Rozhodně nejsme první a asi ani poslední, ale během uplynulé noci se některým členům naší redakce spustil nový design Facebooku pro klasický prohlížeč na počítači. Přinášíme vám tedy rychlý pohled na to, jak web této sociální sítě po změně stylu vypadá. Pokud jste jej ještě neviděli v češtině, máte teď možnost. Součástí nového Facebook designu pro desktop je také tmavý režim, kvůli kterému na nový vzhled čekají miliony lidí po celém světě. Nejde však rozhodně o jedinou vizuální změnu v příchozí novince.
Zařazení do testovací skupiny poznáte snadno. Na hlavní obrazovce (v News Feedu) se vám nad příspěvky zobrazí informace o tom, že vás Facebook s nadšením zve k vyzkoušení nového prostředí. V dalším kroku se dozvíte například to, že nový design by měl umožňovat rychlejší načítání příspěvků a lepší čitelnost díky větším textům a dalším prvkům. S tím posledním se dá rozhodně souhlasit, všechno je následně jako na steroidech. Před prvním spuštěním pak ještě dostanete od desktop verze sociální sítě Facebook na výběr světlý nebo tmavý režim.
Volné místo tam, kde jsme ho neznali
Celkově vzato je tedy spousta věcí větších, ale současně se objevila prázdná místa tam, kde na ně nejsme zvyklí. Levý sloupec s nabídkou odskočil úplně k okraji obrazovky, seznam Messenger kontaktů vpravo se natáhl téměř k hornímu menu. Zadavatele inzerce jistě nepotěší, že z prostoru mezi příspěvky a zmíněným seznamem zmizely reklamní bannery. Nebo se nám zatím nezobrazily. Samotný Feed je tak, ve své celkem úzké podobě, osamocený v prostředním sloupci a na FullHD monitoru jsou kolem něj široké prázdné pruhy. Mimo jiné se změnil také editor pro psaní příspěvků. Poskytuje více možností písem a podkladů.
Pokud se k novému vzhledu dostanete a nebude se vám líbit, můžete ho v menu vpravo nahoře zase vypnout. My jsme se setkali se zajímavým „přeskočením“ v opačném gardu. Po kliknutí na položku Gaming v horním menu web přeskočil zpět do staré verze. Novou pak bylo nutné opětovně nahodit tlačítkem v menu. Udělalo to ale jen jednou, teď už vidíme i Gaming tmavý. Celkově se potvrdilo, že pro Facebooknebyl důležitý jen tmavý režim, ale překopání desktop verze do podoby bližší mobilní aplikaci. Teď už tedy zbývá jediné – počkat si na redesign a dark mód i pro smartphony.
Komentáře (5)
Přidat komentář