojáři počítají, že bude umět navigovat na místo schůzky, které máš uložené u události v kalendáři.
Telefon: Z aplikace je možnost přímého volání na telefony uvedené u bodů zájmů
ID zařízení: Placená (mapy Navreq) si hlídá aby nebyla nainstalovaná na více zařízeních, byť pod jedním google účtem (např. Sygic umožňuje takové instalace tři)
Zda zrovna probíhá hovor: Aplikace by měla vědět zda probíhá hovor pro běh na pozadí.
Další oprávnění, např. “vzdálené číslo, se kterým je zařízení v rámci hovoru ve spojení”, třeba některá oprávnění jsou součásti jiných a nedají se oddělit, proto jsou v seznamu uvedená.
A že ví komu volám, no a co, ať ví, mně je to jedno.

Faktuzmemegazacinatestvat

Faktuzmemegazacinatestvat

6.8.2014 12:43

Osobně jsem před rokem koupil za 400,- Kč Sygic (Celou Evropu). Cena mi přijde v pohodě, menu je trochu stupidní, ale navigace ok. Nicméně, osobně upřednostňuji, když mi navigace naopak nic nežvatlá. Představa, že toho Sygic říká 2x tolik, vyhodím jej za jízdy z okna. Tak, jako jsem to udělal před 3 lety s navigací Garmin za 1200,- Kč, protože už postrádala svůj smysl a byla otravná. Placené navigace mají určitě svůj smysl, ty mapy jsou prostě znatelně kvalitnější a příspěvek jde na jejich zdokonalení. Jen v našem městě jsou dle free navigací 4 chyby, z toho jedna opravdu výrazná a 1x to naviguje do zákazu, což je prakticky taky důležité. Navíc, takový Be-on-road je oproti Sygic strašně zpomalený a i procházení po mapě mi přijde sekané.

Patrik

Patrik

6.8.2014 12:51

Jsem na tom stejně jako Milan. Off-line vyhledávání nejede, navíc po chvíli se neskutečně seká.

Substance242

Substance242

6.8.2014 13:01

Zaujalo ma to ne-odbočovanie vľavo, môže sa hodiť niekomu.

Práve včera som nahodil BeOnRoad a som pozitívne prekvapený aká je použiteľná a tak celkovo “šikovná” (aspoň tu v Nemecku), až mám chuť odinštalovať kúpenú slovenskú navi ktorá ma vždy dokáže niečím naštvať. :-)

Takže vďaka celému OSM projektu. Hoci vyzerá to, že rôzne navigácie si z nich vytvárajú vlastné formáty, predpokladám kopec netriviálnych úprav.

kluzo

6.8.2014 16:41

Když jsem to tak přečetl, tak tohle mi stále připadá lepší:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator&hl=cs
Snad kromě nahlášení chyb z terénu umí totéž a víc. Např. umí souřadnice. Hlasitost je dobrá. Volit lze ze dvou módů ukecanosti. Umí i mapy TomTom (i když stejně používám jen OSM). Takže proč měnit? (otázka na autora)

kluzo

6.8.2014 16:42

…ale jen houšť, konkurence je dobrá :-)

Douber

Douber

6.8.2014 18:21

Zatím testuju a zatím nic moc, uvidíme co to poví časem. Musel jsem ale stáhnout novou aktualizaci pro AdAway aby ty pitomé reklamy šly pryč.
Podporovat to opravdu nehodlám.ů

Roman

Roman

z aplikace
6.8.2014 19:57

@Douber:
… a čím chceš aplikaci, potažmo vývojáře, podpořit?
Koupíš si ji?
Pochybuji.

Zdenek87

zdenek87 0

z aplikace
6.8.2014 21:36

NavFree je dobrá navigace. tedy aspoň na na BlackBerry z ( BB World) kde ji používám místo integrované. jestli je verze pro android stejná tak je to suoer.

Marek.

Marek.

6.8.2014 22:25

Tak já používím Aponii a jsem velmi spokojený.Za 300kč mám čr+sr s doživotníma akt. a velmi dobré mapy ceda.

Petr

Petr

7.8.2014 7:48

Jestliže app. vyžaduje opravneni, které uvádí “tomash”, pak je vývojář dement zamerne zcizujici data za účelem obchodování s nimi a samotná app. je fake, malware, ad-ware a pod. marast, prostě cancer.
To Roman : řádně se nad sebou zamysli a podej si ruku s vývojářem.
1 získání ID telefonů nebo zjišťování tel.c. druhého volajícího vážně nesouvisi s možnosti volání na tel. c. u bodů zájmu. Tolik př.
2 Douber nechce podporovat app. – tzn., že užívás-li app. s reklam. bannerem, podporujes hlavně vývojáře, proto app. pseudofree a proto Douber hovoří o app. AdAway.
To autor Kilián, Pernica : žádám Vás o kladení důrazu na analýzu a rating hlavně mnoha stupidnich oprávnění u app., které recenzujete či dokonce možná za nějaký desatek propagujete. Věřte, že to ocení mnoho uživatelů GP a dalsich lidí mnohem vice nez např. informace o absenci asistenta jizd. pruhu nebo nesprávného rychlost. udaje. Děkuji jménem všech stupidnimi opravnenimi dotčených uzivatelu.

peg

peg

7.8.2014 9:46

Já dlouho vybíral a nakonec koupil ROUTE 66 Navigate. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.route66.maps5&hl=en
Má to TomTom mapy pro celý svět za cca. 500,- Kč. Používám & spokojenost.

Milan

Milan

7.8.2014 10:20

Jako by nekdo hodil do placu nápad a řekl dodelejte si to. Hlasitost pokynů 2/10 a nelze zesílit, protože v nastavení je na 100%. Prostě není slyšet. Značení omezení rychlosti není u žádné navigace stoprocentní, ale tady mizerné – nepozná ani Kladno-cela obec bez omezení 50. Má byt offline, ale vyhledávání cíle funguje pouze online.

John Duchy

John Duchy

7.8.2014 10:52

Přátelé, aplikace je zdarma, mapy jsou také zdarma, aktualizace je zdarma pouze jeden rok. Zkuste si stahnout libovolnou mapu a přečíst si anotaci k mapě.

Roman

Roman

7.8.2014 12:53

@Petr a tomash:
Ad oprávnění:
Úplně stejná oprávnění: Kontakty/Kalendář, Telefon, ID zařízení a informace o hovorech, Fotky/media/soubory, atd… mají všechny ostatní GPS navigační aplikace (namátkou Sygic, Aponia, TomTom) a nikdo se nad tím nepozastavuje a jsou tam právě z důvodů co jsem popsal výše.
Nevím co jste se zasedli právě na NavFree.

Jirka

Jirka

7.8.2014 13:31

NavFree je offline navigace s mapovými podklady zadarmo, ale offline mi nejde na Galyxy Note 2 ani Galaxy 3.S WIFI ok, nevím čím to může být. Zvuk OK
Jirka

jane

jane

8.8.2014 7:29

Nelze nijak ovlivnit nalezenou trasu a neumí ani body průjezdu. Pro mě nepoužitelné.

Bob

Bob

8.8.2014 9:58

Zaujalo mě:

“hlášení názvů ulic či čísel silnic a směrů, kam budeme odbočovat, jak to umí Mapy Google s hlasovou syntézou SVOX („odbočte vpravo na Varenská“, „sjeďte směr Ostrava“, apod.)”.

Jak to v Google mapách nastavit?

mark516156

mark516156

8.9.2014 8:46

škoda té nízké frekvence aktualizace mapových balíčků … české mapy jsou z února 2014, zatímco v navigacích typu waze vidíte všechny dopravní změny okamžitě tady si pár dlouhých měsíců počkáte …

JOseph

JOseph

6.10.2014 7:52

Zasadni chybou u teto navigace je, ze nema ukazatel razeni do jizdnich pruhu. To je to, cim se rozlisuje plnohodnotna navigace od pokusu o navigaci. Bez ukazatele razeni do jizdnich pruhu se nechytate v rade vyspelych zemi,kde zarazeni do spatneho pruhu na odboceni znamena i nekolika hodinovou zajizdku. V cesku se to mozna pouzit da,ale jinde ne.

tomhrusk

tomhrusk

4.11.2014 10:09

Bohužel, ale mě offline vyhledávání také nefunguje. Při datech super, ale pak už nic nenajde, což je třeba v zahraničí dost blbé. V ČR jinak super a skvělá navigace – jednoduchá, přehledná, stručná…Akorát tedy ta hlasitost, no :-(

Michal

Michal

13.11.2014 13:16

škoda, že se to jeví jako offline navigace ale pro vyhledávávní místa k navigování je potřeba připojení na data…tzn. využitelnost navigace tak 50% :-)

Marek

Marek

5.12.2014 11:44

Také mám problém z off-line nalezením cíle, které prostě nefunguje. Ale je zvláštní, že se takto chová pouze u map CZ a SK (ostatní východní blok jsem nestahoval). Pokud zadávám cíl např. v Rakousku nebo Německu, tak bez problémů najde i off-line. Pokud by někdo měl řešení, sem s ním. Děkuji

akrajcir

10.12.2015 13:40

vyhledat adresu či PSČ bez připojení k internetu se mi nedaří.Píše : adresa nebyla nalezena

RSS (komentáře k článku)