Naši operátoři #1: Andrej Babiš a firemní tarify

naši operátoři

V posledních týdnech jsme připravili několik zpráv, které se týkaly nějakým způsobem českých operátorů. Téměř každá se četla nadprůměrně a vyvolala bohatou diskuzi. I to je jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli zařadit téma operátorů pravidelněji do obsahu webu. V prvním díle si povíme, o čem tento nový pravidelný seriál bude. Poté se ještě jednou vrátíme k tématu Andrej Babiš a levné firemní tarify.

V novém seriálu se budeme zaměřovat na české operátory

Jak ukázaly poslední články, čtenáře zajímají témata, která se týkají operátorů. Pravidelně se tak budeme setkávat u článků z tohoto prostředí. A to hlavně s aktuálními novinkami, například ohledně tarifů. Určitě se ale nebudeme zaměřovat jen na „velkou trojici“, ale také na virtuální operátory, které používá velké množství lidí.

Silvestr v číslech

Dnes se ještě jednou vrátíme k tomu, o čem se v uplynulém týdnu mluvilo nejvíce. Na začátku týdne se Andrej Babiš pochlubil na sociálních sítích, jak jeho resort dokázal ušetřit na volání a internetu. To se samozřejmě lidem nelíbilo a dali to jasně najevo nejen na Twitteru, ale i na Facebook profilu společnosti T-Mobile.

Může Andrej Babiš zajistit firemní tarify pro všechny?

Ihned jakmile se Babišovo oznámení začalo plnit odpověďmi naštvaných lidí, snažil se to zachránit. A to tím, že chce zatlačit T-Mobile, aby dal podobnou cenu všem. Šance, že něco dokáže ovlivnit je ale minimální. Dodal to pak i sám na Twitteru, že žádný politik nemá žádnou zákonnou možnost ovlivnit přímo tarify. Pár dní po kauze se objevila webová stránka www.andrejuvtarif.cz, která si dává za cíl získat stejné podmínky u operátorů, jako má MF. Jenže ani od tohoto projektu se nedočkáte levnějšího volání, a to z jednoho prostého důvodu. Doménu vlastní reklamní agentura Global Vision a jejíž klientem není nikdo jiný, než Andrej Babiš, respektive jeho Agrofert a MAFRA.

Babišův tarif

Nakonec ještě Ministr financí dodal, že se výhodným tarifem šetří peníze daňových poplatníků, což je pravda. Má z toho ale veřejnost ještě něco více, než ušetřené peníze?

Ano, i ne. Levného volání se asi jen tak nedočká, jak sám T-Mobile prozradil na sociální síti, že nechystají v nejbližší době změny tarifů. S tím, že další dva operátoři přijdou s něčím podobným, se také nedá moct počítat. Na druhou stranu pokud se budou podobná témata objevovat v médiích častěji, bude se zvětšovat i tlak na operátory. Ti už pak budou muset nějak zareagovat.

MF tarify

Jak i u nás v diskuzích někteří reagovali, množstevní sleva u firemních tarifů je samozřejmostí. Což je pravda, jedná se v podstatě o klasický marketingový tah. Problém je tu ale s tím, že když si srovnáme ceny pro normálního uživatele a vyjednané ceny například pro Ministerstvo financí. Ty se liší téměř desetinásobně.

Samozřejmě se dá něco usmlouvat i u jednotlivce, ale stále je zde obrovský rozdíl. Tak jako tak je buď koncová cena pro uživatele příliš velká a vysoko nad náklady, nebo je naopak pro firemní tarify příliš nízká a doplácí na to pak lidé bez firemních tarifů.

Myslíte si, že by se měl zmenšit rozdíl v ceně u normálních a firemních tarifů?

Zdroj fotografie: By David Sedlecký (Own work) [CC BY-SA 4.0].

David Trlica
O Autorovi - David Trlica

Už od dětství ho bavily telefony, na půdě byste určitě našli mnoho a mnoho časopisů o telefonech. První setkání se smartphony proběhlo právě u Androidu.… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (17)