QuickPic koupil Cheetah Mobile. Zamoří populární fotogalerii reklamou?

quickpic_ico

O alternativě k výchozím aplikacím Galerie a Fotky Google, známé pod názvem QuickPic, jsme na našich stránkách psali již několikrát. Program pro prohlížení a správu fotografií si získal svou uživatelskou základnu díky častým aktualizacím, dobrou komunikací vývojářů s uživateli, řadou užitečných funkcí, jakož i dodržováním designových norem dle posledních trendů.

QuickPic

QuickPic

Minulý týden se ukázalo, že původní vývojáři, pracující pod hlavičkou Q-Supreme team, aplikaci prodali společnosti Cheetah Mobile (z jejich portfolia můžete znát programy Clean Master, File Manager, CM Speed Booster, CM Flashlight a další), což vyvolalo poměrně značnou vlnu negativních reakcí. Aplikace byla stažena z Obchodu Play a následně opětovně publikována, přičemž jako autor je uveden Cheetah Mobile Cloud (NYSE:CMCM).

Portfolio aplikací Cheetah Mobile Portfolio aplikací Cheetah Mobile

Záporné ohlasy ze strany uživatelů jsou způsobeny především zkušenostmi s dosud vydanými aplikacemi Cheetah Mobile – toto vývojářské studio totiž publikovalo již několik desítek aplikací, z nichž většina byla zdarma, ovšem v drtivé většině případů byly programy doslova promořeny agresivní reklamou. Mnohé z poskytovaných aplikací jsou v podstatě duplikáty předinstalovaných programů, jako jsou baterky, klávesnice a prohlížeče, a v podstatě jde o zbytečné verze standardních aplikací, do kterých je přidána reklama, zobrazující se takřka při každé příležitosti.

Galerie QuickPic je známa čistým uživatelským prostředím Galerie QuickPic je známa čistým uživatelským prostředím

Cheetah Mobile jsou známi také dalšími programy, jež jsou ve své podstatě k ničemu – jedná se o nejrůznější “antivirové programy,” “prodlužovače výdrže baterie,” “zrychlovače systému” a další. Redaktor serveru Android Police Michael Crider, který o koupi fotogalerie QuickPic informoval jako jeden z prvních, vyslovil (údajně důvodné) podezření, že Cheetah Mobile uměle navyšují informace o počtu stažení svých aplikací a jejich hodnocení v Obchodě Play. Crider kritickým tónem přirovnává Cheetah Mobile k prodejcům ojetých vozidel, kteří prodávají nablýskané vraky.

Samozřejmě nelze mít za zlé původnímu autorovi Nanlingu Zhengovi, že se rozhodl po mnoha letech práce svůj program prodat, nicméně jsou důvodné obavy, že si pro tyto účely nezvolil právě důvěryhodného kupce. Možná je jen otázkou času, kdy čisté a přívětivé uživatelské prostředí populární galerie zaplní reklamní proužky, vyskakující okna a celoobrazovkové reklamy.

Aktualizace ze 28. srpna dle dosavadních informací nezměnila nic, než vydavatele aplikace. Je možné, že se Cheetah Mobile budou snažit dostat mezi důvěryhodné vývojáře a dost možná se budou držet hesla “neopravuj to, co není rozbité” – tedy program ponechají v jeho původní podobě. Rozhodně ale nebude chybou začít se rozhlížet po nějaké alternativní aplikaci s podobným designem. Další možností je stáhnout si předchozí verzi QuickPic, vydanou v červenci ještě Q-Supreme teamem, a nepovolit její další aktualizace.

Co plánuje s galerií QuickPic Cheetah Mobile?

Server Android Police získal oficiální vyjádření Cheetah Mobile, ve kterém se kromě úvodního konstatování, že jsou novopečení majitelé rádi za možnost dále rozvíjet tuto aplikaci, uvádí: “Cheetah Mobile plánuje dále budovat uživatelsky orientované funkce produktu. Cheetah Mobile bude také implementovat spolupráci s CM Backup pro jednodušší, rychlejší a bezpečnější ukládání dat do cloudu. Společnost v současné době neplánuje zpoplatnění aplikace QuickPic nebo umístění reklamy. Hodlá se zaměřit na zlepšení uživatelského komfortu a vývoj nových funkcí.”

QuickPic - Photo Gallery with Google Drive Support
QuickPic - Photo Gallery with Google Drive Support

Zdroj: Android Police.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (24)