Menu

Nachytejte svého O2 Guru na švestkách #1 – OC Chodov

Společnost O2 vytvořila projekt s názvem O2 Guru, který pod sebou ukrývá několik desítek vyškolených pracovníků, kteří by měli být schopni odpovědět i na zapeklitější dotazy ohledně mobilních přístrojů a sítí než běžní pracovníci operátorů. U vzniku tohoto projektu jsme byli i my, portál Svět Androida, kdy jsme pomáhali O2 Guru školit ohledně systému Android a služeb Googlu. Není proto divu, že jsme byli zvědaví, jak si Guru vedou, a proto jsme spustili na našem webu projekt s názvem Nachytejte svého O2 Guru na švestkách, pomocí kterého ověříme, jaké jsou znalosti těchto profesionálů. Neváhali jsme, objednali se jako běžný zákazník a vyrazili do náhodně vybraných poboček O2. Jako první se stala naším terčem pobočka O2 Experience Centre na Chodově. A jak to dopadlo?

Rozcestník

  1. Jak se ke Guru objednat?
  2. Příchod do pobočky a seznámení s O2 Guru
  3. Otázky a odpovědi
  4. Hodnocení

Jak se ke Guru objednat?

Abychom se mohli s vybraným O2 Guru sejít, je nejprve potřeba sjednat schůzku v pevně daný termín. Na stránce O2 si můžeme prohlédnout, ve kterém městě O2 Guru nalezneme a vybrat pobočku, kterou máme nejblíže. Město a pobočku, kde se pracovník O2 Guru nachází, poznáme podle ikonky vedle města, respektive pobočky.

Najdeme-li pobočku, kde je O2 Guru, a chceme si sjednat schůzku, použijeme volbu Rezervovat termín.

V kalendáři si zvolíme termín, kdy má Guru volno a který se nám hodí, vyplníme své údaje a potvrdíme setkání. Na mobilní telefon i email přijde potvrzení o rezervaci, den před schůzkou přijde také připomenutí, abyste na schůzku nezapomněli, případně ji zrušili, nemůžete-li se dostavit. Já si tedy vybral pobočku na Chodově, kde se podle webových stránek na mou návštěvu těšila Sandra Neffová.

Příchod do pobočky a seznámení s O2 Guru

Do pobočky jsem dorazil včas (řekněme o dvě minuty dříve, než jsem byl objednaný ke Guru) a hned u vchodu jsem byl odchycen místním pracovníkem, kterému jsem sdělil svůj důvod návštěvy, a ten mě hbitě zavedl ke slečně Neffové. Ta si mě zdvořile posadila ke speciálnímu stolku pro O2 Guru, kde byl kromě nás přítomen také počítač. Schůzka tedy začala v předem domluvený čas a ihned jsem se mohl pustit do svých dotazů.

Otázky a odpovědi

Pro Sandru jsem si připravil sérii 7 otázek, které by mohl položit běžný návštěvník O2 Guru. Jednalo se o dotazy na základní informace, chtěl jsem vědět občas i do detailů doporučení nějaké aplikace a položil jsem také některé zapeklitější otázky. Nemělo žádný smysl zahrnovat pracovníka O2 Guru nějakými složitými a detailními dotazy na systém Android, protože by s takovými dotazy měli často problém i naši redaktoři a co teprve zaměstnanci, kteří dostali jen pár školení? Snažil jsem se tedy být objektivní a položit běžné dotazy, které by se mohly okolo systému Android často vyskytovat. Na pomoc jsem měl telefon s čistou verzí Androidu 4.0.4, kterou by měli Guru určitě znát a měli by se v ní orientovat nejlépe.

1) Co jsou to Widgety, k čemu mi jsou a jak s nimi pracovat?

Co jsem chtěl vědět?

Rád bych se dozvěděl, že Widgety jsou aplikace nebo součásti jiných aplikací, které lze umístit na plochu, a zobrazují mi dění z aplikace, aniž bych musel aplikaci spouštět. Chtěl bych též vědět, jakým způsobem Widget na plochu přidat, přesunout a odebrat. Taktéž by se slušelo říci, kde se dají sehnat další Widgety.

Co jsem se dozvěděl?

Ihned po vyslovení tohoto slova bylo vidět, že pracovnice ví, o co se jedná a hbitě sahala po svém telefonu (HTC One X), kde mi názorně předvedla, co takový Widget dokáže a jak vypadá. Dozvěděl jsem se tedy, že je to aplikace na ploše, která nám zobrazuje určité informace místo toho, abych aplikaci spouštěl přes ikonu. Bylo mi též předvedeno, jak se Widget na One X přidává a jak maže. Požádal jsem Sandru, jestli by mi neukázala, jak Widget přidat na svém telefonu s čistou verzí Androidu. Nejprve vyzkoušela stejný postup přidání jako v případě One X (podržení prstu na volném místě na ploše), což však nezafungovalo, ale po chvilce se zorientovala, našla Widgety v menu, kde sídlí ve standardním Launcheru systému ICS, a názorně mi předvedla přidání Widgetu na mou plochu. Stejně tak mi bylo sděleno, že kromě předinstalovaných Widgetů v telefonu se dají Widgety stáhnout také na Google Play, což mi bylo názorně předvedeno na počítači, kde jsme zadali “počasí Widget” a vyjela spousta instalovatelných Widgetů. Zde nebylo takřka co vytknout.

2) V čem se liší novější verze systému Android od starších? Je nutné telefon aktualizovat? Jak?

Co jsem chtěl vědět?

Novější verze systému Android přinesou většinou větší či menší optimalizace a podporu novějšího hardwaru, který by měl zajistit rychlejší a plynulejší chod telefonu. Změn se dočká většinou i uživatelské rozhraní a přibudou některé nové funkce. Ideální odpovědí by bylo porovnání verzí 2.x a 4.x, kdy přibyla pořádná podpora vícejádrových procesorů, hardwarová akcelerace nebo třeba Android Beam pro využití NFC. Pro běžné uživatele je však změna na první pohled spíše kosmetického rázu. Telefon není nutné aktualizovat, přesto se to kvůli dříve zmíněným důvodům doporučuje, neboť přístroj by měl po aktualizaci pracovat za standardních podmínek lépe. Nejlepším způsobem aktualizace je vyčkat na OTA aktualizaci v telefonu.

Co jsem se dozvěděl?

Nejprve jsem se dozvěděl, že se starší Android od nového liší například jiným uspořádáním položek v nastavení, což je bezesporu pravda, ale úplně důležité to není. Postupně jsme se však dostávali k tomu, že nová verze podporuje novější hardware, je rychlejší, spotřebuje méně baterky (dá se tedy říci optimalizace) a může se lišit jiným vzhledem (uživatelským rozhraním). Aktualizace přicházejí ve vlnách a přístroj ji sám nabídne (OTA), je dobré pro stahování použít Wi-Fi, protože objem dat je poměrně velký. Stejně tak jsem se dozvěděl, že aktualizace nepřicházejí vždy stejně a liší se od určitého telefonu s tím, že starší telefony nemusí aktualizace na novější systém dostat vůbec. I když jsem se nedozvěděl konkrétní porovnání verzí, nakonec jsem se dozvěděl obecně takřka vše, co se aktualizací systému Android týká a s touto odpovědí by byl člověk, co se na to zeptá, spokojen.

3)  Předinstalovaná klávesnice v telefonu mi příliš nevyhovuje. Je nějaká možnost nahrát jinou klávesnici? Doporučila byste nějakou?

Co jsem chtěl vědět?

Android nabízí klávesnici v podobě aplikace, a tak není žádný problém stáhnout aplikaci jinou. Klávesnic existuje celá řada, stáhnout je lze na Google Play a v telefonu jich můžeme používat více najednou, stačí jen vždy zvolit tu, kterou chceme aktuálně využívat. Chtěl jsem slyšet nějakou z nejznámějších klávesnic, jmenovitě například SwiftKey, GO klávesnici, Slide It, Smart Keyboard nebo třeba Swype.

Co jsem se dozvěděl?

Klávesnici není problém změnit a spousta se jich nachází na Google Play. Bylo mi názorně předvedeno, jak nainstalovat GO klávesnici přes počítač, byl jsem upozorněn, abych si pohlídal také práva při instalaci (chválím), menší zádrhel však nastal při výběru klávesnice. To se pár minut stále nedařilo a povedlo se to až na jiném přineseném telefonu. Obecně jsem se tedy dozvěděl všechny správné informace, bylo mi předvedeno, kde klávesnici najít, jak ji nainstalovat, do dokonalosti tak jen chybělo procvičit si, jak se v Androidu (a různých verzích a nadstavbách) mění metoda vstupu, abych se odpovědi dočkal dříve a uvést nějaké doporučení na konkrétní klávesnici.

4) Jakým způsobem mohu kupovat aplikace a co k tomu potřebuji? Dá se aplikace vrátit?

Co jsem chtěl vědět?

Aplikace se kupují přes Google Play stejným způsobem jako aplikace zdarma, potřebuju však nejdříve spojit svůj účet s kreditní kartou. Ta musí podporovat platby přes internet, což si musím vyřídit se svou bankou. Spojení karty s účtem lze pak udělat buď přes počítač, nebo přímo při pokusu o první platbu, kde je jednoduchý a český průvodce přidáním kreditní karty. Aplikaci lze vrátit do 15 minut tak, že v Google Play naleznu nainstalovanou aplikaci a místo tlačítko Instalovat stisknu Vrátit.

Co jsem se dozvěděl?

Placené aplikace se nacházejí na stejném místě jako ty zdarma a poznáme je podle toho, že je u nich cena. Placené aplikace by měly být propracovanější, ale nemusí to být pravidlem a ke většině placeným programům existuje na Android alternativa zdarma. K placení potřebuju kreditní kartu, která má aktivní internetové platby, neplést s internetovým bankovnictvím. U každé banky to může být jinak, a tak je nejlepší se obrátit přímo na personál a nápovědu banky, kde jistě poradí. Dozvěděl jsem se také, že placení je bezpečné, používá to mnoho lidí a nejsou známy případy odcizení peněz z karty. Stejně tak chválím, že mi byla připomenuta návaznost koupených aplikací s Google účtem, díky které mohu používat zakoupené aplikace na více telefonech, kde zadám svůj účet. Bohužel jsem se ale dozvěděl, že aplikace nejdou vrátit, což u Androidu není pravda a chyběla mi tak zmínka o 15 minutách (nebudu zde polemizovat nad tím, zda je to hodně nebo málo na to, aby se to patřilo zmínit, ale prostě to tak je).

5) Co je to root? K čemu je a potřebuji ho?

Co jsem chtěl vědět?

Root je označení pro uživatele, který má nadstandardní práva. Není-li telefon rootnutý, veškeré aplikace mají pouze standardní uživatelská práva, což stačí k jejich běhu a základním funkcím. Některé aplikace však po získání vyššího oprávnění dokážou provádět zásahy do systému a jiné operace, ke kterým je nutné vyšší oprávnění. Po rootnutí tedy můžeme volitelně přiřazovat vyšší oprávnění aplikacím, které toho dokážou využít, a získat tak některé nadstandardní funkce. Běžný uživatel root většinou nepotřebuje, navíc ztrácí záruku, neboť se jedná o porušení licenčních podmínek a zásah do softwaru.

Co jsem se dozvěděl?

Můj dotaz Sandru evidentně překvapil a se slovem root se nejspíše setkala, ale nevěděla z hlavy vysvětlit, o co se jedná. Hbitě tedy zasedla k počítači a zdvořile mě požádala, abych zopakoval dotaz. Během pár okamžiků jsem se dozvěděl, že se root dá použít k odstranění předinstalovaných aplikací, což za normálních okolností nejde. Bylo mi sděleno, že se na internetu nacházejí také informace o tom, jak telefon rootnout, a že běžný uživatel toto většinou nepotřebuje. Úplně vše jsem se tedy nedozvěděl, ale chválím alespoň hbitou reakci s pomocníkem Googlem a alespoň částečným sdělením.

6) Co je to NFC a k čemu se dá využít?

Co jsem chtěl vědět?

NFC je standard označující bezdrátovou technologii, díky kterému je možná komunikace mezi dvěma zařízeními na krátkou vzdálenost. Technologii samozřejmě musí podporovat obě zařízení, dostávají ji většinou pouze dražší a novější přístroje. NFC se dá využít pro přenos dat mezi dvěma zařízeními (Android Beam), ke čtení NFC tagů (štítků), autorizaci nebo třeba k NFC terminálům pro placení.

Co jsem se dozvěděl?

Místo obecného sdělení, o co se jedná, mi bylo rovnou sděleno, že se díky NFC může telefon proměnit ve virtuální peněženku. Dozvěděl jsem se, že O2 startuje nový projekt, díky kterému můžete ve spolupráci s KB, Samsungem a vybranými obchody platit telefonem. Co je k tomu potřeba? Speciální SIM karta od O2, účet u Komerční banky a přístroj Samsung Galaxy S III (nebo další dva modely Samsungu, které jsou podporovány) se speciální aplikací. Platební terminál, který tuto platbu podporuje, mi byl dokonce předveden. Taktéž jsem se dozvěděl, že mám-li účet u jiné banky, lze to u KB řešit přes virtuální účet. Poměrně vyčerpávající sdělení o zajímavém a do budoucna určitě nejvhodnějším využití NFC, scházelo však obecnější představení NFC, neboť platba není jediná věc, co lze s NFC provádět.


7) Jak v telefonu využít GPS? Jak je to s navigacemi a placením?

Co jsem chtěl vědět?

V telefonu je pouze GPS přijímač, pomocí kterého dokáže mobil lokalizovat svou polohu. To je samozřejmě zdarma, pro smysluplné využití však potřebujeme také nějaké aplikace. K rychlejšímu určení polohy může posloužit stažení A-GPS dat. Navigace musíme mít nainstalované v mobilu jako aplikaci, stejný případ se týká i map. Využít lze předinstalované mapy, které ale potřebují přístup k internetu, neboť mapy nejsou v mobilu uloženy. To lze sice pomocí dočasné paměti zařídit, přesto navigace stále internet potřebuje. Jiný případ je u tzv. offline navigací, kdy si kompletní mapové podklady stáhneme do zařízení a není poté nutné připojení k internetu. Lepší navigace jsou většinou placené (Sygic, Navigon atp.), existují ale i některé alternativy zdarma.

Co jsem se dozvěděl?

Samotný GPS přijímač v přístroji dokáže pouze lokalizovat svou polohu, potřebujeme ještě aplikaci. Jako navigace mi byla předvedena Sygic na Obchodu Play, byl jsem však upozorněn, že je placená. Bylo mi vysvětleno, že se jedná o tzv. offline navigaci, a tak se mapy stáhnou do zařízení a není již dále potřeba internetového připojení. Internetové připojení potřebují například předinstalované mapy v Androidu. Schválně jsem se zeptal na alternativu zdarma a byl jsem mile překvapen, když mi slečna ve svém telefonu předvedla MapFactor, za který platit nemusím, nabízí mapové podklady ke stažení a mluví dokonce česky. Stejně tak mi bylo předvedeno, jakým způsobem se mapy do zařízení stahují. Otázka dopodrobna zodpovězena, navíc se zajímavým tipem na aplikaci.

A jak bych O2 Guru na Chodově ohodnotil?

Začnu-li samotným systémem objednávání schůzek s O2 Guru, nemám zde co vytknout. I když jsem s tímto projektem jako zákazník neměl žádné zkušenost, hravě jsem se na stránkách O2 zorientoval, našel pobočku a už jsem byl postaven před formulář, kde jsem si vybral datum a čas, vypsal své údaje a potvrdil rezervaci, o které jsem byl informován také na mobil a e-mail. Potěší též připomenutí schůzky den předem, které rovněž přišlo na e-mail i telefon.

Příchod do pobočky, seznámení s Guru a přesun na “pracoviště” též proběhl bez komplikací. Bylo příjemné, že místo pro rozhovor s O2 Guru je šikovně postaveno v rohu pobočky, a tak jsme nebyli nikým rušeni a okolního dění jsem si vůbec nevšímal. Potěšila také přítomnost počítače s internetovým připojením, díky čemuž mi byla spousta věcí předvedena a posloužil také jako zdroj informací.

Jsem si jist, že kdyby otázky, které jsem měl já připravené, vznesl člověk, který by skutečně o těchto věcech takřka nic nevěděl, odešel by z pobočky O2 spokojen a téměř všechny důležité informace se dozvěděl. Bylo zde sice pár nepřesností, ale jednalo se buď o detaily, nebo naopak věci, které běžný uživatel nejspíše nevyužije. Základní otázky o navigaci, Widgetech a aplikacích byly splněny takřka do puntíku a neměl jsem k nim téměř žádné výhrady. Ohledně klávesnic jsem se také dozvěděl takřka všechny informace, trochu zmatek byl ve výběru klávesnice, což by se jako O2 Guru určitě šiklo vědět. U technologie NFC jsem se pak dozvěděl pouze část otázky (ale zase velice detailně a odnesl jsem si z toho zajímavé informace), která je pro O2 nejdůležitější, jako uživatel telefonu bych však rád věděl i jiná použití NFC. Nejvíce potrápila logicky otázka na root, se kterou musel pomáhat strejda Google a ani poté jsem se nedozvěděl, co to obecně root je a k čemu bych ho měl potřebovat. Dalo se to tedy aspoň odhadnout z jednoho příkladu použití, který mi byl vysvětlen (odstranění nepotřebných aplikací).

Myslím si, že udělená známka 7/10 bodů je celkem adekvátní vzhledem k tomu, že většinu informací jsem se dozvěděl, občas jsem však narazil na některé nepřesnosti a se dvěma odpověďmi na otázky jsem nebyl úplně spokojen.

Hodnocení 7/10

 

 

Komentáře

Maverik

Maverik

17.10.2012 10:22

Čekal jsem tedy větší úspěch u takto jednoduchých otázek… Snad u Root(u) jsem to čekal. Za slečnu Sandru bych doplnil ty 3 chybějící body takže za mě 10 z 10 ;-)

Bedas

Bedas

17.10.2012 10:39

ad Root otázka: nechápu proč nějakej O2 Guru by měl vědět, co a k čemu je root..jelikož se jedná o nestandardní operaci, kterou přijdu o záruku atd atd. Tak kdyby vás s tímto poslala do háje…tak bod jedině pro ni :)

Jarda

Jarda

17.10.2012 10:40

Pekna reklamicka.

Ardarel

Ardarel

17.10.2012 10:50

Bedas: pokud by jste zakaznika poslala do háje tak by jste tam asi dlouho nevydržela pracovat. Myslím si, že bod pro ni, že i když nevěděla tak si to dokázala najít.

Jarda

Jarda

17.10.2012 11:02

Pane Dolejši, když jste nebyl spokojen se dvěma otázkami, tak jste je neměl pokládat (reakce na poslední větu článku). Možná jste nebyl spokojen s odpověďmi.
:-)

\\Díky moc za korekci, pár slov mi tam vypadlo. :)

Michal

Michal

17.10.2012 11:10

Jarda: well done :-)

Rades

Rades

17.10.2012 11:23

Připadá mi to trochu více jako reklama pro O2guru.

Luky

Luky

17.10.2012 12:02

Trosku reklama, nevadi. Kazdopadne pracovnik pro O2 ti rekne, ze system aktualizovat pres OTA ? Kdyz primo u O2 Ota aktualizace nefungujou a musi se pouzivat Kies ? :D nechte me se zasmat. Ale jo byla hezka tak chapu proc si vybral tak jednoduchy otazky a dost si ji toho odpustil. Kazdopadne zatim to vypada, ze guru muze delat kazdej trouba.

Pavel

Pavel

17.10.2012 12:40

Bohuzel zasadni chyba je, ze clanek neni oznacen jako reklama. Protoze, to reklama je. Obycejna, sprosta reklama, ktera se jeste snazi tvarit, jako investigativni zurnalistika:-)

patlen78

patlen78

17.10.2012 13:22

Rooten nikdo o záruku nepřichází…Root je nástroj nikoliv NEMOC a všechno se dá vrátit do stavu jako před rootem.

pjótr

pjótr

17.10.2012 13:31

Ja by som tam dal aj otazku 8. Nesla by ste so mnou po praci mozno na kavu?

Super24

Super24

17.10.2012 15:06

Me to jako reklama nepripada ale kdyby se me nekdo ptal co je to widget a pak by se ptal jak vyuziju root nebo nfc tak si rikam ze je kapku mimo. Protoze ptat se stejneho cloveka ve stejny cas ta tak rozdilne teske otazky je troch nedomyslene. Az na to byly ty otazky celkem fajn.

Kaczor

Kaczor

17.10.2012 15:37

Obe slecny Guru na Chodove jsou sikovne. Proc brat clanek jako reklamu? Ok, jestli reklama, tak dobra. Kdyby Sandra v “testu” neuspela, tak by to byla špatná reklama. No a?:)

Pavel

Pavel

17.10.2012 16:43

hmm nejsem žádnej posranej guru a vím co to je root,co je bootloader,co je kernel atd.. a určitě berou dost peněz,,ale za mě 7/10 s tím souhlasím

Michal

Michal

17.10.2012 19:55

Joo řiťopichové kteří vědí vše se vždy najdou :-) S hodnocením redaktora naprosto souhlasím,žádný učený z nebe nespadl,kdybych byl uplný laik tak bych odcházel po těchto odpovědích naprosto spokojený.Projekt se mi zamlouvá páč obyřejný obchodník v prodejně O2 mi s takovými problémy vetšinou nepomůže a ještě držkuje když ho starý pán “otravuje” pro něj s hloupostmi,bývalá přítelkyně dělá na prodejně O2 a když jsem slyšel jak si pořad stěžuje na “hloupé”…zákazníky kteří hold umějí psát na starém psacím Smithovi o kterém mladá blondýnka ani neví co to je,tak bych jí hned z prodejny vyrazil,ale hold ma prsa,tělo a šuk…. obličej a to bohužel někdy stačí…

Ondřej

Ondřej

18.10.2012 7:58

Me se podarilo je dostat na tom ze me zajimalo proc muj HTC diamond 2 nechce odesilat e-maily … Hlavne jsem necekal odpoved pana, ktery mi rekl at si koupim novy mobil. ( diamond ma ted muj tata a s emailem nam nikdo nepomohl )

ac.mira

ac.mira

18.10.2012 12:33

Reakce, které jsou absolutně mimo mísu. Jedná se o silnou kampaň ze strany o2, tak proč si neprověřit jejich znalosti(redakcí webu či časopisu). Taky nadáváte na autosalon, že je to jen reklama na testovaný auta? Pokud jde o odpovědi, tak se zkuste zaměřit na to, že O2 guru není člověk, který by se měl zajímat o aktuální alternativní ROM, alternativní markety a aktivity spojené s ROOTem. On je tam od toho aby lidem poradil. Bohužel se setkávám velice často, že funguje jen jako vodítko k výměně starého telefonu na nový a k tomu se upsat na nové dva roky. Živým se jako prodejce MT a tak se dostávám do kontaktu se zákazníkama O2 velice často. Na druhou stranu jsem pod podobnou masáží několika desítek otázek denně a je nejdůležitější srozumitelnou formou zákazníkovi podat vysvětlení. Proto nechápu tady rekaci formou “nachytal jsem o2 guru” na tom či onom. Jak by vám bylo příjemné, kdyby vás do práce chodil někdo zkoušet z vašich znalostí jen proto, protože zrovna odpoledne nemá co dělat.

Sobča

Sobča

18.10.2012 13:19

Luky: OTA funguje normálně. Mám za to, že OTA funguje jen tam, kde výrobce tuto podporu dodá. Zkušenost mám s HTC a řadou Nexus, a to fungovalo vše bez problémů. Samsung to má holt asi jinak…

Luky

Luky

18.10.2012 15:59

jako kdyby me o2 vyslysel a neska prisla prvni OTA do te doby to slo jen pres kies. Sobca: mas pravdu jen z casti samozrejme to ovlivnuje vxrobce, ale kdyz je telefon brandovanej tak to ovlivnuje operator.

Saljack

Saljack

19.10.2012 0:32

Ale základní otázka, s kterou má nejvíce lidí s chytrými telefony je nastavení wifi. Tohle by měla být také otázka. Spousta lidí má vůbec problém wifi spustit. Nedej bože, když se pužívá něco jako certifikáty atp.

Sobča

Sobča

19.10.2012 7:16

Mě navštívit nějaký trouba a prohodit první 2 otázky ze seznamu, tak ho pošlu do míst, kam slunce nesvítí.
V O2 jsem pracoval a mohu říci, že občas je to boj, obsloužit plnou prodejnu, natož se starat o jakože zákazníka, který vás jen testuje a nic v podstatě nepotřebuje.

Harry

Harry

19.10.2012 17:46

Myslim, ze test je relevantni. Navic jsem se neco i dozvedel, protoze jsou to skutecne takove FAQ. I kdyz kazdy bude mit nejaky pripominky. Napriklad bych byl take pro otazku k Wi-Fi a treba vymena klavesnice me nezajima.
A ta mala reklamicka nevadi. Dobry clanek.

Redmarx

Redmarx

19.10.2012 22:17

Otazky byly znacne jednoduche a ocekaval bych spravnou odpoved na vsechny otazky, preci jen ma to byt Guru, teda nekdo kdo mobilnima technologiema zije, coz v tomhle pripade evidentne neplatilo. Uznavam, ze pokud par zamestnancu absolvovalo skoleni a tim to hasne, tak znat roota nemohou, ale proc bych mel za nekym takovym chodit pro radu. Nechci ale vylozene hanit, mohlo to take dopadnout hur, vicemene neznala odpoved jen na NFC, root a 15 minutove vraceni aplikace, procemz to posledni jsem doted nevedel ani ja, takze to se urcite da odpustit.

Orbit09

Orbit09

20.10.2012 18:24

Super, dělejte tohle dál :-)

Demonicus

Demonicus

21.10.2012 12:10

Zaplacené reklamní články…. opravdu jste klesli tak hluboko ?

Mach4

Petr MišákAdministrátor 22

21.10.2012 17:50

Vidím, že se nám zde názory trochu rozcházejí, řekl bych, že je to takových 50/50 :). Někdo tuto aktivitu hodnotí kladně, jiní o správnosti akce již přesvědčeni nejsou.
Vzhledem k tomu, že se tyto články objevili i na naších sociálních sítích, kde se již tolik za anonymní komentáře neschováte :)Ejhle většina reakcí byla pozitivních :).
V těchto aktivitách budeme pokračovat, jelikož jsme přesvědčeni, že takto je to správně. Budeme ale moc rádi pokud nás v tom podpoříte i vy. Pokud to někomu zavání reklamou, o opaku jej přesvědčovat nebudeme, vše podstatné již bylo řečeno v článku.

Myslíte si, že jste na tom se znalostmi lépe než O2 Guru a nebojíte se dát svůj krk na špalek? Napište nám o tom a mi si Vás za stejných podmínek jako O2 Guru přijedeme rádi proklepnout (výsledky pak dáme do článku :)).

Chcete, abychom prověřili někoho dalšího. Nebojte se o to napsat. Jsme tu pro Vás!

Honzik Bonzik

Honzik Bonzik

22.10.2012 20:17

Zeptejte se prosím vašeho guru, proč u O2 stojí volání do Německa 20 Kč/min a třeba do Portugalska, které je (jak jistě někteří tuší), rovněž v EU, 50 Kč/min.
Doplňková otázka pro mimořádně zdatného guru: Když je tato cena uvedená jako “Mezinárodní příplatek”, co se k ní ještě připočítává?
A otázka jen pro super-guru: Co to má společného s chytrými telefony?

lemon

lemon

23.10.2012 11:23

Hrbite…

Scarabeus

Scarabeus

24.10.2012 9:31

Já bych řekl, že se to bude hodně lišit člověk od člověka. Moje zkušenost s O2 a technickou podporou je taková, že když mému kolegovi nešla v telefonu GPS tak chtěli posílat mobil na reklamaci přitom stačilo udělat dva základní kroky:

1) vyjít z budovy ven (!), kde je signál GPS (problém byl nenalezení polohy).
2) vypnout A-GPS – kolega si v té době ještě neplatil mobilní data.

Chápu, že lidé na stáncích nemohou být vševědoucí ale podávat to jako nadstandartní službu a ještě to nazývat “GURU” … no promiňte, apríl už byl, ne?

Zdeněk

Zdeněk

24.10.2012 22:01

Dobrý den.Jsem zákazníkem T Mobile. Nepotřebuji(a myslím že nejsem sám), aby mě stále někdo mlátil do hlavy obecnou reklamou na nejnovější telefony-viz většina takto specializovaných webů.Hledám možnosti(prodejci-sorry),jak nejlépe využít ten telefon(socka-Android) co mám.A tak dík O2,že O2 Guru jsou.A jestli mají tah na bránu,tak určitě přemýšlí jak být lepší.A já jim držím palce a fandím.

lemon

lemon

31.10.2012 10:59

hrbitě :D

Honza

Honza

24.12.2012 22:49

Tady je hodně příspěvků od typických čecháčků. Nadávají na reklamu, tak proč to čtou? Přeci nikdo ty lidi nenutí chodit na tento server a číst to a pak prudit ve foru. Prostě příspěvky klasických prudičů v diskuzi. Pro mne je článek zajímavý a je užitečný jako rozbor služby mobilního providera. Osobně bych dal slečně tak 8-9/10, protože se nejednalo o nijak zásadní neznalosti a to hlavní pro běžného uživatele věděla a naopak se mi líbila rychlá reakce vyhledání odpovědi na root.

Lukáš Slivka

Lukáš Slivka

20.1.2013 16:22

Nabidka provereni se mi libi.. Pokud Vas stale mohu poprosit o navstevu, tak v partnerske prodejne T-Mobile v OC Lihovar v Říčanech u Prahy. Troufám si říci, že existuje pouze maly pocet otazek, na ktere neznam odpoved, opravdu maly.

Tesim se na Vasi odpoved ci navstevu v nasi prodejne.

P.S.: pro ostatni: kontrola kvality prodejce ci poradce je bezna temer vsude. Tzv. Mystery Shopping. Jde o zkvalitnovani sluzeb

RSS (komentáře k článku)