Xiaomi Mi Scooter Pro v redakci: jak se liší od M365?

Xiaomi Mi Scooter Pro první dojmy

Xiaomi Mi Scooter Pro je nástupce oblíbeného modelu Mi Scooter 2 neboli M365. Přináší několik zásadních vylepšení, po kterých uživatelé volali. Koloběžku začínáme nyní pečlivě testovat a tohle jsou naše první dojmy.

Jaké novinky přináší Xiaomi Mi Scooter Pro?

Na první pohled vypadají obě koloběžky stejně. Mi Scooter Pro je aktuálně dostupná pouze v černé barvě a má několik červených prvků navíc. Samotná koloběžka je o něco větší, takže bude vyhovovat vyšším osobám. První rozdíl, kterého si všimnete po zapnutí koloběžky je displej místo 4 indikačních diod. Ten umí zobrazovat stav baterie, režim jízdy (Eco, Drive a Sport) a stav baterie. Další změny se udály uvnitř.

Displej Xiaomi Mi Scooter Pro

Mezi hlavní novinky patří větší baterie umístěná pod podlahou koloběžky. Dojezd se zvýšil o 50% až na 45km, což samozřejmě otestujeme. Spolu s bateriemi vzrostl také výkon motoru Xiaomi Mi Scooter Pro. Ten vyskočil z 250W na 300W, respektive maximálních 600W. U klasické M365 bylo možné softwarově výkon zvýšit až na 1000W a určitě se můžete těšit na porovnání výkonu v recenzi. Maximální rychlost je opět omezena na 25km/h, aby koloběžka splnila podmínky pro provoz v EU. Stejně jako zvýšení výkonu bylo možné u M365 povolit vyšší maximální rychlost, i to vyzkoušíme.

Porovnání M365 a Xiaomi Mi Scooter Pro

Jaké jsou první dojmy po rozbalení?

Vzhledem k tomu, že jsem už nějaký čas vlastníkem Xiaomi Mi Scooter 2 (M365), nebylo balení velkým překvapením. Po rozbalení velké krabice je potřeba přichytit řídítka 4 šrouby, které jsou v balení a koloběžku nabít. Příjemnou novinkou je jiný kryt nabíjecího konektoru. U M365 se poměrně špatně vracel na své místo, Xiaomi Mi Scooter Pro ho má magnetický. Nabíjecí konektor je stejný. U M365 se objevoval problémový hliníkový zobáček ve skládacím mechanismu koloběžky, který rád praskal a až pozdější kusy měli ocelový. Tady je ocel již od začátku výroby. Ostatní věci jsou v podstatě stejné. Koloběžka se zapne stiskem tlačítka, dvojklikem se přepínají režimy, klikem za zapíná a vypíná světlo a podržením se koloběžka vypne. Pro další nastavení je potřeba aplikace Mi Home, případně alternativní aplikace.

První jízda na plný plyn

Hned první stoupnutí na koloběžku ve tme vyvolalo dva pocity mířící od rukou a nohou. Zaprvé se na Xiaomi Mi Scooter Pro mnohem lépe stojí, protože má širší plochu pro nohy. S určitou rezervou se dá jet s nohama vedle sebe a ne za sebou jako na M365. Zadruhé jsou to madla na řídítkách. Ta jsou na pohled podobná, jako má starší verze, ale nemají tak dobrý grip. Jednoduše řečeno úchop je u M365 jistější. Po zapnutí koloběžky se rozsvítil displej, kde jsem si zvolil režim sport a vyrazil do ulic.

Při první jízdě se nemohu ubránit srovnání se starší M365. Na režim Sport má Pro stejný odpich, jako na normální režim M365. Eco režim je velmi líný, režim D je něco mezi tím. Určitě očekáváte pár vět o tom, jak je Xiaomi Mi Scooter Pro zásadně výkonnější a rychlejší, ale opak je pravdou. Nebudu srovnávat s mojí M365, která má FW s maximálním výkonem 800W, ale porovnám to s koloběžkou mé přítelkyně, která je bez úprav. Ano, Pro je rychlejší, má o něco lepší odpich, ale trošku mi to připomíná moderní motory v autech, která mají vysoké papírové výkony, ale v reálu jsou takové udušené. Na závěr chci podotknout, že to byla opravdu první jízda a startoval jsem s 50% baterie, což má na výkon bohužel také vliv. Koloběžku budu dále intenzivně testovat, již u první M365 se trošku projevilo zajetí, takže věřím, že se výkon po pár km zlepší. Po několika ujetých kilometrech a plném nabití se konečně projevil vyšší výkon koloběžky. Je to určitě dobrá zpráva, na druhou stranu to naznačuje, že výrobce nepoužil extra tvrdé baterie, co by zvládaly podávat plný výkon v celém průběhu nabití.

Xiaomi Mi Scooter Pro na cyklostezce

K čemu je vlastně elektrická koloběžka?

Ačkoli název koloběžka naznačuje, že se jedná o odrážecí přibližovadlo, opak je pravdou. Elektrická koloběžka Xiaomi Mi Scooter Pro je spíše malý elektrický skútr. Jejím primárním účelem je dopravit vás pohodlně a bez námahy, což splňuje. E-Koloběžka je ideální parťák do města, pokud se chcete vyhnout kolonám a nebo se prostě jen přepravovat s větrem ve vlasech. Nezapomeňte, že e-koloběžka je hodnocena jako kolo a tak se s ní oficiálně nesmí na chodník.

Koloběžka na chodníku

Xiaomi Mi Scooter Pro cena

Cena verze Pro je o něco vyšší, startuje na ceně okolo 15 000 Kč, což je o 3 – 5 tisíc více, než stojí verze M365. Osobně si myslím, že příplatek za to určitě stojí, hlavně pokud využijete lepší dojezd a přijemný displej. Brzy se můžete těšit na plnohodnotnou recenzi včetně video recenze.

Co říkáte na elektrické koloběžky?

 

Lukáš Mrkvička
O Autorovi - Lukáš Mrkvička

Velký příznivce moderních technologií, který stále skáče mezi světem Androidu a světem nakousnutého jablka. Na každém si najde něco, co se mu líbí, ale nikdy… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (34)