Obchod Play: Seznam nejčastějších chybových kódů a jejich řešení

google_play_error_ico

Jak vyřešit 21 chyb, na které můžete narazit při stahování z Obchodu Play? Máme pro vás podrobné návody!

Chybová hlášení klientské aplikace Obchodu Play jsou při troše ironie „geniální“ – zpravidla přeruší požadovanou akci (stahování, instalaci či aktualizaci aplikace) a poskytnou jen minimum informací o tom, proč není možné pokračovat. S vyřešením problému pak nepomohou – uživatel se dozví jen číslo chyby nebo kód, takže mu nezbude než pokračovat vyhledáváním podrobností a možných řešení na Internetu.

Seznam nejčastějších chybových kódů Obchodu Play a jejich řešení Seznam nejčastějších chybových kódů Obchodu Play a jejich řešení

Pokud jste v takovém případě ještě nehodili svůj telefon či tablet proti zdi, pak vám možná přijde vhod seznam nejčastějších chybových kódů Obchodu Play a jejich řešení, který na diskuzním fóru XDA připravil mohamedrashad s dalšími uživateli, odkud následně část převzal i server Android Guys.

Obsah

Chyba 101

Problém: není možné stahovat, protože jste nainstalovali mnoho aplikací.

Řešení: odinstalovat všechny nepotřebné aplikace, nebo odstranit účet Google (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet).

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 403

Problém: stažení je nemožné. To se obvykle stává, když jsou na zařízení použity pro nákup aplikací dva účty.

Řešení: otevřete Obchod Play se správným účtem a odinstalujte aplikaci. Poté se znovu pokuste stáhnout požadovanou aplikaci.

Chyba 413

Problém: stahování aplikací a aktualizací je nemožné. Pokud používáte server proxy, pamatujte, že může způsobit problémy s Obchodem.

Řešení: v nastavení jděte do sekce Aplikace, přejděte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení. To samé udělejte s aplikací Obchod Google Play a vymažte mezipaměť internetového prohlížeče.

Chyba 481

Problém: chyba v účtu Google.

Řešení: odstraňte účet a použijte jiný (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a zadejte či založte jiný účet).

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 491

Problém: není možné provádět stahování a aktualizaci souborů.

Řešení: odstranění účtu Google tak, že půjdete do nastavení zařízení, následně do sekce Účty. Klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet.

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Dále v nastavení přejděte do sekce Aplikace, kde se přesuňte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení.

Chyba 492

Problém: není možné instalovat aplikace z důvodu Dalvik cache.

Řešení: v nastavení jděte do sekce Aplikace, přejděte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení. To samé udělejte s aplikací Obchod Google Play.

Pokud se problém nevyřeší, zkuste vymazání Dalvik cache. To lze na zařízeních s rootem provést přes alternativní konzoli pro obnovení („custom recovery“). Dalším řešením je kompletní obnova do továrního nastavení, čímž ale přidejte o všechna data, aplikace a nastavení, proto doporučujeme před tímto krokem provést zálohu.

Chyba 495

Problém: nelze stahovat aplikace z Obchodu Play.

Řešení:

Chyba 498

Problém: přerušení stahování z Obchodu Play.

Řešení: příčinou problému je zaplněná vyrovnávací paměť zařízení. Odstraňte nepotřebné aplikace a soubory.

V případě, že odstranění aplikací a souborů nebude stačit, restartujte telefon v režimu zotavení stisknutím tlačítka snížení hlasitosti, zapnutí a tlačítka Domů (pro zařízení Samsung) nebo snížení hlasitosti a zapnutí (pro většinu ostatních zařízení). Tento režim poskytuje několik dalších možností. Zvolte vyčištění mezipaměti („wipe cache“). V nabídce se obvykle můžete pohybovat tlačítky pro nastavení zvuku, potvrzení se provádí stiskem tlačítka pro zapnutí.

Chyba 504

Problém: nelze stáhnout aplikaci.

Řešení:

Chyba 911

Problém: aplikaci nelze stáhnout.

Řešení:

Chyba 919

Problém: stahování aplikací funguje, ale po stažení nedojde k otevření.

Řešení: pomyslným jádrem pudla je v tomto případě plné úložiště. Odstraňte všechny nepotřebné soubory: hudbu, videa nebo velké aplikace.

Chyba 920

Problém: aplikaci nelze stáhnout

Řešení:

Chyba 921

Problém: nelze stáhnout aplikaci.

Řešení: zkuste vymazat mezipaměť aplikace Obchodu Google – v nastavení jděte do sekce Aplikace, přejděte na záložku Vše, Otevřete položku Obchod Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť. Pokud to nepomůže, odstraňte všechna data aplikace tlačítkem Vymazat data. V takovém případě ale dojde ke smazání všech provedených nastavení.

Jako poslední možnost je odstranění účtu Google, restart zařízení a opětovné přidání účtu.

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 923

Problém: stažení není možné: chyba při synchronizaci účtu Google nebo nedostatečná vyrovnávací paměť.

Řešení: odstranění účtu Google a všech zbytečných aplikací, které zabírají místo. Potom restartujte přístroj v režimu zotavení. Vymažte cache, restartujte, znovu nastavte účet Google a používejte přístroj jako obvykle.

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 927

Problém: stažení aplikace je nemožné, protože právě probíhá aktualizace Obchodu Play.

Řešení: počkejte několik minut, dokud neproběhne aktualizace Obchodu Play. Pokud problém přetrvává, pak v nastavení jděte do sekce Aplikace a přejděte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení. To samé udělejte s aplikací Obchod Google Play.

Chyba 941

Problém: nelze provést aktualizaci aplikace.

Řešení:

Chyba rh01

Problém: Chyba načítání informací ze serveru.

Řešení:

Chyba RPC:AEC:0

Problém: nelze stahovat aplikace.

Řešení:

  1. Odstraňte účet Google (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet).

    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    Otevřete používaný účet Google Otevřete používaný účet Google

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

  2. Odeberte všechny synchronizované účty (stejně, jako v bodě 1).
  3. Vymažte data Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítko Vymazat data).

  4. Restartujte zařízení a znovu přidejte účet Google.

Chyba RPC:S-3

Problém: chyba při načítání informací ze serveru – nelze stahovat aplikace.

Řešení: odstranit účet Google účet a znovu přidat (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet, restartujte systém a přidejte znovu účet), nebo přidat další.

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba RPC:S-5:AEC-0:

Problém: chyba načítání informací ze serveru.

Řešení: smazání dat a odinstalace aktualizací Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítka Vymazat mezipaměť a Odinstalovat aktualizace), Google Services Framework (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Google Services Framework a klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť) a Správce stahování (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Správce stahování a klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť).

Chyba -24

Problém: projevuje se na zařízeních s Androidem 4.4 KitKat s runtimem ART.

Řešení:

  1. Pomocí správce souborů, přejděte do adresáře /data/dat.
  2. Najděte název balíčku aplikace, kterou jste chtěli nainstalovat (pokud nevíte jméno balíčku, podívejte se na konec adresy v Obchodě Play).
  3. Odstraňte tuto složku.
  4. Pokuste se nainstalovat aplikaci znovu – mělo by to fungovat.
Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (118)