Menu

Vadí vám výřez v displeji? Může to být i horší, jak ukázal Huawei

Výřez v displeji je jen dočasné řešení, než se technologie dostane tak daleko, aby mohli výrobci telefonů tvořit opravdové bezrámečkové telefony. Vivo a Oppo se rozhodli jít cestou s vysunovacími fotoaparáty. Samsung zatím na výřez nepřešel a Huawei už představil mnoho telefonů s výřezem. Brzy se ale můžou posunout dále a spíše horší cestou. Podle korejských médii plánuje Huawei nahradit výřez doslova dírou v displeji.

Ukončí nový telefon společnosti Huawei výřez v displeji?

Korejská média v těchto dnech přinesla zprávu o tom, že Huawei chystá 6,39 palců velký smartphone, který má podivný design. Tou nejpodivnější věcí je díra v displeji. Přesněji řečeno jde stále o výřez, akorát je ze všech stran obehnán displejem. Do této díry se vloží selfie kamera. Jde o poměrně podivné řešení.  Nezískáte o mnoho více místa, než kdyby se použil podobný výřez jako třeba u Essential Phone.

huawei vyrez v displeji dira nahrada

Navíc by se mohly objevit problémy s aplikacemi, který by si nemusely poradit s novým prvkem. Není také jasné, jak přesně chtějí využít prostor navíc. Jednou z možností je samozřejmě to, že se Huawei bude chlubit poměrem displeje k tělu telefonu. Ze zprávy jsme se dále dozvěděli, že telefon má mít 6,39 palců velký displej a na trh má být uveden v Q4 2018. To odpovídá i dříve uniklým plánům společnosti Huawei.

Líbí se vám tohle řešení, nebo vám přijde výřez lepší?

Zdroj: gsmarena.com

 

Komentáře

AdamChovanec

AdamChovanec -42

20.7.2018 18:18

Já raději výřez. Toto řešení se mi vůbec nelíbí

Vindis

vindis 3

20.7.2018 19:30

Vy toho naděláte. Vždyť ta díra je jen obyčejný výřez. Tak se podle toho také bude chovat.
Tak jakýpak problém s aplikacemi. Ten prostor se vyplní stavovou lištou, jako je dnes. Jen tam pro stavovou lištu bude více místa.

Tetrev

Tetrev 8

20.7.2018 22:17

Za mě je pořád nejhezčí tenký rámeček ve stylu Samsungu. S9 je krásná, elegantní… Ty kousance vypadají proti tomu hrozně nedodělaný.

Cardi

cardi -324

21.7.2018 8:19

vindis: a už je tady porvni co to obhajuje :D jiste takže si koupíš mobil a stejně to zakryješ že? :D a to se vyplatí :D
Tetrev: Souhlas :)

Sheldon

Sheldon 2

21.7.2018 8:30

…nerozumím všem těm – hlavně “cardi”, že odsuzují výřez.
Někomu se líbí, někomu ne, ale určitě nebudu pořád někomu něco vnucovat…

Qwertz5

Qwertz5 -1

21.7.2018 10:56

Je to jen patent a koncept pochybuji o reálném nasazení

Vindis

vindis 3

21.7.2018 11:19

cardi: Víš ono se to má takto. Kdo nemá mobil s výřezem, tak to bude vždy odsuzovat. Tak to je vždy. Odsuzuji jen ti, co to v životě neměli v ruce. Jakmile onen mobil budou mít a začnou používat, tak naprostá většina řekne, že ten výřez vůbec nevadí, ba z něj mají výhodu. Ten nevyužitý prostor je určen pro stavovou lištu a tam se to náramně hodí. Zbytek obdélníkového prostoru je určen pouze obsahu, který zabere větší plochu než mobil bez výřezu.
Ale, jak píše Sheldon, každý má jiný vkus, někomu se to líbí, někomu ne. Pořád je na výběr.

Wolfsteen

wolfsteen -1

21.7.2018 16:54

Já bych klidně mohl mít bezrámečkový telefon i bez výřezu. Debilní selfíčka nedělám, takže přední kameru vůbec k ničemu nepotřebuju. Škoda, že to ještě žádného výrobce nenapadlo – model bez přední kamery.

Strny

strny -16

22.7.2018 6:37

Vindis: pak jsou takoví, kteří si ten hnus, po kterém příští rok neštěkne ani pes za těžké peníze koupí a v diskuzích budou obhajovat jak super věc ten applí okopírovaný prvek je.

Cardi

cardi -324

22.7.2018 8:30

strny: přesně tak do teďka nevidím jediný přínos si mobil s touto kravinou koupit :X
Sheldon: ano odsuzuji neco co nema zadny smysl :)
vindis: prosím tě ale ono to zadnou výhodu fakt nemá :) koho jsem s tím videl mel to schované jako klasickou lištu tak na co to je? na ho… a neříkej že ne. Jak píše strny za chvíli po tom ani pes nestekne

Jinak nikomu nic nevnucuji na to pozor .-)

Alfons

Alfons 8

22.7.2018 13:17

Ne, opravdu se nejedná o výřez proboha :-D To ste se všichni pomátli? Už jsem to psal i na ostatních webech, jelikož články se jako vždy pouze kopírují. Opravdu si myslíte že by výrobce uvažoval na takovou kravinou? Kde z toho obrázku Vám vyplívá že jde o výřez prosím?? Samozřejmě to znázorňuje objektiv pod zobrazovačem. Daleká budoucnost ale jistě reálná a praktičtější než výřez.

Getmeknown

getmeknown -2

22.7.2018 14:45

Sheldon: Vnucovanie je reklama sama o sebe. Hudba, preferencie, vkus to všetko je vám aj mne vnútené, máločo sa prejavuje vo forme genetickej informacie. Nič z toho čo okolo seba vidíte totiž nie je prirodzená potreba ale umelo vytvorená. Preto sa Američania cítia ako stroje, keď nemáte ideál a prestanete racionálne hodnotiť následky svojich činov, stratili ste slobodnú vôlu. Len uspokojujete svoje potreby ako zviera.

Takže, to či sa vám to páči alebo nie nie je vaše rozhodnutie, je to výsledok stimulácie zmyslov a faktu, že každý mozok reaguje inak na určité tvary a farby; poprípade mozok hodnotí čisto subjektívne na základe nejakej závislosti. :)

Getmeknown

getmeknown -2

22.7.2018 14:52

Slobodná vôla nespočíva v možnosti vybrať si, či si oblečiem červenú alebo žltú, či si kúpim mobil s výrezom alebo bez. Tieto veci mozok vyhodnocuje bez našeho vedomia a tak je riadit sa podľa vizuálne vzhľadu rovnaké, ako sa zbaviť svojprávnosti.

Slobodná vôla spočíva v možnosti vybrať si, kt. potreby uspokojím a kt. nie. A prečo tá esej? Pretože to, či sa vám výraz páči alebo nie je už dávno vnútené. :)

Getmeknown

getmeknown -2

22.7.2018 16:34

Z technického hľadiska neexistuje fotoaparát, kt. by nepotreboval objektív (klasický). Objektív nemôže byť pod pixelom displaya, takže jediná možnosť by bola vyrobiť absolútne neutrálny pixel (o inej reálnej v danej koncepcii neviem). Tam nejde iba o priesvitnosť ale takýto pixel by nesmel nijak ovplyvniť a lámať svetlo, zároveň by však kusel byť schopný svetlo lámať (produkovať). V pravidlách logiky je nemožné niečo také vyrobiť takže ak aj, tak fotoaparát pod predným displayom je koncept ďalekej budúcnosti – takáto technológia by už prakticky musela poprieť zákony, na základe kt. fungujeme. Zoberme si len taku čítačku otlačkou prstov, kt. funkčnosť pod displayom je na hranici možností riešenia a to je ďaleko jednoduhší princíp (vyriešiť sa to dá ale za cenu viacerých podstatných negatív).
Je ešte jedna možnosť – poprieť funkciu fotónov a vyrobiť fotoaparát, kt. by ich nemusel zachytávať (reálne, že?).

Ľudia absolútne nechápu zákonom fyziky a potom si myslia, že vyrobíme niečo, čo tieto zákony popiera. Veď nedokážeme vyrobiť ani prvky, z kt. sa technológia skladá, musíme ich ťažiť. Už sa zobudte z toho marketingu a naučte sa uvažovať reálne. Doteraz zákony len kopírujeme, absolútne netušíme ako ich zmeniť a ani nikto nikdy nemal adekvátnu myšlienku. Tam už predstavivosť nefunguje, nemôžete výtvorom zmeniť podstatu.

Alfons

Alfons 8

22.7.2018 19:06

Dost protáhlá odpověď, ale ok, souhlasím, tvůj výklad dává smysl a je pádný …. nicméně i tak jsem přesvědčen že tento koncept (nikoliv záměr nebo skutečný patent, jak to asi měla na mysli redakce) měl zobrazovat tuto zcela fyzicky nereálnou záležitost :-D Protože výřez v zobrazovači jen pro změnu zas o pár milimetrů jinde, to už by fakt někomu šplouchalo na maják.
A nemyslím si tedy že je tato věc až tak daleko od pravdy. Poměřovat fyzikální zákony a problematiku soudobé technologie, to bylo zcestné v každé době, stejně tak i v té naší. To co bylo před 15ti lety jen úsměvné a nestačila k tomu ani lidská fantazie abychom si to dovedli správně představit, je dnes v rukou každého školáka. Podívejte se na koncepty mobilních telefonů jak si je lidé i odborná veřejnost představovala v roce 2000 a dříve, a porovnejte s realitou ;-) A to včetně samotných technologických prvků.
Souhlasím že foton je základen pro vytvoření snímku (na objektiv dopadá světlo atd) …. rozhodně ale nesouhlasím že není možné vyrobit displej, který ve vypnutém stavu nebude stejně průhledný jako sklo ve vašem autě. Zatím ne, ale to bude věc pár let, maximálně. Transparentní plnobarevné displeje byly součástí už loňského cesu. Mrkněte na videa.

Strny

strny -16

22.7.2018 21:47

Huawei :D první kopíroval iPhone, pak kopíroval iPhoneX, teď s velkou slávkou kopíruje essential phone :D

Getmeknown

getmeknown -2

23.7.2018 9:07

Chápem ako to myslíte. ;) No ušiel vám princíp vývojovej špirály. Všetko čo sme doteraz robili sa odohrávalo v pravidlách logiky a tak každá technológia neprináša len zlepšenie ale aj ďalší, hlbší problém. Momentálne sme na hranici toho, čo možno zmyslami všeobecne vnímať. To, čo dokážeme ovplyvniť tvorí len 5% hmoty vesmíru, momentálne tak ten “big bang” okolo technológie udržuje už len marketing.

Jedna vec je vyrobiť display priesvitný a druhá vyrobiť display, kt. by nelámal svetlo smerujúce k objektívu. Predpokladám, že to bol koncept využívajúci biologické prvky ale to sú všetko technológie, kt. sú far away od nejakej komplexne funkčnej formy.

Prvky poznáme ako dlho a hoci sme nejake radioaktívne vyrobili, tie prírodné nedokážeme syntetizovať a ani netušíme ako na to.

Radim_stehlk

Radim Stehlík -3

23.7.2018 9:08

je prostě potřeba aby s tím přišel Apple, pak to ovečky budou vynášet do nebes jako tu nejlepší věc. A teprve potom to začnou dělat ostatní.. BOHUŽEL

SeppWinkler

SeppWinkler 17

23.7.2018 12:54

Mne sa výrez páči a nie preto, že ho prvý použil Apple. Konečne zaujímavý a aj funkčný prvok, ktorý oživí nudné obdĺžnikové zariadenie. Haterov nechápem, keď sa im výrez nepáči, nech si vyberú telefón bez výrezu. Tí, ktorým sa výrez páči, nech si zase vyberú z telefónov s výrezom. Žiadny problém, zariadení je také množstvo, že si môže vybrať každý.

RSS (komentáře k článku)