TOPlist

Samsung kvůli explozím vymění všechny Galaxy Note 7 za nové

telefon Galaxy Note 7

Ve čtvrtek jsme vás informovali, že Samsung kvůli explozím při nabíjení pozastavuje prodeje Galaxy Note 7. V té době se veřejně vědělo asi o pěti telefonech, které během nabíjení začaly hořet, respektive vybouchly. Jako jeden z možných důvodů byl zmiňován necertifikovaný kabel – Note 7 má totiž nový konektor USB Type-C, na který jsou kladeny vyšší nároky. Jihokorejský gigant preventivně zastavil prodeje tohoto modelu a zahájil vyšetřování. Jeho výsledky patrně odhalily závažný problém, na který výrobce reaguje tím, že stávajícím majitelům vymění telefon za nový bez ohledu na datum zakoupení. Vyměněna budou také již naskladněná zařízení u prodejců a operátorů.

Galaxy Note 7 zničený explozí Galaxy Note 7 zničený explozí

Podle tiskové agentury Yonhap oznámil Samsung v pátek na tiskové konferenci v Soulu „svolávací akci“ na Galaxy Note 7. Koh Dong-jin, šéf obchodní divize společnosti Samsung, k tomu řekl: „K 1. září zaznamenala servisní střediska společnosti Samsung doma i v zahraničí celkem 35 mimořádných událostí. Jen 24 kusů z milionu je dotčeno problémem s baterií.“ Problém se podle všeho netýká telefonů prodávaných v Číně, pro které vyráběla baterie jiná firma.

Případů exploze Galaxy Note 7 je víc, problém je v baterii

Případů, u kterých nabíjení skončilo přehřátím s následnou explozí či požárem, tak nakonec bylo výrazně více, než se původně vědělo. 24 kusů z milionu je sice relativně malé číslo (tj. 1 ks ze 42 tisíc), nicméně vztáhneme-li ho k tomu, kolik zařízení bylo (údajně 2,5 milionu kusů) a mohlo být prodáno během následujícího roku, mohlo by znamenat velký problém. V původních prohlášeních se navíc mluvilo jen o telefonech prodaných v Jižní Koreji, zatímco aktuální již mluví i o zahraničí. Je také specifikována příčina chyby, která netkví v nabíječce ani kabelu, ale v akumulátoru.

Samsung se za problém omluvil a nabízí všem majitelům Galaxy Note 7 výměnu prodaných telefonů za nový. Nabídka platí jak pro domácí trh, tak pro zahraničí. Prodeje jsou nyní pozastaveny, případní zájemci tak musí čekat. Zahraniční zdroje doporučují s případným nákupem vyčkat měsíc až dva, než se usadí zvířený prach. Navíc je doporučeno nakupovat od autorizovaných prodejců, kteří stávající potenciálně problematické kusy vymění za nové.

Oficiální vyjádření Samsungu

V návaznosti na tiskovou konferenci vydal Samsung oficiální prohlášení:

„Společnost Samsung se zavázala vyrábět výrobky nejvyšší kvality a bere každou zprávu o problémech hlášených zákazníky velmi vážně. V reakci na nově hlášené problémy kolem Galaxy Note 7 jsme provedli důkladné vyšetřování a zjistil problém s baterií. K dnešnímu dni (1. září) bylo hlášeno 35 případů. V současnosti provádíme důkladnou kontrolu s našimi dodavateli, abychom určili potenciálně dotčené baterie. Protože bezpečnost našich zákazníků je naprostou prioritou společnosti Samsung, zastavili jsme prodeje Galaxy Note 7.

Zákazníkům, kteří již mají Galaxy Note 7, budeme v průběhu nadcházejících týdnů dobrovolně měnit jejich stávající zařízení za nové. Zákazníci z České republiky mohou kontaktovat naše Zákaznické kontaktní centrum na bezplatné telefonní lince 800 726 786. Jsme si vědomi nepříjemností, které to může na trhu způsobit, ale cílem Samsungu je i nadále dodávat zákazníkům výrobky nejvyšší kvality. Úzce spolupracujeme s našimi partnery, abychom zajistili maximální pohodlí a efektivitu procesu výměny.“

Výrobce se k situaci postavil čelem

Nutno konstatovat, že se jihokorejský výrobce postavil k situaci čelem a vyřešil ji patrně nejlepším možným způsobem. Je to pochopitelně nepříjemná událost, na druhou stranu je asi dobře, že se na vše přišlo hned zpočátku. Kdyby stejný problém vyplaval třeba po roce, kdy by na trhu bylo několikanásobně více telefonů, znamenal by daleko větší ránu. Očekává se, že proces výměny bude zahájen během následujících několika týdnů. Stahování se bude lišit trh od trhu a rychlost bude záviset také na prodejcích a operátorech, potenciálně též na modelu.

Galaxy Note 7 po zahoření během nabíjení Galaxy Note 7 po zahoření během nabíjení

Někteří operátoři nebo obchodníci také nabídnou kompenzace za zrušené objednávky. Například ve Velké Británii prodejce Carphone Warehouse oznámil, že každý zákazník, který si předobjednal Galaxy Note 7, dostane kredit ve výši 25 britských liber na další objednávky. Podobně velcí operátoři v USA nabízejí klientům kompenzaci ve výši 25 dolarů.

Až do výměny, majitelům telefonů doporučujeme:

  • Vyhýbat se neoriginálním nabíječkám.
  • Dbát na to, ať je telefon při nabíjení dobře odvětráván

 

Zdroje: androidpolice.com, news.samsung.com, english.yonhapnews.co.kr, androidauthority.com, androidcentral.com, hi-tech.mail.ru. androidcentral.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (22)