Rozbili jste někdy displej telefonu? (Hlasovačka)

Rozbitý-displej-telefonu-není-levnou-záležitostí-ikona

Smartphony jsou poměrně křehká a snadno zranitelná zařízení. Vedle těla, které vydrží jen omezené ohýbání či kroucení, je nejcitlivějším místem displej telefonu. S trochou nadsázky se dá říci, že uživatele můžeme rozdělit do dvou skupin: na ty, kteří už obrazovku rozbili, a ty, které to teprve čeká. Do jaké skupiny patříte vy? Na tuto otázku se pokusíme odpovědět v tomto kole Víkendové hlasovačky a diskuze.

Obsah článku

Prevence je základ!

Tématu rozbitého displeje jsme se věnovali tento týden, kdy jsme vám radili, jak získat uložená data. Zkusme se nyní podívat na možné způsoby ochrany této citlivé komponenty. U vyšších modelů je primární ochranou tvrzené sklo – nejčastěji se setkáte s Corning Gorilla Glass 5. To samozřejmě sníží riziko, že obrazovka při pádu praskne, ovšem zcela eliminovat ho nedokáže (přeci jen stále se jedná o sklo s danými fyzikálními vlastnostmi).

Corning Gorilla Glass 5 - zvýšená ochrana skla před rozbitím Corning Gorilla Glass 5 – zvýšená ochrana skla před rozbitím

Další stupeň ochrany si může majitel telefonu zajistit sám. Na výběr má z několika možností, které lze vzájemně kombinovat:

  • Fólie – ochrání povrch obrazovky před poškrábáním, při pádu však zpravidla nepomůže. Její výhodou bývá relativně nízká cena.
  • Tvrzené/temperované sklo – ochrání nejen před poškrábáním, ale většinou i před následky pádu. V takovém případě pak popraská jen sklo s cenou v rámci stokorun, které vyměníte i svépomocí. Cena je proti fólii o něco vyšší.
  • Obal či pouzdro – tedy zejména rozevírací obaly či pouzdra, do kterých se telefon zasune, mohou být klíčovým faktorem při ochraně telefonu v případě pádu.
  • Pojištění – tímto způsobem sice neochráníte displej telefonu, ale snížíte případné náklady na jeho výměnu. Nabídka je poměrně široká, nicméně je vhodné si důkladně prostudovat podmínky pojistné smlouvy.
Jako ochrana před rozbitím skla telefonu slouží temperované sklo Jako ochrana před rozbitím skla telefonu slouží temperované sklo

Rozbitý displej? Připravte si peněženku!

Rozbitý displej telefonu je poměrně široký pojem. Může se jednat jen o poškození skla, takže pokud přežijete “pavučinu”, je možné mobil dál používat. Oprava je, pokud lze vyměnit pouze sklo, o něco levnější. Horší je to v situaci, kdy obrazovka vůbec nezobrazuje, případně nereaguje na doteky. V takovém případě vás patrně čeká a nemine výměna celého displeje. Šikovnější kutilové se mohou pokusit provést ji sami, nicméně s ohledem na složitou demontáž a montáž doporučujeme obrátit se na odborný servis.

Počítejte však s tím, že výměna displeje telefonu není levnou záležitostí. Namátkou jsme vybrali několik typů smartphonů a podívali se na ceny v namátkově vybraných servisech.

  • Samsung Galaxy S5 – sklo 2000 Kč, displej 4400 Kč.
  • Samsung Galaxy S7 Edge – displej 8900 Kč
  • Sony Xperia Z3 – displej 3600 Kč
  • LG G4 – displej 4800 Kč
  • Huawei P9 Lite – displej 3000 Kč
  • Lenovo P70 – displej 2400 Kč

U starších zařízení tak nešťastný zákazník stojí před otázkou, zda nakonec není výhodnější něco připlatit a pořídit si nový telefon.

Rozbitý displej telefonu není levnou záležitostí Rozbitý displej telefonu není levnou záležitostí

Rozbili jste někdy displej telefonu?

V tomto kole Víkendové hlasovačky zní tedy anketní otázka takto: rozbili jste někdy displej telefonu? Pokud ano, jak jste situaci řešili?

V diskuzi pod článkem se můžete rozepsat o tom, jak se vám “povedlo” displej telefonu rozbít a jaké byly vaše další kroky. Pokud jste obrazovku ještě nerozbili, podělte se o to, jak své zařízení chráníte před poškozením.

Hlasovačka z minulého týdne

Před týdnem jsme se v rámci cyklu Víkendová hlasovačka a diskuze ptali, jestli používáte v telefonu bankovní aplikaci. Výsledky byly tentokrát poměrně jednoznačné – celé dvě třetiny hlasujících používají bankovní aplikaci často, dalších 12 % pak občas a jen 3 % výjimečně. 81 % tedy bankovní aplikaci používá.

Hlasovačka z minulého týdne Hlasovačka z minulého týdne

Proti nim stojí 14 % respondentů, kteří takovou aplikaci nepoužívají prostě proto, že ji nechtějí. Možnost, že uživatel bankovní aplikaci nepoužívá, protože ji jeho banka nenabízí, nezvolil nikdo.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (16)

+ Přidat článek

Další zajímavosti

+ Přidat článek