TOPlist

My Tamagotchi Forever recenze: Legendární hračka Tamagoči pro chytré telefony

my tamagotchi forever android hra mobil

Tamagotchi, v češtině známé jako Tamagoči je legendární kapesní hračka, která zažila největší boom na přelomu tisíciletí. Většina z vás si určitě vybavuje malé elektronické hry ve tvaru vajíčka. Postupem času se Tamagotchi dostalo na našem trhu do ústraní, v zahraničí se ale objevovaly nové verze. Minulý rok oslavila 20 let od první vydané verze a zároveň se oznámila mobilní verze hry pro iOS i Android. A právě na poslední jmenovanou Android verzi se podíváme blíže v dnešní recenzi.

Mobilní hra My Tamagotchi Forever má obrovský potenciál

Na přelomu tisíciletí jsme mohli v Česku vidět mnoho hraček, které dorazily z Asie, a to už třeba Pokémon, Beyblade apod. Pár let před nimi ale ovládla trh jiná japonská hračka, a to Tamagoči. V této kapesní hře jste měli za úkol se starat o postavičku, a to od krmení až po hraní. I v roce 2018 ji stále některé eshopy nabízí. Nicméně vyšla i v digitální podobě na různé herní konzole, chytrým telefonům se až do této doby v oficiální podobě vyhýbala. Samozřejmě existuje mnoho kopií, které přímo z original konceptu Tamagotchi vychází. Jeden z těch nejznámějších je mobilní hra Pou.

My Tamagotchi Forever – Official Trailer – iOS/Android

My Tamagotchi Forever - Official Trailer - iOS/Android

Pokud jste hráli Pou, tak v novém My Tamagotchi Forever budete jako doma. Nedivili bychom se tomu, kdyby si vývojáři nevzali nějakou inspiraci z Pou v tom, jak mají tamagoči převést do digitální podoby. Při prvním spuštění ihned uvidíte, že na My Tamagotchi Forever se použil mnohem větší rozpočet. Barevná 3D grafika vypadá velmi dobře, a i když je určena pro děti, tak neurazí ani starší. Na druhou stranu, jak ukázal Pou, tak stovky milionů instalací můžete mít i s jednoduchou grafikou.

Nostalgie z Tamagoči je pryč za pár minut

První minuty trávíte tím, že vám hra rychle představí, co v ní budete dělat, nějaký návod ale ani není potřeba, vše je zjednodušené na to, aby to pochopili i mladší hráči. Svou postavičku musíte krmit, umývat, hrát si s ní, chodit na záchod a v neposlední řadě ukládat ke spánku. Vše jsou absolutně jednoduché úkony. Jídlo obstaráte tak, že jej nakoupíte za peníze, které vyděláváte během hraní. Postavička si řekne, co chce jíst a vy to jednoduše koupíte. Tím, jak se ale budete dostávat dále a dále, tak už vám klasické peníze nemusí stačit. Některé potraviny koupíte tím, že sledujete video reklamu, další už kupujete za diamanty, které se dají koupit za reálné peníze.

Čas od času musíte i svou postavu umýt mýdlem a vodou. Zde nic speciálního není, nicméně k hygieně patří i chození na záchod, které funguje úplně stejně jako ve hře South Park the Stick of Truth. Potřebu vykonáte tak, že budete rychle klepat na displej. Všechny akce vaši postavičku unavují, jednou za čas ji tak musíte uložit ke spánku a pak čekat. Nikde přitom není uvedeno kolik minut až hodin musíte čekat, což je docela podstatná informace vzhledem k tomu, že se postavička unavuje poměrně často. Nicméně čekání se dá zrychlit tím, že se podíváte na video reklamu, později je pak reklama nahrazena platbou za diamanty. Zkrátka u všeho máte jednoduché gamifikační prvky. Ke klasickému zážitku z Tamagotchi to má bohužel daleko.

Tamagoči hra mnoho obsahu nenabídne

Nezmínili jsme jednu činnost, kterou s Tamagotchi budete dělat A to hrát si. Plusové body dostanete například tím, že přímo budete klepat na displej, kde se postavička nachází. Pak ale také hraním miniher. Postupně přibývají, z počátku byly k dispozici jen tři, nyní už jich je pět. Nějakou originalitu nečekejte, jedná se o kopie úspěšných herních titulů. Match 3 už napovídá, že je hlavně o spojování tří stejných věcí. V Planet Hope skáčete z planety na planetu a musíte se s postavičkou trefit, aby vás přitáhla gravitace další planety. Band Practice je rytmická hra, kde mačkáte políčka, co nejrychleji a přitom sbíráte mince.

Výše zmíněné minihry jsou základem. Později přibyla hra Hide and Seek, která využívá rozšířenou realitu Google ARCore. Na rovné ploše si zobrazíte Tamagotchi městečko a hledáte v něm postavičky. Poslední hrou je Hoops, kde házíte balóny do koše. V seznamu her najdete i další hry, to už však jsou reklamy na jiné hry od Bandai Namco a po kliknutí vám otevřou obchod Google Play. Všechny tyto minihry opět spojuje to, že jsou postavené na video reklamách a případně na bonusech za diamanty. Pokud skončíte, tak si můžete hraní úrovně prodloužit sledováním video reklam, stejně tak si na konci můžete zvýšit body sledováním reklam. Později to pak nahrazují diamanty. V těchto minihrách pak získáváte mince, které se dají používat napříč celou hrou.

Mince můžete využít například na koupi vybavení pro město, jakou jsou houpačky, branky pro fotbal atd. Ty pak využíváte k fotografiím se svým tamagotchi. Když sesbíráte dostatek fotografií do jedné série, tak se vám odemkne oblek. Ten si pak můžete koupit za mince, nebo případně diamanty. A to je v podstatě celá hra. Odemykáte si nové oblečky, nové věci pro město atd. Na nějaké online prvky, že byste například mohli navštěvovat kamarády, můžeme zapomenout.

Závěr recenze My Tamagotchi Forever

Hra není určená pro nějaké aktivní hraní, ale na pár minut denně může zabavit. Pokud ji budete hrát často, tak se brzy dostanete k tomu, že budete muset platit diamanty, které stojí reálné peníze. A to až do částky 2 999 Kč za jednu položku. Zároveň při častém hraní vám přijde brzy repetitivní. Při občasném hraní může bavit více, každopádně celkově je určena pro mladší publikum, s tím musíte při instalaci počítat a nějaká nostalgie to nezachrání. Přitom je to docela škoda, značka Tamagotchi je pořád stále známá po celém světě a pokud by hru udělali trochu komplikovanější jako třeba The Sims nebo Animal Crossing, tak bychom zde mohli mít velký hit. Značka má velký potenciál, tahle Android hra ho ale téměř nevyužila.

My Tamagotchi Forever
My Tamagotchi Forever

Vyzkoušeli jste si My Tamagotchi Forever? Líbila se vám tato hra?