Propagační kódy konečně v Obchodě Play. Připravte se na akce!

propagacni_kody_ico

Google v noci na dnešek spustil takzvané propagační kódy v Obchodě Play, které dovolují vývojářům vytvářet a distribuovat kódy pro placené programy a nákupy v aplikacích. Autor aplikace tedy například může uspořádat soutěž, jejíž vítězové obdrží kód k odemknutí placené verze programu nebo k nákupům v aplikaci zadarmo.

Propagační kódy nebudou neomezené

Vývojáře, kteří budou chtít tuto nabídku využít, čeká ale hned několik omezení. Například je možné vytvořit jen 500 propagačních kódů za čtvrtletí, přičemž tento počet se vztahuje jak na poskytnutí nákupů v aplikaci, tak na plné verze zdarma. Google k tomu konkrétně uvádí: „Pro každou aplikaci můžete za čtvrtletí vytvořit až 500 propagačních kódů. Tohoto limitu lze dosáhnout libovolnou kombinací propagačních kódů pro placené aplikace a produkty v aplikaci.“

Několik možností, jak dosáhnout limitu propagačních kódů pro jednu aplikaci:

  • 500 propagačních kódů pro placenou aplikaci nebo
  • 500 propagačních kódů pro jeden produkt v aplikaci nebo
  • 250 propagačních kódů pro placenou aplikaci + 250 propagačních kódů pro jeden produkt v aplikaci nebo
  • 100 propagačních kódů pro pět produktů v aplikaci
Propagační kódy Google používá u některých svých služeb Propagační kódy Google používá u některých svých služeb

Nevyčerpané propagační kódy se nepřevádějí do dalšího čtvrtletí, takže pokud je vývojář nerozdá, propadnou. Platnost kódu je možné nastavit až na jeden rok.

Podpora propagačních kódů v Obchodě Play byla jednou z velmi žádaných funkcí. Pro vývojáře, kteří mají zájem vyzkoušet uvedenou funkci, Google připravil webovou stránku technické podpory (již i v češtině, z čehož usuzujeme, že tato možnost bude dostupná i u nás; situaci ověřujeme, vývojáře v řadách našich čtenářů prosíme o potvrzení), kde se dozvědí, jak vytvářet propagační kódy pro své aplikace. Pro nabídku propagačních kódů pro nákupy v aplikaci je třeba do aplikace integrovat rozhraní In-app Promotions, pro placené aplikace to však není nutné.

Dodejme, že konkurenční iOS podporuje promo kódy již dlouho. Konečně se i uživatelé Androidu mohou těšit na to, jaké zajímavé propagační akce pro ně vývojáři připraví.

Zdroje: Android Central, Google, Android Police.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (0)