Tohle Xiaomi auto se prodává jako housky na krámě! A není divu, nabízí famózní výbavu za nevídanou cenu Hlavní stránka Zprávičky Během prvních 18 hodin obdrželo Xiaomi na svůj nový elektromobil YU7 přes 240 000 závazných objednávek Čekací doba na základní model dosahuje až 59 týdnů, u varianty Max "pouhých" 40 týdnů Zájem o elektrické SUV dalece překonal výrobní kapacity, Xiaomi plánuje v roce 2025 vyrobit 350 000 vozů Sdílejte: Jakub Kárník Publikováno: 30.6.2025 16:00 Žádné komentáře 0 Čínský technologický gigant Xiaomi před pár dny oficiálně spustil prodej svého prvního elektrického SUV s označením YU7 a okamžitě narazil na nečekaný problém – enormní zájem zákazníků. Během pouhých tří minut od zahájení předobjednávek firma zaznamenala více než 200 000 rezervací, z nichž 120 000 bylo podloženo nevratnými zálohami. Po 18 hodinách se počet závazných objednávek vyšplhal na závratných 240 000 kusů. Kdo si počká, ten se dočká. Za rok Kamenné prodejny a jejich úspěch Kdo kupuje elektromobil od výrobce telefonů? Výroba nestíhá, Xiaomi zvyšuje kapacity Elektromobil, který ohromil svými parametry Kdo si počká, ten se dočká. Za rok Masivní zájem o nový elektromobil způsobil prodloužení dodacích lhůt na úroveň, kterou známe spíše z dob pandemie. Podle oficiálních informací z webových stránek Xiaomi musí zájemci o základní model YU7 počítat s čekací dobou 56-59 týdnů. U střední varianty YU7 Pro je to o něco lepší – 50-53 týdnů. Nejrychleji se k novým majitelům dostane nejvyšší verze YU7 Max, a to za 37-40 týdnů. Zatímco základní model YU7 s cenou 253 800 jüanů (přibližně 746 000 Kč) láká nejvíce zájemců, dražší varianty Pro (279 900 jüanů / 823 000 Kč) a Max (329 900 jüanů / 970 000 Kč) mají paradoxně kratší čekací dobu. To naznačuje, že značná část zákazníků preferuje cenově dostupnější verzi. Kamenné prodejny a jejich úspěch Zajímavá data přinesl čínský automobilový analytik s přezdívkou @孙少军09, který má na sociální síti Weibo přes 1,24 milionu sledujících. Podle jeho analýzy zaznamenalo 351 kamenných prodejen Xiaomi během prvních 72 hodin od uvedení YU7 na trh mezi 280 800 a 315 900 závazných objednávek. V průměru tak každá prodejna získala 800 až 900 objednávek, přičemž konverzní poměr návštěvníků na skutečné zákazníky dosáhl úctyhodných 75-80 %. Xiaomi využilo pro prodej elektromobilů stejnou strategii jako u svých chytrých telefonů – rozsáhlou síť kamenných prodejen, kde si zákazníci mohou produkt nejen prohlédnout, ale také získat podrobné informace. Zaměstnanci jsou školeni nejen v technických specifikacích, ale také v tom, jak vysvětlit roli YU7 v rámci celého ekosystému Xiaomi „Human-Car-Home“. Kdo kupuje elektromobil od výrobce telefonů? Podle zjištění analytika je typickým zákazníkem mladý městský obyvatel – 55 % kupujících tvoří muži ve věku 22 až 35 let. Zhruba 60-70 % zákazníků přechází ze stávajícího vozidla, zatímco 5-7 % údajně změnilo svou původní rezervaci sedanu Xiaomi SU7 ve prospěch nového SUV modelu. Co se týče oblíbenosti jednotlivých variant, 55 % zákazníků si vybralo základní model YU7, 25 % preferuje střední variantu Pro a zbývajících 20 % sáhlo po nejvyšší verzi Max. Zajímavé je, že zákazníci v průměru utratí dalších 15 000 až 20 000 jüanů (přibližně 44 000 až 58 000 Kč) za volitelnou výbavu a příslušenství. Výroba nestíhá, Xiaomi zvyšuje kapacity Aby Xiaomi zvládlo uspokojit enormní poptávku, musí výrazně navýšit výrobní kapacity. Firma deklaruje, že v roce 2025 plánuje vyrobit až 350 000 elektromobilů, což však zdaleka nestačí na pokrytí současného zájmu. Výroba probíhá ve dvou závodech označovaných jako F1 a F2, jejichž kapacita je však momentálně nedostatečná. Pro usnadnění financování svých elektromobilů nabízí Xiaomi flexibilní splátkové plány v rozmezí od 12 do 60 měsíců, s akontací pohybující se mezi 15 % a 85 % celkové ceny vozu. Tato flexibilita v platebních podmínkách zřejmě také přispěla k enormnímu zájmu zákazníků. Přestože se Xiaomi původně soustředilo především na čínský trh, v kuloárech se mluví o tom, že by se elektromobily této značky mohly v příštím roce objevit i v Evropě. S ohledem na současné obchodní napětí mezi EU a Čínou a zaváděním cel na čínské elektromobily to však nebude jednoduchý proces. Elektromobil, který ohromil svými parametry Není divu, že YU7 vzbudil takový zájem. Jde o středně velké až velké SUV s délkou 4 999 mm a rozvorem 3 000 mm, které nabízí dojezd až 835 kilometrů (podle čínské metodiky CLTC). Vrcholná verze YU7 Max AWD disponuje kombinovaným výkonem 508 kW (přibližně 680 koní) a točivým momentem 866 Nm, což stačí na zrychlení z nuly na stovku za pouhých 3,23 sekundy. Xiaomi právě ukázalo nádherné SUV YU7! Nabízí dojezd až 835 km, brutální výkon a interiér jako z vesmíru Jakub Kárník Zprávičky Jakub Kárník Zprávičky Xiaomi vsadilo na 800V vysokonapěťovou platformu, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení – za pouhých 15 minut dokáže „natankovat“ energii na 620 kilometrů jízdy. Interiér pak nabízí tři propojené Mini LED displeje o celkové šířce 1,1 metru, které tvoří souvislou plochu přes celou šířku kokpitu. Koupili byste si elektroauto od Xiaomi? Zdroj: XiaomiEV (1, 2), Notebookcheck O autorovi Jakub Kárník Jakub je znám svou nekonečnou zvědavostí a vášní pro nejnovější technologie. Jeho láska k mobilním telefonům začala s iPhonem 3G, ale dnes se spoléhá na… Více o autorovi Sdílejte: Žádné komentáře Vložit komentář elektroauto elektromobil Xiaomi Mohlo by vás zajímat Xiaomi spustilo obří zimní výprodej. Za mobily, tablety i další elektroniku ušetříte tisíce korun Jana Skálová 7.1. Datart prodává extra oblíbené Redmi za nesmyslně nízkou cenu! Kde je háček? Adam Kurfürst 28.12.2024 Black Friday: Datart vyprodává elektroniku za absurdní ceny, našli jsme skutečné perly (aktualizováno) Jakub Kárník 6.11.2024 POCO X7 (Pro) přichází do Česka! Za skvělou cenu nabídnou nejen vysoký výkon Adam Kurfürst 9.1. Jakou výbavu přinese Xiaomi 15T Pro? Nejspíš známe první detaily! Adam Kurfürst 10.1. Xiaomi zahajuje Black Friday! Zlevnily mobily, televize i chytrá domácnost, vybrali jsme TOP nabídky Adam Kurfürst 30.10.2024