Máte pojištěný svůj mobilní telefon? (Víkendová hlasovačka)
- Články
- Karel Kilián
- 1.5.2019
- 14
Mobilní telefony jsou relativně křehká zařízení – leckdy k jejich poškození stačí jeden nešikovný pád. Nejčastěji utrpí nárazem obrazovka, jejíž výměna může stát (s ohledem na model) až několik tisíc korun. Budete je platit ze svého, nebo to „zacvaká“ pojišťovna? To závisí primárně na tom, zda svůj mobil máte pojištěný. A právě na to se budeme ptát v rámci Víkendové hlasovačky a diskuze.
Obsah článku
- Pojištění telefonu
- I když máte pojištěný mobil, nemáte vyhráno
- Anketní otázka
- Hlasovačka z minulého týdne
Pojištění telefonu
Mnoho prodejců láká na pojištění už při koupi telefonu. Na první pohled to dává smysl: záruka se vztahuje jen na vady, které nezpůsobil zákazník a například pád telefonu na zem do této kategorie rozhodně nespadá. Když uzavřete pojistku u prodejce, nemusíte nikam chodit, ani nic vyřizovat. Zní to lákavě, že?
Jenže při nákupu obvykle není mnoho času na to, aby si klient v klidu pročetl podmínky smlouvy, kterou uzavírá (pokud je mu vůbec poskytnuto její plné znění). Nemusí tak přesně znát, vůči jakým událostem a za jakých okolností je jeho nový elektronický parťák vlastně chráněn.
Obecně platí, že pojištění mobilních zařízení by mělo řešit odcizení, utopení a mechanické poškození zařízení. Nevztahuje se pochopitelně na běžné opotřebení, ani záruční vady, které musí ze zákona řešit prodejce, respektive distributor či výrobce.
I když máte pojištěný mobil, nemáte vyhráno
Na první pohled zní pojištění mobilu jako výhodná investice. Jenže pokud se začtete do podmínek, pak jistě zjistíte, že náklady za opravy ponese pojišťovna jen za určitých okolností. Často jsou například vyloučeny situace, kdy k poškození telefonu dojde nedbalostí.
Do médií již probublalo několik případů klientů, kteří byli z pojištění telefonu vysloveně zklamaní. Ačkoli je prodejci při koupi telefonu ujišťovali, že pojistka kryje opravdu všechny případy poškození, když došlo na lámání chleba, praxe (a smlouva, kterou si nepřečetli) byla často naprosto odlišná.
Nejčastěji pojišťovny odmítaly plnit s argumentem, že se jejich produkt nevztahuje na poškození nedbalostí – tedy prakticky nejčastější situaci, kdy k poškození telefonů dochází. Pokud například mobil vypadl z kapsy, hradil si zákazník opravu ze svého.
Pojištění lze uzavřít u několika pojišťoven, a to nejen při zakoupení telefonu, ale prakticky kdykoli, takže si můžete v klidu prostudovat podmínky. Podrobný přehled v tomto směru nabídl před dvěma roky ekonomický server Měšec.cz. Vyplývá z něj jak široké rozpětí cen (od 300 do 1000 korun ročně), tak i různé typy nabízeného krytí.
Máte pojištěný svůj mobilní telefon?
Otázka pro toto kolo Víkendové hlasovačky a diskuze je tedy stručná a jasná: máte pojištěný svůj mobilní telefon?
[gravityform id=“245″ title=“true“ description=“true“ ajax=“true“]
V diskuzi pod článkem se můžete podělit o své postřehy – ideálně pokud máte zkušenost s odcizením, utopením, rozbitím či jiným poškozením telefonu a následným jednáním s pojišťovnou.
Hlasovačka z minulého týdne
Před týdnem jsme se v rámci Víkendové hlasovačky a diskuze ptali, zda ovládáte svůj telefon tlačítky, nebo gesty. Do hlasování se zapojilo 160 čtenářů, což je nejvíc od ledna tohoto roku. Výsledky jsou sice nerozhodné, ale poměrně překvapivé.
Přesně polovina respondentů uvedla, že k ovládání telefonu používá novější metodu – tedy gesta. Proti nim stojí 46 % těch, kteří dávají přednost tlačítkům. Ve 28 % jsou to tlačítka na obrazovce, v 18 % pak ještě fyzická pod ní.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (14)
Přidat komentář