Používáte sociální síť Google+? (Víkendová hlasovačka a diskuze)
- Články
- Karel Kilián
- 28.2.2017
- 30
Když Google 28. června 2011 spouštěl svou sociální síť Google+, byl zpočátku vstup možný jen na pozvánky. O ty byl veliký zájem, protože každý chtěl vědět, co vyhledávací gigant postavil proti dodnes dominujícímu Facebooku. V prvních dvou týdnech se zaregistrovalo deset milionů lidí, do měsíce od spuštění pak číslo narostlo na 25 milionů. Čísla vypadala nadějně a často zaznívaly otázky, zda se „červené sociální síti“ podaří porazit tu „modrou“.
Nová sociální síť přinesla kruhy pro seskupování kontaktů pro sdílení. Nechyběla integrace Hangouts pro skupinové videohovory a Fotografie s docela solidní paletou nástrojů pro úpravu fotografií. Média, uživatelé a dokonce i někteří zaměstnanci společnosti však došli k závěru, že „Plus“ vypadá jako Facebook křížený s Twitterem. Tedy že nepřinesl nic vysloveně nového.
Vzestup a pád Google+
Po bezmála šesti letech je hodnocení úspěšnosti tohoto projektu poněkud ošemetné. Jistě se najdou uživatelé, které právě tato síť oslovuje a tráví na ní každý den. Srovnání s Facebookem ale ukazuje, že Google žádnou díru do světa neudělal. Občas dokonce zaznívají hlasy, že Google+ je sociální sítí duchů. Mnoho uživatelů si zde totiž založilo své účty jen proto, aby se podívali, jak Google+ vypadá a funguje, nicméně po několika návštěvách ji již aktivně nepoužívají. Nenašli tam nic, kvůli čemu by se měli vracet.
Google původně protlačoval svou sociální síť doslova všemi dostupnými prostředky. Svázal s ní například možnost přihlášení na portál YouTube. Protože ale ani tato poměrně radikální opatření nepřinesla kýžené výsledky, postupně od této myšlenky ustoupil. Pochopil, že sice může dotlačit uživatele k založení účtu, ale nedonutí je, aby jeho síť používali.
Vyhledávací gigant udělal řadu chyb hned v prvních krocích. Neměl jasný plán, jak dostatečně odlišit svou službu od Facebooku. Jeho sociální síť nenabídla žádnou „killer feature“, která by uživatele Facebooku přiměla přejít, nebo alespoň používat obě sítě vedle sebe. Svou roli sehrála i nerozhodnost, místy až zmatenost v jednotlivých krocích, kdy Google přidával a následně odebíral funkce, aby je později opět přidal.
Sečteno a podtrženo: sociální síť Google+ je dnes považována především za prostředí pro geeky a technologické nadšence. Většina lidí tu nenajde své přátele, nekomunikují tu zájmové skupiny, prostě není tu skoro nic z toho, co hledají a nacházejí uživatelé na Facebooku.
Používáte sociální síť Google+?
Dostáváme se k otázce pro toto kolo Víkendové hlasovačky a diskuze: používá ještě někdo sociální síť Google+?
[gravityform id=“112″ title=“false“ description=“true“ ajax=“true“]
Odkaz pro hlasování z aplikace.
V diskuzi pod článkem se můžete rozepsat třeba o tom, proč podle vás sociální síť Googlu neuspěla. Kde vidíte její největší nedostatky? A co naopak nabízí navíc proti konkurenci? Nebo máte opačný pohled a vidíte její potenciál? Zkuste svým komentářem přesvědčit ostatní, aby ji alespoň vyzkoušeli!
Hlasovačka z minulého týdne
V minulém kole Víkendové hlasovačky a diskuze jsme se vás ptali, zda vypínáte na noc telefon. Fakt, že současné mobilní telefony už téměř nikdo na noc úplně nevypíná, potvrdil i výsledek naší ankety – činí tak jen 9 % respondentů.
Nejsilnější skupina, konkrétně 39 % hlasujících, mobil nejen nevypíná, ale dokonce ani nepřepíná do tichého či jiného speciálního režimu. 51 % čtenářů nechává telefon zapnutý, ale aktivuje na něm nějaký režim, omezující možnost vyrušení. 29 % respondentů aktivuje tento režim manuálně, 22 % se o něj stará automatika.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (30)
Přidat komentář