Do Windows 11 přibude funkce, kterou nyní disponují pouze grafické karty!
- Zprávičky
- Tomáš Křišťál
- 15.2.2024
- 0
- Microsoft přichází se svou verzí možnosti upscalingu
- Tato alternativa by mohla být významnější, než si myslíte
- Na funkci můžete narazit v systému už teď
Technologií upscalingu rozlišení ve hrách stále přibývá. S touto revoluční myšlenkou původně přišla Nvidia, která ji pod názvem DLSS implementovala do svých grafických karet s označením RTX. Následovalo AMD a v reakci na to vyvinulo AMD FSR. Jeho hlavní výhoda byla podpora nesrovnatelně většího počtu GPUs. A zatím nejnovějším hráčem na poli upscalingu je Intel a jeho XeSS. Aktuální verze všech tří technologií využívají pro zvýšení renderovaného rozlišení velmi pokročilou AI, která obraz „dotvoří“, a potřebuje při tom výrazně menší množství výkonu, než kdyby se ve výsledné kvalitě renderoval bez ní. A na obdobném principu by měla fungovat i nová alternativa od Microsoftu.
Podívejte se na varianty upscalingu rozlišení ve hrách v praxi:
FSR vs DLSS vs XESS!! Which Upscaler is Best and When to Use Each One
Uživatel Xka „PhantomOcean3“ tuto funkci našel v rámci nejnovějšího testovacího buildu Windows 11. Nemůžete ji zde ovšem standardním způsobem spustit a Microsoft ji zatím ani oficiálně nepotvrdil. Všechno ale nasvědčuje tomu, že bychom se mohli s touto další alternativou k DLSS setkat již v rámci nedávno oznámené velké aktualizace, Windows 24H2, která vyjde pravděpodobně ke konci letošního roku.
Version 24H2 will have an AI "Super Resolution" feature, as previous reports mentioned. Here are some settings for it in Graphics settings – a default toggle and per-app options. (26052) pic.twitter.com/fI9t4ksTWH
— PhantomOcean3 ? (@PhantomOfEarth) February 10, 2024
Zatím ovšem nemáme žádné další informace, takže nevíme, zda bude potřeba mít pro tuto funkci nějaký specifický hardware, ani jakým způsobem bude pro nás hráče přínosná. Na rozdíl od DLSS a ostatních uvedených technologií půjde ovšem o funkci již nativně implementovanou v OS Windows, díky čemuž bychom se mohli dočkat vizuálního vylepšení i u her, které jiné alternativy upscalingu nepodporují. Také starší hry by tak mohli být výrazně hezčí a námi dříve hrané tituly vypadat konečně téměř tak dobře, jak si je z prvních průchodů pamatujeme.
Myslíte si, že bude mít tato technologie úspěch?
Tomáš je už od dětství fanouškem IT, především v oblasti chytrých telefonů a počítačů. Jeho první smartphone byl Samsung Galaxy Mini S5570i, postupem času však… více o autorovi
Komentáře (0)
Přidat komentář