Kuki TV: vyzkoušeli jsme povedenou online televizi od Netboxu (recenze)

Kuki TV

Kuki TV je povedená online televize od společnosti Netbox, která umí streamovat takřka jakýkoliv videoobsah v HD kvalitě do vašeho tabletu, telefonu, televize a dalších zařízení. Kuki aplikace sebou přináší i spoustu jiných vychytávek, jako je automatické nahrávání seriálu z českých televizí a to až půl roku nazpět, nebo pohodlnou půjčovnu filmu. Kuki od Netboxu toho nabízí ale mnohem více, a proto jsme se rozhodli ji pořádně otestovat a připravit pro vás plnohodnotnou recenzi napříč zařízeními. Pokud vlastníte konzoli Shield TV, mrkněte na naší další recenzi. Pusťme se do toho.

Obsah recenze

Seriály si můžete pustit až půl roku nazpět

Hlavní obrazovka aplikace Kuki pro Android TV je zajímavě řešena, kromě rozkoukaných pořadů, nabízí také informace o datu, počasí a také v dolní části krátké aktuality ze zpravodajství. Další stránka z hlavní nabídky se zaměřuje na televizní programy a seriály z těchto stanic. Nechybí možnosti sledovat pořady až 48 hodin dozadu, nahrávání pořadů a také možnost sledovat seriály, které byly v televizi během posledního půl roku.

Kuki (1)

Nabídka seriálů tedy záleží přímo na tom, co se vysílá(lo) v televizi, má na to vliv i počet předplacených programů. Můžete tam tak najít i prémiové programy a jejich seriály, jako je HBO, nebo obsah pro dospělé :). Pokud se náhodou bude blížit konec dostupnosti seriálu v Kuki nabídce, uvidíte jej výrazně označen. Červená kontrolka doslova řve „sleduj jak o duhu ať vše stihneš“ :).

Na jednu stranu je díky tomu k dispozici poměrně velká databáze seriálů. Má to ale také dvě nevýhody, tou první je to, že seriály jsou nahrávané přímo z televize, a to včetně reklam (jdou ale přeskočit). Druhou věcí je to, že díky přebírání obsahu z televize, není poměrně dost seriálů kompletních a chybí tak třeba první série. Po stránce komfortu to není ideální a s takovým Netflixem se to moc nedá srovnat, ale výhodou je že zde najdete i hodně seriálu z české produkce (Ulice, Policie Modrava, Modrý kód …)

Nezaujal vás obsah v TV? Půjčte si film nebo přehrajte vlastní obsah

Kromě samotné televize, má Kuki také integrovanou knihovnu filmů, které se dají půjčit. Videopůjčovna je vytvořena ve spolupráci se společností Banaxi, která nabízí filmy online. Dostupná knihovna filmů tedy vychází z jejich nabídky. Kromě tradičních béčkových filmů, se dají také najít holywoodské filmy z poslední doby jako třeba Fantastická zvířata a kde je najít, série Divergence, Mortdecai: Grandiózní případ apod. České filmy jsou rovněž dostupné, a to i třeba Anděl Páně 2.

kuki

Všechny filmy jsou v HD kvalitě, nové filmy pak ve Full HD. Dostupné jsou s českými titulky, dabingem nebo v původním znění. K dispozici pro přehrání jsou pak dva dny od zaplacení, cena za zápůjčku filmu je většinou 49 nebo 79 Kč. Záleží na stáří filmu.

Aplikace také umožňuje vlastní nahrávání pořadů. Využít se to dá například při sportovních přenosech, nebo u filmů, na které se nestahuje automatická záloha na půl roku, jako je tomu u seriálů.

S Kuki si přehrajete televizi kdykoliv a kdekoliv

U klasického televizního vysílání jste svázáni tím, že pokud chcete sledovat seriál, musíte být v konkrétní čas u televize. To u internetových televizí neplatí. Obsah můžete sledovat v době, kdy vám to vyhovuje nejvíce. Navíc díky Kuki nemusíte být přikovaní pouze u televize. Tato služba totiž existuje na několik platforem, od telefonů, přes set-top boxy, chytré televize, až po počítače. To je rozhodně chvályhodné a je to něco, co u českých projektů často nevídáme. Kvalita aplikací pro různé platformy se bohužel ale hodně liší.

Kuki

Zaměříme se hlavně na aplikace pro Android a Android TV, které zároveň jasně ukazují, co myslíme tím, když říkáme, že kvalita aplikací je rozdílná. Zatímco pro jednu platformu je téměř bezchybná, ze druhé pak máte úplně jiné pocity, které jsou rozporuplné.

Na jednom zařízení skončím, na dalším pokračuji

To, že aplikace Kuki podporuje mnoho platforem a zařízení, má také výhodu. Služba ukládá přesné časy, kdy jste si pozastavili přehrávání. Zaznamenává to z toho důvodu, že později se můžete vrátit k pořadu a pustit si ho dále. Přitom to ale nemusí být stejné zařízení, ale úplně něco jiného. Například si rozkoukáte na televizi seriál, před tím než vyrazíte vlakem, stopnete si ho při odchodu a pak pokračujete na telefonu ve vlaku. Stačí mít Kuki účet propojený s více zařízeními. V základu se dá služba využít na jedno „velké“ zařízení jako je TV nebo Shield a dále na pět mobilních zařízení. Jediná škoda je to, že nefunguje přehrávání přes webový prohlížeč. Na všechny platformy musíte mít speciální aplikaci.

kuki tv

Na Android TV frčí Kuki perfektně

Něco málo o aplikaci pro Android TV už jsme naznačili v minulém článku. Od základu je vyvíjena přímo pro Android TV, a to přímo Netboxem. Díky tomu nabízí jako první v Česku kompletní podporu Aktivních kanálů. To je speciální aplikace od Googlu, která spojuje streamovací služby do jedné přehledné. Navíc se přímo integruje do rozhraní Android TV.

Kuki (19)

To ale není jediná výhoda. Díky propojení s platformou Android TV, dále nabízí obraz v obrazu, 5.1 zvuk, více zvukových stop nebo titulky. Zkrátka je uzpůsobena pro bezproblémové vysílání. A i když je rychlost ovládání samotné aplikace Kuki na velmi dobré úrovni, s přidáním do Aktivních kanálů se rychlost vybírání kanálů ještě zrychlí, druhá výhoda Aktivního kanálu je rychlý přístup k EPG. Má to nicméně nevýhodu v tom, že se v tomto módu nepodporuje nahrávání a možnost podívat se na pořady, které již byly vysílány. Na to se musíte přepnout zpátky do Kuki aplikace.

Kuki obsahuje i bonusovou hru

Jak už jsme naznačili výše, prohlížení programů není tak přehledné, jak bychom si představovali. A to hlavně, pokud jste zabrousili do minulosti a hledali pořady podle času, kdy se vysílal. Alespoň i tady ale neztrácí nic aplikace ze své rychlosti, takže můžete procházet programy velmi rychle.

Nastavení aplikace v Shieldu je bohaté, změnit si můžete pořadí programů, nastavit na jakých zařízeních budete mít Kuki aktivní. Nechybí ani návody, nebo bonusová hra, a to 2048, kterou můžete hrát přímo v aplikaci.

Optimalizace aplikace na telefonech pokulhává

Na Google Play si můžete všimnout podivné věci. U Kuki aplikace vidíte velmi kladná hodnocení, které střídají hodně negativní reakce. Je to způsobeno tím, že aplikace pro Android TV a klasický Android sdílejí stejný odkaz a stránku na Google Play. Kvalita obou aplikací je ale odlišná.

Kuki 1:0

Největší problém u Android aplikace jsme měli s optimalizací pro různá zařízení. Na některých telefonech aplikace funguje podivně, má pomalou odezvu na dotyky, padá při přetáčení apod. Je tu ale vidět posun oproti době, kdy jsme Kuki začali testovat. Po poslední aktualizaci z 16. června funguje opět o kousek lépe. Je to ale stále hodně o štěstí, jak zrovna poběží aplikace na vašem zařízení. Poznat se to dá například hned z přihlašovací obrazovky, kde jsme měli u některých telefonů problém zadat i přihlašovací údaje. Na druhou stranu, pokud telefon nemá s aplikací problém, tak funguje velmi dobře.

Proti verzi z Android TV však ale zaostává, aplikace není tak rychlá, nemá rovněž všechny funkce. Dalo by se říct, že se spíše jedná o doplněk ke službě na “velkých” zařízeních. Pokud byste měli Kuki používat výhradně na telefonu nebo tabletu, tak si neodnesete tak dobrý zážitek, jako když ho máte na set top boxu nebo třeba Android TV.

Kuki není drahá. Kolik stojí?

Kuki má v základu dva balíčky, ke kterým se dá dokoupit množství vylepšení. Za základní balíček Kuki menší zaplatíte 200 Kč/měsíc. Najdete v něm 15 povinných programů a dalších 15 si můžete zvolit z nabídky. Dražší balíček Kuki větší stojí 400 Kč/měsíc, v něm najdete celkem 30 povinných a 30 volitelných programů. To je určitě dobrá zpráva, protože si tak můžete vybrat stanice, které vás opravdu baví.

Kuki (7)

K těmto balíčkům si ale můžete dokoupit další. Jako třeba více hodin na nahrávání, balíčky pro prémiové stanice jako je HBO a Cinemax. A v neposlední řadě také zvýšení počtu zařízení.

Klady