TOPlist

Tohle Xiaomi auto se prodává jako housky na krámě! A není divu, nabízí famózní výbavu za nevídanou cenu

  • Během prvních 18 hodin obdrželo Xiaomi na svůj nový elektromobil YU7 přes 240 000 závazných objednávek
  • Čekací doba na základní model dosahuje až 59 týdnů, u varianty Max "pouhých" 40 týdnů
  • Zájem o elektrické SUV dalece překonal výrobní kapacity, Xiaomi plánuje v roce 2025 vyrobit 350 000 vozů

Sdílejte:
Jakub Kárník
Jakub Kárník
30.6.2025 16:00
Ikona komentáře 0
xiaomi yu7 elektromobil

Čínský technologický gigant Xiaomi před pár dny oficiálně spustil prodej svého prvního elektrického SUV s označením YU7 a okamžitě narazil na nečekaný problém – enormní zájem zákazníků. Během pouhých tří minut od zahájení předobjednávek firma zaznamenala více než 200 000 rezervací, z nichž 120 000 bylo podloženo nevratnými zálohami. Po 18 hodinách se počet závazných objednávek vyšplhal na závratných 240 000 kusů.

Kdo si počká, ten se dočká. Za rok

Masivní zájem o nový elektromobil způsobil prodloužení dodacích lhůt na úroveň, kterou známe spíše z dob pandemie. Podle oficiálních informací z webových stránek Xiaomi musí zájemci o základní model YU7 počítat s čekací dobou 56-59 týdnů. U střední varianty YU7 Pro je to o něco lepší – 50-53 týdnů. Nejrychleji se k novým majitelům dostane nejvyšší verze YU7 Max, a to za 37-40 týdnů.

Elektrické SUV Xiaomi YU7 (fotografie MIIT)

Zatímco základní model YU7 s cenou 253 800 jüanů (přibližně 746 000 Kč) láká nejvíce zájemců, dražší varianty Pro (279 900 jüanů / 823 000 Kč) a Max (329 900 jüanů / 970 000 Kč) mají paradoxně kratší čekací dobu. To naznačuje, že značná část zákazníků preferuje cenově dostupnější verzi.

Kamenné prodejny a jejich úspěch

Zajímavá data přinesl čínský automobilový analytik s přezdívkou @孙少军09, který má na sociální síti Weibo přes 1,24 milionu sledujících. Podle jeho analýzy zaznamenalo 351 kamenných prodejen Xiaomi během prvních 72 hodin od uvedení YU7 na trh mezi 280 800 a 315 900 závazných objednávek. V průměru tak každá prodejna získala 800 až 900 objednávek, přičemž konverzní poměr návštěvníků na skutečné zákazníky dosáhl úctyhodných 75-80 %.

Xiaomi využilo pro prodej elektromobilů stejnou strategii jako u svých chytrých telefonů – rozsáhlou síť kamenných prodejen, kde si zákazníci mohou produkt nejen prohlédnout, ale také získat podrobné informace. Zaměstnanci jsou školeni nejen v technických specifikacích, ale také v tom, jak vysvětlit roli YU7 v rámci celého ekosystému Xiaomi „Human-Car-Home“.

Kdo kupuje elektromobil od výrobce telefonů?

Podle zjištění analytika je typickým zákazníkem mladý městský obyvatel – 55 % kupujících tvoří muži ve věku 22 až 35 let. Zhruba 60-70 % zákazníků přechází ze stávajícího vozidla, zatímco 5-7 % údajně změnilo svou původní rezervaci sedanu Xiaomi SU7 ve prospěch nového SUV modelu.

Xiaomi YU7 barvy

Co se týče oblíbenosti jednotlivých variant, 55 % zákazníků si vybralo základní model YU7, 25 % preferuje střední variantu Pro a zbývajících 20 % sáhlo po nejvyšší verzi Max. Zajímavé je, že zákazníci v průměru utratí dalších 15 000 až 20 000 jüanů (přibližně 44 000 až 58 000 Kč) za volitelnou výbavu a příslušenství.

Výroba nestíhá, Xiaomi zvyšuje kapacity

Aby Xiaomi zvládlo uspokojit enormní poptávku, musí výrazně navýšit výrobní kapacity. Firma deklaruje, že v roce 2025 plánuje vyrobit až 350 000 elektromobilů, což však zdaleka nestačí na pokrytí současného zájmu. Výroba probíhá ve dvou závodech označovaných jako F1 a F2, jejichž kapacita je však momentálně nedostatečná.

Pro usnadnění financování svých elektromobilů nabízí Xiaomi flexibilní splátkové plány v rozmezí od 12 do 60 měsíců, s akontací pohybující se mezi 15 % a 85 % celkové ceny vozu. Tato flexibilita v platebních podmínkách zřejmě také přispěla k enormnímu zájmu zákazníků.

Přestože se Xiaomi původně soustředilo především na čínský trh, v kuloárech se mluví o tom, že by se elektromobily této značky mohly v příštím roce objevit i v Evropě. S ohledem na současné obchodní napětí mezi EU a Čínou a zaváděním cel na čínské elektromobily to však nebude jednoduchý proces.

Elektromobil, který ohromil svými parametry

Není divu, že YU7 vzbudil takový zájem. Jde o středně velké až velké SUV s délkou 4 999 mm a rozvorem 3 000 mm, které nabízí dojezd až 835 kilometrů (podle čínské metodiky CLTC). Vrcholná verze YU7 Max AWD disponuje kombinovaným výkonem 508 kW (přibližně 680 koní) a točivým momentem 866 Nm, což stačí na zrychlení z nuly na stovku za pouhých 3,23 sekundy.

Xiaomi vsadilo na 800V vysokonapěťovou platformu, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení – za pouhých 15 minut dokáže „natankovat“ energii na 620 kilometrů jízdy. Interiér pak nabízí tři propojené Mini LED displeje o celkové šířce 1,1 metru, které tvoří souvislou plochu přes celou šířku kokpitu.

Koupili byste si elektroauto od Xiaomi?

Zdroj: XiaomiEV (1, 2), Notebookcheck

O autorovi

Jakub Kárník

Jakub je znám svou nekonečnou zvědavostí a vášní pro nejnovější technologie. Jeho láska k mobilním telefonům začala s iPhonem 3G, ale dnes se spoléhá na… Více o autorovi

Jakub Kárník
Sdílejte: