iOS 15 od Applu je trnem oku Facebooku. Ten vytáhl do boje

iOS 15 od Applu Facebook iMessage iPhone Facetime SharePlay Mark Zusckerberg

Pomyslnou rukavici do ringu hodil jako první Apple, když v iOS 14.5 představil novinku týkající se transparentnosti sledování aplikací. Ta má znemožnit sledování chování uživatelů v rámci aplikací za účelem personalizované reklamy. To se samozřejmě nelíbí společnosti Facebook, jejíž příjmy z reklamy dosáhly minulý rok 84 miliard dolarů. Také iOS 15 od Applu je Facebooku trnem v oku a není se čemu divit.

Vlastník Facebooku Mark Zuckerberg se v reakci na omezení personalizované reklamy v operačním systému iOS obul do Applu kvůli novotě, kterou jablečná firma zavedla pro vývojáře v jejím obchodě s aplikacemi AppStore. Apple totiž tlačí na to, aby se pro nákupy v aplikacích používala jeho vlastní platforma a navíc si z každého takové nákupu bere celých 30%.

Facebook proto až do roku 2023 nabídne zcela zdarma placené online události, fanouškovské předplatné, odznaky a veškeré nové nezávislé zpravodajské produkty pro tvůrce obsahu.

Facebook
Facebook

Aby toho nebylo málo spustí Facebook také nové “výplatní rozhraní”, ve kterém uvidí tvůrci obsahu jaký vliv mají na jejich výdělky různé poplatky a daně, které platí u jednotlivých společností. Je tedy jasné, že tento krok je namířen proti Applu.

iOS 15 od Applu je trnem oku Facebooku

Apple však Facebooku nadělal další vrásky na čele a to představením operačního systému iOS 15 pro iPhone. V něm totiž cupertinská společnost aktualizovala aplikaci Zprávy, takže uživatelé nyní mohou přes iMessage mezi sebou sdílet fotky, hudbu z iTunes, webové odkazy a další. Objevily se tedy funkce, které můžeme už nějakou dobu najít u WhatsAppu, Instagramu a Messengeru od Facebooku.

Novinek se dočkala také aplikace pro videohovory FaceTime, kterou Apple přináší také na Android a Windows. Uživatelé mohou například nově pomocí funkce SharePlay streamovat video nebo audio.

Není tedy divu, že Facebook prohlásil Apple za svého hlavního konkurenta. Podle jablečné společnosti je totiž v současnosti na celém světě aktivních více než miliarda iPhonů. Když vezmeme v potaz popularitu aplikací FaceTime a iMessage, které přinesly funkce, jež známe z aplikací od Facebooku, je strach Marka Zuckerberga z odlivu uživatelů zcela oprávněný.

Jak velkou konkurencí je Apple pro Facebook?

Zdroj: PhoneArena

Miroslav Selz
O Autorovi - Miroslav Selz

Technologický nadšenec, který od Applu "přesedlal" do světa Androida. Ve volném čase rád píše, cvičí, zpívá, zajímá se o zdravý životní styl a využití mobilních… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (10)