Gangstar Vegas – skutečně silná konkurence GTA

gangstar vegas fea

Další díl populární série Gangstar od studia Gameloft je na Google Play. Tentokrát se podíváme do města hříchů, Las Vegas. Gameloftu se podařilo skloubit skvělý příběh, kupodivu solidní optimalizaci a parádní hratelnost. Čeká na vás 9krát větší rozloha mapy, než tomu bylo u předchozího dílu a s tím spojená opravdová svoboda.

gangstar-vegas-gameloft

U recenze takovéto obsáhle hry (ve vašem telefonu si vyžádá okolo 2,5 GB místa) je velmi nelehkým úkolem nějakým způsobem začít. Proto to vezmeme hezky od začátku, tedy od počátečního spuštění. Když Gangstar Vegas spustíte, nestačíte se divit a to ještě nejste ani ve hře samotné. Menu je zpracováno opravdu zajímavým způsobem. V pozadí se mihají video ukázky a k tomu hraje stylová hudba. Už jenom díky takovým maličkostem lze usoudit, že to Gameloft s tímto dílem Gangstar myslí opravdu vážně. Když přeskočíme ostatní, klasické položky menu a zamíříme do nastavení, můžeme si zde nastavit grafiku vizuálních efektů, která nabízí celkem 4 varianty. Proto si troufám tvrdit, že Gangstar Vegas rozjedete i na telefonech střední (snad i nízké) třídy. Po nastavení nejnižších detailů totiž hra vypadá o dost hůře, než je tomu u efektů maximálních a samozřejmě pak nemá na váš telefon tak vysoké nároky.

gangstar vegas 1

Příběh, tentokrát jako hlavní tahoun hry

V minulých dílech Gangstar nebyl na příběhovou linii kladen příliš velký důraz. V tomto díle je tomu přesně naopak. Gameloft najal profesionální dabéry a každé z hlavních postav přidělil svoji osobnost, styl komunikace a také povahu. Na postavy okolo vás si budete postupem času zvykat, budete je stále více poznávat a vytvářet s nimi různé vztahy. Díky toho se do hry vžijete a jen tak vás neomrzí. Váš hlavní hrdina, zápasník MMA, vyhraje zápas, který měl po domluvě s mafiánským bossem Frankem Velianem zahodit. Ten tímto „podrazem“ zřejmě prohraje slušnou sumu peněz a vy se tak stáváte nejhledanějším mužem Las Vegas. Frank totiž ovládá téměř celé město a jeho moc je takřka neomezená.

gangstar6

U prvotních misí se naučíte základům hry (jak ji ovládat apod.). Běhání po městě a dělání zmatku v ulicích je sice samo o sobě zábavné, avšak ne z dlouhodobého hlediska. Kromě hlavních, příběhových misí, můžete plnit i vedlejší, jejichž náplň může spočívat například v ilegálním závodění, likvidování nepřátel atd. V příběhových misích se dočkáte hromadných přestřelek, automobilových honiček, létáním s vrtulníkem, přepadávání bank a mnohého dalšího. Jednotlivé úkoly jsou tedy vcelku rozmanité, i když většina stejně končí nějakou tou přestřelkou s gangstery. Za každou splněnou misi získáváte odměnu ve formě několika tisíců dolarů. Výše odměny úkol co úkol neustále roste. K čemu nám tyto peníze poslouží? Téměř ke všemu, avšak více k finančnímu systému hry bude rozepsáno v další kapitole této recenze.

Obchod, nakupování skillů, gambling a statistiky – to vše (chytře) na jednom místě

Když jste si v GTA chtěli koupit novou zbraň, museli jste si na mapě najít Gun Shop a pěkně si na toto místo dojet. Obdobně to platilo i u ostatních obchůdků, jež tato hra nabízela. V Gangstar Vegas je nakupování řešeno odlišným způsobem. Nemusíte tedy nikde jezdit, nic hledat, stačí pouze stisknout ikonku pauzy hry.

gangstar nakupovani

V této nabídce si popíšeme to nejdůležitější. V obchodě lze nakoupit úplně vše, co tato hra nabízí a že toho rozhodně není málo. Kromě veškerých zbraní (automatických, poloautomatických a dalších) si můžete nakupovat auta, motorky, vodní skútry, lodě, helikoptéry a letadla. U každého z těchto dopravních prostředků si lze navíc vybrat barvu. Po zakoupení stačí stisknout tlačítko „deliver“, čímž se následně váš zakoupený dopravní prostředek objeví na nejbližším parkovišti. Dále lze nakupovat sejfy, k jejichž otevření je zapotřebí vlastnit klíč. Z těchto sejfů můžete po otevření získat velmi zajímavé předměty. Děkujme bohu, že na nás Gameloft nevyrukoval s mikrotransakčním systémem, kvůli kterého bychom museli ve hře investovat do lékárniček. Lékárničky stojí, vzhledem k vaší průměrné peněžní hotovosti získané z misí, opravdu málo.

Úpravy vzhledu hlavního hrdiny

V Gangstar Vegas se nabízí možnost upravit si vzhled vašeho hlavního hrdiny. V obchodě si lze měnit styl a barvu vlasů a oblečení. Výběr je opravdu obrovský a záleží pouze na vás, zda si z hlavního hrdiny uděláte stylového frajera s drahými džíny a koženou bundou, nebo nefalšovaného gangstera bez trika a v teplákách. Nakoupit lze teda opravdu vše a za to dáváme rozhodně palec nahoru. Velmi úsměvné nám pak přišlo, kdy vás hra po skoku z helikoptéry vyzve k tomu, abyste si koupili padák (za letu). Taková nabídka se asi nedá odmítnout.

customization1

Nákup skillů aneb jak se stát lepším gangsterem

Kdybychom měli vyjmenovat všechny skilly, které lze ve hře nakupovat, asi byste u této recenze seděli až do zítřka. Proto si je pouze rozdělíme do třech základních skupin a u každé si uvedeme pár příkladů. Své získané skill pointy můžete vkládat do dopravních prostředků, kde můžete vylepšovat jejich maximální rychlost, akceleraci či odolnost. Dále si pomocí nich můžete upgradovat zbraně, čímž např. zvýšíte jejich poškození, rychlost nabíjení, nebo samotnou kadenci. Poslední kategorií vylepšení je samotný hlavní hrdina. Lze zvýšit maximální množství jeho životů, dobu sprintování, větší toleranci ze strany policistů a desítky dalších schopností.

ScreenShot4

Gambling a statistiky

Co by to bylo za Vegas bez hracích automatů, blackjacku a pokeru. I když se ve hře nacházejí i kamenná kasina, tak veškeré tyto hazardní hry jsou nabízeny taktéž přímo ze základní nabídky hry. Jelikož je nejvyšší možný all-in 10 000 dolarů (což v této hře není příliš), tak z dlouhodobějšího hlediska nemáte moc velkou šanci, jak si tímto způsobem vydělat milióny.

ScreenShot1

V základní nabídce můžete nalézt i celkové statistiky. Ty zahrnují téměř vše, co jste v dosavadní hře udělali, s jakými zbraněmi jste nejvíce stříleli, s jakými vozidly jste nejčastěji jezdili a dokonce také informace o tom, kolik jste se ve hře naběhali (také řídili), či kolik jste zabili policistů, civilistů, gangsterů apod. Herní statistiky jsou tedy opravdu detailní.

Grafika je super, ale ne dokonalá

Jak už bylo na počátku recenze řečeno, grafickou podobu si ve hře můžete nastavit podle výkonu vašeho telefonu. My se ale nyní budeme bavit o nejvyšším možném nastavení (High). S tímto grafickým nastavením vypadá Vegas skutečně reálně. Vykreslují se i budovy i z delší vzdálenosti (resp. dříve, než je tomu u nižších grafických nastavení), všude kolem poletují papíry, listy ze stromů, všechny kasina a další budovy různě světélkují a vy tak máte pocit, jakoby jste ve Vegas opravdu byli. Na ulicích se procházejí lidé, kolem vás jezdí auta, k tomu všemu se mění den a noc a s tím samozřejmě i okolní osvětlení. Modely dopravních prostředků vypadají také velmi dobře, stejně tak i vykreslení hlavního hrdiny. Co rozhodně stojí za pochvalu, je optimalizace hry. Určitě mi dáte za pravdu, když řeknu, že většina z vás byla ohledně této hry a její plynulosti docela skeptická. Přece jenom 9krát větší město než u předchozího dílu a k tomu lepší grafika. To vůbec nemuselo dopadnout dobře. Naštěstí však dopadlo a nový Gangstar po většinu času šlape opravdu plynule, bez sekání, či výraznějšího snížení FPS. Pro co nejplynulejší hraní je doporučováno telefon restartovat, či zastavit všechny běžící aplikace. Uvolníte tak více paměti RAM, kterou si hra docela dost nárokuje.

vegas1

Vývojáři z Gameloftu udělali velmi dobrý krok, když se rozhodli, že ve hře použijí engine Havok. Dočkáte se tak více realistického zážitku, než tomu bylo u předchozích Gangstar her. Tento engine se například stará o tzv. ragdoll efekt, který se projeví například, když vás srazí auto. Váš hlavní hrdina se pak vcelku realisticky skácí k zemi. Tento efekt sice není zpracován tak dokonale, jako je tomu např. u GTA 4, ale i přesto potěší.

havok

Abychom grafiku nevychválili do nebeských výšin, napíšeme si zde i některé její neduhy. Jedná se především o pozdní vykreslování prostředí. Když se řítíte ulicemi Vegas velkou rychlostí, často se vám stane, že se před vámi z ničeho nic objeví další auto. Viditelnost je tedy defaultně nastavena na velmi nízkou hodnotu a bohužel ji nelze nijak upravovat. Úplně hrozné to však není a i tak lze Gangstar Vegas spokojeně pařit a nedostat záchvat vzteku, když narazíte do auta před vámi, které jste před vteřinou mohli sotva vidět. Obdobný problém platí i pro vykreslování prostředí, nemůžeme to však Gameloftu příliš vyčítat. Kdybychom viděli kilometr před sebe, tak by pak hratelnost zřejmě nebyla tak plynulá, jako je teď.  Obrysy budov v dáli každopádně vidět můžeme.

Skvělý soundtrack

Soundtrack Gangstar Vegas je opravdu skvělý. Kromě profesionálního zvukového dabingu vás čekají songy od umělců jako Skrillex, Kavinsky, či Chromatics. Osobně mě nadchla písnička Nightcall z filmu Drive, která hraje v jednom nočním klubu ve Vegas.

Verdikt

Gangstar Vegas je jednoznačně nejlepším dílem série. Dočkáte se téměř stejného zážitku, jako u některých dílů Grand Theft Auto. Zajímavý příběh a profesionální dabing hře dodávají tu správnou šťávu. I když vám budou mise v pozdějších fázích hry připadat na jedno brdo, tak se pořád jedná o skvělý herní zážitek v oblasti her s otevřeným světem.

Gangstar Vegas – OFFICIAL Trailer – iOS & Android

Gangstar Vegas - OFFICIAL Trailer - iOS & Android

Gangstar Vegas: World of Crime