Google Pixel 7 Pro recenze: skvěle fotící a zároveň výhodný telefon

Google Pixel 7 Pro recenze

Google Pixel 7 Pro byl jedním z nejočekávanějších mobilů letošního roku. Poté, co Google představil řadu Pixel 6, která byla ve firmě tak trochu revolucí se čekalo na to, s čím se Google vytasí letos. Nakonec jsme se dočkali (podle našeho subjektivního pohledu) ještě hezčích mobilů, které jsou lepší než loni, a navíc jde o jednu z nejvýhodnějších koupí, kterou si můžete letos pořídit. Proč? Na tyto, i jiné dotazy si odpovíme v následujících odstavcích.

Obsah recenze Google Pixel 7 Pro

Google Pixel 7 Pro obsah balení

Obsah balení nám přináší vše, na co jsme u Google telefonů zvyklí. Po otevření krabičky jako první spatříme samotný Pixel 7 Pro, pod ním se nachází redukce z USB-A na USB-C, kterou nám americký gigant servíruje už několik let, nabíjecí USB-C kabel, sponka na vysunutí SIM šuplíku a také různé brožurky. Bohužel se opět nedostalo na nabíjecí adaptér. Pokud byste měli zájem o ten originální, vyjde na německém Google Store na 29 euro, což je něco lehce přes 700 korun.

Ještě hezčí design a špičkové zpracování

Google Pixel 7 Pro je na první pohled velice podobný svému předchůdci, avšak dostal několik vylepšení, které z něj dělají ještě lépe vypadající kus mobilu. Hovoříme zejména o zadním modulu fotoaparátu, který je nyní tvořen z hliníku a nachází se na něm výřezy pro jednotlivé čočky. To se nám moc líbí a telefon na nás působí ještě prémiovějším dojmem, než před rokem. Loňské Pixely 6 vypadají vedle nových mobilů rázem jako jejich prototypy. A to jsme už loni Google za odvážný design chválili.

Nutno podotknout, že Pixel 7 Pro je ve skutečnosti opravdu velkým telefonem. Pokud jste v minulosti měli rádi americké telefony díky kompaktním rozměrům, sáhněte raději po Pixelu 7, či Pixelu 6a. Varianta Pro má celkové rozměry 162,9 x 76,6 x 8,9 mm a váží 212 gramů.

Google Pixel 7 Pro: Nejlepší Android současnosti? | Recenze

Ve skutečnosti tak není o moc větší, než třeba Samsung Galaxy S22 Ultra. Na ovládání jednou rukou můžete tedy rovnou zapomenout. Zmínit musíme také IP68 certifikaci, takže můžete zůstat v klidu, když se vám na telefon vylije voda a jej můžete i ponořit, což ale pochopitelně nedoporučujeme.

Za zmínku stojí také kvalitní stereo reproduktory, které hrají velmi hlasitě a dobře. Pokud bychom měli být hnidopichové, přáli bychom si možná trochu více basovější nádech. Pro sledování filmů, ale i občasný poslech hudby vám ale poslouží skvěle, smířit se ale musíte s absencí Dolby Atmos, stejně tak nepočítejte s audio jackem. Google si tradičně velmi dobře poradil s haptickou odezvou, která je špičková, co se Android scény týče.

Google Pixel 7 Pro má fantastický displej

S velkým tělem se pojí také velký displej. Díváme se na 6,71palcový AMOLED panel s LTPO technologií a rozlišením 3120 x 1440 pixelů. Maximální obnovovací frekvence činí 120 Hz a nechybí samozřejmě podpora HDR10+, avšak s Dolby Vision nepočítejte. Za celou dobu testování jsme s ním byli nad míru spokojení, jelikož se Googlu podařilo vyřešit nižší maximální jas, se kterým se potýkal Google Pixel 6 Pro.

Ten nyní dosahuje na hodnotu necelých 1 000 nitů, v některých scénách se dokáže rozsvítit až na 1 500 nitů, což je dostatečná hodnota pro používání venku na přímém slunci. Na Samsung či nové iPhony displej celkově trochu ztrácí, přesto s ním budete nad míru spokojení. Na mobilu jsme shlédli pár dílů seriálu The Watcher a při nedělním poledni jsme stihli pár desítek minut nového Top Gunu. Neměli jsme si na co stěžovat.

Oceníte hlubokou černou, ale také celkově kontrastnější, přesto však barevně věrné scény, které jsou pro OLED panely typické. Pokrývá jej pak ochranné sklo Gorilla Glass Victus. Po přibližně týdenním používání na něm nevidíme jediný škrábanec, avšak nutno říci, že jsme na něj byli dosti opatrní. Nechybí samozřejmě čtečka otisků prstů, která byla terčem nejen naší kritiky minulý rok. Oproti Pixelům 6 je zde opravdu vidět zlepšení. Stále jde o optický snímač, který není tak rychlý, jako u některé konkurence, ale alespoň už se to nedá považovat vyloženě za mínusový bod. Nově můžete odemykat Pixel také obličejem, na což jsme si zvykli, a když selfie kamerka náhodou selhala, použili jsme právě čtečku.

Hardware a výkon – Tensor G2 dospěl

Před rokem nám Google představil svůj vůbec první vlastní čipset (na kterém má však velký podíl Samsung) Tensor, který tiká i v levnějším Pixelu 6a. Pokud přihlédneme k faktu, že šlo o první pokus, byly celkové výsledky poměrně slušné, ačkoliv za konkurencí dosti zaostávaly, alespoň co se hrubého výpočetního výkonu týče. Druhá generace čipsetu, Tensor G2 je na tom o poznání lépe a to ve všech směrech, přestože je stále vyroben pomocí 5nm technologie. K dispozici má 12 GB LPDDR5 RAM a 128/256GB úložiště.

V benchmarku Geekbench 5 si odnesl skóre 1046 bodů v případě jednojádrového testu a 3149 bodů u multijádrového. Pokud bychom to měli srovnat s konkurencí v podobě Snapdragonu 8+ Gen1, který tiká třeba v posledním Zenfonu od Asusu, stále bohužel Google na Qualcomm ztrácí. Ten si vysloužil 1319, respektive 4031 bodů.

Meet Pixel 7 & Pixel 7 Pro: Google’s Most Advanced Phones

Pokud se budeme bavit o běžném používání, nemá se pochopitelně čipset šanci jakkoliv zapotit. Ani jednou jsme se nesetkali s nějakou trhanější animací, nebo delším načtení aplikace. Vše běží jako po másle, na což má samozřejmě vliv také skvělá vyladěnost. Co se týče herního výkonu, ten je oproti loňskému modelu mnohem lepší. Hry jako Fortnite, Apex Legends Mobile, PUBG Mobile či Genshin Impact nebudete mít problém spustit i ve vyšších snímcích, avšak budete muset většinou trochu ubrat na detailech. Zmíněný Apex Legends Mobile běží na střední grafické nastavení na stabilních 55 snímků za sekundu.

Google Pixel 7 Pro specifikace:

• 6,71palcový LTPO 120Hz AMOLED displej, 3120 x 1440 pixelů, HDR10+
  • 50Mpx hlavní fotoaparát s PDAF, OIS a Laser AF, 12Mpx ultraširoký, 48Mpx teleobjektiv
  • 10,8Mpx selfie kamerka
  • rozměry 162,9 x 76,6 x 8,9 mm, váha 212 gramů, IP68 certifikace
  • 4nm čipset Google Tensor G2, 12 GB RAM, 128/256GB úložiště
  • 5000mAh baterie, 30W nabíjení
  • UWB technologie
  • cena 899 eur (asi 22 000 korun)

V ČR bohužel bez 5G. Co VoLTE?

Konektivita zůstává stejná, jako u předchozí generace Pixelů. Počítat tedy můžeme se standardy jako je 5G, Wi-Fi 6E nebo Bluetooth 5.2. VoLTE nám v době psaní recenze nefungovalo (O2 operátor), ovšem dle informací z internetových fór by mělo běžet v případě, že máte T-Mobile či Vodafone. 5G sítě ale podle dostupných informací nefungují ani u jednoho z operátorů. Situace je tedy stejná, jako u telefonu Google Pixel 6, který sice také podporuje 5G, ale u nás v České republice bohužel nefunguje. Naopak ale bez potíží funguje jak eSIM, tak i DualSIM.

Android 13 a čistý systém

Řada Pixel 7 přichází již po vybalení z krabičky se systém Android 13, který je obohacen o nadstavbu Pixel UI, což je za nás jedna z nejlepších, ne-li vůbec ta nejlepší verze operačního systému se zeleným robotem. Ta se nese v duchu designového jazyka Material You, stejně jako předchůdce a vypadá skvěle. Zároveň jde o velice svižný systém s parádními a zároveň plynulými animacemi a vychytávkami, kterými se jiné mobily pochlubit nemohou.

Hovoříme třeba o snadném kopírování textu z aplikací při otevřeném multitaskingu, na který si při používání Googlích mobilů vždy zvykneme, a pak se neradi přeučujeme zpět. V průběhu několika týdnů by se na Pixely měla dostat také funkce Clear Calling, která díky umělé inteligenci dokáže eliminovat hluk v okolí při hovorech. Co se týče samotného Androidu 13, ten příliš novinek nepřináší. Pokud vás nezajímá podpora Bluetooth LE Audio, možnost změnit jazyk konkrétní aplikace či fakt, že fotoaplikace třetích stran podporují HDR video, dostanete téměř stejný zážitek, jako loni. Počítejte také se třemi hlavními aktualizacemi Androidu a pěti lety bezpečnostních záplat.

Google Pixel 7 Pro výdrž baterie

Google Pixel 7 Pro disponuje baterií o kapacitě 5000 mAh s podporou 30W kabelového či 23W bezdrátového nabíjení. Jeho plného potenciálu však využijete pouze se stojánkem Pixel Stand. Potěší také možnost reverzního dobíjení, což se hodí třeba pro nabití bezdrátových sluchátek. Výdrž jako taková je spíše průměrem. Při běžném používání, jako je procházení webu, čtení mailů a občasnému focení vám mobil vydrží bez problému od jednoho rána do toho druhého. Zmínit musíme také poměrně dobrou stand-by spotřebu, kdy se přes noc ztratí něco okolo 5-8 % kapacity. Jestliže ale začnete hodně fotit, hrát hry nebo upravovat fotografie, nejen že se telefon zahřeje, ale také mu začnou rapidně klesat procenta baterie.

Google Pixel 7 Pro je skvělý fotomobil

Google Pixel 7 Pro disponuje velmi podobnou soustavou snímačů, jako jeho předchůdce. To znamená, že se můžeme spolehnout na 50Mpx hlavní fotoaparát, 12Mpx ultraširoký senzor a také 48Mpx teleobjektiv s až 5x optickým zoomem, což je jisté zlepšení. Pixel 6 Pro nabízel totiž pouze 4x optický zoom. Novinkou je také 10,8Mpx selfie kamerka, která je schopna natáčet 4K video při 60 fps.

Hlavní fotoaparát je ještě lepší, než loni. Google si dal záležet hlavně na optimalizaci a svou roli zde sehrává také čipset Tensor G2, který pomocí strojového učení dokáže snímky pozvednout na ještě lepší úroveň. Podle našeho názoru jde o ten nejlepší foťák v mobilu na trhu a to hned z několika důvodů. Tím hlavním je fakt, že telefon fotí konzistentně dobře. Ve většině podmínek dostanete opravdu kvalitní, detailní a ostré snímky, které mají sice kontrastnější barvy, ale to nám osobně vůbec nevadí a dělá to většina výrobců, snad vyjma Sony. Pochválit musíme také automatické ostření nebo skvělé portrétní snímky.

Ultraširoký snímač je rovněž velmi dobrý a barevně se shoduje s hlavním snímačem, což bývá někdy problém. Zároveň s ním můžete fotit také makro snímky. Teleobjektiv disponuje novou funkcí Super Res Zoom, díky které si můžete přiblížit scénu až 30x a i tyto snímky jsou překvapivě dobře použitelné. Velkého zlepšení se dočkalo také video, které je možné natáčet ve 4K při 60 fps a novinkou je také funkce Filmový režim, který umí rozostřit pozadí u videa, stejně jako to dělají například iPhony, avšak je omezena pouze na Full HD rozlišení a nefunguje příliš spolehlivě.

Google Pixel 7 Pro Camera Score Summary | DXOMARK

Cena a dostupnost

Google Pixel 7 Pro je k dostání na některých českých e-shopech v barvách Hazel, Snow a Obsidian, avšak výhodnější bude jej nakoupit na německém Google Store, kde vychází na 899 eur, což je asi 22 000 korun. V době, kdy jsme jej objednávali jsme k němu navíc získali hodinky Google Pixel Watch LTE zdarma. Pokud byste potřebovali s objednáním z Německa poradit, mrkněte na náš návod.

Resumé

Google to dokázal. Přinesl na trh vlajkovou loď bez kompromisů, která udělá radost milovníkům čistého uživatelského prostředí, kteří vyžadují velkou pracovní plochu v podobě výtečného LTPO OLED displeje a zároveň chtějí jeden (za nás ten nejlepší) z nejlepších fotomobilů na trhu. Do karet mu hraje také vynikající haptická odezva, celková vyladěnost systému nebo fakt, že k němu bylo možné pořídit hodinky Google Pixel Watch v hodnotě okolo 10 500 korun zcela zdarma. I kdyby Google tuto akci neudělal, je Pixel 7 Pro skvělou koupí. Takhle to z něj dělá ale jednu z těch nejlepších letos. Pokud oželíte teleobjektiv a oceníte menší rozměry, běžte do klasického Pixelu 7, který je ještě o 6 000 korun levnější. Za tyto peníze budete hledat lepší telefon jen velmi těžko.

+ nádherný LTPO OLED displej
+ výborná soustava fotoaparátů
+ ta nejlepší verze Androidu 13