YouTube se brzy zbaví snad nejotravnějšího typu reklamy

YouTube překryvná reklama konec zrušení Google

Populární video platforma YouTube přijde o jeden konkrétní formát vizuální inzerce. Pokud využíváte neplacenou verzi, dost možná jde ve vašich očích o tu vůbec nejotravnější reklamu vůbec. Jde o tzv. překryvné reklamy, které se v podobě podlouhlého banneru zobrazují u spodní hrany videa jako samostatná vrstva. Je možné je sice velmi rychle zavřít křížkem, ale brzy už nás nebudou otravovat vůbec. Google sám uznal, že tento formát diváky vyrušuje, a z videí jej úplně odstraní.

YouTube překryvná reklama overlay ad konec formát

Překryvná reklama se na YouTube přestane používat od 6. dubna letošního roku. „Tento formát reklamy se již nebude na zobrazovat, aby se zlepšil zážitek diváků a přesunulo se zapojení do výkonnějších reklamních formátů na počítačích a mobilních zařízeních. Překryvné reklamy jsou starším reklamním formátem, který se zobrazoval pouze na stolních počítačích a na diváky působí rušivě. Očekáváme, že pro většinu tvůrců bude mít omezený dopad, protože zapojení se přesune na jiné reklamní formáty,“ uvádí Google na stránkách podpory.

YouTube
YouTube

Provozovatel YouTube zatím neupřesnil, k jakým jiným reklamám se má pozornost diváků namísto těchto vyskakujících bannerů přenést. Možná vzniknou i nové. Změny každopádně uživatelé pocítí i na mobilech. Tedy ti, kteří nevyužívají placenou verzi či nějakou alternativní metodu sledování bez reklam.

Tip

Nechcete si nechat ujít zprávičky, články, návody či recenze ze Světa Androida? Můžete nás sledovat i přímo přes Google News nebo na Facebookové stránce. Máme také komunitní skupiny na Discordu a na Facebooku. Další možnosti sledování najdete v našem návodu.

Který typ reklam vás na YouTube nejvíc štve / štval?

Zdroj: 9to5

Marek Houser
O Autorovi - Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (3)