Menu

Proč nová Honda Civic s Androidem nezaujme?

Po veletrhu mobilních technologií Mobile World Congress proběhla na evropském kontinentě další významná akce – autosalón Geneva Motor Show, kde největší světoví výrobci automobilů každý rok v březnu předvádějí to nejnovější a nejlepší na čtyřech kolech pro následující rok. Jedním z vystavujících byla i japonská automobilka Honda, která již v říjnu oznámila svůj záměr přinést Android a Tegru do svých automobilů.

Úvodní nadšení ale poměrně rychle vychladlo, když redaktoři serveru Android Central vyzkoušeli celý zábavní systém v akci. První kritickou poznámku vznesli na verzi systému, neboť Honda namísto specializované verze Android Auto použila dnes již notně zastaralý Android 4.0 Ice Cream Sandwich. S uživatelem bude komunikovat prostřednictvím sedmipalcové obrazovky, která sice prý nevypadá špatně, nicméně má poměrně nízké rozlišení. V nabídce aplikací je například hudební přehrávač či internetový prohlížeč (připojující se k webu skrze mobilní telefon majitele), k systému je možné připojit iPad či přehrávat multimédia přes HDMI. Od auta pro rok 2015 bychom přeci jen očekávali o něco víc.

Redaktor AC Richard Devine konstatuje, že Honda nepředvedla nic světoborného. Na jedné straně je sice pěkné, že si do auta můžete instalovat aplikace, na straně druhé by to šlo ale udělat podstatně lépe. Provedení v novém Civicu je pomalé, neohrabané a nabídne v podstatě stereotypní uživatelskou zkušenost.

Honda tak ukázala, že je pro ni Android spíše vedlejším produktem – sama totiž neudělala se systémem skoro nic, čím by nadchla, nebo alespoň zaujala. Určitě by udělala lépe, kdyby pro svůj krásný hatchback použila jako OS Android Auto.

Zdroje: Android Central.

 

Komentáře

teekex

teekex

16.3.2015 10:27

Trochu to vypada, jakoby Honda koupila nejakou after-market navi/radio na aliexpressu a napasovala do sveho auta :-)

Irun66

z aplikace
16.3.2015 11:58

Mi by stačilo, kdyby se to zařízení sparovalo s mobilem. Proč bych měl do auta instalovat nějaké další appky??

Kladivo

Kladivo

16.3.2015 12:09

Irun66: Je zaujimave, ze prave tento najrozumnejsi kocept (pripojenie smart zariadenia a jeho zrkadlenie na palubnu dosku) je presadzovany prave na lacnejsich vozoch (Skoda Fabia). Pricom je to jedina zmysluplna cesta do budocnosti, pretoze auto moralne zastarava podstatne pomalsie ako multimedialna a navigacna elektronika v nom na pevno zabudovana. Je otazkou casu nez vyrobcovia aut pochopia, ze jedina cesta je prezentacia zakladnych a najdolezitejsich informacii na palubnej doske (auto musi byt pochopitelne pouzitelne aj bez smart zaraidenia) a moznost pripojenia lubovolenho smart zariadenia, jeho zrkadlenie na palubny display a dodanie aplikacii pren (integracia s OBD). A to, samozrejme multiplatformne (Android, iOS, Windows…). Vsetko ostatne su hlupsoti, zastarane na dva roky starom aute.

Wincenso Skanko

Wincenso Skanko

16.3.2015 12:46

:D

Wincenso Skanko

Wincenso Skanko

16.3.2015 12:51

sorry…….ale jestli někdo čekal že auto bude mít multimediální centrum jako ten nejnovější mobil nebo tablet na trhu dnes….tak je asi něco špatně :D většinou to trvá než se takový auto dostane z fáze přípravy do výroby :D bych teda řekl já mno :)

orel

orel

16.3.2015 13:45

zrcadlit to umí :) nevím, proč to není v článku zmíněno, přitom stačí mrknout na stránky hondy
jen škoda toho rozlišení…

“Displej Honda CONNECT nabízí nepřeberné možnosti připojení, díky kterým můžete zůstat na příjmu
i na cestách, například pomocí funkce připojení Wi-Fi* nebo mobilního Wi-Fi routeru.
7” dotykový displej Honda CONNECT si můžete individuálně přizpůsobit svými oblíbenými
fotografiemi. S aplikací AhaTM radio si také snadno můžete vybrat hudební doprovod svých cest.
Máte možnost poslechu oblíbené hudby vysílané přes internetové hudební služby a rozhlasových
programů z celého světa, například zpráv, počasí, sportovních přenosů, podcastů a audioknih.
Přes technologii Bluetooth můžete připojit svůj smartphone k systému „hands-free“ ve vozidle.
Na dotykovém displeji můžete dokonce procházet internet**.
Displej Honda CONNECT podporuje také technologii MirrorLink***.”

lolek

lolek

z aplikace
16.3.2015 14:42

protože je to Honda!

optimas

z aplikace
16.3.2015 15:00

lolek Honda zaujme ale ten android nezaujme

prazskyhovado

z aplikace
16.3.2015 15:39

mam taky hondu sice CRV ale pokud jde o standartni vesyavbu od hondy tak to stoji za prd.V prodejne me prodejce rekl at yam dam neco neoriginalniho,dal sem Zenec a celkem spokojenost
jen sem musel vymenit repraky a pridat basak do kufru a do tunelu pod fofrklacek dat zesilovac.Ted to uz hraje

prazskyhovado

z aplikace
16.3.2015 15:40

omlouvam se za preklep

FAKTUZMETEDZACINATESTVAT

16.3.2015 17:21

Nezlobte se na mě, ale verze androidu 4+ je dostačující a na 10″ display by postačilo i rozlišení 720×480 … jedná se o systém do auta, ne něco na čem budete retušovat své uhrovité tváře a pomoci sociálních sítí sdílet na internet. Každý kdo má dotykový display v autě ví, že je a vždycky bude na ho*no … sám bych raději upřednostnil štelování podvozku a další věci manuálně než to hledat někde v nabídce, a to mám podotýkám asi nejlepší dotekový systém, který se v současnosti do aut dává. Display je opravdu jen na navigaci místo telefonu + když si přes to budu moci udělat diagnostiku, budu spokojen. Více nepotřebuji. Za jízdy je a vždycky bude nejpraktičtější manuální ovládání a to i hloupého rádia a přepínání stanic či písní (na volantu, na přístrojové desce).

teekey

teekey

17.3.2015 0:35

2FAKTUZMETEDZACINATESTVAT
Ross-Tech dela pro VW group mobilni reseni pro Android a iPhone a na to co to umi to neni tak drahe:
http://store.ross-tech.com/shop/VCHN_10.html

imba

imba

z aplikace
17.3.2015 1:52

FAKTUZME….. Mohu potvrdit že máte pravdu. Dotykový displej v autě není žádná výhra. Měl jsem VW Passat CC s dotykovým displejem celkem jsem si na to po čase zvykl ale dost mě to rozrusovalo. Teď jsem si koupil Audi kde mám systém MMI 3G kde není dotykový displej, ale ovládání palubního systému a navigace pomocí joysticku (kolečka) u řadící páky a musím říct že jsem si na to neskutečně rychle zvykl. Ovládání je intuitivní a hlavně bezpečnostné a to jsem si ze začátku říkal jak nemůže mít auto za 1.300.000,- dotykový displej a teď chápu že vůbec není třeba. (samozřejmě má auto ovládání hlasem)

FAKTUZMETEDZACINATESTVAT

17.3.2015 13:45

imba: Ovládání kolečkem znám, je to opravdu skvělé (Měl jsem A8 2008).

RSS (komentáře k článku)