Máte vlastní web? Dejte si pozor, Google má nová pravidla pro obsah i odkazy Hlavní stránka Články Sdílejte: Jana Skálová Publikováno: 4.12.2024 10:00 3 komentáře 3 Reklama Google začal víc bojovat s takzvaným parazitním SEO Klade čím dál větší důraz na kvalitu obsahu Penalizuje i světoznámé magazíny Dostat svůj web na přední příčky ve vyhledávači je snem každého provozovatele. Ale aby se to podařilo, je k tomu nutná dlouhodobá a neúnavná práce na webových stránkách. I proto si leckdo pomáhá takzvaným SEO (search engine optimization neboli optimalizace pro vyhledávače), což je úplně v pořádku. Jenže leckdo se běžné postupy snaží obejít a využívá parazitní SEO. To je ovšem nefér nejen vůči konkurenci, ale i vůči uživatelům. A Googlu už došla trpělivost. Ti, kteří se snaží obejít algoritmy Googlu a dostat se na přední příčky ve vyhledávání s pomocí vysokého hodnocení jiných stránek, podvodného affiliate marketingu nebo slevových kuponů umístěných na nerelevantních webech, nyní budou penalizováni. A to výrazně. Google si přitom více došlápne nejen na weby využívající neférové praktiky, ale i na ty s nekvalitním nebo nerelevantním obsahem. A také na ty s obsahem tvořeným umělou inteligencí. Penalizace dopadá i na velké hráče Leckdo přitom po boomu chatbotů začal využívat chatGPT od OpenAI nebo jiné jazykové modely, aby mu pro web psaly články. Je to rychlejší, snazší a dá se na tom lépe vydělat. Nicméně Googlu se nelíbí, že texty generované AI jsou často povrchní, přespříliš optimalizované na klíčová slova a také mnohdy obsahují dezinformace nebo chyby. Naopak texty psané lidmi považuje za hlubší, unikátní a tím i kvalitnější. Weby nyní budou penalizovány nejen za to, že samy tvoří obsah přes umělou inteligenci nebo neférově využívají odkazy. Ale budou trestány i za odkazy nebo texty dodávané jim třetími stranami. Což už se projevilo třeba u světoznámých online magazínů Sports Illustrated a Forbes Advisor. Na svých stránkách zveřejnily texty generované AI, které jim dodala externí firma. Následkem toho došlo k obřímu poklesu návštěvnosti. Druhý jmenovaný za několik měsíců ztratil 43 % návštěv z vyhledávačů. Kvalita na 1. místě Google tak začíná čím dál víc tlačit nejen na kvalitu textů, ale především na jejich důvěryhodnost. Dál bere v potaz i důvěryhodnost domén a počet kvalitních odkazů. A není to proto, že by chtěl „šlapat“ na majitele webů. Příčinou je především to, že po prohraných soudech čelí nutnosti uvolnit místo na trhu konkurenčním vyhledávačům, a tak „svým“ uživatelům potřebuje dodávat ten nejkvalitnější obsah. Jinak by mu mohli utéct ke konkurenci. Google Google LLC Instalovat (Free) Google Play Pro ty, kdo používají vyhledávač Google, jde proto o velmi dobrou zprávu. Leckterým provozovatelům naopak přibudou starosti. Souhlasíte s postupem Googlu? Zdroj: The Verge, Techstartups O autorovi Jana Skálová Jana se psaním živí už dlouhé roky. Začínala ve zpravodajství a lifestylu, teď se věnuje spíš techničtějším tématům. Ráda píše o mobilech, zajímá se o… Více o autorovi Sdílejte: 3 komentáře Vložit komentář ChatGPT Google jazykový model OpenAI Vyhledávač Google Mohlo by vás zajímat Android Auto dostává první letošní aktualizaci. Co je nového? Adam Kurfürst 10.1. Google Quick Share přináší pro všechny skvělou funkci, kterou už Samsung umí dávno Libor Foltýnek 8.1. Fotky Google mají novou utajenou funkci. Už jste ji objevili? Jana Skálová 24.12.2024