„Lidé nepotřebují neomezené tarify,“ tvrdí šéf největšího operátora v USA

neomezene_tarify_ico

Česko si díky argumentaci některých výrobců získalo status „specifického trhu“. V praxi se to projevuje tak, že zboží a služby, které v zahraničí pořídíte za nižší ceny či vyšší kvalitě, jsou u nás v některých případech dražší či horší. Dotčené společnosti pak často argumentují tím, že Česká republika je „specifický trh,“ proto nám dodávají a prodávají „specifické zboží“. Se svérázným přístupem k zákazníkům se však můžeme setkat nejen u nás. Americká média probírají tvrzení generálního ředitele společnosti Verizon (největší mobilní operátor v USA) Frana Shammoa, podle kterého lidé nepotřebují neomezené tarify.

Redaktor serveru Android Authority John Dye začíná svůj kritický článek konstatováním, že americký T-Mobile učinil v posledních letech několik kroků, kterými se snaží nabídnout svým zákazníkům to, co chtějí. Strategii Verizonu však hodnotí slovy, že „nejlépe ví,“ co je pro jeho zákazníky dobré. Důvodem k negativnímu postoji je vystoupení generálního ředitele společnosti na investorské konferenci, kde v podstatě oznámil, že operátor ví, co zákazník potřebuje, lépe než on sám. Konkrétně mělo z úst Frana Shammoa zaznít: „Konec konců lidé nepotřebují neomezené tarify.“

Fran Shammo je přesvědčen, že lidé nepotřebují neomezené tarify Fran Shammo je přesvědčen, že lidé nepotřebují neomezené tarify

Potřebují zákazníci neomezené tarify, nebo ne?

Shammo je zjevně dobrý manipulátor, neboť jako jednu z hlavních výhod své firmy uvedl, že na rozdíl od konkurence jsou tarify Verizonu jednoduché, snadno pochopitelné a svěřují rozhodnutí do rukou uživatelů. Ačkoli tento operátor nabízí jen balíčky s limitem na přenesená data, uživatel dostává možnost tetheringu (tato funkce nebyla v USA tak běžně dostupná, jako u nás) a streamování videa bez přiškrcení rychlosti. „Věříme, že to je více zákaznicky orientované,“ řekl Shammo.

Situace na americkém trhu je taková, že v podstatě všichni konkurenti Verizonu v nějaké podobě nabízejí neomezené tarify. Sprint a T-Mobile poskytují zcela neomezená data (s určitými omezeními) a AT & T má neomezený datový balíček, ke kterému zákazník dostane také DirecTV. Investoři tedy chtěli vědět, jestli se Verizon bude přizpůsobovat těmto změnám.

Později v průběhu konference, promluvil Shamo o motivacích ohledně neomezených datových tarifů. Nejde tolik o to, co zákazník potřebuje, ale o to, že „Nemůžete vydělávat peníze na neomezeném světě videí“. Na účet klientů, kteří projevují zájem o neomezené tarify konkurence, pak prohlásil, že „mají tendenci to zneužívat“ vysokými objemy přenesených dat.

Verizon má na americkém trhu před konkurenty takový náskok, že se nemusí nutně ohlížet na nutnost uspokojení preferencí svých zákazníků. Díky svému dominantnímu postavení zatím může hrát hru, která je v jeho prospěch. Konkurenci však vnímá a Shammo ujistil investory: „Pozorně sledujeme naše konkurenty. Budeme v případě potřeby reagovat“. Mezi řádky lze tedy vyčíst: „Možná nakonec přijdeme s neomezenými plány, ale až tehdy, kdy to bude naprosto nevyhnutelné.“

Co si myslíte o tvrzení a postoji šéfa největšího amerického mobilního operátora? Potřebují, nebo nepotřebují uživatelé neomezené tarify? Liší se přístup českých operátorů od amerického Verizonu? Pokud ano, čím? Podělte se o své názory v diskuzi pod článkem!

Zdroj: androidauthority.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (26)