Reklamy v aplikacích zdarma spotřebují až 75 % energie

reklama

Jestliže se zděšeně chytáte za hlavu pokaždé, když pohlédnete na indikátor stavu baterie, pak vězte, že na vině mohou být vaše oblíbené aplikace. Jste překvapení? Nejspíš ne, ale vězte, že používáním placených aplikací namísto jejich „zadarmových“ variant můžete – možná i podstatně – prodloužit životnost vašeho Androidu. Nová studie totiž ukázala, že zobrazování reklamy a další skryté úlohy se podílí na celkové spotřebě až 75 %, a to, věru, není zanedbatelné číslo.

Časopis New Scientist uvádí zmíněné poznatky, vycházející ze studie provedené na Purdue University v americké Indianě, kde k těmto zjištěním dospěli s pomocí speciálního software pro analýzu energetické náročnosti aplikací.

Výzkum tak například ukázal, že v populárních Angry Birds je reálně pouze pětina energie spotřebována na hraní hry. Téměř polovina energie je pak vyplýtvána na zjištění polohy a následné stahování inzerce specifické pro vaše umístění. O nic lépe na tom nebyla ani hra Free Chess či čtečka NYTimes, kde se zjistilo, že pouze 10 až 30 procent energie bylo vynaloženo na samotné funkce aplikací. Více než čtvrtina energie se zbytečně spotřebuje kvůli tomu, že datové připojení zůstane otevřené po dobu dalších 10 sekund poté, co se stáhnou reklamy. Z plýtvání energií výzkumníci viní především neefektivní kód, který používají vývojáři za účelem generování zisku z bezplatných programů.

Výsledky výzkumu představí počítačový odborník Abhinav Pathak na konferenci EuroSys 2012 ve švýcarském Bernu ve druhé dubnové dekádě.

Jak můžete sami ovlivnit spotřebu energie? Například tím, že budete vypínat Wi-Fi, GPS, Bluetooth a mobilní data, pokud je právě nepoužíváte, a stáhnete podsvětlení displeje (možností je samozřejmě mnohem více). Druhou cestou je používání placených aplikací, jež nezjišťují polohu a nestahují reklamy.

Zdroje: C:Net a New Scientist.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (23)