Unikla nová verze Obchodu Play s novým vzhledem!
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 21.3.2013
- 13
Během více než čtyř let existence repozitáře aplikací a obsahu společnosti Google došlo již několikrát ke změně designu klientského programu. Současná verze vypadá nesporně o mnoho lépe než ta původní, ale stále má ještě poměrně daleko do moderního stylu a la „Holo UI“, který Google postupně nasadil skoro ve všech svých produktech. Firma si je toho očividně dobře vědoma – tedy alespoň soudě dle nedávno uniklého (nebo „uniklého“?) balíčku APK, obsahujícího alfa-verzi Obchodu Play s číslem 4.0.16.
Jako prvním se interní testovací verze aplikace dostala do rukou redaktorům serveru Android Police, kterým ji údajně poskytl anonymní zdroj s podmínkou, že se soubor nedostane ven a zůstane pouze v redakci. Zdroj ale údajně nebyl proti zveřejnění snímků aplikace a dokonce ani pořízení videa, takže se můžeme podívat, co nového přinese příští verze Obchodu Play. Samozřejmě je otázkou, zda skutečným záměrem není získat odezvu odborné i laické veřejnosti na novou verzi ještě před uvedením, nicméně to už zabíháme do světa nepříliš pravděpodobných konspiračních teorií.
V této verzi sice ještě zcela nefunguje domovská obrazovka, přesto již můžeme vidět celkové změny, které vývojářský respektive designerský tým provedl. Sekce jsou barevně rozlišeny a v příslušné barvě jsou i některé prvky:
- aplikace – zelená
- filmy – červená
- knihy – modrá
- hudba – oranžová
V současné verzi Obchodu Play dominuje ve všech sekcích typická zelená „androidí“ barva, takže uživatel by měl s novou verzí získat lepší vizuální přehled o tom, kde se aktuálně nachází. Na horním pruhu se nachází jakási textura, která mu rozhodně nepřidává na kráse, nicméně můžeme doufat, že vývojáři na tomto ještě zapracují, případně tento nápad shodí ze stolu.
Že jde o teprve relativně brzkou verzi aplikace, potvrzuje například nejednotnost ikonek, jež jsou v některých sekcích bílé a velmi jednoduché, zatímco na jiných místech jsou barevné. V tuto chvíli není jasné, která verze se objeví ve finálním sestavení.
Významné změny se dočkaly seznamy produktů (aplikace, knihy, …) – každý takový prvek je nyní ve stylu karet Google Now, přičemž na každé kartě je tlačítko se třemi tečkami – známý symbol pro vyvolání kontextové nabídky. V tomto případě obsahuje dvě položky: koupit, nebo přidat na seznam přání. V závislosti na orientaci přístroje a sekci se může mírně změnit vzhled s použitím jednoho, dvou nebo tří sloupců.
Nový Obchod Play také zcela opouští původně tmavě šedé a černé grafické prvky, které jsou v současné verzi k vidění v horní části aplikace. V budoucnu budou všechny elementy (včetně panelu akcí a některých ovládacích prvků) světle šedé. Je to další krok k tomu, aby aplikace vypadala jednodušeji, odlehčeněji a moderněji.
Změna barev a zjednodušení se dotkla také dialogu pro nákup.
Analýza zdrojového kódu aplikace ukázala, že alfa-verze se z funkčního hlediska absolutně neliší od Obchodu Play 3.x. Vypadá to, že se Google tentokrát rozhodl investovat čas a prostředky do vnějších změn této významné aplikace.
Obecně lze říci, že Obchod Play verze 4.0.16 vypadá možná trochu nezvykle, ale jde o krok správným směrem. Můžeme předpokládat, že dosud zjištěné nedostatky budou opraveny ještě před vydáním finální verze.
Asi nejvíce (nejen) vás bude zajímat, kdy bychom mohli dočkat nového Obchodu Play. Vězte, že pravděpodobně bude představen spolu s nejnovější verzí operačního systému na Google I/O 2013 v květnu.
Zatím se můžete nasytit prvních dojmů ve více než šestiminutovém videu, pořízeném redaktory serveru Android Police.
Preview: Google Play Store Version 4.0
Zdroje: YouHTC a Android Police.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (13)
Přidat komentář