Xiaomi dnes oficiálně vstupuje na český trh skrz kamennou pobočku oficiálního distributora. Pokud již nějakou dobu sledujete téma oficiálního zastoupení Xiaomi, tak víte, že rádoby oficiálních zástupců této společnosti tady již bylo několik. Bohužel to byl ale jen marketingový boj „šedých“ dovozců, kteří pouze přeprodávali nakoupené zboží z Číny a nebáli se lhát a podvádět zákazníky.
Tentokrát je to ale jiné a Xiaomi si pro oficiální distribuci svých produktů vybralo společnost Beryko, která dobře zná český trh a může tak uživatelům nabídnout plnohodnotný servis se vším všudy. Co vše to znamená, a co to přinese? Bude se u nás Xiaomi oficiálně dařit? Zachová si zajímavé ceny? Jak to bude se servisem? Na to všechno jsme se snažili odpovědět. Níže pak najdete krátký rozhovor s Ondřejem Jirovcem, který je zástupcem první kamenné pobočky českého Xiaomi u nás.
Kde v ČR najdete první oficiální obchod Xiaomi?
V Praze hned u vstupu obchodního centra Atrium Flora na adrese Vinohradská 2828/151, nemůžete to minout. Z vašich reakcí víme, že mnozí z vás by si sice pod pojmem „oficiální zastoupení Xiaomi“ představovali velkou prodejnu se vším všudy a místo toho vás zde čeká pouze středně velký kiosek s několika prodavači. Otázkou je, zdali je to záměr. Vzhledem k tomu, že se obchod Xiaomi nachází hned u vstupu, projde zde takřka každý návštěvník obchodního centra, což může být přesně to co Xiaomi hledá.
Vyžádali jsme si potvrzení přímo od Xiaomi
Hi! My name is Jack Liu, regional PR manager at Xiaomi. I would like to confirm with you that the recently opened Mi Zone in Flora Mall Prague is authorized by us and is operated by our partner Beryko.
Zůstanou ceny Xiaomi výrobků i nadále tak příznivé?
Xiaomi se proslavilo hlavně dobrým poměrem cena výkon, podaří se to zachovat i teď, skrz oficiální zastoupení Xiaomi? My ve redakci věříme že ano, alespoň aktuální ceny tomu hodně nasvědčují. Je potřeba ale vzít v úvahu, že oficiální kanál každé značky zahrnuje krom rabatu pro obchodníky, i mnoho dalších poplatků, které „šedí překupníci“ moc řešit nemuseli. Dá se tedy předpokládat, že cena mírně poroste, ale úměrně tomu by měly růst i služby spojené s výrobky Xiaomi.
Jak to bude se servisem Xiaomi výrobků?
Dle dostupných informací víme, že veškerý servis telefonů zakoupených přes oficiální zastoupení Xiaomi, se provádí přímo v ČR a na rozdíl od šedivých dovozců má oficiální distributor přístup k originálním náhradním dílům přímo z továrny. Výrazně se tím zkracují čekací doby na vyřízení a reklamace. V redakci navíc věříme, že některé „uživatelské“ problémy se dají vyřešit přímo na místě, díky přímému kontaktu s Xiaomi profesionály.
Co to vlastně znamená „Oficiální Xiaomi distributor“?
Znamená to mnoho věcí, a to jak pro uživatele, tak neoficiální distributory. Xiaomi se snaží zvyšovat kvalitu služeb spojenou s jejími výrobky a eliminovat neoficiální dovozce, kteří „parazitují“ na jeho značce a nejsou schopní poskytnout služby na tak vysoké úrovni. Byť ale na druhou stranu právě tito neoficiální dovozci udělali Xiaomi v naších končinách jméno a nevědomky připravili půdu pro oficiální vstup. Cenová politika by se měla stabilizovat, měli bychom se dočkat kvalitnějších služeb a možná i většího sortimentu. Byť to bude hodně záležet na poptávce a síle trhu – jinými slovy kolik toho budeme nakupovat.
Rychlé otázky a odpovědi se zástupcem kamenné pobočky Xiaomi
Budete otevírat i další prodejny?
Rozhodně ano. Velmi brzo otevřeme v Praze Mi Store, který fanoušky značky Xiaomi potěší hlavně velkým výběrem produktů, ale i velikostí, která bude několikrát větší než Mi Zone stánek v Atriu Flora, zároveň bude součástí i servisní technik, který bude provádět opravy na počkání. Věříme, že je důležité, aby si zákazníci mohli před nákupem zboží vyzkoušet, proto se ještě letos dočkáte i mnoha dalších Mi Zone obchodů napříč celou ČR.
Plánujete rozšířit sortiment?
Momentálně vybíráme portfólio produktů, které budeme postupně uvádět na trh. Kromě známých powerbanek nebo fitness náramků, se můžete těšit i na sluchátka, routery nebo další chytrá zařízení.
Jste schopni poradit začínajícím uživatelům?
Ano, přímo na místě máme proškolené profesionály, kteří Xiaomi výrobky dobře znají a rádi pomůžou.
Nabízíte i něco exkluzivně?
Ano, například Xiaomi Mi6 nebo Mi Max 2 v globální verzi jsou exkluzivně k vidění pouze v nově otevřeném obchodě.
Je možné výrobky zakoupené na eshopu reklamovat na prodejně?
Vzhledem k velikosti stánku to zatím není možné, ale můžeme slíbit, že se zákazníci brzy dočkají autorizovaných servisů pod vedením našich partnerů, samozřejmě včetně Prahy.
A naopak z prodejny v servisu eshopu to bude možné?
Určitě, zákazníci mohou zasílat reklamace přímo na naše servisní středisko v Plzni.
Změní se teď Xiaomi trh u nás?
Na 100%. Rozšíříme síť poboček tak, aby i zákazníci, kteří běžně přes internet nenakupují, měli možnost vyzkoušet, že Xiaomi nabízí velmi kvalitní produkty s neuvěřitelnou cenou.
Jste rádi, že Xiaomi vstoupilo oficiálně na český trh?
Jak Petr Mišák poprvé spatřil informaci o systému Android, ještě netušil, že se mu stane osudným. V současné době je stav natolik vážný, že přestává… více o autorovi
Komentáře (18)
Přidat komentář