Menu

EET pokladna s Androidem za minimální náklady? Víme, jak na to!

eet-pokladna-s-androidem-ico

1. března startuje druhá vlna elektronické evidence tržeb, do které spadají maloobchody a velkoobchody. Podnikatelé v těchto oborech tedy řešili, řeší či teprve budou řešit, jak vyhovět zákonu při co možná nejmenších nákladech. Bohužel většina nabídek operuje s měsíčním paušálem, kvůli kterému podnikatel jen za EET pokladnu zaplatí zhruba mezi třemi a šesti tisíci ročně. V tomto článku vám ukážeme, jak může vypadat a fungovat EET pokladna s Androidem, za kterou žádný paušál platit nemusíte.

“Nákupní lístek” aneb Obsah článku

Hardwarové vybavení

Při našich implementacích EET pokladen jsme ve všech provozovnách měli k dispozici bezdrátové připojení k Internetu. Nemuseli jsme tedy řešit internetové připojení a tomuto tématu se tedy v rámci článku budeme věnovat jen okrajově.

Základem EET pokladny se stal tablet s Androidem, nicméně stejně úspěšně můžete použít i mobilní telefon. Tablet ale díky větší obrazovce poskytuje o něco lepší komfort obsluhy. My jsme volili sedmipalcový Alcatel Pixi 4, který seženete v cenové relaci mezi 1500 a 1600 Kč s DPH (o starší generaci tohoto tabletu jsme informovali zde). Jako EET pokladna s Androidem však poslouží jakékoli zařízení – podmínkou je, aby na něm běžel operační systém alespoň ve verzi 4.1.

Tablet Alcatel Pixi 4 (7)

Tablet Alcatel Pixi 4 (7)

Druhým důležitým bodem je tiskárna účtenek. Nabídka je poměrně široká, nám se v praxi osvědčila Cashino PTP-II s cenovkou mezi 2300 a 2500 Kč. Je nenáročná, s tabletem či telefonem komunikuje prostřednictvím Bluetooth, kotoučky papíru o šířce 58 mm stojí řádově koruny. Jedním z pozitiv je také jednoduchá výměna papírové pásky, kterou zvládne opravdu každý. Tiskárna má vlastní akumulátor, díky kterému je schopna po dobu několika hodin fungovat bez elektrické zásuvky. Tiskárna tiskne na termopapír, takže kromě papírových kotoučků nemusíte kupovat žádný spotřební materiál.

Tiskárna Cashino PTP-II

Tiskárna Cashino PTP-II

Tím, v případě, že v provozovně již máte bezdrátové internetové připojení, pořizovací náklady končí. Pokud tedy pořídíte tablet a tiskárnu, přijde vás EET pokladna s Androidem na přibližně 4000 Kč, přičemž nebudete platit žádné měsíční paušály. Cena půjde ještě o 1500 Kč níž, jestliže použijete stávající mobilní telefon, nebo dříve pořízený tablet.

Zásadním krokem je spárování zařízení s tiskárnou. To provedete tak, že zapnete tiskárnu a na tabletu či telefonu přejdete do systémového nastavení do sekce Bluetooth. Pokud není aktivní, Bluetooth zapnete, necháte vyhledat okolní zařízení a pro spárování použijete PIN 0000.

Internetové připojení

Aby mohla EET pokladna s Androidem komunikovat se serverem finanční správy, musí být připojena k Internetu. Zde je možností opravdu mnoho, takže si načrtněme alespoň některé z nich:

  • Nejjednodušší je, pokud máte na provozovně dostupné bezdrátové připojení (Wi-Fi). Pak nemusíte nic řešit a EET pokladnu jednoduše připojíte do této sítě.
  • Jestliže Wi-Fi k dispozici není, pak můžete EET pokladnu provozovat na telefonu nebo tabletu s mobilní datovou konektivitou. Zde je pak samozřejmě potřeba počítat s měsíčními náklady za datový balíček.
  • Pokud je možné do provozovny přivést internetové připojení, je asi nejrychlejší cestou pořízení Wi-Fi routeru. V některých případech ho seženete přímo od poskytovatele, případně si ho můžete pořídit sami. Nejlevnější modely začínají přibližně na 300 Kč.
  • Využít můžete i přenosné mobilní hotspoty, využívající mobilní datové připojení, které sdílejí přes Wi-Fi. V tomto případě však musíte počítat s náklady na zařízení i pravidelným měsíčním paušálem. Taková zařízení má ve své nabídce například T-Mobile, Vodafone i O2. V tomto směru bude nejvhodnější projít si nabídku svého mobilního operátora.

Autentizační údaje do EET

Naprostou nezbytností k tomu, abyste mohli elektronicky evidovat tržby, je certifikát. V podstatě si ho můžete představit jako soubor, prokazující při transakcích, že vy jste vy, a ne někdo jiný. Abyste si certifikát mohli stáhnout, budete potřebovat autentizační údaje do EET. Ty získáte:

  • buď osobní návštěvou vám příslušného finančního úřadu,
  • nebo, pokud máte datovou schránku, o ně můžete požádat elektronicky prostřednictvím formuláře Žádost o autentizační údaje.

Dostanete tedy přihlašovací jméno a heslo, které pak můžete použít k přihlášení na webové stránce www.daneelektronicky.cz.

Certifikát

Dalším krokem bude získání, tedy stažení a uložení certifikátu. Otevřete stránku www.daneelektronicky.cz, zde klepnete na odkaz Elektronická evidence tržeb a budete pokračovat odkazem SPRÁVA ÚDAJŮ EVIDENCE TRŽEB. Při prvním přihlášení zadáte autentizační údaje a budete vyzváni ke změně hesla. Nové heslo si dobře pamatujte. Pak si stáhněte certifikát EET. Dávejte pozor na to, že každý certifikát pro provozovnu lze stáhnout pouze jednou.

Softwarová výbava

V Obchodě Play je k dispozici několik desítek aplikací pokladen. Dalo by se říci: “Stačí si jen vybrat!” Jenže ono to zase tak jednoduché není. Ačkoli se skoro každá EET pokladna pro Android “tváří”, jako že je zdarma, téměř pokaždé narazíte na nějaké “ale”, kdy bude nutné stáhnout do peněženky. Například některé aplikace netisknou účtenky, pokud si za nemalý měsíční paušál nezakoupíte tiskový modul, což je docela zásadní nedostatek.

My jsme pro naše účely po důkladném testování použili aplikaci KASA FIK. Za její největší výhodu považujeme jednoduché nastavení, zejména pak pěkně vyřešený a nekomplikovaný tisk. Pokud potřebujete jen tisknout účtenky, odpovídající EET, nebudete potřebovat placenou variantu. Ve verzi zdarma se však budete muset smířit s tím, že jednotlivé položky na účtence budou tištěny jen jako “hotovostní položka”. To ale není nic proti ničemu – zákon podrobný výčet prodaného zboží nevyžaduje – sedět musí koncová částka.

Uvedené řešení je určeno opravdu pro ta nejjednodušší nasazení, kdy chce podnikatel evidovat tržby bez dalších vazeb například na skladovou evidenci, účetnictví apod. Pro jakékoli vyšší nároky už je zpravidla nutné sáhnout po nějaké placené aplikaci.


Nastavení

Po prvním spuštění aplikace je třeba provést registraci, spočívající v zadání e-mailové adresy, výběru státu, kraje a druhu podniku. Můžete zde také zvolit, zda jste, či nejste plátce DPH. Na zadanou adresu vám pak přijde e-mail s požadavkem na klepnutí na potvrzující odkaz.

Jako první pak navštivte Nastavení, kde vyplníte nezbytné údaje, jako je IČO, DIČ a Název firmy.

V sekci Tiskárny zvolte spárovanou tiskárnu a nastavte si hlavičku, patičku a (volitelně) logo. V detailech tiskárny pak můžete nastavit tisk bez diakritiky, který může někdy zlobit.

V sekci Elektronická evidence tržeb zapněte funkci EET a vložte Podpisový certifikát (ten do zařízení dostanete například tak, že ho z počítače pošlete e-mailem a stáhnete, případně zkopírujete přes kabel). Velký pozor dávejte na Označení provozovny z portálu EET – provozovnu je totiž nutné založit na webu www.daneelektronicky.cz a její číslo musí odpovídat číslu, které vám web přidělí (obvykle 11). Pokud tomu tak nebude, riskujete při kontrole pokutu.

Co musí obsahovat každá EET účtenka?

Co musí obsahovat každá EET účtenka?

Další položkou je Označení pokladního zařízení – to si můžete nastavit dle vlastního uvážení. Na pomalejším internetovém připojení pak doporučujeme nastavit položku Mezní doba odezvy z původních dvou sekund na 5 nebo 10. Pokud totiž portál daňové správy neodpoví v daném limitu, nebudete mít na účtence vytištěný FIK.

EET pokladna s Androidem v praxi

Prodej pak realizujete přes nabídku Rychlý prodej na úvodní obrazovce aplikace. Zde postupně, jako na kalkulačce, zadáte jednotlivé položky, přičemž můžete použít i funkce násobení a sčítání. V případě, že jste plátcem DPH, budete u každé zadané částky volit, do jaké sazby spadá.

Po klepnutí na zelené tlačítko Celkem dostanete na výběr z několika možností platby. Následuje náhled účtenky, její odeslání do EET a vytisknutí. Seznam účtenek pak najdete v sekci Historie účtenek.

Shrnutí

Kromě certifikátu, který získáte stažením z webu www.daneelektronicky.cz, budete tedy potřebovat zařízení s Androidem, tiskárnu a internetové připojení. Jestliže máte k dispozici nějaké zařízení s Androidem, které můžete použít pro běh aplikace (minimální podmínkou je Android 4.1) a současně toto zařízení máte jak připojit k Internetu, budou vaše pořizovací náklady asi 2500 Kč. Za dalších cca 1500 Kč seženete samostatný nový tablet, který můžete nechávat na provozovně. Pokud připojení k Internetu nemáte, musíte počítat s dalšími náklady.

EET účtenka

EET účtenka

Řešili jste zavedení EET pokladny? Máte tip na levnější řešení? Podělte se o své zkušenosti!
 

Komentáře

Krusty

Krusty 9

z aplikace
28.2.2017 20:15

Upřesním. Certifikát lze do aplikace nahrát vzdáleně skrze servisní web kasafik.cz/servis je to pohodlnější a snazší.

DIČ není třeba v nastavení vyplňovat, načte se samo z certifikátu, avšak pozor dle metodiky musí být v hlavičce napsáno!

aluky

28.2.2017 20:53

Posledních pár měsíců se zabývám výběrem a implementací systémů pro EET u zákazníků a vlastní zkušenosti vím, že tohle “nízkonákladové” řešení je vhodné pouze pro malou skupinu podnikatelů a pro většinu je to naprosto nepoužitelné řešení. První podstatná věc je ta, že většina zdarma aplikací nemá podporu položek, tudíž následně podnikatel vydává pouze účtenky o EET, ne však daňové doklady. Další kámen úrazu free aplikací je to, že poskytovatel neposkytuje žádnou záruku na ponechání funkcí, na což konkrétně Kasa FIK upozorňuje. Může se tedy stát, že jednoho dne jednoduše podnikatel nemusí namarkovat. Další podstatný problém se skrývá v tom, že pokud si takovéhle řešení podnikatel “postaví” sám, nemá k němu žádnou podporu a nadstandartní záruku. Takže pokud si koupí nějaký levný, nekvalitní tablet za nějakých 1500 a ten mu nějakou chybou odejde, tak prostě může měsíc čekat na reklamaci a měsíc nemarkovat + ztratí data uložená v něm. V těchto případech například naše firma může okamžitě nabídnout náhradní zařízení po dobu vyřizování reklamace, aby podnikatel mohl prodávat dál. Tudíž je tohle levné řešení vhodné pouze pro velice příležitostné podnikatele a každý střední a větší podnikatel udělá rozhodně líp, když si u někoho nechá vymyslet systém vhodný pro jeho potřeby a 100% spolehlivost, ikdyž třeba za vyšší cenu.

Daniel Mladek

28.2.2017 21:50

aluky
Myslim, že tenhle článek byl myšlen přesně pro ty prilezitostne podnikatele, babi na vesnici co prodává svačiny, ci marmelády.. Tak takovéto podnikatele eet likviduji a tohle by mě mohlo nechat dal podnikat. Pakliže toto lidé se vzdání své živnosti tak to budeš hlavně ty a jiní větší podnikatele a jiný daňoví poplatníci, kdo toto lidi bude živit na podpoře a jiných sociálních dávkách.

Kulichoid

kulichoid 147

z aplikace
28.2.2017 22:01

Trochu přemýšlím nad cílovou skupinou. U nás venku na ulici ve městě v létě jedna babi prodává kopretiny a fialky, které má v kbelíku s vodou. Už vidím, jak bude mít mobil nebo tablet a tiskárničku. :-)

Karelk

Karel Kiliánexternista 25

28.2.2017 22:01

To: Krusty
Díky za doplnění. Nevěděl jsem, zkusím v praxi. Ale mám dojem, že ve free verzi to vyplnění DIČ nefungovalo.

To: mac_cz91
Díky za tip. Nevyžádaná reklama to určitě není. Vaší aplikaci jsme také zkoušeli – je hodně šikovná a jistě si umím představit její implementaci například v pizzerii, cukrárně apod., kde se markují ty samé položky s tou samou cenou. Každopádně je to pěkně zpracovaný program.

To: aluky
Ano, v mnoha směrech máte pravdu a souhlasím s Vámi. Asi až na tu záruku – tam je to podle mne především o chování toho, kdo řešení poskytuje. Například nastíněný případ s tabletem do reklamace bychom my řešili tak, že dotyčnému poskytneme náhradní tablet na dobu opravy.
Jinak ale nad většinou Vašich poznámek souhlasně kývám hlavou :)
Otázkou je, co si představit pod pojmem nadstandardní záruka. Většinou nebývá zdarma a pak je to jako s pojištěním – platíte, a leckdy ho ani nevyužijete :)

Karelk

Karel Kiliánexternista 25

28.2.2017 22:05

To: Daniel Mladek
Přesně tak. Samozřejmě pro restauraci s 50 stoly či supermarket tohle není :) Je to vhodné třeba pro večerku na malé vesnici, cukrárnu a podobně :)

To: kulichoid
Ta babi by měla být jako “příležitostný přivýdělek”, nespadající pod EET. Takže ideální cílovka je zhruba to, co jsem napsal o odstaveček výše. Prostě drobní živnostníci, kteří nechtějí či nemohou investovat třeba 10 000 do pokladny s Babišným :-P

mac_cz91

28.2.2017 22:21

Karel Kylián – moji aplikaci lze používat i pro pár obecných položek s ručním dopisováním cen, pak stačí jen mačkat zboží a dopsat cenu, nic mezi tím.

Ale chtěl jsem napsat něco jiného – že s názorem “aluky” nesouhlasím :-) Drobných podnikatelů je nejvíc a řada z nich obrací každou korunu. Placená aplikace vůbec nemusí znamenat větší kvalitu nebo spolehlivost. Stačí se podívat na zkušenosti s různými placenými systémy. To, že z free verzí mohou zmizet některé funkce se mi zdá hodně nepravděpodobné. A podpora – u jednoduchých systémů nemusí být potřeba. Příklad s porouchaným tabletem a měsícem nepodnikání je úplný nesmysl. Naopak, aplikace si uživatel nainstaluje jinam a pokračuje dál. Automatická záloha dat je součástí většiny aplikací. A i kdyby ne, tak jsme si přece všichni zaplatili back-end za 50 milionů! Tak proč ho nevyužít, data lze i přes nepřívětivé uživatelské rozhraní lehce získat. Abych to shrnul – placená i zdarma aplikace je sázka s podobnou pravděpodobností výhry. A bohužel musejí sázet i ti, co nechtějí.

aluky

28.2.2017 22:57

mac_cz91
Já samozřejmě neříkám, že placená aplikace je lepší než aplikace zdarma. Já říkám to, že funkce (např. přístup přes webové rozhraní, závěrky, zálohy a hlavně položky) placených verzí aplikací jsou často nutností.
Co se té záruky týče, tak v případě, že vezmeme výše psanou cílovou skupinu “babiček”, tak si troufnu říct, že 80% z nich nemá jiné zařízení, na které by mohli znovu aplikaci nainstalovat. Tudíž když vezmu nutný čas k sehnání nového/prozatimního zařízení a taky člověka, který ji to znovu nastaví, tak má prostě pár dní bez markování. Ale jak už psal Karel Kilián, jde hlavně o přístup ze strany poskytovatele zařízení.
V neposlední řadě bych chtěl trošku oponovat proti tvému názoru, že vlastně není potřeba placená aplikace. Co se týče například tvé aplikace. Sám jsem aplikace pro android dělal, tudíž vím jaké úsilí jsi musel vyvinou, proto to rozhodně neber jako negativní reakci. :D Jde o to, že u tvé aplikace není žádná jistota, že budeš pokračovat s vývojem a že v případě změny specifikací EET bude tvoje aplikace pořád validní a použitelná. Nedovolím si zákazníkovi nabídnou žádnou aplikaci, u které nevím, jestli má vůbec budoucnost a jestli zákazník nebude muset po např. roce zase celou aplikaci měnit a učit se novému rozhraní. V tom právě (alespoň pocitově) vítězí právě aplikace od známějších společností s placenými programátory. A aby toho nebylo málo, tak bych ti doporučil udělat, nebo si nechat udělat nějakou originální ikonu a nenechávat výchozí ikonu, která ve výsledku působí dost amatérsky. A samozřejmě radši ještě jednou napíšu, že se rozhodně nejedná o moji negativní kritiku, spíš upřímný názor, který může pomoci. :)

Karelk

Karel Kiliánexternista 25

1.3.2017 6:38

To: mac_cz91 a aluky
Pánové, děláte mi radost. Takto věcnou diskuzi, kde si jednotlivé strany ve vší slušnosti předkládají argumenty pro a proti, jsem na českém internetu dlouho neviděl. Je vidět, že EET už je přeci jen téma pro dospělé publikum :)

Jinak k tématu si myslím, že pravda je někde uprostřed. Takovým těm menším podnikatelům, kteří provozují nějaký malý obchůdek někde v malé obci, asi bude stačit řešení v podobě načrtnuté článkem.

Samozřejmě i placené varianty mají své výhody – buď to, že jsou ušity na míru konkrétním typům podniků, nebo díky poskytování technické podpory např. formou výměny porouchaného zařízení. I zde ale záleží na tom, komu a za co podnikatel vlastně platí.
Narazili jsme při naší praxi například na podnikavce, který prodal zařízení se softwarem, a od okamžiku, kdy dostal peníze, se o své zákazníky dál prakticky nezajímá.

Ale jak tu zaznělo: je to o lidech. Například pro mne je nepředstavitelné, že bych někoho nechal měsíc bez tabletu a tím pádem bez byznysu jen kvůli reklamaci.

To: mac_cz91: na tu Vaši aplikaci jsem se podíval podrobněji a musím uznat, že je hodně dobře propracovaná. Umím si představit její praktické nasazení, takže se jí ještě budu věnovat :)

Milan Berka

1.3.2017 11:41

Já mám jenom jednu otázku – není možné vypsat účtenku ručně a prostě FIK tam doplnit???

Krusty

Krusty 9

z aplikace
1.3.2017 13:12

Milan Berka: není, potřebujete systém, který dokáže komunikovat se servery finanční správy, které na základě zaslaných údajů vrací do zařízení FIK kód, ten se následně uloží a vytiskne na účtence.

Zamozrejme, že není třeba účtenku tisknout, metodika říká, že je možné účtenku s FIK kódem předat jakkoli.

Pokud ale chcete kód opisovat, hodně štěstí, je pěkně dlouhý. Navíc musí být na účtence i BKP kód, který je taky parádní a v případě offline účtenky se vytiskne PKP kód, který je až nesmyslně dlouhý….

Mathieu

1.3.2017 14:59

Co se týče tiskárny https://goo.gl/hEXpzk dá se pořídit za 900 z číny (bez DPH) což Vám cenu onoho setu ještě výrazně sníží.

Mathieu

1.3.2017 15:02

nepo popřípadě dvojče tiskárny zminované v článku http://www.gearbest.com/office-supplies/pp_606310.html za cenu 30USD

maran1

z aplikace
1.3.2017 16:24

Až do tohoto spadnu já příští rok, jako živnostník servisní technik tak toto je přesně co využiji. Budu vydávat jednu max dvě účtenky za den, za práci a nějaký drobný materiál a toto je aplikace přímo pro mě.

Karelk

Karel Kiliánexternista 25

1.3.2017 16:45

maran1 napsal: 1.3.2017 16:24

Až do tohoto spadnu já příští rok, jako živnostník servisní technik tak toto je přesně co využiji. Budu vydávat jednu max dvě účtenky za den, za práci a nějaký drobný…

Já myslím, že tohle je přesně pro dané účely ideální.

Karelk

Karel Kiliánexternista 25

1.3.2017 16:46

Mathieu napsal: 1.3.2017 15:02

nepo popřípadě dvojče tiskárny zminované v článku http://www.gearbest.com/office-supplies/pp_606310.html za cenu 30USD

Vida, díky za super tip :) Tu asi zkusím.

V1t3k

v1t3k 0

z aplikace
1.3.2017 18:02

Musím říct že takhle smysluplnou diskuzi jsem na těchto stránkách ještě neviděl :D (nemyslím to jako urážku ale prostě když jsou lidi hloupí a hádají se o tom jestli je 1+ nejlepší nebo “čína” tak se to jinak říct nedá)

Kulichoid

kulichoid 147

z aplikace
1.3.2017 23:56

Souhlasím. Skutečně přínosná diskuze a k věci. Díky.

Dancomp

2.3.2017 0:58

Pokud jde o levnou a dobrou tiskárnu, tak máme dobrou zkušenost (kompatibilní nejen s Kasou FIK, ale snad se vším :) ) včetně diakritiky (pokud SW podporuje) RONGTA RP58BU . Aktuálně je nejnižší cena na Heuréce 2661,-Kč s DPH a my ji máme v akci za 2270,-Kč s DPH tady:

http://shop.dancomp.cz/tiskarny/tiskarna-rongta-rp58bu-58mm-bluetooth-usb/

Jinak v diskuzi souhlasím s aluky – ze zkušeností si nedokážu představit mít EET pokladnu postavenou na free appce. Těch věcí k řešení, neustálé ladění a přidávání funkcí a s tím spojené opravy bugů pořád do kolečka, bez podpory a bez jakékoliv záruky budoucí funkčnosti.

Ivanson

z aplikace
2.3.2017 7:25

Jdou tyto aplikace provazat se skladem? Nedokazu si predstavit, ze bych naskenoval eany do jedne aplikace (skladove) a pak v druhe na EET znova, abych vyjel uctenku.

Dancomp

2.3.2017 8:03

Ivanson : Pokud vím, tak jen u placených verzí (aspoň u Kasy FIK určitě) a i tak je to jen velmi zjednodušená varianta typu “naskladním-odtěžím”. Žádná EET appka si nehraje na standardní velký účetní a pokladní systém typu POHODA, MONEY apod.

Mi

z aplikace
2.3.2017 23:02

Taková diskuze by měla být u každého článku :D Fakt dost přínosné.

BorgMcz82

3.3.2017 19:42

to mac_cz91

A bylo by možné sem dát odkaz na vaši aplikaci či název. Děkuji.

mac_cz91

20.6.2017 8:56

Nevím, zda to ještě někdo bude číst, ale přesto to musím napsat, jako reakci na “nedůvěřivé” komentáře ohledně free EET aplikace :-)

“EET Pokladna Zdarma” se umístila na třetím místě v anketě “Mobilní aplikace roku 2017” v kategorii “Novinka roku”. Stala se tak nejúspěšnější EET aplikací v celé soutěži. Do ankety bylo nominováno přes 700 aplikací a hlasovalo v ní více než 30 000 uživatelů. “EET Pokladna Zdarma” je zároveň dlouhodobě nejlépe hodnocenou EET aplikací v obchodě Google Play!

aplikaceroku.cz/2017
mobilecity.cz/eet

Robjak

robjak15 0

29.10.2017 13:55

Myslím si, že nejlepším způsobem, jak minimalizovat náklady spojené se zavedením a provozem EET pokladny je zvolit solidního poskytovatele pokladního softwaru a hardwaru. Po předchozí špatné zkušenosti mi byla doporučena stránka gastrosystemy.cz a jejich řešení Gastro POS. Ačkoliv se na první pohled nejedná o nejlevnější EET řešení na trhu, po krátké době se ukázalo, že dlouhodobě ušetřím značné peníze. Nemluvě o ušetřených nervech díky fantastické zákaznické podpoře a skvělé optimalizaci. EET pokladna s Gastro POS zkrátka nemá chybu.

driver2519

27.11.2017 15:59

Minimalizuje to náklady, a je to podle mě i velmi dobré řešení pro malé živnostníky, nebo ty, kterým neprobíhá takový tok hotovosti.
Nám jako stánku se osvědčilo např. toto řešení:

RSS (komentáře k článku)