Menu

Sygic Head-up Display: Navigace na čelním skle

Chcete ze svého automobilu alespoň částečně udělat vozidlo budoucnosti? Pak by v jeho výbavě rozhodně nemělo chybět promítání informací do čelního skla, které již nabízejí některé automobilky ve svých posledních modelech. O výhodách tohoto řešení by se dalo mluvit poměrně dlouho, nicméně ta hlavní je jasná: řidič nemusí těkat pohledem mezi čelním sklem a palubní deskou jen proto, aby například zjistil, jakou rychlostí se pohybuje. Slovenská navigace Sygic nabízí funkci promítání informací do čelního skla prakticky pro jakýkoli smartphone nebo tablet. Otestovali jsme toto řešení v praxi a o výsledky se podělíme v této recenzi.

Co je to ten Head-up Display? Trocha teorie a historie

Head-up display (zkráceně HUD) je transparentní displej, který prezentuje data

Head-up display (zkráceně HUD) je transparentní displej, který prezentuje data

“Head-up display” nebo též “heads-up display” (zkráceně HUD) je transparentní displej, který prezentuje data, aniž by se uživatel musel dívat jiným směrem, než je v dané situaci nutné. Původ tohoto označení sahá k bojovým letadlům, kde byl HUD zaveden, aby pilot nemusel sklápět zrak na přístrojovou desku. Přestože byl tento systém původně vyvinut pro vojenské letectví, dnes je používán i v komerčních letadlech, automobilech a dalších, většinou profesionálních nasazeních. Kromě pevné instalace do interiéru se HUD používá také například v přilbách (v takovém případě mluvíme o HMD – “head-mounted displays”), což má výhodu, že obraz je promítán do zorného pole bez ohledu na to, jakým směrem je otočená hlava. Obraz se tedy pohybuje s ohledem na směr pohledu uživatele.

Head-up Display v automobilu BMW

Head-up Display v automobilu BMW

Mnoho moderních bojových letadel (jako je F/A-18, F-16 a Eurofighter) používá obě metody společně – HUD a HMD. Například vojenská stíhačka F-35 Lightning II ale již byla navržena bez HUD a spoléhá se pouze na HMD. V průběhu historie se vystřídalo několik různých technologií, počínaje použitím CRT obrazovek v samých počátcích a konče využitím laseru.

Z letadel se tento systém postupně dostal i do automobilů ve formě displejů zabudovaných v palubní desce auta, které odrážejí obraz na čelní sklo. Zde se zpravidla zobrazují údaje rychloměru, otáčkoměru a pokyny navigačního systému. Promítání bývá také používáno pro zobrazení obrazu, zachyceného kamerou pro noční vidění. V roce 2012 společnost Pioneer představila navigační systém, který promítá obraz do zorného pole řidiče, kde prezentuje animaci podmínek před vozidlem formu rozšířené reality. Později se také objevila dodatečně instalovaná zařízení pro projektování zobrazení na skleněný slučovač namontovaný na čelní sklo. HUD se také objevuje v některých motocyklových helmách.

HUD se také objevuje v některých motocyklových helmách

HUD se také objevuje v některých motocyklových helmách

Co slibuje Sygic Head-up Display?

Aplikace Sygic GPS Navigace a Mapy je v Obchodě Play ke stažení zdarma. Nabízí osvědčené mapové podklady TomTom, které lze používat bez nutnosti připojení k Internetu, což tuto navigaci předurčuje (nejen) pro použití během cest na zahraniční dovolenou. Názory uživatelů na tento software se liší, nicméně průměrná známka 4,3 z 5,0 možných po více než deseti milionech instalacích a 600 tisících hodnocení odráží převažující spokojenost.

V listopadu 2013 přišla firma s novou funkcí HUD (psali jsme ve článku Sygic nabízí novou funkci – displej v prostoru). V praxi má fungovat tak, že řidič položí telefon na vhodné místo palubní desky (nejlépe na nanopodložku, která zamezí klouzání) displejem vzhůru. Obraz se pak odráží skrze čelní sklo směrem k řidiči, který tak nemusí “utíkat očima” z vozovky, aby se dozvěděl základní informace. Úpravou vzdálenosti přístroje od čelního skla můžete ovlivnit, jak vysoko se údaje zobrazí na čelním skle.

Sygic Head-up Display promítá informace do čelního skla

Sygic Head-up Display promítá informace do čelního skla

Ze způsobu provedení je jasné, že viditelnost informací bude záviset na celé řadě faktorů, počínaje jasem/kontrastem obrazovky, úhlem skla, vzdálenost zařízení, až po okolní podmínky (ve tmě bude odraz jistě lépe vidět než za světla). Za jednu z možných nevýhod lze ale považovat samotné umístění telefonu za čelní sklo, kde na něj v horkých letních dnech bude pálit slunce, což může mít nepříznivý vliv na životnost baterie. Bylo také zřejmé, že lepších výsledků budou v tomto směru dosahovat telefony s displejem (S)AMOLED, které zhasínají nepoužívané body, proti LCD, kde podsvětlení svítí bez ohledu na to, co obrazovka zobrazuje.

Sygic Head-up Display tedy promítá navigační pokyny přímo do směru pohledu – na čelní sklo. To umožňuje jejich rychlejší zpracování se současným udržováním pozornosti řidiče na vozovku. Head-up displej funguje bez jakýchkoliv dalších doplňků nebo zařízení. Promítá všechny důležité informace, jako jsou šipky, vzdálenost k příští odbočce, aktuální rychlost a omezení rychlosti. Součástí jsou také varování před měřením rychlosti a údaj o předpokládané době příjezdu.

Funkci Head-up Display aktivujete z postranní nabídky, kde klepnete na tlačítko s nápisem HUD. Pokud chcete navigovat, budete muset nejprve zadat cíl své cesty, v opačném případě aplikace zobrazuje aktuální rychlost, místní omezení a upozornění na radary. Způsob spuštění je zřejmý z následujícího videa

Než se pustíme do praktického testu, zastavme se u poslední, a to poněkud kontroverzní položky, kterou je cena. Samotnou navigaci Sygic můžete používat po dobu 14 dnů zdarma. Pak budete muset platit, přičemž Evropa s HUD vás přijde na 29,99 eur, tedy asi 850 korun. Za tuto částku získáte doživotně: trojrozměrné mapy, podrobnou hlasovou navigaci, navigaci v pruzích, upozornění na rychlostní omezení a zobrazení složitých křižovatek se šipkami v pruzích. Pokud byste si HUD kupovali samostatně ke stávající sadě, pak si připravte si 9,99 eur – tedy asi 273 korun. Je to hodně, nebo málo? Na tuto otázku si musí každý odpovědět sám.

Jak Sygic Head-up Display funguje v praxi?

Na redakční telefon Sony Xperia Z3 jsme nainstalovali aplikaci Sygic GPS Navigace a Mapy ve verzi 15.1.5.

Do režimu HUD se řidič dostane následujícím způsobem:

  1. Běžným způsobem zadáte do vyhledávání cíl své cesty.
  2. Potvrdíte ho výběrem z mapy.
  3. Zvolíte jednu z navrhovaných tras a spustíte navigaci.
  4. Klepnutím na obrazovku opět vyvoláte nabídku aplikace.
  5. Zde pak zvolíte tlačítko HUD.
Jak aktivovat funkci Sygic Head-up Display

Jak aktivovat funkci Sygic Head-up Display

Ve výchozím stavu aplikace nabídne rozhraní tak, abyste mohli odečítat údaje z displeje telefonu.

To by ale nebylo právě to, proč si Sygic HUD pořizovat. Slíbili jsme vám přeci promítání na čelní sklo! Toho dosáhnete dalším klepnutím na displej, po kterém se zobrazí dvojice tlačítek: levé pro opuštění režimu HUD, pravé pro zrcadlové převrácení obrazu, které je nezbytné k tomu, aby program správně zobrazoval informace v odraze.

Pak už stačí jen položit telefon na palubní desku automobilu tak, aby se obraz ze zařízení odrážel v čelním skle. Ideální je pro tyto účely nanopodložka, nebo jiný obdobný materiál, který zabrání klouzání zařízení. Jaké údaje pak budete mít k dispozici?

  • Značku, symbolizující maximální povolenou rychlost v místě, kterým právě projíždíte.
  • Bílými znaky prezentovanou aktuální rychlost jízdy.
  • Zelenými čísly zobrazovaný předpokládaný čas příjezdu.
  • Směr a vzdálenost následující odbočky.

V případě ztráty signálu GPS se v obraze ještě objeví červeně poblikávající indikátor v podobě satelitu. Podobně, pokud se blížíte k měření rychlosti, rozsvítí se na obrazovce žlutá ikona rychlostní kamery.

Aplikace i v tomto režimu používá k navigaci hlasové pokyny, které jsou v případě českého hlasu “Petr” relativně příjemné, výhrady máme pouze k mírnému nářečí mluvčího. Slovenská “Jana” se nám poslouchala o něco lépe. Použít lze také systémovou hlasovou syntézu.

Resumé

Nebudeme v tomto případě hodnotit navigaci jako takovou, a to ani z hlediska uživatelského prostředí, které jde tak trochu vlastní cestou, ale ani z pohledu logiky plánování trasy. Názory na oba faktory se liší a mezi uživateli najdeme jak ty, kterým provedení aplikace i způsob navigace zcela vyhovuje, stejně jako druhou, výrazně kritičtější stranu. Známka v Obchodě Play ale napovídá, že spokojení zákazníci převažují – 64 % udělilo nejvyšší možný počet hvězdiček, tedy pět, 18 % pak čtyři hvězdy. Jen 8 % uživatelů sáhlo při hodnocení po nejhorší známce.

Sygic HUD je jistě dobrý nápad, který přináší svá pozitiva v podobě zvýšení bezpečnosti, neboť řidič má na očích všechny důležité informace, aniž by se musel dívat na přístroje. Tento způsob ale nebude vyhovovat každému – pokud například používáte mapu navigace ke “čtení terénu” před vámi, pak režim Head-up Display poskytuje výrazně méně informací o tom, co vás čeká. Na druhou stranu nutno konstatovat, že studování mapy z displeje během řízení rozhodně nemusí být vždy bezpečné.

Z hlediska řidiče jsme došli k předpokládanému závěru: viditelnost promítaných informací závisí především na okolních světelných podmínkách. Během slunečného dne byla čitelnost údajů poměrně dost na hraně – displej Sony Xperia Z3 prostě nebyl dostatečně jasný, aby překonal okolní sluneční světlo. Naopak v noci či při jízdě v tunelu byly údaje zřetelné a jasné. Svou roli hrála i vzdálenost telefonu od skla – pokud byl blíže, byl obraz jasnější, ale situovaný níže. Výhodu zde budou mít majitelé zařízení se (S)AMOLED obrazovkami, které při zobrazení černé plochy, jež v tomto módu převažuje, spotřebovávají méně elektrické energie. Z hlediska náročnosti ale aplikace v tomto módu spotřebovává baterii prakticky stejně, jako v běžném režimu navigace.

Otázkou, kterou patrně bude řešit každý uživatel, je cena. Jako doplněk lze funkci HUD pořídit za 9,99 eur, což nám připadá poměrně hodně. V okamžiku vzniku této recenze (12. května 2015) nabízel Sygic následující balíčky:

I další možnosti, jak získat tuto funkci, tedy odpovídá cenový rozdíl ve výši deseti eur, byť součástí balíčku je režim dopravní kamery, která je samostatně prodávána taktéž za 9,99 eur. S ohledem na umístění telefonu v režimu promítání je ale jasné, že jako kameru mobil v tu chvíli nelze použít.

Závěrečné resumé bude tedy čistě subjektivní. Jistě se najdou řidiči, kterým tento způsob navigování bude vyhovovat, neboť má své přednosti v podobě vyšší bezpečnosti a jednoduchosti. Nám ale přeci jen více vyhovuje tradičnější zobrazení mapy, ze kterého se dá lépe odečítat situace a celkově poskytuje více informací.

 

Komentáře

sos

sos

14.5.2015 18:09

HUD v Sygicu pouzivam uz skoro rok – nejak mi unika ‘aktualnost’ tehle aktualitky…
Za dne HUD skoro nepouzitelne, v noci jako machrovinka docela OK. Ale stejne mam radsi normalni zobrazeni mapy na mobilu v drzaku ;)

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

14.5.2015 18:14

Používám v kombinaci tabletu Nexus 7 2013 a odkládacího prostoru u S class, kde tuhle HUD fičuru využívám více, než celý multimediální systém za desítky tisíc v autě :) Za pár kaček hodně muziky :)

Karelk

Karel Kiliánexternista 22

14.5.2015 18:18

To: SOS
To není aktualita, to je recenze. Prostě jsme tuhle funkci otestovali v praxi. Určitě to není zase tak žhavá záležitost, aby se musela recenzovat týden po představení :)

Jirka

Jirka

14.5.2015 18:20

Hmm, čekal jsem fotky za různých podmínek…

Karelk

Karel Kiliánexternista 22

14.5.2015 18:20

To: Fakt
Jo, jako machrovinka pro geeka je to dobré, to uznávám ;)

Karelk

Karel Kiliánexternista 22

14.5.2015 18:22

To: Jirka
To by nebylo vypovídající. Stačí jiné auto s jiným úhlem skla, jiný telefon s odlišným displejem, a ty fotky by byly úplně jiné :)

Kikina

Kikina

14.5.2015 18:31

Fakt nechápu socku FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT, co si koupí S kládu v provedení holobyt a pak si ještě za okno vystaví asijskou hračku z tržnice. Styděl bych se s ním jet i jako spolujezdec.

Karelk

Karel Kiliánexternista 22

14.5.2015 18:33

To: Kikina
Ale no tak :)

Kikina

Kikina

14.5.2015 18:34

Jen zkouším, jestli chytá na drc. :)

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

14.5.2015 18:56

Kikina: Provedení není holobyt, ale až na absenci AMG prvků plná výbava, to jen tak pro úvod. Nimcéně, na trhu už je novější model … i do něj bych si ale dal raději HUD od Sygic, než to co má Mercedes v sobě. Problém automobilového průmyslu je ten, že to co máte doma 5 let za pár korun je v autě jako novinka za pár desítek tisíc. A nic extra nového automobilový průmysl v podstatě nenabízí. I když je pravda, že noční vidění jsem do té doby doma neměl … na druhou stranu, movitější lidé už jej mají v autě nějakých 10 let, a to je dlouhá doba, aby to měly naopak i telefony … v tomhle je zase zaostalý mobilní průmysl. Hlavně ať to má 16 jader a 8 GB RAM v kombinace se 4K na 5″ … to uživatelé opravdu potřebují.

dunco

dunco

14.5.2015 18:56

Faktužměvadíš :strašně rád bych chtěl Tebe vidět aspoň na pár minut na živo, protože něco takového jako jsi Ty jsem zřejmě v životě nepotkal. A to už jsem potkal hodně exotů.Ty se, ale vymykáš veškerým mojím představám, Ty jsi zřejmě ultra č…k a nebo chudák k politování.Jsem už chodím číst články, jenom díky tomu, abych si přečetl Tvoje komentáře a to je doopravdy výživné. Tak jen pokračuj dále, ať se můžu každý den trochu pobavit.

Karelk

Karel Kiliánexternista 22

14.5.2015 19:09

To: Dunco
Já nevím, ale nešlo by to bez těch osobních urážlivých výpadů, prosím?

dunco

dunco

14.5.2015 19:19

Karel Kilián :to nejsou osobní výpady, ale těžká alergie na toho člověka. Normální člověk takový hovadiny, které tady prezentuje každý den snad ani nemůže psát, natož 24 hodin denně, 30 dní v měsíci. Tohle musí být postižený člověk, který sedí na netu od rána do noci, což určitě není normální, tak se ho jen dále zastávejte, dle mého ten člověk potřebuje pomoc lékařů. Nashle.

eM

eM

14.5.2015 19:29

4 Karel Kilián: Pane, je přinejmenším zvláštní, že se (ehm… kontroverzního) uživatele FAKTUZ zastáváte. Přitom on sám v každém článku, kde figuruje Sony, bezostyšně uráží a nazývá majitele mobilů této značky hlupáky, primitivy apod. Nemluvě o podobně laděných (ne-li vulgárnějších) příspěvcích k článkům o čínských telefonech.Tak mi připadá, že jsme si tu všichni rovni, a někteří si jsou ještě rovnější…

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

14.5.2015 20:29

dunco: Jsem rád že mě máš rád :)
eM: Hloupý a primitivní jsou běžné definice, které jsou užívány i ve vrcholovém managementu a najdete je také v komentářích na úrovní státních projektů a dalších komentářů, včetně médií atp.

eM

eM

14.5.2015 20:53

FAKTUZ: Ano, přesně takový příspěvek jsem čekal. “Dělají to ostatní tak já budu taky!”. Rovnou se můžeme všichni běžně oslovovat “ku..o”, když to říká i náš pan prezident, tak je to přece normální že… Toto obhajování, jako malé děcko, něco vypovídá o inteligenci a vyspělosti (i té sociální) toho či onoho jedince.

kikina

kikina

14.5.2015 20:56

FAKT samozřejmě meleš nesmysly, HUD Mercedesu je funkčně na míle před náhražkou v mobilu, to bys věděl, kdybys na Mercedes jen smutně nekoukal nalepený na sklo autosalonu.

Karelk

Karel Kiliánexternista 22

14.5.2015 21:12

Pánové, pánové, pánové….
Zkuste se, prosím držet tématu, kterým je HUD.
Děkuji :)

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

14.5.2015 21:28

kikina: Věnuj se prosím třeba Audi ano? Když říkám že mi něco na Mercedesu nevyhovuje, neznamená to že jsem špatný já.

Rosta

Rosta

14.5.2015 21:49

Si robi redakcia srandu? Toto je recenzia? Video HUD za chodze, ku ktorej tato funkcia ani nie je urcena. V praxi HUD nevyzkusane. Toto sa odvazujete nazvat recenziou? Toto je obycajny clanok a povidani o HUD.

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

14.5.2015 21:53

Rosta: Nekritizuj. Někdo z redakce zjevně oprášil řidičák a napsal již 10-tý článek na stejné téma (navigace) + napsal o něčem, co Sygic nabízí už 2 roky či déle. Musíš myslet na ty, kteří jsou zde třeba DNES noví a jsou tak hloupí, že neumí použít HLEDAT. Tudíž, zítra si přečteme např. recenze na aplikace budíky, za týden nějaké další čínské hračky které už recenzované byly, dále něco o tom, jak je Sony dobré i když by mělo přestat bojovat na poli mobilních zařízení … a když už pro čerstvé návštěvníky nebude nic zajímavého, budeme informovat půl roku dopředu o nějaké show nebo výhodách členství atp. Prostě běžný zpravodajský server, nic vyjimečného v českém prostředí (ps redakce: to není kritika, ale konstatování skutečnosti).

Karelk

Karel Kiliánexternista 22

14.5.2015 21:58

To: Faktuz
Škoda, že jste se nepřihlásil, když jsme hledali redaktory. Docela by se hodil někdo, kdo ví, jak dělat věci lépe ;)

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

14.5.2015 22:46

Karel Kilián: Jednou jsem zde nabídl otestovat lidem webkamery s androidem a pár dětí (které už zde díky bohu v diskuzích prakicky nevídám) mi za to napsalo že jsem ***** … takže tak :) Nabídka stále platí, stejně tak si klidně řekněte o nějakou recenzi aplikace, na kterou nemáte čas, nebo které nerozumíte.

ufo007

ufo007

15.5.2015 0:37

Pošlete to pako už fakt někam. Všechny diskuze jsou zapráskáný komentama od zabržděného “člověka”. Kecy o tom jak je všechno špatný mě opravdu nezajímají. Ať se nastěhuje na Samsung-LG stránku. Jestli ji nenajde, tak při své nadpozemské dokonalosti jistě dokáže napsat během pěti minut. FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT už se ti to povedlo a se.eš fakt spousty lidí ;)

Petr Rolf

15.5.2015 7:28

No nevím, ale mobilní HUD je použitelné leda v noci. Tím to končí. Vyzkoušeno sice z jinou navigací, ale výsledek bude určitě totožný. Za denního světla vidíte prd, kor proti oskarovi, který vám to pere přímo do čela. A navíc, pokud v tu dobu máte telefon na palubní desce, kde neproudí vánek z klimatizace, mobil se bude cítit jako při grilovačce:-) A je úplně jedno, jestli máte Sony, Samsung, apd. :-))
Faktuz: vim, že se zlobit nebudeš :-) Ale také mi to moc nesedí, praktikovat tuto možnost v S Class. Jak uvádíš, máš téměř max. výbavu, kde je součástí i navigační systém, který dává základní info i přes HUD. A není přeci zase tak složité tento systém využívat, tedy alespoň určitě ne pro Tebe:-)) Ale dávat si na palubní desku mobil s navigací mi přijde trošku jako urážka pro tu káru, která ti (zřejmě, možná.. ) slouží:-)

Petr Rolf

15.5.2015 7:44

opr.: ,, s jinou” samozřejmě :-)

Honza M.

Honza M.

15.5.2015 8:50

Ještě by bylo dobré zmínit jednu možnost použití HUD. Když je člověk dalekozraký, tak je přeostřování na poměrně detailní navigaci docela namáhavé na oči. Takže není od věci z klasické navigace přepnout na HUD.

Patrik

Patrik

15.5.2015 9:05

S-Class nemám a mít nikdy nejspíš nebudu, takže kvalitu jeho systémů neposoudím. Nicméně musím dát v některých věcech FAKTUŽ za pravdu. Když si zkusíte koupit slušné autorádio s navigací, posoudíte jeho schopnosti a parametry (ve spustě případů běží na starých Win CE 6 i když o tom uživatel ani neví) tak zjistíte, že běžný 7″ i značkový tablet Vám udělá úplně tu samou, ne-li lepší službu za desetinovou cenu . Chybí mu ovšem obyčejné rádio. Ve firmě máme HONDU CRV, rádio 35 tis. + 4 tis aktualizace map každý rok. Až se skoro divím, že už dávno nějaký výrobce nepřišel s obyčejným tabletem do auta, kde by přes nějaký dokovací konektor mohl tahat signál z antény na střeše auta (FM a GPS). Velikost tak, aby mohla proběhnout instalace místo běžného 2DIN rádia + jednoduché BT dálkové ovládání na volant + třeba OBD modul pro diagnostiku.

Petr Rolf

15.5.2015 10:15

Patrik: Tak to je ale už od pradávna, že jsou automobilky v tomto směru vždy pozadu. A pokud máte v CR-V orig.navigaci z výroby, tak to je kor špatenka:-) Naštěstí jde toto řešit výměnou za jiné 2DIN produkty. A ono na trhu toho lítá už poměrně dost, bohužel převážná většina zase nestíhá v podání audia, takže výběr taky není jednoduchý. Kor pro audiofily, jako jsem já:-))

Jerry

Jerry

15.5.2015 10:18

Problém Sygic je hlavně v tom, že kluci vymýšlí takové blbinky a pak nemají čas dát do pořádku to hlavní, tj. navigaci. Zkuste si například vybrat Brno a pak místo zadání ulice v tom seznamu ulic listovat…. Už minimálně 3 měsíce je tam bud, kdy se listování cykluje a neustále preskakuje pismena nazpět. Takže rolujete k D a najednou jste zase u C a pak pořád dokola. Jinak navigace je prakticky pořád ve slevě.

Prof.Xavi

15.5.2015 10:58

FAKTUZ:
Je opravdu škoda, že Ti tu nemůžu napsat co si o Tvých “””názorech””” a celkovém postoji a všemu možnému, protože si trapný z každé strany, myslím. Filtr SvětaAndroida je tak blbě udělaný, že blokuje skoro všecko a můj koment by nejspíše otřásl s celým filtrem. Mít Tě poblíž, vysvětlování by bylo určitě jednodušší – ano, mysli si pod tím co chceš. A neodpovídej na mě, nejsem zvědavý na další kec od sociálně nezabezpečeného individua, který není schopný pracovat, nemá rozum a celý jeho malý život se motá okolo Androidu a tohoto portálu :-D je to až k smíchu.

Jarda

Jarda

15.5.2015 11:48

HUD v Sygicu jsem zkousel, a popravde – nezaujal mne. Umisteni telefonu pod oknem je krajne nepohodlne na obsluhu, aby neprekazel ve vyhledu je treba ho dat az uplne pod okno. Tam byva problem s drzakem, takze v pripade nehody jde o dost nebezpecnou strelu.
Jinak kvalita obrazu dost zalezi na telefonu, ale cokoli co jsem zkousel je ve srovnani s tovarnimi HUD dost spatne.
Co se tyka originality, tuhle funkci ma rada dalsich programu, namatkou tachometr zdarma – se stejnou vyhradou k prakticnosti pouziti. Tech 10€ je tedy silne za ranou rozumu.
btw davat tablet(!) do kastliku spolujezdce (!) znamena uplne zazdit vyhodu HUD – tedy moznost nespoustet oci z vozovky. Muze to davat smysl mozna tak ve Smartu ;-)

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

15.5.2015 12:20

Lidi, zkuste si s navígací v S classe někam dojet … je to horší jak navigace od TomTom a hraničí to s jednoduchostí alá Nokia HERE.

Patrik

Patrik

15.5.2015 13:28

to Petr Rolf: tak ano, aftermarket řešení tu samozřejmě je. Ale když se podívám na nabídku, tak začínáme někde u Macronu od 7-8 tisíc bez SW a jdeme postupně nahoru. Slušnější jsou u 20-ti a opravdu dobré u 30-ti tisíc a výš. A pořád po Tobě budou chtít aktualizovat mapy za peníze. OEM rádia jsou bohužel v mnoha případech ten Macron. A pořád to v zásadě umí jen to, co ten tablet za 2 – 4 tisíce + 1DIN rádio za ani ne 2 tisíce. Samozřejmě můžeš hledat někde v Číně rádia za 200-300 dolarů, které papírově umí to samé, co ty za 30, ale realita je někde jinde. Audiofil nejsem, ale předpokládám, že když budeš chtít lepší zážitek z hudby, tak to bude víc než jen o kvalitním rádiu. Mě by se do auta líbila kombinace zesilovače + USB Hubu, kam by člověk připojil příslušenství (kamerky, repráčky, HUD projektor apod.) a obyčejného tabletu, který by se nacvakl jako odnimatelný displej do rádia. A všechno už bys ovládal na tabletu.

Picakozena

Picakozena

15.5.2015 13:28

Tak já jsem teda pro, aby redakce poskytla něco uživateli FAKTUZ… Aby udělal nějakou tu recenzi, pokud si na to nenarokuje honorář, tak by třeba mohl zdejší publikum něčím překvapit a ukázat všem že je tak dobrý. Jistě by i redakce byla ráda za přínos pro tento web?

kikina

kikina

15.5.2015 13:29

Jarda V S-klasse (FAKTKOKOT rad pouziva vyraz S classe, coz je naprosta hovadina, protoze bud je to nemecky klasse, nebo anglicky class) ani zadny kastlik na palubce neni. On si to asi plete se starsim Sprinterem, kterym rozvazi rohliky.

Petr Rolf

15.5.2015 15:47

Patrik: i kdyby jsi pořídil ten aftermarket za 30tis, pořád na tom nebude zvukově lépe, jako to OEM audio ( v tomto případě Panasonic, Alpine, Pioneer). Jinak samo, v číně se dá pořídit XXX produktů (i s androidem) za pár kaček, ale ta kvalita :-))) Pro toho, kdo to myslí vážně, jsou to vyhozené peníze. Jinak s tebou ale souhlasím, z našeho pohledu primitivní záležitost něco kloudného do vozidla napasovat:-)

Martin Hejhal

15.5.2015 16:40

Ja mam s HUDem od Sygicu jen dobrou zkusenost. Samozrejme, ze je programu s podobnou funkcionalitou vic, ale kdyz uz mam Sygic…. Na delsi vzdalenosti s jizdou pres noc je to parada. Ani nemusite koukat na tachometr, proste koukate pred sebe. S polu s tempomatem udela jizdu nejen po dalnici daleko mene namahavou. Mam za to, ze diky tomu jsem byl schopen odjet na jeden zatah to, u ceho jsem byl drive nucen daleko vice odpocivat…

chobotnatec

chobotnatec

15.5.2015 17:57

Kdyby radší Sygic nic nezlepsoval udelal by líp.
Po zakoupení licence katastrofa, to jejich new gui je upně na hov…
Funkce Hud k ničemu, ale absolutně leda tak na jízdu kterou znám.
Neustalím tzv, vylepšováním skončí jako skype a jine kdysi použitelné appky.
Vrattě stary gui appky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Piro

Piro

15.5.2015 18:10

Opravdu mi tu chybi fotky a video jak to vypada v aute za jizdy – den a noc. A psat, ze je to v kazdem aute jine je jen alibismus.

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

15.5.2015 19:45

Picakozena: Já říkám jo :) Honorář samozřejmě jak říkáš (a jak jsem psal již dříve) nechci. Stačí zapůjčit to co má být otestováno, říct si podmínky a předpokládaný výstup článku a nemám s tím problém. Z mého pohledu by sice bylo vhodné recenzím nejdříve přizpůsobit web … ostatně, systém je opensource a přizpůsobení umožňuje, ale nemám s tím problém a klidně udělám recenzi alá dlouhou nudli :)

Picakozena

Picakozena

15.5.2015 21:51

Tak apeluji na redakci, zkuste FAKTUZOVI dát šanci, třeba vás mile překvapí, teda nás všechny.

Picakozena

Picakozena

15.5.2015 21:55

Úplně jsem se zapomněl zeptat, jakým způsobem máte kdo uchyceny a kde telefon, když používáte jako HUD, máte vyzkoušený nějaký opravdu dobrý držák do auta co se dá napolohovat dle libosti a netřese se jak rosol?

FAKTUZMETEDZACINATEULTRASTVAT

15.5.2015 22:49

Picakozena: Normálně položím na palubní desku a díky koženému pouzdru to neklouže. Samozřejmostí je mít palubku rovnou, což samozřejmě nebude u všech aut. Třeba na autě přítelkyně, kde to využíváme nejvíce (resp. ona pro zajímavost jako spolujezdec), to je položeno na místě spolujezdce, kde je palubní deska v podstatě rovná jako stůl.

Jarda

Jarda

16.5.2015 1:21

Polozit na palubku bez uchyceni neni moc dobry napad – staci tukanec zezadu a je na case shanet novou pritelkyni. I tabletem se holt lze predavkovat ;-)
@Patrik: radia z ciny za cca $300 jsou prave ten tablet s radiem, akorat casto v designu prislusneho auta. Samozrejme nema smysl honit nejnzsi cenu, ale treba modely od Zenecu dokazi odvezt docela slusnou praci. Samozrejme z pohledu toho, kdo autem jezdi, nikoli audiofila ktery do auta chodi poslouchat hudbu ;-)

Petr Rolf

Petr Rolf

16.5.2015 8:32

Jarda: však taky Zenec neni čína, ale švýcarsko:-)) Proto taky není nejlevnější a top modely už jsou právě kolem té 30ky. Ale pravda, pro člověka s průměrným hudebním sluchem dostačuje. Trochu lépe je na tom Clarion, sice nemá za danou cenu tolik fičur, jako Zenec, kvalitou i zvukem je na tom ale o fous lépe ( kdo se v tom krapet orientuje, tak to v podstatě u tohoto výrobce i očekává). Taky ale hodně záleží na tom, jakou repro výbavou ja daný vůz vybaven. Někdy se divím, co si tam některé automobilky vůbec dovolí nacpat:-D
No a ty výrobky z číny, to je opravdu už jen nouzovka. To snad i ten Sencor je na tom lépe :-))

jofan

19.5.2015 8:50

lidi ,ten Faktu je fakt k…t s velkým K ,ale jedno se mu musí nechat ,ovládá český jazyk a někdy i slohově to není nejhorší ,takže za mě 1* , jenže musím souhlasit s tím , co již bylo řečeno ,musí být nějakým způsobem nemocný a toho ani neznám a znát nechci ,nebo možná je to člověk ,který je bez lásky ,sexu a s uhrovatým ksichtem ,pak se mu nedivte ,že se sem chodí uspokojovat trollením ,což je forma neškodná a pro FAKTU pravděpodobně možnost jedinná

Marcel.

Marcel.

19.5.2015 15:02

podle me FAKTUZ je ve skutečnosti Karel Kilián na jinym účtu a akorát má zvrácenej smysl pro humor :))
A já se mu ani nedivim, nebejt trollů, který se můžou po*srat, když cokoliv napíše, tak už by se na to dávno vykašlal..:)

Bob

Bob

25.5.2015 10:01

Konečně recenze, kde si někdo všiml i toho, jak Petr mluví. To není nářečí, to je slovensko-ukrajinský přízvuk! :-D

Slovákům to uši zjevně nerve, proto tuhle nešťastnou volbu mluvčího v Sygicu už roky neřeší. Přivítal bych víc hlasů, klidně i placených, zvlášť ty s českým nářečím – pro mě je nejlepší “Oto a Olina” :)

hroh

26.5.2015 13:44

Pecka

RSS (komentáře k článku)