TOPlist

Instagram a Facebook bude zpoplatněn. Zavádí předplatné pro odstranění reklam

Meta zavádí předplatné pro Facebook a Instagram
  • Na sociální sítě Facebook a Instagram přibyde předplatné
  • Bude stát 9,99 €/měsíc na webu nebo 12,99 €/měsíc na iOS a Android
  • Od 1. března 2024 bude poplatek i za každý další účet propojený v Centru účtů

S nástupem streamovacích platforem si získala forma měsíčního předplatného ve světě oblibu. Nyní se k tomuto trendu připojuje řada i sociálních sítí. K hnutí se přidávají i svěřenci Mety. Spouští placené předplatné, které odstraní reklamy.

Reakce na obavy Evropské unie

Meta reaguje na regulace Evropské unie týkající se cílení reklam a shromažďování dat zavedením nového předplatného. Toto opatření nabízí uživatelům možnost zvolit si mezi bezplatnou verzí služby s cílenou reklamou a placenou verzí bez reklam. Meta věří, že tímto způsobem lépe a jasněji splní evropské požadavky na ochranu dat, zahrnující Zákon o digitálních trzích a GDPR.

Nemusíte se bát, bezplatný přístup zůstane

Bezplatný přístup ke službám, i když s reklamami, zůstane stejně jako původně. Meta dbá na svůj závazek dodržení evropských předpisů a dále bude nabízet bezplatný přístup pro ty, kteří platit nechtějí. Slíbila také, že pro neplatící uživatele zůstane vše beze změny s dostupnými stávajícími nástroji pro předvolby reklam.

Meta introduces ad-free subscription service in the EU

Meta introduces ad-free subscription service in the EU

Bez reklam jen za poplatek

Předplatné bez reklam bude dostupné pouze pro osoby starší 18 let v EU, zemích EHP a ve Švýcarsku. V začátku bude platit pro všechny propojené účty na Facebooku a Instagramu, s postupným zavedením příplatku za propojené účty. Hlavní výhodou je také závazek společnosti Meta, že data předplatitelů nebudou použita pro cílení reklam.

Bude stát 9,99 €/měsíc na webu nebo 12,99 €/měsíc na iOS a Android. Od 1. března 2024 za každý další účet propojený v Centru účtů zaplatí další poplatek 6 € v Centru účtů a 8 € v systému iOS a Android.

 

Meta jasně vyjadřuje, že i nadále preferuje reklamami podporovaný model, který tvoří základ jejích platforem. Hodně uživatelů v minulosti již podobný produkt vyžadovalo, jelikož produkty Mety sledují online aktivity a cílí reklamy na základě uživatelského chování. Nyní bude zajímavé sledovat, jestli uživatelům stojí za to sáhnout do kapsy, jen aby se vyhnuli neustálému sledování a reklamám.

Uvažujete o zakoupení předplatného?

Zdroj: About FB, The Verge

Zuzana Přibylová
O Autorovi - Zuzana Přibylová

Od dětství ji fascinovaly nejnovější technologie, počítače a veškeré druhy herních konzolí. S PlayStationem 1 a později Xboxem 360 začala její vášeň pro herní svět,… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (1)