Menu

Xiaomi: Paměťové karty zpomalují telefon, proto je už nikdy nepoužijeme u TOP modelů

Uživatelé chytrých mobilních telefonů by se dali rozdělit na dva tábory – na ty, kteří paměťové karty nevyžadují a nepoužívají, a na ty, kteří by si bez této možnosti mobilní telefon nepořídili. Současný trh jde vstříc spíše první skupině, slot pro Micro SD kartu totiž začíná v případě TOP modelů ubývat a spousta výrobců, kteří dříve tuto možnost v TOP telefonech nabízeli, s ní již dále nepočítají. Jmenovat bychom mohli například Samsung či čínské Xiaomi, které také důvod absence Micro SD slotu vysvětluje. Hugo Barra uvedl, proč čínská společnost nepoužila Micro SD slot v případě nedávno představeného telefonu Xiaomi Mi4i. Podle čínské společnosti jsou paměťové karty důvodem zpomalení telefonu, neboť jsou pomalejší než vnitřní úložiště, navíc náchylné na chyby, kvůli čemuž může být telefon a aplikace nestabilní.

Viceprezident společnosti Xiaomi dále vysvětluje, že Micro SD karty brzy vymizí, navíc nás utvrzuje – ve vlajkových modelech této společnosti už sloty pro Micro SD kartu neuvidíme. Výjimkou je ovšem řada Redmi, která představuje velmi levné telefony. V tomto případě se se slotem pro Micro SD karty počítá, neboť pomohou rozšířit jinak malou kapacitu vnitřního úložiště.

xiaomi-mi-pad-sachta-pro-microsd

Hugo Barra se dotkl také vyměnitelných baterií, na které má Xiaomi podobný názor. Prodejní data společnosti prozradila, že o prodej náhradních baterií nebyl velký zájem ve srovnání s externími powerbankami, a proto není důvod sáhnout po řešení s vyměnitelnou baterií. Tomuto tématu jsme věnovali samostatný článek, kde jsme se ptali především na váš názor okolo vyměnitelných baterií.

Jaký máte vy názor na paměťové karty v telefonech? Má Xiaomi pravdu?

zdroj: gadgets.ndtv.com

Chcete si vyzkoušet nejnovější telefony od Xiaomi na vlastní kůži? Pak se dostavte již příští sobotu na Alza Android RoadShow 2015!

registraceHome

 

Komentáře

sas

sas

9.5.2015 13:17

kdyz pojmu telefon jako pocitac, tak rozhodne ocenim vymenou pamet, tak jako je v PC hardisk..Ja osobne bych vyuzil v telefonu takovych 500giga. Ty kecy ze karta telefon zpomaluje jsou k smichu, i kdyby, tak vyrobte rychlejsi karty a optimalizujte sw. Smutny je ze tel. bez slotu na kartu bude delat i samsung. Myslim ze vymene uloziste v mobilnim zarizeni je nutnost! A to co NEJVETSI.
“Nikdo nebude nikdy potřebovat více než 640kb RAM!” (Bill Gates, 1981)

Uni

Uni

9.5.2015 17:18

Samozřejmě že to jsou kecy. Aplikace patří do vnitřní paměti (32/64GB), multimediální obsah na kartu. To nemá šanci mít dopad na rychlost přístroje. Max. prvotní skenování obsahu do knihovny.

astromedia

astromedia

9.5.2015 17:37

Uh, ten slot tam nechat fakt mohli, me tech 16GB v telefonu nestaci ani na pulku veci co bych tam chtel mit obzvlast kdyz ma android/touchwiz nebo co to vlastne dela ve zvyku zahadne zrat misto ktere se zapocitava do celku ale nezobrazuje ve grafu pouziteho takze clovek ma min ale nevi kde se to ztratilo. Navic rozdily jednotek(MiB/MB) a formatovani cloveka pripravi taky o dalsi kus mista, system sezere dalsi kus mista jen aby mohl existovat atd.

FAKTUZ: Vetsina tveho pc (nezavisle na tom co to je) vyrobce = cina, majitel = hlupak (podle svych vlastnich standardu) :)

Janko

Janko

9.5.2015 18:36

U Samsungu se jednoznačnĕ jedná o marketing. Otázka servisu pro případnou výměnu je otázka peněz a stoji to hodně.Dlouhou dobu jsem neviděl studií o životnosti baterie vzhledem k cyklúm nabíjení, někde uvádí
1 000 c, jinde 2000 c. Je top model smartfonu spotřební zboží (pak na baterii nezáleží ) 3 roky a nový model.? Pokud se týká paměťových karet, nesouhlasím, že podstatně ovlivní výkon.

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

9.5.2015 22:52

astromedia: Podívej se na to, jak tragicky zpracované produkty má Xiaomi, a jak kvalitní mám v PC to co mám.

Uni

Uni

10.5.2015 8:42

Janko: je to 1000, tedy u těch kvalitních, jinak je to 600-700 (“číňan”) apod.

jenda

jenda

10.5.2015 22:54

Všichni výrobci vidí úspěchy Apple, kdy telefony s nižším úložištěm uspokojí šetřílky, ale ostatní si tvrdě připlatí. Politiku Applu zkusilo kdysi HTC a se zlou se potázalo. Naopak Samsung na tom hodně profitoval, že SD zachoval. Teď si výrobci uvědomují, že pokud chějí udržet ceny telefonů, tak je potřeba vydávat telefony s malým úložištěm a žádat příplatek za větší. Povídačky kolem stability a rychlosti můžou být částečně pravdou, ale ve skutečnosti jsou marketingem. Proč je rozdíl v ceně mezi 32/64GB SD kartami 500kč a u vlajkových lodí rozdíl v úložišti 32/64GB vykoupen cenou +2-3tis???
Ještě k rychlosti SD karet. Stačí se podívat na testy na fotografických forech, kde se porovnávají rychlosti SD karet a jen při nahrávání videa v RAW je to problém. Rychlost u SD karet téměř nikdy nebyl problém.

gal

gal

10.5.2015 23:36

Já osobně bych si novodobý telefon bez možnosti rozšíření o jakékoliv úložiště nekoupil, mám S4 v ní kartu 64Gb. Základ 16Gb mě rozhodně nestačí, pokud chci využívat telefon na to co všechno umí. Pokud bych telefon chtěl jen na běžné telefonování tak si koupím úplně jiný za jiné peníze. Že kvalitní sdhc karta zpomaluje telefon, při dnešních výkonech procesorů v telefonech, je samozřejmě blbost.

uni

uni

11.5.2015 9:40

jenda: HTC nezkusilo vůbec nic, jako *** ti začali diktovat, že pokud chceš tento model, máš tuto kapacitu. Chceš jinou kapacitu? Tak si vyber jiný model. S tímhle se na trhu skutečně uspět nedá. Dále by bylo vhodné znát více problematiku flash úložišť, pak by ti došlo, že sice máš pravdu, ale pro telefony (nejen) je to argument mimo.
gal: Tak dneska je spíše téma SDXC a blbost to není.

Wulfher

Wulfher

11.5.2015 15:18

Já mám starou S3 s 32GB ROM – 6,5GB volného místa a k tomu mám microSD s 32GB – 5,64GB volného místa. Ano pokud bude mít mobil 128GB ROM tak SD kartu opravdu nepotřebuji :-) Jinak už jsem se setkal stím, že microSD karta mobil zpomalovala. Kamarád měl v mobilu S3 (16GB verze) starou 4GB kartu a mobil mu i po návratu do továrního nastavení celkem dost fest lagoval. Stačilo vyhodit starou Nokia microSD kartu a rázem běhalo všechno svižně jak má.

uni

uni

11.5.2015 15:53

Wulfher: ROM nechceš, tam by sis nic nezapsal:) Ad Samsung, ten je trochu specifický, potíže s napájením, jakési podivné skenování na pozadí a kdo ví co. Nicméně ano, je tak jak píšeš. Proto hovořím o tom, že na pam. kartě člověk má jen ty data, která potřebuje v danou chvíli (např. při přehrávání hudby). Ale pam. karta jako náhrada za mizernou vnitřní paměť je nesmysl. Jenže, když ti kde kdo strčí do telefonu 8/16GB nepoužitelné kapacity a pak začne nějak brutálně přesměrovávat aplikace na kartu, je to logicky problém.
Apple to řeší-žádné karty, MS to řeší-test a odmítnutí karty (ačkoli se obávám, že toto se nedostalo přes PR MS:…). U BB nevím jak to je. Android-totální bordel už na nejvyšších místech-Google:/

Michal Kuchta

11.5.2015 22:14

Zrovna minuly tyden jsem hodne jezdil na dovolene po Evrope. Potreboval jsem tedy mapy – ty samotne zabiraji bezmala 10GB. Kdyz k tomu pripocteme nejake aplikace (ktere jsou posledni dobou taky hodne nenazrane, takovy Facebook Messenger mi ve sprave aplikaci hlasi ze ma 87MB, a to jsou i mnohem jednodussi aplikace, ktere nepochopitelne zabiraji desitky MB mista) a dalsi potrebne veci, nema sanci se to do pomerne standardniho interniho uloziste o kapacite 8 nebo 16GB vlezt.
Takze pro me je pametova karta naprosta nutnost, doufam tedy, ze se vzdycky najde vyrobce, ktery se bude starat i o jine nez obycejne uzivatele. Ten moje penize dostane.

uni

uni

12.5.2015 7:40

Tak má to i svá pozitiva, renesanci dedikovaných přehrávačů. Mě také K920 dokopala (a sláva jí, je to fakt jinde). Akorát v době, kdy konečně začíná fungovat USB Audio, tak to zase výrobci zabijí kapacitou úložiště. Ach jo…

Yesbook

yesbook 0

14.5.2015 21:03

Aneb jak si další skvělý výrobce pod sebou podřezává větev. Karty systém nikdy nebrzdily, jak už bylo řečeno, appky do paměti, média na kartu a zpomalí to max při prvním hledání médií. Pokud něco systém brzdí, je to hardware a/nebo optimalizace. Jako kdyby řekli, že fleška brzdí počítač. Navíc bez slotu na kartu se vám výrazně snižuje konektivita, karty jsou skvělým vyměnitelným úložištěm právě jako fleška.
No, je mi fakt líto, kam se Xiaomi žene – nejdřív přestali s highendem v orzumné velikosti (okolo č,ž palce), teď uberou i karty a vyměnitelnou baterku (i když, baterka se překousnout dá), pak budou bez foťáku a nakonec se zbaví i displeje…

Shisco

Shisco

14.5.2015 21:05

Xiaomi? I ty, Brute?!

Jan33

Jan33

22.5.2015 14:40

Sbohem Xiaomi. Bylo si na seznamu potencionálních telefonů, tímto krokem se na něm neudržíš.
Chápu, že běh z interní paměti je rychlejší, ale kdo potřebuje rychlost, když má 0,5GB datový soubor s mapou, video, písničky, … bez karty ni ránu.

Lea

Lea

13.11.2015 12:18

Tak nevim, ale v momentě, kdy existují OTG disky, tak co s mikroskopickejma, snadno ztratitelnejma SD kartičkama :-)

RSS (komentáře k článku)