Autonomní vozy Waymo se mění v pojízdné špiony. Kamery budou sbírat vaše soukromá data Hlavní stránka Zprávičky Síť samořiditelných vozů v amerických městech Waymo chce využívat data z interiérových kamer vozů Chce tak učinit pro účely trénování generativní umělé inteligence a využívání dat k personalizaci služeb Pasažéři mohou nesouhlasit - ale jen částečně Sdílejte: Pavlína Čížková Publikováno: 9.4.2025 22:00 Žádné komentáře 0 Waymo – známé svou sítí samořiditelných vozů v amerických městech – se podle zjištění výzkumnice Jane Manchun Wong chystá využít data z interiérových kamer svých vozů. A nejen to – část těchto údajů může být využita i pro personalizaci reklam. Zjištění pochází z neveřejné verze připravovaných zásad ochrany osobních údajů, kterou Wong zachytila. Společnost se k těmto změnám zatím veřejně nevyjádřila. Podle návrhu nových zásad ochrany osobních údajů by společnost měla mít možnost využívat videozáznamy z interiérových kamer a data propojená s konkrétní identitou uživatele. Proč? Pro účely trénování generativní umělé inteligence. Zároveň dokument zmiňuje možnost využít tato data k personalizaci služeb, reklam a nabídek. V digitálním světě je to sice běžné, ale ve spojení s kamerami uvnitř vozidla to může působit poněkud zneklidňujícím dojmem – oprávněně. Waymo dává pasažérům možnost nesouhlasit – ale jen částečně Podle dokumentu by uživatelé služeb Waymo měli mít právo odmítnout sdílení dat s třetími stranami a / nebo zakázat využití osobních údajů (včetně videa z kabiny) pro trénink AI modelů. To však jen za předpokladů, že daný souhlas není „nezbytný pro fungování služby.“ Otazníků je zatím více než odpovědí, a je potřeba počkat na reakci společnosti Waymo. Společnost aktuálně provozuje přes 200 tisíc placených jízd týdně v USA – pro porovnání, před dvěma lety šlo přitom jen o 10 tisíc jízd týdně. Proč to má tedy Waymo zapotřebí? I přes zmíněný růst ale Waymo stále pravděpodobně nevydělává. Alphabet (mateřská společnost Googlu) do společnosti minulý rok investovala 5 miliard dolarů, přičemž zvenčí přišlo ještě 5,6 miliardy dolarů. Waymo ale stále platí příliš vysoké náklady – vozový park, údržbu, nabíjecí infrastrukturu i výzkum a vývoj. Společnost je navíc účetně vedená jako součást prodělečné kategorie ve finančním výkazu Alphabetu. Tento krok je tedy zřejmě hledáním nové cesty, jak monetizovat provoz svých autonomních aut – ať už skrze data, nebo reklamu přímo ve voze. Otázka zůstává: Jak daleko byste byli ochotni nechat AI zajít výměnou za pohodlí bez řidiče? Zdroj: TechCrunch, X O autorovi Pavlína Čížková Pája nemálo kdy slýchá, že vypadá, jako by do přítomnosti přišla z cyberpunkového budoucna. Nejen svou prezentací, ale i svými zájmy dává veřejnosti každý den… Více o autorovi Sdílejte: Žádné komentáře Vložit komentář AI Chytrá Auta Umělá inteligence Mohlo by vás zajímat Android Auto dostane schopnějšího asistenta! Takto (zhruba) vypadá Gemini v akci Adam Kurfürst 9.1. Fotky Google dají uživatelům větší kontrolu, chyby AI půjde opravit Libor Foltýnek 10.1. Roztomilý robůtek od Samsungu zamíří do domácností. Malý AI asistent pomůže zahnat nudu i samotu Jana Skálová 9.1. Předpověď počasí vstupuje do nové éry. Google představil převratnou technologii a uvolnil ji zdarma Jakub Kárník 6.12.2024 RTX 5070 nabídne výkon vlajkové RTX 4090! Nvidia odhalila novou generaci grafických karet, známe české ceny Jakub Kárník 7.1. Google uhodil hřebíček na hlavičku. Novou funkci Gemini si uživatelé zamilovali a teď je navíc ještě lepší Adam Kurfürst 16.11.2024