TOPlist

Jak je na tom Android v USA?

t-mobile-mytouch-3g

Než půjdu k věci a budu se snažit popsat situaci operačního systému Android v USA, konkrétně v New Yorku, chci upozornit, že článek je psán podle mých poznatků, vše tedy může být zkresleno, ale přesto se budu snažit zapojit trochu objektivity a hlavně obecných faktů.

Stejně jako v České republice, první „Android Phone“ v USA byl T-Mobile G1. Jak už z názvu vyplývá, byl nabízen výhradně operátorem T-Mobile US, a proto s ním také začnu. Ke „gé jedničce“ od té doby přibylo pár dalších Android modelů, přesto T-Mobile US sází hlavně na MyTouch 3G. Na tento telefon vidíte reklamy v každé prodejně a dokonce i na NBA v Madison Square Garden, kde téměř při každé pauze nabíhá na kostce reklama právě na MyTouch 3G, pro český trh známý jako HTC Magic.

I v prodejnách je vidět nejvíce MyTouch 3G, a to i přesto, že v nabídce T-Mobilu US je i Motorola CLIQ či Samsung Behold II. Přes velký mediální potenciál jsem ale moc majitelů MyTouch 3G neviděl (o celkové rozšířenosti Androida v USA více v poslední části článku).

Pozn. V těchto chvílích se dostává na prodejny T-Mobile US nová verze MyTouch 3G, a to s 3,5mm výstupem na sluchátka v limitované hudební edici, tzv. Fender Edition.

moment reklama. I když Sprint nabízí dva plnohodnotné Androidy, ani jednou za celý týden chození po NYC jsem od něj neviděl jedinou reklamu, pouze tu od Samsungu. Do prodejny Sprintu jsem se bohužel nepodíval, a tak nemohu srovnat HTC Hero pro americký trh s tím, který se prodává i u nás.

Další americký operátor, u kterého se na chvilku zastavím, je Verizon. Ten je k Androidu o něco více otevřený, reklamy na modely poháněné zeleným robotem v rámci nabídky Verizonu jsou vidět asi nejvíce. Je to hlavně Motorolou Droid (v Evropě známá jako Milestone). Ta má být konkurencí iPhonu a řekl bych, že se jí to daří (tentokrát nemyslím v prodejnosti, i když podle oficiálních informací na tom Droid není vůbec špatně). Na každé prodejně Verizonu můžeme vidět plakáty s nápisem „Droid Does“ (narážky na věci, které konkurenční iPhone neumí) a také ukázkové modely výše zmíněného Droidu. Ten na mě ze všech prodávaných Androidů v USA zapůsobil asi nejvíce (ale je to možná také tím, že jsem nikde nenarazil na Nexus One).

droid prohlizecDroid není, alespoň na americkém trhu, žádná novinka, přesto o něm napíši pár vět. Z krátkého držení telefonu v ruce je poznat, že Droid disponuje slušnou konstrukcí (zpracování je opravdu povedené), žádné vrzání při vysouvání QWERTY klávesnice jsem nezaznamenal. Ale co mne překvapilo, byla tloušťka přístroje. Vzhledem k vysouvací klávesnici bych určitě čekal větší rozměry telefonu, byl jsem tak příjemně překvapen. Co se týče displeje, ten také působí hezky, barvy zobrazuje slušně a úhlopříčka 3,7 palců na dojmu jen přidává. V rychlosti jsem zkoušel i prohlížeč, telefon byl připojen přes 3G a stránky nabíhaly rychle.

Droid jako první telefon dostal Android ve verzi 2.0, a tak má pár nových věcí, včetně Google navigace. Na tu jsem bohužel čas neměl, neboť prodavač po mě začal házet divné pohledy – přesto jsem natočil alespoň krátké video, které naleznete níže. Droid ale není jediný telefon s Androidem u operátora Sprint. Další kousek, který v Evropě nenajdete, je HTC Droid Eris. Ten byl vystaven hned vedle Motoroly Droid. Droid Eris se v Evropě neprodává, ale od předešlých modelů HTC se moc neliší. Byl vybaven uživatelským prostředím Sense (zatím v původní verzi), a tak opravdu nic nového nepřináší. Do ruky padnul dobře a čtveřice dotykových tlačítek pod displejem reagovala poměrně slušně (stejně jako u Motoroly Droid). Jeho odezva a rychlost byla podobná té na HTC Hero.

httpv://www.youtube.com/watch?v=h-2k-v6igJ0

Omluvte prosím zhoršenou kvalitu videa, nahrával jsem to přes HTC Hero, tak máte alespoň ukázku videa z tohoto komunikátoru :).

To je k americkým operátorům asi vše, sice zbývá ještě jeden, a to At&T. Ten ale žádného Androida ve své nabídce nemá, přesto je v Americe, hlavně díky Apple iPhonu a Blackberry, velmi úspěšný.

Nyní se už dostávám k obecné rozšířenosti Androida mezi lidmi. Znovu chci upozornit, že tyto informace nejsou oficiální, pouze mé poznatky, které jsem nasbíral během 6 dní v New Yorku. Když jsem procházel ulice Manhattanu, jezdil metrem, seděl ve fast foodu či Starbucks, většinou jsem vídal lidi s iPhonem či Blackberry, tyto značky jsou podle mého nejoblíbenější a hlavně nejprodávanější v Americe vůbec. Občas jsem zahlédl někoho s G1 či Motorolou Droid, ale kdybych to měl srovnat s výše zníměnými, nebylo by to ani 10% lidí. Přesto je vidět, že Android je na dobré cestě jak prorazit (v USA hlavně díky Motorole Droid a T-Mobilu MyTouch 3G). Reklam na tento systém a hlavně na přístroje s Androidem stále přibývá, a tak tipuji, že za pár let (pokud to půjde tímto tempem) uvidíme hodně zajímavé souboje Apple VS. výrobci přístrojů s Androidem.

Schválně se při příští cestě MHD rozhlédněte okolo sebe a počítejte lidi s Nokií, iPhonem a smartphonem běžícím na Androidu.

A kdybych měl srovnat rozšířenost Androida v USA a u nás, hlavní rozdíl by nebyla pouze dostupnost. Problém v ČR je, že Android si podle mého kupují pouze lidé, kteří se o tento systém zajímají, ano, jisté procento lidí, kteří si koupili například HTC Tattoo bez vědomí, co Android je, tu existuje, ale neřekl bych, že tak velké, jako právě v USA či ostatních zemích. Ale možná se pletu, co si o tomto „problému“ myslíte vy?

Martin Prokop
O Autorovi - Martin Prokop

Autor se zabývá webdesignem, PC hrami, vším moderním kam patří i OS Android a všechny přístroje na něm běžící. více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (6)