TOPlist

K čemu kabel, když to jde i bez něho? ViewSonic přenese obraz bezdrátově!

ViewSonic bezdrátový přenos obrazu
  • Přenos obrazu na větší zařízení je pro některé denní chleba
  • Kabely jsou ovšem obtěžující a umí potrápit
  • ViewSonic uvedl zařízení, které obraz přenese bezdrátově

Znáte ten pocit, když máte něco prezentovat na televizi, od které vede jen krátký kabel a vy musíte stát někde poblíž, snažíte se nezavazet a přemýšlíte, jak udržet mobil a kabel a nevypadat u toho jako tydýt? Tak tomu je konec, pokud si ovšem zakoupíte zařízení od ViewSonicu pro bezdrátový přenos obrazu.

Zařízení se jmenuje nepříliš nápaditě Wireless Screen Casting Kit PJ-WPD-700. Oč méně nápaditosti ViewSonic projevil při pojmenování zařízení, o to více času věnoval detailům. Výsledkem je zařízení, které prostě dělá právě to, co od něho potřebujete.

Obsah článku

Wireless Screen Casting Kit PJ-WPD-700

Ať už jste na výše zmíněné prezentaci nebo k vám přijde návštěva a chce vidět fotky z dovolené, oceníte snadnou možnost, jak odeslat obraz z vašeho mobilu nebo notebooku na větší zařízení, jako je třeba televize nebo projektor. Doma můžete mít vychytaný ChromeCast nebo jinou podobnou technologii, ale v cizím prostředí už je to horší. Já s sebou nosil kabel s koncovkou HDMI a replikátor portů, který umí převádět signál z USB-C na HDMI. Celé to zabíralo hodně místa, protože kabel má asi 2 metry a replikátor také není z nejmenších. A pak se mně dostalo do ruky výše zmíněné zařízení od ViewSonicu.

Konstrukce a zapojení

Zařízení je pojato minimalisticky. V malé krabičce najdete semišový pytlík, ve kterém je vysílač a 65 cm dlouhý káblík, která má na jednom konci konektor USB-A a na druhém HDMI. Použití je tak jednoduché, jak jen může být. Přijímač, což je onen káblík s USB-A a HDMI, zapojíte do televize. HDMI slouží k přenosu obrazu a zvuku, USB-A je napájení. Pokud vaše televize disponuje USB portem pro přehrávání multimédií nebo servisním portem, můžete ho použít. V opačném případě poslouží jakýkoliv síťový adaptér. Vysílač zapojíte do mobilu, a to je vlastně všechno.ViewSonic PJ-WPD-700

Funkčnost

Následně záleží na tom, co váš mobil umí. Zkoušel jsem zařízení na třech mobilech a jednom tabletu a každý reagoval jinak. Pixel 8 Pro (GA04921-GB) neudělal nic, protože nepodporuje sdílení obrazu přes USB-C. To se naučí až v chystané verzi Android 15, jak jsem mohl vyzkoušet na telefonu Pixel 8a (GA05570-GB). Ten nejprve také nereagoval, ale po instalaci Android 15 beta nabídnul zrcadlení obrazu. Dalším mobilem byl Huawei Pura70 Pro (51097VXN), který se přepnul do desktopového režimu a z mobilu se stal touchpad.

ViewSonic Wireless Screen Casting Kit PJ WPD 700

Obraz z Pixel 8a nevyužíval celou plochu televize, ale příčinou bude nejspíš raná betaverze systému, choval se stejně i na kabelovém připojení. Huawei Pura70 Pro i tablet Samsung Galaxy Tab S9 (SM-X710NZAEEUE) fungovaly zcela bezproblémově. Zrcadlení probíhá bez významného zpoždění a na televizi se dá pohodlně sledovat i video, ať už promítané ze souborového systému nebo z YouTube. Kromě obrazu se přenáší i zvuk.

YouTube
YouTube

Parametry

Na jeden přijímač lze napojit najednou až 8 vysílačů. Výrobce slibuje maximální dotah 30 metrů, což se mně nepodařilo v mém zarušeném bytě vyzkoušet.

Parametry Výstupní rozlišení Až 1080p 60Hz
HDCP HDCP 1.4
WiFi 5G
Zpoždění < 80ms
Dosah Až 30m
Zrcadlení/Rozšíření Ano
Vysílač Konektor USB-C x 1
Napájení 5V/1A
Rozměry 170 x 40 x 16 mm
Hmotnost 37.5g
Přijímač Konektor HDMI x 1, USB-A x 1
Napájení 5V/0.5A
Rozměry 677 x 17 x 6 mm
Hmotnost 19g

Cena a dostupnost

Zařízení je možné koupit na českém trhu za cenu od 1759 Kč.

Verdikt

Během testování jsem se několikrát dostal do situace, kdy jsem opravdu potřeboval zobrazit něco z mobilu na televizi a vždy jsem s úspěchem tento kit použil. Do záporů sice píšu vyšší cenu, ale pro podobnou funkcionalitu byste potřebovali replikátor portů, které také nejsou levné. Jestli je kit vhodný právě pro vás, si musíte rozhodnout sami, ale já ho mohu s klidným svědomím doporučit.

+ jednoduché použití
+ funguje na první pokus
+ zbavíte se kabelů
+ použitelné i na video

– vyšší cena
– dostupné v omezeném množství obchodů

Hodnocení redakce: 80 / 100 %

Využíváte bezdrátový přenos obrazu?

Libor Foltýnek
O Autorovi - Libor Foltýnek

Libor Foltýnek je redaktor s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti technologií a fotografie. Jeho práce je charakterizována důkladným výzkumem, poutavým vyprávěním a praktickými radami, které zpřístupňují… více o autorovi