TOPlist

Google Chromecast s Google TV recenze: levné zařízení, které musíte mít

Sdílejte:
Jakub Kárník
Jakub Kárník
28.10.2020 (11.1.2023)
Ikona komentáře 176
google chromecast google tv česká recenze android

Do doby, než se nám oficiálně představil Google Chromecast s Google TV jsme jej brali pouze jako zařízení, s možností streamovat obsah z počítače, tabletu, telefonu či jiného právě do televize, monitoru či jiného zobrazovadla. Nic víc, co by stálo za zmínku Chromecast v podstatě neuměl. Jenže nyní přichází s operačním systémem a dálkovým ovladačem. Stává se z něj tak plnohodnotné zařízení, ke kterému teoreticky nepotřebujeme nic jiného a zvládneme si obsah přehrávat přímo v něm. Google navíc nasadil příjemnou cenu a tak se stal nový Chromecast velice žhavým zbožím. V dnešní recenzi si tedy odpovíme na to, zda a případně komu se zařízení vyplatí.

Obsah recenze Google Chromecast s Google TV

Obsah balení Google Chromecast s Google TV

Spolu s Pixelem 5, Nest Audio a dalším zbožím, které jsme si objednali do redakce Svět Androida nám dorazil také Google Chromecast s Google TV. Ten je zabalen v poměrně malé papírové krabičce, ve které nechybí vůbec nic. Nalezneme zde samotný Chromecast, dálkový ovladač a USB-C kabel s adaptérem, který je samozřejmě k chodu zařízení potřeba. Chromecast nemá žádnou baterii, takže vyžaduje neustálé připojení k síti. HDMI kabel zde nehledejte, čouhá totiž přímo ze zařízení. Nachází se zde také brožurky (v našem případě v němčině), které vám poradí, jak zařízení poprvé nastavit. Pokud budete důkladní, naleznete úplně vespod také dvě tužkové baterie do dálkového ovladače.

  • Google Chromecast s Google TV
  • Chromecast Remote ovladač
  • USB-C kabel, adaptér
  • brožurky
  • tužkové baterie

Kvalita zpracování a design

Jestliže jste někdy viděli původní verze Chromecastu, bude pro vás nový design trochu překvapení. Nejedná se totiž o tradiční kruhovitý tvar, nýbrž spíše o oválný. Jinak je ale Google Chromecast s Google TV velice podobný svým předchůdcům a opět sází na jednoduchost. Zařízení jednoduše připojíte pomocí krátkého HDMI kabelu ve verzi 2.1 a napájení do něj dostanete buď pomocí přiloženého adaptéru, nebo skrz USB konektor na televizi. Nutno podotknout, že většina televizí Chromecast neutáhne, protože mají slabé USB konektory.

Google Chromecast Google TV napájení televize

  • tělo i dálkové ovládání z plastu
  • USB konektor pro připojení do sítě
  • resetovací tlačítko na zadní straně
  • HDMI kabel 2.1

Co se týče kvality zpracování, tělo je stejně jako předchozí verze plastové, což nám ale nijak nevadí, zejména při pohledu na cenu. Jinak je ale úroveň poměrně dobrá, nikde nic nevrže a také nás překvapilo, jak moc je na to, co všechno umí lehký.

Dálkový ovladač

Na co jsme si ale chvilku museli zvykat je dálkový ovladač. Ten je také i po vložení baterií velmi lehký a působí na nás poněkud křehce. Naleznete na něm celkem osm tlačítek pro ovládání, přičemž nechybí tlačítka jako je YouTube, Netflix či Google Asistent. Nejednou se nám za dobu používání stal tzv. miss-click, kdy jsme potvrdili něco, co jsme vůbec nechtěli.

Nevíme, zda se jedná o chybu na naší straně a máme prostě jen levé ruce, nebo zda je ovladač opravdu tak křehký. Nicméně se na to dá zvyknout a za pár dní budete s ovladačem kamarádit. Potěšila nás také možnost ovládat hlasitost televizoru přímo na ovladači, takže potřeba používat ovladač přímo od televize v podstatě opadla. Co se týče remapování tlačítek Netflix či YouTube, Google slibuje, že tuto možnost přidá s další aktualizací. Zatím to ale nejde.

Jak Google Chromecast s Google TV funguje?

Pojďme si říct, co nový Google Chromecast s Google TV umí a jak vůbec funguje. Jestliže jej chcete používat, musíte mít bezpodmínečně Google účet, do kterého se přihlásíte již při prvním spuštění zařízení. Samotný Chromecast, neboli streamování obsahu funguje jak na Androidu, tak i na iOS. Poté, co zařízení poprvé nastavíte budete mít okamžitý přístup k aplikacím jako je YouTube, Obchod Play, Google Fotky či Google Asistent. Ten funguje po většinu času spolehlivě, avšak občas nepodá relevantní výsledky, zejména třeba při vyhledávání filmů či seriálů. Potěší rozhodně také aplikace Google Home pro ovládání chytré domácnosti.

Google Home

Google Home

Google LLC

Instalovat (Free)

Google Play

Uživatelské prostředí Google TV

Pokud máte zkušenost s Android TV, budete se zde cítit jako doma. Uživatelské prostředí je totiž velice podobné a nabízí vše, na co si vzpomenete. Hlavní stránka vám bude každodenně zobrazovat relevantní obsah z vámi používaných služeb, ale třeba i aktuálně populárního obsahu na Netflixu či YouTube. Skvělou funkcí je pak možnost přidat si video do seznamu sledování. Několikrát se nám stalo, že nám na domovské stránce vyskočilo video, které jsme chtěli vidět, ale neměli jsme na něj zrovna čas. V seznamu sledování si tedy můžete střádat videa, které chcete vidět a podívat se na ně až v momentě, kdy budete mít dostatek času.

Jinak je prostředí přehledné a samozřejmě kompletně v češtině. Lokalizace přímo v aplikacích logicky závisí na vývojářích, ale obecně se dá říct, že je většina populárních aplikacích česky. Co se týče připojení, můžete využít buď Wi-Fi, nebo Ethernet adaptér, jak se dozvíte v dalších odstavcích. Bohužel má spousta uživatelů problémy s 5 GHz, Google má tuto chybu opravit v některé z dalších aktualizací.

Podporované aplikace

Co se týče aplikací, naleznete zde v podstatě vše, co potřebujete. Netflix, HBO Go, Telly, Disney Plus, Prime Video, sledovani.tv, Plex, Kodi, Kuki, Voyo a mnoho dalších. Horizon Go v době psání dle všeho není k dispozici. Pokud se v Obchodu Play nenachází aplikace, kterou hledáte, můžete si video streamovat z počítače či telefonu. Trochu nás mrzí absence aplikace O2 TV, což však není chybou Googlu. Operátor totiž aplikaci neustále oddaluje a slibuje jí snad dva roky. Naštěstí ji lze doinstalovat pomocí USB. O tom ale více až později. Pro mě, jakožto částečného jablíčkáře je trochu problém, že zde není Apple TV, což se ale snad brzy změní.

Absenci Horizon Go lze dle uživatele Pavla Senohrábka vyřešit. Stačí zapnout vývojářský mód a doinstalovat klasickou apk. Horizon Go na Android pro telefony. Sice prý nejde ovládat pomocí Chromecast Remote ovladače, ale k Chromecast lze dopárovat Bluetooth myš, se kterou jde aplikace ovládat bez problémů. Jedná se o trošku složitější řešení, na druhou stranu pokud máte Horizon Go předplacené, byla by škoda toho nevyužít.

Netflix

Netflix

Netflix, Inc.

Instalovat (Free)

Google Play

Instalovat (Free)

Google Play

Instalace O2 TV na Google Chromecast s Google TV

Díky vám, speciálně uživateli Cejvk jsme se dozvěděli, že lze do zařízení dostat také aplikaci O2 TV a to i přesto, že žádná oficiální neexistuje. Je to poměrně prosté a vše je vysvětleno na videu pod tímto odstavcem. V podstatě stačí stáhnout z internetu apk. soubor O2 TV 1.2.4, následně soubor zkopírovat na flash disk či externí HDD, stáhnout si nějaký File Manager z Obchodu Play a následně aplikaci nainstalovat. Pozor, v nastavení musíte povolit režim pro vývojáře a následně povolit instalaci z neznámých zdrojů. Režim pro vývojáře aktivujete tak, že v záložce Systém 7x klepnete na pole build verze systému. Poté se vám objeví hláška, že jste se stali vývojářem.

Jestliže nemáte žádný USB Hub a přesto si chcete O2 TV nainstalovat, jde zde ještě jedna možnost. Stačí mít v televizi aplikaci CetusPlay a stejnojmennou aplikaci nainstalovat také do vašeho Android TV telefonu. Skrz telefon následně v aplikaci vyberete apk. soubor, který chcete do televize odeslat, následně vyplníte párovací kód a instalace může začít. Za tento návod děkujeme uživateli Djradek.

Další postup, jak nainstalovat O2 TV 2.0 na jakékoliv Google TV/Android TV zařízení jsme popsali v jednom z našich návodů.

Výkon Google Chromecast s Google TV

Přesto, že je Google Chromecast s Google TV opravdu velice malý odpovídá jeho výkon klidně trojnásobnému tělu. Google na své konferenci nesdělil žádné podrobnější detaily o použitém čipsetu či kapacitě RAM a ani my jsme to záměrně nezjišťovali. Chtěli jsme se prostě nechat překvapit. A výsledek? Jsme nadšení. Před zapojením Chromecastu jsme jako naše Android TV zařízení používali Nvidia Shield TV 2017, což je za nás jeden z nejlepších Android TV boxů vůbec, přičemž jej nový Chromecast dokázal zcela nahradit a mnohdy byl i lepší.

  • čipset Amlogic S905D3
  • 2 GB operační paměti RAM
  • 4 GB úložiště pro aplikace a hry

Zařízení je svižné, z režimu spánku se probudí během vteřiny a zatím jsme se nesetkali s žádným zásadním bugem či zásekem. Jediné, co by se dalo vytknout je fakt, že při spouštění se poměrně dlouho načítá (přibližně 30 vteřin). Vzhledem k tomu, že jej však budete probouzet převážně z režimu spánku lze tento neduh přehlédnout. Co se týče samotného výkonu, je Chromecast schopen streamovat obsah buď v rozlišení Full HD nebo 4K s podporou HDR10 + a Dolby Vision, což nám v kombinaci s Dolby Audio, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos nebo DTS dává jedinečný filmový zážitek. Pokud si zařízení připojíte do 4K televize a máte navíc nějaké kvalitní ozvučení v podobě soundbaru nebo domácího kina, budete nadšení a v obýváku si s přehledem nahradíte kina, která jsou v dnešní době zavřená.

Hraní her na Google Chromecast s Google TV

Pokud jde o hraní, Google Stadia zatím překvapivě na Google Chromecast s Google TV nefunguje. Ostatní služby však ano, a dokonce si můžete některé hry zahrát přímo v zařízení. Co třeba takový Dead Trigger 2 nebo Shadowgun Legends? Potěší rovněž podpora Nvidia GeForce NOW, což byla vlastně klíčová aplikace pro Shield a nyní ji máme i zde. Pokud máte tedy rádi gaučové hraní a máte dostatečně rychlý internet, můžete si zahrát kteroukoliv hru a to bez nutnosti vlastnit herní konzoli. Paráda.

USB-C HUB jej posouvá na další level

Pokud vám nestačí rychlost Wi-Fi a chcete Ethernet, můžete si koupit originální Ethernet Adapter for Google Chromecast with Google TV, který stojí na oficiálním německém e-shopu 20 EUR, což je tedy přibližně 550 korun. To se nám zdá za adaptér, který má navíc pouze Ethernet vstup poměrně dost. Rozhodli jsme se tedy, že koupíme něco trochu kvalitnějšího – VERBATIM USB-C Multiport HUB. S ním nám fungoval jak Ethernet, tak i ostatní konektory, které mohou být časem užitečné. Mluvíme o třech dalších USB-A a jednom slotu na paměťovou kartu.

Jestliže si tedy budete chtít časem pustit film z flash disku nebo třeba prohlédnout fotky z fotoaparátu, může se takový HUB hodit. Jste-li ale naopak zastánaci minimalismu a víte, že nic z toho nikdy nevyužijete, postačí vám i již zmíněný Ethernet Adapter for Google Chromecast with Google TV. Musíme také uznat, že i kabeláž půjde lépe schovat.

Kdy zvážit koupi Google Chromecast s Google TV?

Jestliže vám předešlá slova nepomohla v rozhodování, zda si nový Chromecast koupit, máme pro vás jednoduché rady. Jestliže nemáte chytrou televizi, je tato otázka zbytečná a odpověď zní jednoznačně – ANO. Přehrávání obsahu ať už z telefonu či počítače je velice pohodlné a pokud nemáte doma velký monitor, je lepší se na Champions League, Netflix nebo jiné pořady mrknout na velké televizi. Sami máme několik let starou Samsung televizi a díky Chromecastu a podobným zařízením můžeme nákup té nové odložit. Obraz má totiž stále dobrý a prostě nám stačí.

Nákup Chromecastu bychom ale doporučili i těm, kteří chytrou televizi mají. Záleží jakou. Jestliže máte 5 let starou chytrou televizi, dokážeme si představit, jak „rychlá“ musí být. Smutné totiž je, že mnohdy i televize za 50 000 korun má mnohdy horší procesor, než právě Android TV zařízení. Pokud tedy jednoduše nejste spokojeni s rychlostí vaší televize, bude pro vás Chromecast vysvobozením.

Problémy a řešení Chromecast s Google TV

Tak jako každé zařízení má i Chromecast s Google TV své problémy, jako například nefungující HDR. Někteří uživatelé si stěžují, že i přesto, že na televizi jako takové HDR funguje, na Chromecastu se jim funkci nedaří zprovoznit. Americký gigant se stihl již k problému vyjádřit a pracuje na aktualizaci. Dalším uživatelům po pár dnech přestal fungovat dálkový ovladač, což má naštěstí poměrně jednoduché řešení. Přes aplikaci Google Home stačí jít do Nastavení systému, vybrat nastavení ovladače a zvolit možnost „zapomenout“. Poté ovladač znovu spárujete a měl by opět fungovat.

Oříškem je také fakt, že ne všem se zobrazuje karta „pokračovat ve sledování“, což má prý ale také vyřešit až update. Nás osobně nejvíce trápí fakt, že na Chromecastu s Google TV prozatím nelze přepínat mezi Google účty, což nám na Shieldu funguje bez problémů. Google i zde přislíbil, že možnost přidá s další aktualizací.

Cena a dostupnost závěrem

Po dokončení této recenze se sami divíme, proč Googlu tak dlouho trvalo, než přišlo s podobným zařízením. Google Chromecast s Google TV je totiž v jistém ohledu revolucí. Jedná se o velmi kompaktní a výkonné zařízení, které je nutností pro každého, kdo má rád konzumaci obsahu na televizi. Oproti starším verzím Chromecastu má jednu klíčovou výhodu a to samostatnost. Díky přiloženému dálkovému ovladači se z původně jednoduchého zařízení stává komplexní věc, díky které můžeme sledovat televizi, vyhledávat videa na YouTube, používat Google Asistenta, hrát hry přes GeForce NOW a spoustu jiných věcí, na které si vzpomenete. Když k tomu připočteme i skvělou cenu, jedná se o zařízení, které prostě chcete a musíte mít doma. A pokud by vám náhodou nesedlo, dáte ho pod stromeček někomu, komu udělá jistě radost. Chromecast s Google TV lze koupit buď s přirážkou na českých e-shopech, nebo jej lze objednat přímo z Google Store za 68 EUR, tedy asi 1 800 korun.

[one_half]

Klady

+ přehledné uživatelské prostředí
+ skvělý výkon
+ 4K HDR10+, Dolby Atmos a Dolby Vision
+ odladěnost systému

+ kompaktnost
+ skvělá cena

[/one_half]

[one_half_last]

Zápory

– lacině působící dálkový ovladač
– pomalejší spouštění
– v době testování nelze remapovat tlačítka

[/one_half_last]

Hodnocení redakce: 95 / 100 %

Co říkáte na nový Chromecast vy?

O autorovi

Jakub Kárník

Jakub je znám svou nekonečnou zvědavostí a vášní pro nejnovější technologie. Jeho láska k mobilním telefonům začala s iPhonem 3G, ale dnes se spoléhá na… Více o autorovi

Jakub Kárník
Sdílejte:

Komentáře

Prchy:

Na Vánoce jsem obdržel zmiňovanou novinku Chromecast s Google TV a po instalaci O2TV jsem zjistil, že se nezobrazuje záložka s přehledem programů a kanály. Našel jsem na netu další apk instalační soubory, ale výsledek byl vždy stejný. Proto jsem si se zájmem přečetl Váš článek ze dne 22.12.2022 a stáhl jsem si i vámi zmiňovaný instalační soubor. Ani to ale nepomohlo. Nevím, zda s tím máte nějakou zkušenost, ale každou radu bych přivítal. O2TV jinak používám jak přes set-top-box, tak i na jiných zařízeních. Pravdou je, že O2 přestalo podporovat přenos z aplikace O2TV na Chromecast. Děkuji za případnou radu a jsem s pozdravem
28.12.2022 15:18

Djradek:

Pro skupinu android tv OS na Facebooku nahrávám O2 tv android tv verzi do obchodu aptoideTv najdete ji vždy pod nickem androidcztv v aptoideTv obchodě jinak si tam uživatel stáhne pouze mobilní verzi kterou tam nahrávají nejspíš počítače a nedělají rozdíl v aplikacích protože když má nějaká aplikace tv verzi nazvou ji třeba HBO fór android tv Netflix for android tv proto je těžké najít české televizní verze protože je nepojmenuji O2 tv for android tv nebo Skylink live fór android tv .
29.1.2022 13:21

jarananan:

Mám Xiaomi Mi stick TV a kromě výkonu, která je tak tak v pohodě s přehráváním obsahu (neseká se a nečekám nijak dlouho) si myslím, že za 800 Kč je cena adekvátní. Jsem držgrešle, a tak ostatní sumy jsou na mě dost ??
16.1.2022 11:46

Josef Vymětalík:

Ano, TV to zapne a vypne, ale mě se vůbec nelíbí, že mi teď i přehazuje vstup a dokonce i volbu přehrávání zvuků... Dříve jsem měl Chromecast 2, ten umí jen TV on, ale jen zapne TV a nic dál nedělá a nepřepíná... Tenhle Chromecast s TV bohužel přepne vstup na TV na sebe a ukáže hlavní nabídku Google TV a to nechci... Navíc zapne i domácí kino a TV pak přehodí zvuk do optického kabelu do domácího kina, jenže já nemám kabelem připojenou TV, ale Chromecast Music (ten přes optický kabel umí vyšší kvalitu, než přes metalický) Vůbec netuším, kde by se to chování HDMI-CEC dalo nějak líp nastavit, aby to opět dělalo jen on, případně off TV, ale vstupy to nijak neměnilo a nezapínalo domácí kino... Měl jsem si koupit Chromecast Ultra a bylo by mi asi líp....
23.8.2021 10:57

PetrMa:

Návod mi pomohl, teď jsem zkusil poprat se s tím taky - dalo mi nejvíce zabrat přesvědčit nainstalovat první aplikaci downloader https://play.google.com/store/apps/details?id=com.esaba.downloader&hl=cs&gl=US apk soubor (normální aktuální verzi o2TV 6.16 jsem uložil v PC z adresy https://apkpure.com/o2-tv/cz.o2.o2tv potom jsem jej nahrál na svůj na onedrive a vyrobil si zkrácený odkaz přes https://1url.cz/ v android TV aplikaci downloaderu jsem zapnul povolit aplikace z jiných zdrojů a zadal stahovat zkácené url po stažení jsem rovnou instaloval - nebylo nutné žádné přejmenovávání, rozběhlo se to vše na Google chromecast 4 aplikace je skrytá, nevyskočí na seznamu aplikací, ale namapoval jsem ji přes aplikaci Button Mapper na tlačítko netflixu. vše se tak spouští na 1 kliknutí.... snad vám to taky poběží
31.7.2021 19:05

Dea:

Nechápu t bludy o O2TV, Mám starší Chromecast a ta aplikace tam normálně je a funguje tak co kecáte?
25.5.2021 14:08

Gagarin235:

Potřebujete usb-c hub s podporou power delivery a k němu logicky power delivery nabíječku (dnes standard pro ultrabooky a většinu mobilů vyšší třídy) Na ten hub z datartu jsem taky koukal- bylo by hezké kdyby fungoval komplet i s LAN (nezkoušel jsem, nemám info). Jinak ano - na hubu bude usb-c samice - u ní třeba logo PD - zapojíte PD nabíječku, hub si vezme co potřebuje včetně napájení pro všechno připojené a to i zařízení do kterého je sám zapojený. Já zkoušel https://www.alza.cz/baseus-multi-functional-hub-usb-c-to-3xusb3-0-hd4k-sd-tf-pd-deep-gray-levne-d6094144.htm - překvapivě pro normální běh a přehrávání filmů z flashky funguje i s původní 7,5W nabíječkou od toho chromecastu. Budu chtít vyzkoušet verzi s RJ-45 .(LAN)
22.3.2021 11:09

Tealc:

Potřeboval bych i pořídit ten USB hub zejména kvli kabelu LAN ale jedna věc mi není jasná. Když připojím HUB do portu USB-C kam potom připojím ten napájecí zdroj? Na fotkách toho Vašeho jsem také nenašel žádný napájecí USB-C vstup. V návodu mám uvedeno že k napájení mám používat přiložený adaptér jelikož USB v TV jsou příliž slabé. Jak to tedy funguje? A má někdo zkušenost s tímto: https://www.datart.cz/type-c-hub-hdmi-rj45-usb3-0-hlinik-8554.html ? Děkuji za info :-)
21.3.2021 22:53

bomrak:

Díky, vyzkoušel jsem nově spárovat ovladač - nepomohlo. Tovární reset jsem nechal až na úplný konec. Metodou pokus omyl jsem na to nakonec přišel bez úplného factory resetu ....a to - Nastavení - Nápověda a zpětná vazba - Odeslat zpětnou vazbu - vepsat nebo namluvit přes mikrofon Google Asistant don't work nebo jiný problém....- Odeslat. ....G.Asistent okamžitě naskočil a funguje jak má. Třeba to někomu pomůže
10.3.2021 12:15

Gagarin235:

bych zkusil znovu spárovat ovladač nebo rovnou tovární reset chromecastu.
9.3.2021 10:58

bomrak:

Dobrý den.Přestal mně fungovat G.Assistant na hlasový povel, pouze na zadání dotazu písemně.Píše mně to ,že mám podržet tlačítko asistenta a mluvit, ale nic se neděje. Můžete mně poradit ,jak tlačítko asistenta opět aktivovat na hlasové povely.Nevím kde je chyba.Děkuji
8.3.2021 15:50

Gagarin235:

Tak pokud ho uspíte vypínacím tlačítkem, tak by to riziko snad mělo být minimalizované. Byl by zajímavý pokus stáhnout třeba utorrent a zkusit jestli stahuje i v tomhle uspaném stavu ,,, přecijen to není telefon tak si nejsem jistý. Malá nevýhoda je, že po spárování chromecast ovladače s televizí ( tedy spíše naprogramování IR frekvencí Vaší televize do ovladače ) vypínací tlačítko vypne i Vaši televizi.
4.3.2021 10:49

drejkys:

To samé by zajímalo i mě, když chromecast uspím ovladačem stejně je stále napojen na wifi a trochu se hřeje, není nějaká možnost úplného vypínání a jsou na tom stejně i ostatní boxy jako MI box S nebo nvidia shield?
21.2.2021 14:43

dexter2cz:

Prosim vas, jak se ma korektne Chromecast s google tv vypinat, kdyz ho chci odpojit od napajeni? Ty drivejsi Chromecast byly asi staveny, ze se mohly bez obav odpojit, ale tady je prece jenom trochu vetsi operacni system. Nehrozi pri odpojeni v nevhodnou chvili, ze dojde k poskozeni filesystemu nebo neceho?
13.2.2021 11:04

bomrak:

Jak spáruju bt myš s chromecastem tv kvůli ovládání Horizon Go. Nějak se mně nedaří - díky za odpověď
15.1.2021 16:57

kriz.pavel:

Dobrý den, jaký používáte SW ovladač? Bohužel ten "Android TV" je totálně nefunkční přes Ethernet. Přes WiFi se připojí ale na to musím v nastavení chromecastu přepnout z Ethernetu na WiFi na což stejně pro ten ovladač musím dojít. Jinak SSD disk M2 v rámečku mi to přes v recenzi doporučený USB C Hub vezme, ale musel jsem naformatovat na Fat32. Malej tam má seriály takže mi nevadí v tomto případě omezení na 3,5 GB soubor. Díky za rady na ten se ovladač, který vám funguje přes Ethernet, tedy přes ten verbatim USB C Hub. děkuji
29.12.2020 19:53

jimrapc:

asi jiná informace. Značku Horizon vlastní Liberty Global, po odkoupení UPC Vodafonem dali jasně najevo že ta aplikace pro Android TV nebude.
29.12.2020 19:41

Tojemi:

Díky za radu, bohužel UPC SK odkazuje na apku, která funguje pouze na Slovensku a v Polsku, UPC evidentně zdržuje Global verzi a není ani ochotno sdílet přihlašovací údaje napříč firmou ?. Takže momentálně Horizon TV v České republice nespustite a Horizon GO ano, ale nenainstalujete do Chromecast TV a ani Android TV.
28.12.2020 16:11

juraj1:

Nakoniec to bolo primitívne jednoduche. Az tak, ze som Chromecast resetoval do tovarenskeho nastavenia, aby som sa zbavil vsetkeho balastu, co som tam zbytocne dal a pomenil vyvojarske nastavenia, ktorym aj tak nerozumiem :-) 1). V casti "Kde stiahnut aplikaciu" vybrat tu pre Android TV https://www.upc.sk/internetova-televizia/horizon-tv/zoznamte-sa/ 2) Prihlasit sa do google uctu a dat nainstalovat 3) V ponuke vybrat "Chromecast" 4) Medzi aplikaciami na Chromecaste sa o par sekund objavi plne funkcna, aplikacia 5) Nie, ze by som si nevedel predstavit nejake drobne vylepsenia, ale vsetko ide tak ako ma.
26.12.2020 01:53

juraj1:

Postupoval som inym sposobom, ale ked som uz Horizon Go nainstaloval, tiez som uviazol na výbere krajin.... V niektorych diskusiach ludia hovoria, ze im Horizon Go ide, ale nie je jasne, ci hovoria o streame z mobilu/tabletu, cize to, co dokazali aj predosle verzie chromecastu alebo sa im podarilo nainstalovat a rozbehnut appku.
25.12.2020 18:45

Tojemi:

Tak je doma, primárně kupovaný kvůli Horizon GO od UPC. Mám v jiné TV Chromecast druhé generace, takže můžu srovnávat. Nový Chromecast nijak vzhledem nenadchne, instalace je bezproblémová, stáhne se rovnou i aktualizace, po spuštění lelka s Android TV vypadá jako klasická TV s Androidem. Je k dispozici Google store, takže apk pro TV jsou k dispozici. Konkrétně Horizon GO od UPC však nikoliv. Je potřeba apk soubor stáhnou jinde na netu a uložit na Google Disk a pak ještě do Chromecastu stáhnou File Manager, aby jste apku mohli nainstalovat. Google Disk přímo mi Store nenabidl. Po instalaci však Horizon GO stejně nespustite, zůstal jsme viset v nabídce zemí a tím jsem skončil. Chyba bude na straně UPC nikoliv Androidu. Chromecast sám funguje standartne a od starší verze se nijak viditelně kvalita obrazu neliší.
25.12.2020 15:30

Gagarin235:

nevím, ale sideloadnuté aplikace bude asi třeba updatovat manuálně .. podívejte se jestli není nová verze apk
10.12.2020 12:16

PavelM:

Dobrý den Včera mně přestala korektně fungovat slovenská aplikace pro O2TV. Ve vzdáleném náhledu a vícenásobném okně multipřenosů video funguje, ale při výběru okna video zatuhne nebo prostě obraz zmizí. Máte někdo podobný problém?
10.12.2020 08:09

ostplus:

Mám tomu rozumět tak že do tohoto trustu zapojím do USB-A další hub ? vyhrabal jsem ze starých zásob jednoduchý hub se dvěma porty USB - do jednoho jsem dal tu mini klávesnici a do druhého vstupu flešku a vše funkční nabíječka 20 w to ještě utáhla.
7.12.2020 15:56

Gagarin235:

jeden usb port je málo, funguje usb-a hub zapojený za tenhle usb-c hub ?
7.12.2020 11:13

ostplus:

.Vyzkoušel jsem tento hub https://www.trust.com/en/product/21260-usb-c-multiport-adapter kde jsem použil nabíječku s výkonem 20w od mobilu samsung a na USB port jsem připojil bezdrátovou mini klávesnici Tesla Tesla TEA-0001 a vše funguje jak má
7.12.2020 05:03

Jirka1944:

Proč bych ho měl mít. Co přináší oproti Xiaomi MI TV Stick, který pořídím prakticky za polovinu. Stick má Android TV 9.0 plus Chromecast. Paměť 1/8 Gb, ale žádný problém. Rozlišení je Full HD, ale starší TV víc nemá. V Obchod play se tedy pěkně blbě hledá oproti mobilu. Třeba placený inicializační soubor k Solid Explorer tam nebyl, takže jsem ho tam musel dostat přes FTP, protože Stick nedisponuje USB, ale napájení z USB od TV žádný problém.
4.12.2020 18:08

Honza537:

Jakemsi eshopu? Tento eshop provozuje společnost NWT. Jedná se o důvěrohodný eshop, kde často bývají i super ceny. Co se týče amerícké zástrčky, tak právě toto bývá případ Alzy, Datartu a dalších. Například Google nest mini 2 s CZ zástrčkou na moc našich eshopech nenajdete https://www.patro.cz/google-hlasovy-asistent-nest-mini-chalk-2-generace-google-assistant-wi-fi-bluetooth-cz-adapter-sedy
30.11.2020 08:14

dexter2cz:

Za alza cenu k dispozici i v Datartu, brzy zrejme i na jakemsi eshopu https://www.patro.cz/google-mini-pocitac-chromecast-4-google-tv-full-hd-usb-c-hdmi-wi-fi-google-android-tv-os-bily/ kde sice neni uvedena cena, ale google pise 2137. U podobnych "sedivek" je trochu riziko, ze to prijde s americkou zasuvkou a redukci ...
28.11.2020 13:47

Barvajs:

Díky, hlasové hledání pomohlo. Už mám nainstalováno.
25.11.2020 17:25

Gagarin235:

já ho tam úplně normálně mám ... zkuste podržet tlačítko hlasového ovládání a anglicky to vyslovit
25.11.2020 08:02

Barvajs:

Tak jsem ho koupil taky, v sobotu přišel balíček z Německa... Zatím celkem spokojenost. Stará LCD FH TV Panasonic - chromecast si při zapnutí/vypnutí zapne/vypne televizi i ovládá hlasitost TV. Aplikace Skylink live TV i Netflix taky v pohodě, ale nikde jsem nenašel HBO Go. Přitom se tu o něm píše že je jako apka k dispozici. Dělám něco blbě ? Z mobilu samozřejmě funguje stejně jako na chromcast 3 ve druhé místnosti, ale radši bych to ovládal přímo tím ovladačem. S iVsíláním, IPrima a podobně ani nepočítám, to už si z toho mobilu pustim občas, ale to HBO Go bych docela rád.
24.11.2020 23:19

ollda:

Velmi děkuji za podrobné vysvětlení.
24.11.2020 18:49

Gagarin235:

tak samozřejmě - stačí třeba připojit ten externí harddisk k pc a zapnout sdílení souborů v síti .. ( u windows je to tzv. samba protokol. ale to snad ani nepotřebujete vědět ) ... Poté na chromecastu pustíte například VLC a mělo by to být schopné tu síťovou složku dohledat . Další a asi lepší možností je udělat si na pc nebo nějakém jiném zařízení plex server, naportovat tam ty média z ext. disku a pak pustit na chromecastu plex client.
23.11.2020 21:52

Gagarin235:

usb-a samice (jako ty na vašem hubu) se obvykle nepoužívají jako vstup pro napájení ... Váš hub externí napájení nepodporuje ..je limitován tím co dostane přes toho usb-c samce ( což se u chromecastu = nic ) ... vstup pro napájení může být usb-c, micro-usb, mini usb nebo nějaký vlastní konektor - nejčastěji dc "barrel plug". ( všechno samice ) Ideální je tedy mít usb-c hub s funkcí power delivery ( je na něm samice usb-c a u ní třeba napsáno PD ) do toho se strčí nabíječka Power Delivery (musí podporovat tenhle nabíjecí profil ) a usb-c samec z hubu se strčí do chromecastu ... tak potom s trochou štěstí budou fungovat flashdisky když je strčíte do usb-a samice na tom hubu.
23.11.2020 21:42

Gagarin235:

Tento hub nemá externí napájení. Nemám tušení kam strkáte ty zdroje, ale je to špatně. Ten usb-c kabel co už je na tom hubu připevněný má jít do usb-c portu na chromecastu .. jenže v tomhle případě Vám pak nemá odkud téct šťáva do chromecastu. Potřebujete usb-c hub s podporou Power Delivery (PD) a ještě k tomu nabíječku s podporou Power Delivery. Ta původní obvykle neutáhne vůbec nic navíc.. jen samotný chromecast.
23.11.2020 14:57

ollda:

děkuji za rady, redukci nepoužívám, zdroj s HUBem mám propojený kabelem USB 3.0, A-M A-M
21.11.2020 10:45

Petr Mišák:

V tom případě zkusit jinou redukci.
21.11.2020 09:31

ollda:

Dobrý den, děkuji za radu, zkusil jsem různé zdroje, ale flashdisky nefungují,
21.11.2020 07:14

ollda:

Dobrý den, děkuji za radu, zkusil jsem různé zdroje, ale flashdisky nefungují,
21.11.2020 06:58

Petr Mišák:

Asi Chromecast neutáhne flasku přes redukci kvůli nedostatečnému napájení. Zkuste silnější zdroj pro Chromecast.
20.11.2020 23:11

ollda:

Zdravím, prosím o radu. Mám tento USB HUB https://www.alza.cz/i-tec-usb-c-metal-4-portovy-hub-d5268212.htm , ale po připojení k Google Cmromecast TV v něm flashdisky nefungují. Je třeba v Chromecastu něco nastavit, nebo je tento HUB nevhodný ? Děkuji za každou radu.
20.11.2020 21:33

sejki:

Dobrý den, mám externí harddisk na kterém mám spoustu filmů. Dá se přes Google Chromecast Google TV po kabelu nebo wifi spustit film z PC do TV nebo si ještě musím pořídit tu zázračnou krabičku za 20 dolaru? Děkuji za odpověď
20.11.2020 20:54

Gagarin235:

nejsem si jistý jestli to poběží, google aplikace vyžadují google play services .. v jakém stavu či jak kompatibilní je má tenhle chromecast to netuším .. navíc to podle mě není dělané, aby to spustilo aplikaci, která (mj. i ) tohle konkrétní zařízení umí ovládat.
20.11.2020 14:43

Szaho:

Dobrý den, je možné nějak na tomto zařízení spustit Google Home? Apk pro Android TV jsem na G. Play nenašel. Díky za nápad.
20.11.2020 14:02

got2:

Doplnim svuj povodni komentar. Vcera se mi stalo, ze dalkovy ovladac prestal reagovat, svetlo na nem neustale svitilo, pak zaclo pulzovat. Vsechna mozna reseni tohoto problemu co jsem vygooglil nefungovala. Proste nic. (Ano baterie jsem zkousel vymenit take). Takze nastal master reset. Dlouze podrzet tlacitko na zadech chromecastu. Je to opruz, protoze veskere instalace a odinstalace aplikaci a prihlaseni do nich jsem musel delat znovu. Nicmene, ovladac opet funguje, po master resetu si dokonce ovladac stahl aktualizaci. Tak doufam ze bude po problemech.
20.11.2020 11:19

got2:

Tak, zde je presny postup jak spustit Google fotky na Chromecastu, ted jsem to sam zkousel.. Pri prvotni instalaci chromecastu, kdy je potreba telefon, v ambientnim modu vybrat fotky google a zaskrtnout vsechny slozky ktere chcete zobrazovat. Po tomto nastaveni, pokud si fotky chteji zobrazit, jsou to 2 tlacitka. Tlacitko s domeckem dlouze podrzet a otevre se nastaveni. Sipka doprava a dostanou se do ambientniho modu a OK. V nastaveni chromecastu si fotky google muzou zmenit na neco jineho, ovsem pokud by chteli zpet fotky Google, je potreba opet telefon.
20.11.2020 11:13

michal_reznicek:

Kterou verzi chrome mám nainstalovat, zkoušel jsem jich několik a ani jedna se nespustí (nainstalovat jde, ale pak se nespustí, jenom blikne bílá obrazova. Díky za radu
19.11.2020 22:57

michal_reznicek:

zapínání a vypínání funguje přes google home bez problémů
19.11.2020 21:55

michal_reznicek:

flasku jsem zkoušel opakovane a funguje v pohodě, je třeba mít instalovaného file managera
19.11.2020 21:54

michal_reznicek:

ivysilaní jsem se snažil instalovat z apk, ale nedaří se :(
19.11.2020 21:52

Petr Mišák:

Tady by se vám hodil tento prográmek, kdy tlačítku na dálkovém ovladači můžete přiřadit jakoukoliv akci, třeba spuštění fotek https://play.google.com/store/apps/details?id=flar2.homebutton&hl=cs&gl=US
18.11.2020 09:17

jenr:

Možná bych měl ještě takový detail, protože by to měl být dárek starším rodičům, aby si mohli prohlížet fota všech svých dětí a vnoučat. Kolik zmáčknutí tlačítek na DO je třeba k tomu, aby se otevřela složka se sdílenými alby v Google Foto?
18.11.2020 01:00

got2:

Presne tak. Tenhle chromecast to zvladne uplne sam bez telefonu.
17.11.2020 23:51

jenr:

Děkuji za odpověď. pokud tedy pořídím Chromecast with google TV, bude možné otevřít a procházet galerie v Google Foto pouze za pomoci k Chromacastu dodávaného dálkového ovladače? A nebude nutné mít připojen do stejné sítě i mobilní telefon s Androidem, který má přístup do Google foto?
17.11.2020 17:06

got2:

Pokud se bavime o posledni generaci chromecastu, tak co se tyce Google fotek, jde to nastavit i primo v nem. Nastaveni- system- ambientni rezim a tam si vyberete bud fotky Google, galerie umeni a nebo tzv "experimentalni" Nicmene na prvotni nastaveni Chromecastu, je potreba mobilni telefon a aplikace Home. Google zrusil moznost nastaveni Chromecastu pres PC
16.11.2020 19:34

got2:

jj, bezi to pres Bluetooth a nejsem si jist ze to bude v budoucnu jinak.
16.11.2020 19:19

Petr Mišák:

Zkuste aplikaci na mapování tlačítek. Pak jedno tlačítko může mít více funkcí. Máme vyzkoušeno a je to super. https://play.google.com/store/apps/details?id=flar2.homebutton&hl=cs&gl=US
16.11.2020 13:51

Gagarin235:

Mám dva ty chromecasty a docela mi vadí absence v podstatě všech multimediálních tlačítek na ovladači krom hlasitosti. U jedné televize alespoň fungují téměř všechny tlačítka původního ovladače s chromecastem přes HDMI-CEC.
16.11.2020 13:20

Gagarin235:

nejsem si stoprocentně jistý jestli to momentálně neběží přes bluetooth tohle konkrétní spárování. Snad to bude o něco lepší až to pojede všechno přes Wi-Fi.
16.11.2020 13:10

jenr:

Jestli jsem dobře pochopil, tak ambient mod se nastavuje a ovládá pomocí mobilního telefonu? To znamená, že k přístupu do Google foto mi nebude stačit TV a Chromecast s dodávaným dálkovým ovladačem, ale k prohlížení foto alb, bude třeba ještě jiné zařízení s androidem a google účtem, které bude mít přístup do google foto a to zřejmě bude třeba připojit do stejné sítě jako chromecast? Já bych snad ani nesháněl info o chromecastu, kdyby bylo možné otevřít alba uložená nebo sdílená v Google Foto na běžných smart Tv s OS adroid, to už ale dost možná právě kvůli Chromecastu možné není, protože uživatelé smart TV s androidem hlásí, že prohlížeč v jejich Tv nedokáže od jisté doby otevírat foto uložené v aplikaci Google foto..?
16.11.2020 00:28

michal_reznicek:

Aplikací HZN Go lze bez problémů nainstalovat přes USB z apk
15.11.2020 08:31

got2:

Tohle se dela v apliakci Home. Tam si nastavite ambient mode. Bud nahodne fotky od Google a nebo fotky z vaseho Google Foto.
15.11.2020 06:33

jenr:

Je možné na tomto Chromecastu nainstalovat a provozovat nezávisle na jiných zařízeních aplikaci Google Foto, takže mi k prohlížení sdílených foto alb bude stačit zapnout Tv, ke které je připojený Chromecast?
15.11.2020 02:01

got2:

Ani já jsem neodolal a tento nový Chromecast jsem si koupil. A v akci jsem k němu pořídil dva reproduktory Google Nest Audio. Zvuk je hutný, zkrátka je super mít stereo a nikde žádný kabel. Konečně se můžu dívat na film na Chromecastu a zvuk jde z těchto reproduktorů. Nicméně je tu však několik zcela zásadních ALE. Za prvé, tahle funkce není ještě oficiálně podporována. V praxi to znamená latenci. Všude. Jak na Netflixu, na Youtube i pokud se dívám na film z PC. Latence je cca 0,5-1 vteřina. Dále, Všiml jsem si, že Chromecast se má od doby co jsem ho spároval s Nest Audio občas tendenci zasekávat. A hlavní chyba je ta, že z ničeho nic se Nest Audio prostě odpojí. Takže musím do nastavení, zapomenout Nest Audio. Pokud dám znovu spárovat, ozve se" Something went wrong, I can't enable pairing". Takže oba reproduktory odpojit od z elektriky, zapnout znovu, pak je opět spárovat s Chromecastem. Pokud bych odpojil jen jeden, spárovat znovu to jde, nicméně po několika vteřinách se chyba stane znovu. Takže v tuhle chvíli je to "too much hassle". Nicméně, Google na téhle funkci stále pracuje a v některé z dalších aktualizacích by vše mělo být opraveno.
14.11.2020 13:59

Petr Mišák:

Bohužel nevím, zařízení jsme na testování ještě neměli.
14.11.2020 11:22

Petr Mišák:

No možná na první pohled, ale jinak si NVIDIA ovladač zamilujete, je fakt extra praktický. Navíc podsvícený.
14.11.2020 11:21

rko:

dakujem za odpoved. Zakupit nvidia shield nie je problem, no je to pre mna zbytocne. Uz len ten ovladac ma odradza :) Objednam si teda novy Chromecast. Pockam este par dni/tyzdnov, kym sa u nas zacne predavat, kedze teraz ho maju len v Alze a tym padom je predrazene.
13.11.2020 17:38

TomasH123:

Dobrý den...umí Xiaomi Mi box S Dolby Atmos? díky
13.11.2020 13:58

Petr Mišák:

Díky. Myslí že ani jednou volbou vyloženě nešlápnete vedle. Ještě připravujeme recenzi na poslední NVIDIA Shield. Pokud vám nevadí připlatit si, šel bych touto cestou hlavně kvůli výkonu a SW podpoře několika let. Pokud je to na váš již drahé, sáhnul bych po novém Chromecastu, menší výkon, velikost, horší ovladač, ale taky skvělá SW podpora na dlouhé roky. No a Xiaomi je obecně hodně chválená značka za solidní peníz, ale zrovna tento kousek už slízl trochu kritiku. Zatím jsme ale neměli možnost jej otestovat na vlastní kůži.
13.11.2020 09:43

rko:

Skvela recenzia, dakujem. Uz par tyzdnov premyslam, ze si kupim android box. Doteraz som pouzival Apple TV 4. Stale sa ale neviem rozhodnut medzi Chromecast with Google TV a Xiaomi Mi Box. Primarne pouzivanie bude Plex, Netflix, YouTube, SledovaniTV. Vdaka za rady.
12.11.2020 23:31

Petr Mišák:

Do článku jsme přidali screen, jak to vypadá, když napájíte Chromecast z televize, která má slabé USB. Neutáhne ho + jak to řešit.
11.11.2020 14:54

Gagarin235:

no někdo postoval na google supportu, že to snad má problém s čímkoliv co není FAT32 . Což by byl docela problém u lepších full HD ripů a u 4K ripů by to byl problém celkově. Pokud to je pravda, tak by to bylo smutné .... pokud vím tak na normálním Androidu jde už poměrně dlouho připojit NTFS a exFAT by měl být standard.
11.11.2020 11:11

PavelM:

Pokud jde o flash disk, načtení trvá delší dobu, pokud je např. zaplněný daty. Ovšem HDD je zatím nerozlousknutý oříšek. Expert, který Goggle Chromecast TV předváděl na YouTube, dopadl s HDD stejně. Komentoval to slovy, že asi udělal něco blbě.
10.11.2020 15:13

endycz:

Mám stejný problém... Výše jsem psal dotaz na hub, tak jsem jej vrátil a pořídil za účelem 100% funkčnosti nový Verbatim multiport z recenze za cenu půlky Chromecastu....SD kartu načte po restartu Chromecastu, klávesnice s myší fungují, flashka ani HDD ne... Falshku nevidí a u HDD napíše, že byl bezpečné odpojen ??‍♂️
10.11.2020 13:45

Gagarin235:

Já bych stejně zkusil silnější PD nabíječku, Vím že těch přebytečných 7,5W by mělo být víc než dost na téměř jakýkoliv externí HDD, ale bůhví jak to ten hub rozděluje.
10.11.2020 10:04

PavelM:

Děkuji za reakci. Jedná se o značkový multiport VERBATIM USB-C Multiport HUB USB 3.1 GEN 1/ 3x USB 3.0/ HDMI/ SDHC/ microSDHC/ RJ45. Podle referencí těžko najít lepší. Napájecí zdroj má celkem 15W. Tady to nebude. Nějaký jiný nápad?
10.11.2020 08:55

Jakub Kárník:

Do článku jsme přidali několik nových screenshotů přímo z Chromecastu, tak nezapomeňte mrknout :)
9.11.2020 18:50

Petr Mišák:

Zkuste jinou redukci, nebo silnější napájení, třeba to neutáhne.
9.11.2020 18:44

Tadyda:

ivysilani nebo hbbtv ct asi chybi co?
9.11.2020 18:27

PavelM:

Nedaří se mně úspěšně připojit HDD. Připojuji ho přes VERBATIM USB-C Multiport. V Nastavení/Úložiště se mně tento HDD objeví s hláškou: "...byl úspěšně odpojen". Netušíte, kde by mohl být problém? Děkuji předem za reakci.
9.11.2020 17:42

MartinXX:

Pokud ta apka v nové verzi chromcastu přímo není, lze telefonem, ve kterém je horizont go, poslat vysílání pomocí cast, do tv skrz chromcast s google tv stejně tak, jak to šlo u starších verzí chromcastu?
7.11.2020 21:29

Dannyboy:

Do google home pridate chromecast zarizeni a lze ovladat hlasem.
7.11.2020 06:24

Dannyboy:

Mi Box S
7.11.2020 06:20

Dannyboy:

Mi Box S mám a spokojenost. Chápu, nadšení uživatelů Google TV a ovládání, ale Mi Box má ovladač snad všechny generace myslím. MiBox má usb vstup. Ohledně hw nevim teď porovnat, ale je svižný parádně. Má klasický Android TV, otázka zda Google pusti i do těchto zařízení nové prostředí Google TV. Co mi irituje u MiBoxu je absence wake-up módu, kdy bych jej mohl zapnout hlasem nebo z mobilu, tj aby byl stále připojený na wifi. Při vypnutí se totiž neuspí, ale natvrdo vypne a odpojí se od wifi. Musí se zapnout pouze BT ovladačem. Jelikoź mám doma google displaye, při přesunu obrazu do TV ji musim manualne zapnout.
7.11.2020 06:12

Dannyboy:

Horizon Go byl, je a bude v Android TV ?
7.11.2020 05:57

kriz.pavel:

A ještě bych měl druhý dotaz jak to funguje s Google asistentem? Už nejsou dobu uvažuji o koupi Google asistenta (nevím jakou verzi) a postupně si dělat některé věci v domácnosti více Smart. Primárně potřebuji nějaké senzory na kontrolu ponechání otevřených oken přes noc, vrat garáže, nějaká kamera, možná pak přidám nějaké chytré zásuvky na pár spotřebičů nebo žárovky. Chápu že přes tento chromecast můžu např koukat na kamery přes TV. TV ale nepoužívám tak často tedy potřebuji abych mohl chytrou domácnost ovládat i bez televize. Je tedy řešení koupit Google assistena (nevím zatím jakou verzi zda mini nebo více) a pak i chromecast Google TV abych nachytril starou TV a mohl koukat na programy přes net (mám sledování.tv a možnost netflix). Jak budou tyto dvě zařízení spolupracovat? Předpokládám že třeba hlasovým povelem na Google asistentku TV nezapnu že? Díky
6.11.2020 22:02

kriz.pavel:

Dobrý de, když koumám tento chromecast a VERBATIM USB-C Multiport HUB USB 3.1 GEN 1/ 3x USB 3.0/ HDMI/ SDHC/ microSDHC/ RJ45, tak mohu do USB portu v HUBu připojit externí disk? Nyní ho mám v TV, ale přepínat se v TV mezi vstupy nechci. Externí disk je M2 SSD v USB rámečku. Děkuji
6.11.2020 21:19

Gagarin235:

zatím jsem zkoušel https://www.alza.cz/i-tec-usb-c-hdmi-s-funkci-power-delivery-d4924039.htm originální nabíječka k chromecastu 7,5W nebo obyč 10W nabíječky nezvládnou dodat dostatek šťávy .. zkoušel jsem 18W PD nabíječku od Pixelu 3XL a s tou se Chromecast neustále restartuje .. objeví se google logo a pak to kiksne a znova. Zkusím nějakou silnější PD nabíječku a třeba to oživím. Mám ještě jeden lepší usb-c PD hub s ethernetem a čtečkou karet .. někdy se snad taky dostanu k tomu abych ho vyzkoušel .. jen je z Aliexpressu a špatně by se dohledával.
6.11.2020 11:53

Gagarin235:

sideloading přes Downloader je tu popsán několikrát .. vícekrát i přímo mnou :D ale děkujeme :P
6.11.2020 11:35

dexter2cz:

Na originalky.cz maji predprodej za 2290,- I kdyz jsem o tom eshopu nikdy neslysel, podle Heureka maji pozitivni hodnoceni... Kdybyste nekdo nasel jeste levnejsi cesky eshop, dejte vedet :) (Snad to neni v rozporu se zdejsimi podminkami)
6.11.2020 09:33

endycz:

dokážete mi prosím někdo najít nějaký ideálně nejlevnější hub, který by opravdu fungoval? stačily by třeba jen 2 usb porty, lan nepotřebuju...co jsem zatím vyzkoušel, tak nefungovalo :( díky moc
5.11.2020 19:59

Deere81:

Na základě této recenzce a komentářů jsem práve toto zařízení zakoupil. Pomohlo mi doplnění, že tam lze dohrát aplikaci O2TV SK, a chci to i kvůli prohlížení fotografií v aplikaci Fotky Google, která by tam měla jít nahrát stejným způsobem. Nicméně jsem našel na Youtube postupy, jak tam appky dostat i bez flashky atp., pomocí aplikace Downolader, která by měla jít stáhnout po aktivaci vývojářského módu, a po spuštění této appky zadám přesnou adresu s umístěním (jakéhokoliv) APK souboru a mělo by to spustit instalaci. Zřejmě to bude chtít povolení pro instalaci z neznámého umístění. Zítra snad zařízení dorazí, tak sem potom postnu, zda byl úspěch či neúspěch :).
5.11.2020 12:58

Jakub Kárník:

Díky moc, určitě doplníme do článku :)
4.11.2020 12:01

Petr Mišák:

Super postřeh, díky za něj.
1.11.2020 11:05

Jirka100:

Bezva, dekuji moc za bezva odpoved, vyzkousim to udelat takto, mys pres BT pouzivam bezne k ovladaci, i k tomuto chromecastu, takze by chrome ovladat nemel byt problem.
1.11.2020 09:41

Pavel Senohrábek:

Možná někomu pomůže, jak jsem vyřešil absenci Horizon Go. Použil jsem postup instalace apk souboru přes Downloader a zapnutém vývojářském módu. Horizon Go nejde ovládat přiloženým ovladačem, tak jsem do Chomecastu dopároval Samsung bluetooth myš, kterou jsem měl doma. S ní pak aplikace jde ovládat bez problémů, mám ji na stolku u ostatních ovladačů. Protože se Horizon Go nezobrazuje v obrazovce aplikací, spouštím přes Sideload launcher.
1.11.2020 08:47

psb:

Díky za odpověď, zatím tedy asi raději zůstanu u Chromecastu 2, nechce se mi tahat další kabel, už tak jich je okolo TV více než dost.
1.11.2020 08:34

Gagarin235:

Je potřeba nainstalovat aplikaci Downloader by APTVnews, poté než ji vůbec pustíte tak je potřeba 7krát kliknout na build number v nastavení a “stát se developerem” To vám umožní v nastavení povolit instalaci z neznámých zdrojů pro aplikaci Downloader. Poté otevřít Downloader, nainstalovat browser plugin a přes něj stáhnout Chrome apk třeba ze stránek apkmirror a nainstalovat. Pak doporučuji stáhnout Sideload Launcher ..v něm člověk uvidí aplikace které Google tv normálně mezi aplikacemi neukáže a také se odtamtud dají spustit. Nevím jak skvělé bude ovládání v aplikaci která nebyla dělaná pro android tv .. myš a klávesnice to kdyžtak jistí. Ať už BT nebo přes usb-c hub ( když už byste měl usb-c hub, pro instalaci apk souborů stačí je mít na flashce a jenom nainstalovat nějaký file manager a instalovat aplikace tímto způsobem) Ten první způsob je celý jen na chromecastu bez použití dalšího zařízení. Ještě existují nějaké aplikace které bezdrátově propojí telefon a android tv na stejné wi-fi a nechají Vás přeposlat soubor včetně apk) ale to byste si už musel dohledat sám ...
1.11.2020 03:20

Jirka100:

Dekuji za odpoved, urcite bych chtel Chrome pouzivat, jak ho prosim mam nainstalovat?
31.10.2020 22:47

georg_cz:

Taky by mě zajímalo srovnání konkrétně s Mi Box S. Jeden už mám a funguje perfektně. Teď jsem zvažoval zda koupit Chromecast, nebo druhý Mi Box S. Taky má oficiální podporu od Google, dokonce má jednou tak velkou paměť, USB-A a vesměs je to podobné, jen cena je u Chromecastu vyšší. Přímé porovnání se mi zatím najít nepodařilo..
31.10.2020 21:34

Gagarin235:

když tak nad tím přemýšlím dál, kdybych to chtěl vážně používat třeba na stahování torrentu a zároveň třeba přehrávání nějakého kvalitního 4K ripu z externího disku ve stejnou dobu, tak bych to určitě necpal všechno přes to jedno usb 2,0 spojení :D
31.10.2020 15:29

Gagarin235:

už jsem zase viděl nějaké pokročilejší video na youtube :D Bohužel to usb-c pracuje jen s usb 2,0 rychlostí. Podle youtubera s 1Gbps internetem je Wi-Fi na tom rychlejší než ethernet. Originální adaptér vestavěný v nabíječce od googlu je prý dokonce jen 100Mbps . Každopádně přes Wi-Fi chytal download cca 225 Mbps, přes usb-c hub s ethernetem chytal 150 Mbps a přes originál google jen 80 Mbps. Takže pokud máte Wi-Fi dostatečně stabilní na Vaše použití a nepotřebujete třeba nižší ping na streamování her, ethernet se nezdá jako taková výhoda.
31.10.2020 15:24

Gagarin235:

Chrome nebyl nikdy dělaný na Android TV a proto logicky zatím není ani na Google TV. Existují prohlížeče jako Puffin TV Browser, které fungují i se základním televizním ovladačem. Pokud doopravdy chcete mít Chrome, android verze půjde nainstalovat bokem, ale pro ovládání doporučuji myš a klávesnici. (Bluetooth pokud nechcete přikupovat usb-c hub ) . Assistentem si nejsem jistý, zatím jsem nezkoušel instalaci komplet v angličtině, pak to možná bude fungovat tak jak potřebujete. Ale pokud člověk nastaví chromecast do češtiny a pak jen zvolí angličtinu jako jazyk pro assístent tak se to přepne do toho základního režimu o kterém tu píšete.
31.10.2020 15:14

Gagarin235:

Chromecast s google TV vyžaduje 7,5W (5V x 1,5A ) na základní fungování bez usb-hubu. Většina televizí tolik štávy z usb portů nepouští pokud nemají třeba speciální usb pro nabíjení mobilů. Většinou mají takové funkce PC monitory když už.
31.10.2020 15:00

Jirka100:

DD,koupil jsem jej a nemohu prijit na to, kde a jak nainstalovat chrome a google prohlizec? Assistent funguje skvele v youtube,potrebuji fungovani napric aplikacemi tedy i napr. v spotify ci prave v google prohlizecich pro hledani na webech,lze to? Diky za rady.?
31.10.2020 13:30

Juhas:

jen, mě to zajímalo co to zvládne v případě připojení přes kabel. Jinak samozřejmě toto zařízení ve své podstatě nemá konkurenci. Než nějakou čínu u které podpora žádná tak raději toto o tom žádná.
31.10.2020 12:32

Juhas:

Dobrý kauf to je i za cenu z Alzy. Prostě konkurence se bude hledat těžko.
31.10.2020 12:27

vejpitka:

Mně to nejde ani na jedné televizi, z toho novější je loňský Samsung s one connect boxem. Bohužel. Tohle poměrně důležitá vlastnost, která se moc neprezentuje.
31.10.2020 11:46

vejpitka:

Google Play
31.10.2020 11:43

dexter2cz:

Jeste by me zajimalo, funguje xCloud?
31.10.2020 09:05

psb:

Chtěl bych se zeptat na napájení - lze jej podobně jako starší Chromecasty napájet přímo z USB portu v TV?
31.10.2020 08:20

adamistr0:

Tak já vlastním Mi box S necelý rok a nemám s ním moc potíží. Občas se nevypne televize s boxem, občas se nenačte USB disk, ale jinak funguje obstojně. Hlavně stojí ještě méně než samotný chromecast, který obsahuje.
30.10.2020 18:32

Gagarin235:

mě by zase zajímalo co s tím hodláte provádět, že potřebujete využít takovou rychlost :D 4K z internetu to streamovat bude .. 4K soubor z Vaší NAS to snad zvládne taky :D Není to zrovna určené jako náhrada desktopu, že byste na tom třeba s klávesnicí, myší a externí pamětí rozjel torrent .. aneb jde to, ale spíš jako nouzovka :D
30.10.2020 09:45

dexter2cz:

No nevim, koupil jsem pred tydnem Evolveo Stick Y2 za 1500 a je to spis zklamani. Kdyz budem pocitat nemeckou cenu s dovozem do CR, tj. asi 2000 Kc, ukazte mi Android box nebo stick, ktery je schopny tomuto Chromecastu konkurovat a vynechte prosim neevropske dovozy ... Nechci to bezhlave obhajovat, sam jsem to jeste v rukach nemel, ale zda se mi to jako velmi dobry kauf.
30.10.2020 09:27

Petr Mišák:

Souhlasím, používáme nVidia Shield už od první generace a je to výborné zařízení/koupě. Mohu všem doporučit.
30.10.2020 08:40

Gagarin235:

Tak v Americe to stojí 50 USD, v německu 68€ ..to jen tady 2590 Kč v Alze :D:D:D Na to že by to mělo dostávat aktualizace přímo od googlu a mělo by to být certifikované na 4k netflix atd, tak to není zlé. V číně možná funguje lepší ekosystém od Xiaomi, v Americe tomu může směle konkurovat a v lecčem to i překonávat ekosystém od Amazonu, ale tady to i bez plné podpory assistenta v Češtině je asi nejlepší možnost. (Shield TV je 2-3 krát cenově jinde a snad krom navázanosti na ekosystém googlu a pár drobných výhod pokud má člověk PC s Nvidia GPU, se to taky nedá srovnávat- ačkoliv má výhody sám o sobě - výkon na plex server, emulaci her atd .. skoro určitě to zvládne přehrát vyšší bitrate než ten slaboučký Amlogic v chromecastu :D )
30.10.2020 08:08

Petr Mišák:

Vzhledem k tomu, že adapter není součásti balení, tak jsme toto u něj zatím netestovali. Je to hlavně i z toho důvodu, že není součásti balení a je potřeba ho buď přikoupit formou speciálního napájecího trafa s ethernet konektorem (Google Store - 500Kč), nebo si koupit redukci od jiného výrobce, jak jsme to udělali my. Ale rozhodně vyzkoušíme,. Díky za podnět.
30.10.2020 07:39

Maxipes:

Kupovat elektroniku v bazaru? Myslím, že raději v klidu počkám až se sem nový Chromecast začne vozit za normální peníze.
29.10.2020 19:59

Martin Prokop:

Nezlobte se ale trh s Android TV a Android je plný a dakt tohle jak je to ořezané neni levné. Je to kvalitní a značkové, ale výkony to netrhá a je to "dráhy"
29.10.2020 19:58

Mirdo:

Mockrát diik! Funguje ???
29.10.2020 19:45

Juhas:

Nikde jsem se nedozvěděl reálnou rychlost při připojení na 1Gb internet. Jaká je rychlost přes připojený adaptér lan adaptér
29.10.2020 17:28

Jakub Kárník:

Přesně tak, je třeba zapnout režim pro vývojáře, doplnil jsem do článku přesný postup :)
29.10.2020 17:06

Jakub Kárník:

přímo v Chromecastu si lze zvolit, jaké rozlišení chcete používat, ale žádnou televizi s menším rozlišením, než je Full HD nemám, takže potvrdit bohužel nemohu.
29.10.2020 17:05

Jakub Kárník:

Dobrý den, určitě vyzkouším a doplním do recenze
29.10.2020 17:04

Jakub Kárník:

Dobrý den, je nutné připojit je do HUBU, nebo alespoň nám to takhle nefunguje. HDMI-CEC mi funguje částečně, zvuk lze ovládat přímo přes Chromecast Remote, ale televize jako taková se mi nevypne.
29.10.2020 17:04

Jakub Kárník:

Mám 2017 verzi Nvidia Shield TV, který se dá na bazarech sehnat okolo 2-3 tisíc a jde o perfektní volbu. Pravidelné aktualizace, plynulost i Shield Controller jsou něco, co za ty peníze rozhodně stojí :)
29.10.2020 17:02

Jakub Kárník:

Dobrý den, ano tato možnost zde je. Různé účty zjistím, každopádně funguje na obou zařízeních :)
29.10.2020 17:01

Jakub Kárník:

Škoda, taky bychom ho ocenili, naštěstí se to dá vyřešit HUBem :)
29.10.2020 17:00

Jakub Kárník:

Bohužel službu nepoužívám, takže to zda funguje i vysílání vám nepovím, dle ostatních uživatelů ale není problém :)
29.10.2020 16:58

Jakub Kárník:

Dobrý den Radku, díky moc za užitečné rady a tipy, určitě je do článku přidáme. Email se nám pravděpodobně někde vytratil, každopádně ještě jednou díky :)
29.10.2020 16:58

Jakub Kárník:

Podle mého názoru by neměl být problém s žádným podobným USB HUBem. Rádo se stalo :)
29.10.2020 16:56

Maxipes:

Díky za radu. To je taky asi jediná varianta, která mi podle ohlasů přišla reálně použitelná, ale za ty peníze mi nestojí. To jsem raději zůstával u klasického Chromecastu.
29.10.2020 15:56

Gagarin235:

možná je první potřeba jít do nastavení, najít build verzi .. sedmkrát kliknout a tím se "stanete vývojářem" a máte přístup k vývojářským možnostem v nastavení. Zní to jako vtip, ale na androidu to takhle funguje už roky.
29.10.2020 15:02

Gagarin235:

mám starou brávii v HD Ready rozlišení (1366*768 ) Jede to v pohodě, ale je možné že to vysílá full HD a televize to zvládne pobrat.
29.10.2020 15:00

Gagarin235:

já zkoušel niceboy hive podsie s google tv chromecastem .. fungovalo to celkem v pohodě. BT asi nebude tak slabé jak popisujete v tomhle případě. Na youtube jsem viděl recenzenty zkoušet třeba pixel buds 2 a taky nebyl problém.
29.10.2020 14:59

Gagarin235:

No přes HDMI tyhle data asi zpátky do chromecastu neprojdou. Leda by to ta TV vysílala do sítě třeba přes Samba protokol. Viděl bych to že by to chtělo připojit přímo do chromecastu nebo z toho externího úložiště udělat síťové.
29.10.2020 14:56

Gagarin235:

Android mobil použít lze. Krom psaní textu mi to ale nepřijde jako moc pohodlné řešení ..
29.10.2020 14:52

Gagarin235:

Mělo by to fungovat, ale je potřeba aby se skrz něj napájel ten chromecast. Pokud to bude jenom "fleška" tak by mohla stačit původní nabíječka co je u chromecastu. Na externí HDD bych radši pořídil usb-c hub s Power Delivery a k tomu Power Delivery nabíječku .
29.10.2020 14:42

Gagarin235:

ano .. je tam
29.10.2020 14:32

Gagarin235:

nesmysl, jede to
29.10.2020 14:31

Gagarin235:

mě to jede rovnou na dvou kusech těchto chromecastů s google tv ..tak kdo to blokuje ?
29.10.2020 14:30

Gagarin235:

ano funguje .. a popravdě je to rychlejší než satelitní tuner co mám přímo od skylinku :D
29.10.2020 14:29

Gagarin235:

pro usb-a by měla fungovat většina takových hubů ... ethernet už bude o štěstí.
29.10.2020 14:27

Mirdo:

Dobry den, mám dotaz ohledně instalace Horizon TV. Zkouknul jsem video na instalaci O2 TV z tohoto článku. USB vůbec v TV nefunguje. Mam Samsung TV. Televize není schopna toto USB přečíst,myslim tento formát. Podařilo se mi stáhnout tedy aplikaci do File Manager, ale nejde mi nainstalovat. Systém pořád píše, že nemám oprávnění na instalaci z neznámých zdrojů. Dostal jsem se do nastavení aplikaci, ale nelze prekliknout povolit... Nemůžete mi prosím někdo poradit jak toto obejít resp jak aplikaci nainstalovat? Předem děkuji, M.
29.10.2020 14:18

dexter2cz:

Mohl byste jeste nekdo prosim zkusit, jestli zarizeni funguje na televizich/monitorech s nizsim rozlisenim nez fullhd?
29.10.2020 14:07

honekr:

A jedná se o Skylink Live TV instalovaný z Google Play nebo přes APK? Tzn. je dostupná jeho instalace v Google Play na tomto Chromecastu?
29.10.2020 11:57

Petr Mišák:

Ještě se dá doporučit nVidia Shield. Máme všechny generace a naprostá spokojenost.
29.10.2020 10:23

dexter2cz:

@Jakub Kárník mohl byste jeste prosim zkusit, jak dobre funguje bluetooth? Nedavno jsem si koupil Evolveo Stick Y2 a BT funguje asi na pul metru spolehlive, ale pak pouzitelnost rychle klesa k nule ...
29.10.2020 10:20

lalusak:

A ještě prosím... Funguje na Chromecastu HDMI-CEC, resp. při zapnutí Chromecastu se zapne také televize a k ní připojený soundbar, který toto podporuje?
29.10.2020 10:17

kutululu:

Zařízení vypadá dobře, ale zatím budu nucen zůstat u staršího Mi Boxu (který víceméně funguje, navíc mě před několika dny výrobce příjemně překvapil aktualizací na novější verzi Androidu). Podpora všech audio formátů jmenovaných v recenzi (Dolby Audio, DD Plus, Dolby Atmos nebo DTS) je jistě super, ale chybí informace, že v případě opravdu starších TV to je k ničemu. Např. moje plasma Panasonic z roku 2012 podporuje / propustí ven pouze DD 2.1, cokoliv jiného a je ticho. Zvuk ze všech zařízení mám proto připojen do AV receiveru a obraz přes HDMI do TV. V recenzi zmiňujete několik let starou Samsung TV, docela by mě zajímalo, které z uvedených formátů podporuje. Problém lze samozřejmě lze řešit nějakým rozbočovačem A/V signálu, ale už je to komplikovanější.
29.10.2020 10:16

lalusak:

Dobrý den, mám jen jednu otázku. Lze přes nový Chromecast přistupovat také k externím úložištím, tedy k připojenému externímu disku k TV nebo je nutné připojovat média přímo přes HUB do Chromecastu? Díky.
29.10.2020 10:14

Maxipes:

Tohle je poznámka, která je pro mne dost s otazníkem. Už nějakou dobu o zařízení s Android Tv uvažuju, ale všechna jsou buď absurdně drahá, nebo se o nich na fórech dočtu spoustu potíží a zádrhelů (což vlastně platí i o těch drahých). Tohle mi přijde první, které vypadá reálně "easy to use" včetně zaručené a seriozní podpory.
29.10.2020 09:07

jimrapc:

Horizon GO pro Android TV není a ani nebude.
29.10.2020 08:47

Petr Mišák:

Dobrý nápad, který model byste proti novému Chromecastu postavil, jako obstojného soupeře?
29.10.2020 08:31

adamistr0:

Co tak to srovnat s konkurencí? Třeba Mi box S?
29.10.2020 07:50

Petr Mišák:

Dobrý podnět, díky za něj. Do recenze doplníme.
29.10.2020 08:03

PetrSP7:

Zdravím, v článku jsem se nedozvěděl, zda lze jako ovladač použít alternativně Android mobil. A také, jak tomu je, když v domácnosti jsou uživatelé jak s Androidem tak s iOS a pochopitelně s různými Google účty....
29.10.2020 07:52

michalmm79:

nechapu, ze to nema alespon jeden usb vstup :-(
29.10.2020 06:07

michalmm79:

dobry den, jak dobre prosim gunguje prehravani z usb disku... muzu pouzit jakykoliv rozbocovac??
29.10.2020 05:55

Pavel.K:

Aha, špatně jsem to pochopil Je to z mobilu.
29.10.2020 04:38

vejpitka:

Mně ano.
28.10.2020 23:52

vejpitka:

Mně Skylink Live TV funguje zcela bez problému.
28.10.2020 23:52

Petr Mišák:

Zkuste to podle našeho návodu, kde je vše krok za krokem https://www.svetandroida.cz/google-store-pixel-5-nemecko-jak-usetrit/
28.10.2020 22:22

wortos:

Opravdu ? Protože mě Horizon go nejede přes HDMI kabel píše to že aplikace nepodporuje přehrávání na TV .. ale to streamujete obraz z mobilu ne??
28.10.2020 22:20

Rostislav Habada:

A co Skylink TV bude fungovat ?
28.10.2020 21:43

dexter2cz:

Zajimavy, dekuji. Docela by me zajimalo, jake HUBy se daji pouzit. Na muj vkus je ten Verbatim, ktery stoji 1500, tj. bez mala jako samotny chromecast, ponekud drahy, navic asi se zbytecnym HDMI. Kazdopadne diky moc za perfektni recenzi!
28.10.2020 21:35

m.antik:

Funguje na tom i Skylink TV?
28.10.2020 21:21

tdk23:

Jak prosím funguje ten nákup oficiálním německém e-shopu? Předpokládám, že myslíte https://store.google.de Zde bych se chtěl zeptat jestli Vám to přišlo přímo do Čech nebo to bylo přeposláno zasilkovou službou? Předem děkuji.
28.10.2020 21:14

k380674:

Ano je, ale do tohoto zařízení nejde nainstalovat, takže pro mně jediná možnost odesílat z mobilu / tabletu jako do starého Chromecastu (2). Což samozřejmě není chyba Google, ale Horizon Go (UPC či Vodafone - na tom nesejde). Prostě způsob, jak nainstalovat Horizon Go do Chromecast Google Tv se mi nedaří najít.
28.10.2020 20:57

Jakub Kárník:

USB HUB jsem připojil do Chromecastu a následně do HUBU přiložený USB-C kabel s adaptérem :)
28.10.2020 20:45

Jakub Kárník:

Dobrý den, informaci ještě prověřím, každopádně na Google Play je.
28.10.2020 20:44

dexter2cz:

Jak funguje ten USB hub? Kam je potom pripojene napajeni?
28.10.2020 20:36

Pavel.K:

Opět blokuje? Já mám starý Chromecast a tam to jde. Tedy starý - dvojku.
28.10.2020 20:33

wortos:

To je jedna z věcí co mě zajímala zda pojede Horizon go a tím pádem by šel Chromecast použít i na starou tv místo settopboxu DVB-T2 a jak vidím podle komentáře k380674 tak to UPC opět blokuje aby to nešlo .. škoda
28.10.2020 20:20

k380674:

Dobrý den, zařízení mám doma, ale stále se mi nedaří nainstalovat Horizon Go. V Play store Google Tv vidí, ale píše, že nemám žádné vhodné zařízení. Instalace ostatních aplikací bez problémů - Plex, HBO GO, Kodi, VLC. Poradí někdo jak na to? Děkuji.
28.10.2020 19:53