Google se rozhodl, že zpřísní podmínky pro publikaci aplikací v Obchodě Play. A to konkrétně po stránce jejich pojmenovávání, provedení ikony a obsahu přiložených ilustračních obrázků. V rámci lepší ochrany a nematení uživatelů bude zakazovat některé nežádoucí prvky, které se na těchto místech momentálně objevují. Jde například o navozování dojmu exkluzivity, pořadí v nějakém (třeba i neexistujícím) žebříčku nebo neodpovídající ikony. Nová pravidla označování aplikací pro Obchod Play předložil Google na svém vývojářském blogu.
Co přesně se bude hlídat a zakazovat? V prvé řadě bude omezena délka názvu aplikací, který bude moci mít pouze 30 znaků. Kontrolovat se bude ale i obsah. Google hodlá blokovat neopodstatněné využití slov napsaných velkými písmeny, označení jako best (nejlepší) či #1 (číslo jedna), výzvy k akci typu install now (instaluj nyní) nebo propagační slova jako free (zdarma) či No Ads (bez reklam). Platí to jak pro název aplikace, tak i pro jméno jejího vydavatele. Zakázány budou také emotikony a speciální znaky v názvech.
Co se týká ikon, tak ty budou hlídané velmi podobně. Navíc se v nich nesmějí objevovat prvky lákající na exkluzivitu (třeba typický zlatavý symbol trofeje). Obecně by měl obsah ikony odpovídat účelu aplikace. Striktněji se bude pohlížet i na náhledové obrázky, které aplikace v databázi doprovázejí. Ani na nich by neměla být například vyzývavá slova jako „free“ nebo „best“. Grafika by pak měla vyobrazovat reálné prostředí aplikace, aby se podle nich uživatel mohl před stažením informovaně rozhodnout. Nová pravidla pro označování aplikací v databázi Obchod Play Google finálně zavede a začne vyžadovat v druhé polovině letošního roku. Vývojáři teď mají několik měsíců na úpravy.
Komentáře (5)
Přidat komentář